Hondennaam

31-07-2020 19:56 42 berichten
Hallo,

In september krijgen wij onze pup en wij zijn hard opzoek naar een mooie naam. Ik heb al diverse sites door doorzocht maar ik ben best kritisch en vind veel namen niet mooi. Uiteindelijk hebben we twee namen in gedachten Ziva en Skip. Hierbij een lichte voorkeur voor Skip maar ik twijfel of dit past bij een teefje.

Ik hoor graag jullie mening en eventueel andere suggesties voor een teefje.
Bedankt ;-)
Ziva vind ik leuk, lijkt op Zira een Shih Tzu bij mij in de buurt.

Nova vind ik ook mooi voor een teefje.
Tess

Als het een hondje met een stamboom is, moet je vaak een bepaalde beginletter nemen, dacht ik. Althans, wel voor op het geboortebewijs oid.
Fien
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
31-07-2020 21:09
Gezien de onderbijt van minimaal 50% op volwassen leeftijd moet ie dan wel omgedoopt worden tot uitdemodehondje :flag:
Ze zijn anders nog heel erg gewild hoor. Evenals de labradoodles.
broekrok schreef:
01-08-2020 09:21
Tess

Als het een hondje met een stamboom is, moet je vaak een bepaalde beginletter nemen, dacht ik. Althans, wel voor op het geboortebewijs oid.
Wedden dat hij niet met stamboom is?
Ik hoop dat de pups tenminste nog binnen worden gehouden en niet buiten ergens in een stal of schuur.
broekrok schreef:
01-08-2020 09:21
Tess

Een stamboom hond krijgt meestal een hele lange naam op de stamboom, maar de eigenaar mag de hond gewoon zelf een 'roepnaam' geven.

"Witte Andor van het Lange Zwarte Pad" :cheer: en we noemen hem Neo.... of zoiets
Ik vind skip heel leuk, voor een grote hond.....Kan je aan een naam niet helpen....hoop alleen dat ie van een goede fokker komt, en niet uit een schuur in Brabant
@ JobEva : als je in juli al weet dat je in september een pup krijgt, (zoals TS) is het waarschijnlijk geen broodfok-pup. Want als je wilt, ben je over 45 minuten na nu eigenaar van een pup. Bij broodfokkers hoef je niet weken te wachten.
Dat is waar Beter,Laat!
Ik hoop dat Citroen6 nog even terugkomt om te reageren op ons!
Bes, Boon, Kiki, Fien.
Beter.Laat schreef:
01-08-2020 19:21
Een stamboom hond krijgt meestal een hele lange naam op de stamboom, maar de eigenaar mag de hond gewoon zelf een 'roepnaam' geven.

"Witte Andor van het Lange Zwarte Pad" :cheer: en we noemen hem Neo.... of zoiets
Wij hebben ooit een Duitse Herder gehad die volgens de papieren ‘Ralle aus der Kalahari’ heette. Pa doopte hem Gorbi (alle dieren hadden ‘politieke namen’ zoals de katten "Ruud” en “Lubbers”), toen was het setje met de Mechelse herder Ronald (Reagan) en bastaardje Margje (Margaret Thatcher) weer compleet.

OT: ik vind namen zoals Pluis(je) en Hairy grappig. De namen in onze buurt voor kleine hondjes die ik uit mijn hoofd weet: Lena, Zia, Froukje en Femke (twee chi’s), Didi en Dobbey (een wit terriërtje en een dwergpincher). Onze kleinste heet Noor(tje).
Xena ( spreek je uit als kzina..?) Is ook wel stoer voor zo kleintje :) Of Joy.
Bedankt voor de reacties en ideeën we hebben gekozen voor de eerste ingeving namelijk Ziva ❤️

De reden dat we nu al een naam moeten kiezen is dat het in de papieren komt. Wij vinden dit een leuk ras en hebben met zorgvuldigheid een fokker uitgekozen (kennisgemaakt) omdat het voor ons ook erg belangrijk was dat onze hond uit een goed nest komt. Dus zeker geen broodfok en ook geen aanschaf vanwege Corona 😉
anoniem_63a637a22a9f6 wijzigde dit bericht op 03-08-2020 00:49
0.95% gewijzigd
Beter.Laat schreef:
02-08-2020 16:58
Ik hoop dat Citroen6 nog even terugkomt om te reageren op ons!
Zie reactie hierboven 😉
TOP!
Ik vind het een hele mooie naam, heel veel geluk met jullie hond!
citroen6 schreef:
03-08-2020 00:47
Bedankt voor de reacties en ideeën we hebben gekozen voor de eerste ingeving namelijk Ziva ❤️

De reden dat we nu al een naam moeten kiezen is dat het in de papieren komt. Wij vinden dit een leuk ras en hebben met zorgvuldigheid een fokker uitgekozen (kennisgemaakt) omdat het voor ons ook erg belangrijk was dat onze hond uit een goed nest komt. Dus zeker geen broodfok en ook geen aanschaf vanwege Corona 😉
Goed zo. Ik hoop wel dat je hondje een behoorlijke neus zal hebben om door te ademen want dat is wel een makke bij dit ras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven