Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Ik geef ook alleen vitamine D. Wat betreft drinken raad ik ook de Munchkin beker aan. Oudste van bijna 4 dronk lang heel slecht en alleen kleine slokjes uit een rietjesbeker. Ze heeft dus al twee jaar een rietjesbeker in bed zodat ze ‘s nachts ook wat kan drinken. En ze krijgt (Nog steeds) als ontbijt pap, dan zit er alvast 240ml melk in.

Dreumes dronk direct met 6 maanden al uit een Munchkin en ze drinkt ontzettend goed. Ik wilde dat ik beker ook voor oudste had gehad (hoewel het ook aan het kind ligt natuurlijk).

Verder gaf ik altijd veel sappig fruit.
Vanmorgen weer ongevraagd iets doorgeschoven gekregen. Een vriend stond met zijn kleuter voor de deur om haar roze plastic loop motor aan onze dreumes te geven. Ze kan net met haar voeten/tenen bij de grond als ze er op zit. Heel lief natuurlijk, maar weer extra meuk die plek in neemt. Ach ja.. het is een prima ding om lekker mee door de tuin te racen en hem daar te laten rond slingeren.

Afgelopen week is er wel een heleboel speelgoed bij gekomen op deze manier. Een mega bak Duplo, een poppenhuis, hamertje tik en nu dus nog een loop motor. Een keukentje en een trein baan moeten dus maar wachten tot haar verjaardag over een halfjaar.
Wbt drinken is onze zoon ook een drama. Maar nu we in Frankrijk op vakantie zijn en hij water uit flessen krijgt drinkt hij de ene na de andere rietjesbeker leeg. Dus dat onthoud ik wel voor thuis als hij weer een fase heeft van slecht drinken.

Rietjesbeker gaat hier wel het beste. Alhoewel een openbeker ook steeds beter gaat. De 360 beker heeft hij nooit gesnapt.
Bedankt voor jullie reacties over het op babies zitten. Gelukkig gaat het dus over :)
En qua drinken, wij doen vooral warm water in een fles net voor zn middag slaapje, dat gaat goed of verdund met roosvicee. Onze zoon kon ook goed drinken uit een difrax oefenbeker van de buren, maar die zie je niet zoveel, is dat een idee? Dan kunnen ze echt zien wat ze drinken.
Meisjes,

Oh ja roosvice hielp hier ook in het begin, nu drinkt ze gewoon water.

Ik zit met een kinderwagen dilemma. De kindjes schelen straks een jaar en 5 maanden.
Ik heb een tweedehands Joolz Day. Helaas was ik niet zo slim vorig jaar om een Geo te kopen die je kunt ombouwen voor twee kindjes. Ik denk ik verkoop deze en koop een tweedehands Bugaboo ( daar heb je hier meer aanbod van). Of deze houden en een losse buggy kopen? Ik heb een draagzak, maar ik weet natuurlijk niet of baby dit straks zo leuk vindt..De eerste 6 weken gaat dat ook niet want ik krijg een keizersnede sowieso. Wat is jullie ervaring?
Hoi allemaal! Wat wordt er veel geschreven, gezellig! Ik lees jullie wel, maar we zijn nog op vakantie, dus even een korte reactie.

05-2019; dochter heeft haar jurkjes nog niet aangehad, dus ik weet nog niet of ze er iets van vindt. Is nu nog te groot, ik schat over een maandje of 2. Heb jurkjes in de sale gekocht, die je ook kunt dragen met maillot en vestje.

Principessa, hier is het leeftijdsverschil iets groter (1 jaar en 7 maanden). Geen dubbele kinderwagen, maar Joolz met meerijdplankje, losse buggy en draagzak. Had je bij de eerste ook een keizersnede? Ik kon wel eerder dragen dan 6 weken hoor. Gewicht van je kindje mag je tillen en draagzak zelf weegt natuurlijk niks. Eerste weken is het nog gevoelig met de wond, maar na een week of 3-4 kon het bij mij wel.
Ik dacht tijdens de zwangerschap; mocht ik een dubbele wagen missen, kan ik hem ook later nog aanschaffen. Is niet nodig geweest. Oudste deed het wel meteen goed op meerijdplankje, dat scheelt.
Onslow15 schreef:
06-08-2020 07:44
- water verdampen op de kamer,
Een luchtbevochtiger? Dat is het enigste wat ik nog zou kunnen doen denk ik.
Raad je nog een speciale luchtbevochtiger aan? En doen jullie er dan ook wel eens eucalyptus druppeltjes ofzo erdoor?
Blijf in jezelf geloven !
Hier twee jaar verschil en kinderwagen met meerijplankje. Wel amper gebruikt. Ik zag laatst iemand met een just sit:
https://www.justsit.nl/nl/justsit/. Kinderen scheelden 1,5 jaar. Oudste was twee en jongste 6maanden toen ik ze zg lopen. Zag er heel comfortabel en handig uit.

Ik kon trouwens na tweede keizersnede eerste periode echt niet dragen met draagzak ivm druk op mijn buik.
Hier zit er 22 maanden tussen de meiden en ik heb een meerijplankje gekocht. Daarna ook een tweelingbuggy gekocht, want het leek me toch wel handig ( de autostoel kon op de buggy gezet worden, terwijl peuter dus gewoon in het buggygedeelte kon zitten). Miskoop van het jaar, al met al denk ik 4x gebruikt?

Meerijplankje was ook geen daverend succes, ze liep gewoon veel zelf en als ze dat echt niet wilde, dan op eht meerijplankje met een omkooplolly oid.

Maar wel wat meer tijd tussen de twee meisjes. Met 1,5 jaar denk ik dat ik een duo kinderwagen wel had overwogen. Al zou me dat wel moeite kosten, want ik ben zo gek op mijn Jooz Day2! Als ik daar een duo van had kunnen maken, dan had ik het direct gedaan..

@Drinken, dreumes drinkt erg goed uit een rietjesbeker en probeert ook steeds vaker uit een normaal bekertje te drinken, met onze hulp natuurlijk. In alles doet ze haar zus na en deze ontwikkeling gaat dan ook een stuk sneller. De 360 graden beker van Mushkin vond oudste niets en door die ervaring heb ik de beker dit keer oo achterwege gelaten. Rietjesbeker is prima, op de opvang drinkt ze uit een tuitbeker en ik denk dat het niet lang duurt voordat ze normaal kan drinken.

Ze is een grote drinker, kan zo 2-3 bekers water op een dag wegdrinken, terwijl onze peuter water echt in een noodgeval drink.. Zij is vooral gericht op melk, appelsap ( al dan niet aangelengd met water) of gewoon niet drinken. Met dit weer mag ze dus vaker wat appelsap.
Wel erg blij dat dreumes zo goed water drinkt, dit houden we hopelijk ook zo lang mogelijk in stand..
Dreumes drinkt hier uit een Rietjesbeker. Munchkin al poosje niet gebruikt. Qua drinken eerst vooral roosvicee en nu met name water. Maar ze is snel verstopt dus geef toch graag nog roosvicee (al dan niet de laxo variant), omdat als ze maar iets te weinig drinkt ze direct harde keutels krijgt en moet huilen als ze moet poepen (en is daar dan zo een half uur mee bezig). Peuter begreep de Munchkin pas rond 18 maanden. Daarvoor altijd Rietjes beker. En nog steeds wel. Aan tafel gewone beker maar op de bank of elders Rietjes beker ivm minder geknoei. Liefste drinks hij limo, sap of melk maar hij krijgt 2x pd melk, 1x sap of limo en rest water.met warme weer wel vaker limo. Hij zweet veel en wil dat hij genoeg drinkt. Heb wel die carvan cevitam 0%.

Principessa, hier bijna precies 18 maanden leeftijdsverschil. Duowagen nooit overwogen (want 1. Heb een prima en hele mooie joolz en 2. Het leek me zo'n gevaarte.). Dus via marktplaats een kid sit gekocht (ik zou dus wel een meerijdplank met zitje aanbevelen ipv 1 waar ze alleen op kunnen staan). Peuter (toen dreumes) vond het plankje vanaf dag 1 helemaal geweldig en nog steeds laat hij zich graag rijden al wordt het inmiddels wel zwaar met 16kg peuter en 12kg dreumes. Dat duwt en stuurt toch zwaarder hoor. Nadeel is dat een meerijdplank echt alleen geschikt is voor verharde wegen. Onverhard rijd het echt knudde. Maar al met al duowagen geen seconde gemist. Gemis komt nu eigenlijk een beetje omdat peuter geen loper is en zeker sinds hij geen dutje meer doet einde dag vaak te moe is voor loopfiets of lopen en dus dan graag op plankje wil en dat vind ik zwaar. Hij vind draagzak op de rug wel geweldig dus dat doe ik nu vaak. Als we naar het bos gaan nemen we de Bolderkar mee en kunnen ze daar samen in zitten of peuter stukje loopfiets en dat zitten. Als ik met vriend samen ben op een uitje mis ik de duo wagen niet. Is alleen voor dagen dat ik alleen ben.
Als ik nu een tweede zou krijgen zou ik denk ik voor de baby in de draagzak gaan. Sowieso kon ik minstens 3 weken na mijn keizersnede nog helemaal niet een rondje wandelen. Denk dat ik aan het einde van week vier weer mee ging met mijn man en de hond. Toen dat weer ging kon ik ook wel dragen. Maar je weet natuurlijk niet van te voren hoe het herstel gaat. Misschien dat het bij een geplande keizersnede sneller gaat.
Bedankt meisjes voor jullie antwoorden!

Het wordt mijn tweede keizersnede. Deze was niet zo goed genezen (rode verheven plekken) omdat ik uiteindelijk teveel heb gedaan. Dat wil ik nu echt vermijden. En ik heb veel pijn gehad wel. De band van de draagzak hangt daar precies op. Ze zeggen dat je bij een tweede keizersnede meer pijn hebt?!

Ik ga dan toch maar voor een bugaboo duo wagen. Anders kom ik nooit het huis uit vrees ik. Zo’n zitje achter de wagen is wel ideaal alleen het wegdek is echt bagger hier. Een zitje erop moet ik uiteindelijk weer veel tillen. En voor mijn vriend is het ook een drukke periode. Olijfoogst dat kun je helaas niet uitstellen :P . Ik ben dan best vaak alleen overdag. Voor de eerste twee weken zoeken we wel hulp, want geen kraamzorg is toch wel erg lastig :|
Niet alles gelezen, maar dreumes is thuis echt een natnek, kan wel 7/8 rietjesbekers leegdrinken. Op de opvang wil hij echter slecht drinken. Dus vandaag heeft hij zijn rietjesbeker mee en krijgt hij siroop. (Anders krijgen ze water)
05-2019 schreef:
06-08-2020 18:50
Een luchtbevochtiger? Dat is het enigste wat ik nog zou kunnen doen denk ik.
Raad je nog een speciale luchtbevochtiger aan? En doen jullie er dan ook wel eens eucalyptus druppeltjes ofzo erdoor?
Wij gebruikten eigenlijk gewoon de waterkoker. Zonder druppeltjes in. Of dochter mee in de badkamer als ik een douche nam.
Ze was wel nog klein toen. Nu ze kan stappen zou ik niet meer durven, water koken in dezelfde kamer als waar zij is (tenzij het echt 100% veilig kan). Toch altijd wel opletten met zo een kleintjes.
Onslow15 schreef:
07-08-2020 14:46
Wij gebruikten eigenlijk gewoon de waterkoker. Zonder druppeltjes in. Of dochter mee in de badkamer als ik een douche nam.
Ze was wel nog klein toen. Nu ze kan stappen zou ik niet meer durven, water koken in dezelfde kamer als waar zij is (tenzij het echt 100% veilig kan). Toch altijd wel opletten met zo een kleintjes.
Aaaah op die manier.
Ik ben enthousiast geweest en heb een luchtbevochtiger gekocht en die komt morgen hopelijk al.
Ik had afgelopen nacht de aircooler aangehad met de water functie en we hadden gewoon een goede nacht.
Misschien toch door de lucht vochtigheid ik weet het ook niet.

Ik moest zo lachen deze week. Ze begint de opvang volgens mij leuker te vinden. Ik had haar opgehaald en direct door naar bed gebracht (middag) maar ze wilde gewoon niet slapen. Ze heeft 1,5 uur gezongen in bed .....zooooo ontzettend lief. Nijneeee nijneeee (nijntje) en aan het neuriën olifantje in het bos. Ik moest eerst goed luisteren van hoor ik dat nu goed maar ik hoorde het goed.

Wat drinken betreft krijgt ze alleen water. Thee wil ze niet en gewone melk ook niet. Wel flesvoeding . En ranja/sap/roosvice krijgt ze nooit. Ik wil haar dat liever ook niet aanbieden omdat ze aanleg heeft om snel aan te komen.
De 360 fles van de Kruidvat snapt ze niet en ik moet eerlijk bekennen ik snap dat wel. Misschien over een tijdje.
Niet alles gelezen maar wbt vocht, dreumes drinkt niet echt goed maar krijgt wel extra binnen doordat hij in z'n badje steeds slokjes uit de gieter neemt.
Wij geven nu middags ook een yoghurt zodat hij ook wat extra vocht heeft.

Bij ons is het verschil 22mnd en dochter zat toen in een hele dwarse fase. Plankje werkte voor geen meter aan het begin en ik ben zo blij dat ik uiteindelijk toch een volwaardige duo wagen heb gekocht, dat had ik echt direct moeten doen.

Wij hadden er 1 waar je de zitjes alle kanten op kon draaien zodat ze ook naar elkaar konden kijken als je wilde. Dat was echt leuk!
Kleuter drinkt wel water, maar dreumes weigert gewoon. Hoewel hij echt superveel drinkt, als hij water krijgt vertikt hij het en laat zichzelf liever uitdrogen (koppig kind) dus ja dan maar overstag en dus siroop.

Wij waren vanmorgen al vroeg op het strand. 8.15 op de parkeerplaats. Was heerlijk rustig en nog niet bloedheet. Helemaal top dus.
Als ik wil dat dreumes goed drinkt krijgt hij trouwens rietjesbeker van Avent. Of ik moet zijn broer iets geven, dan wil hij ook altijd.
Dreumes drinkt inderdaad thuis ook uit een rietjesbeker, op de opvang hebben ze tuitbekers en dat wil hij niet. Dus met rietjesbeker en melk en siroop drinkt hij als een tierelier kleuter moeten we nog steeds regelmatig aansporen om zijn beker leeg te drinken.
Even een klaagpost.
Ik snap echt niet dat sommige mensen denken dat ze een kind beter kennen/kunnen lezen dan de eigen ouders. Als de ouders zeggen dat het kind moe is, waarom dan in godsnaam daarover beginnen discussiëren. :steam:
Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, maar echt.... :mad:
En dan nog iemand die onze dochter minder dan 1 keer in de maand ziet en helemaal geen ervaring heeft met kinderen.
:furious:
Onslow15 schreef:
10-08-2020 20:40
Even een klaagpost.
Ik snap echt niet dat sommige mensen denken dat ze een kind beter kennen/kunnen lezen dan de eigen ouders. Als de ouders zeggen dat het kind moe is, waarom dan in godsnaam daarover beginnen discussiëren. :steam:
Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, maar echt.... :mad:
En dan nog iemand die onze dochter minder dan 1 keer in de maand ziet en helemaal geen ervaring heeft met kinderen.
:furious:
Ik zou dat gewoon afkappen hoor.

Ik ga daar echt niet mee in discussie en ik zou dat heel duidelijk laten merken.
Maakt voor mij dan niet uit of het iemand is die dichtbij mij staat of niet.

Ik snap je frustratie wel heel erg goed.
Wat irritant Onslow. Geen idee wat ik zou doen. Afkappen is waarschijnlijk het beste, maar daar ben ik best slecht in. Je mag hier altijd even komen klagen ieder geval. Dikke knuffel!

Vanmorgen met dreumes op kraamvisite geweest bij de inmiddels 5 maanden oude baby van mijn nicht. Lekker op een strandje in de schaduw gezet. Ze was erg lief. Ze was wel steeds zijn speelgoed aan het pakken, maar gaf het ook wel weer terug. Helaas viel ze op de terugweg in slaap en was het maar een half uurtje rijden. Daarna ook nog thuis slapen lukte natuurlijk niet. Maar inmiddels ligt ze wel lekker te slapen. Iets wat al twee avonden een ramp was met deze hitte.
Ja, inderdaad. Het beste is inderdaad gewoon afkappen, 05-2019 en Tara82.
Misschien ligt het aan de warmte of aan de zwangerschapshormonen dat ik het niet gewoon kon negeren. Even ventileren hier helpt wel al. :-)

Wat lief dat je dochtertje het speelgoed ook teruggaf, Tara82. :heart:
En een strandje in de schaduw, klinkt zalig!
Wat vervelend Onslow. Ik herken het wel. Eén stel van de opa's en oma's van mijn kinderen weten het ook altijd beter. Zo vaak zien ze ze helemaal niet, maar ze gaan altijd met mij de discussie aan of wel of niet moe zijn / honger hebben / goed slapen oid. Inmiddels gaat het bij mij het ene oor in en het andere oor uit. Maar het is ontzettend irritant.

Wij gaan morgen voor het eerst met de kinderen kamperen. Ik ben vooral heel benieuwd (bang) hoe dreumes gaat slapen daar.
Fijne vakantie Fiona! Wie weet valt 't straks wel mee met slapen. Je weet 't nooit met dreumesen.

Onslow ik vind dat soort dingen ook vervelend. Ik doe het als fiona ene oor in en andere uit. Enige van wie ik wat aanneem zijn mijn mede mama's en dan ná dat ik om hulp of advies heb gevraagd. Alles leuk en wel en m'n ouders en schoonouders zijn lief hoor voor de kids, maar in hun tijd lieten ze Kids gewoon uren huilen. Ze kunnen gerust zeggen joh doe je 's nachts toch Oordoppen in, heb je er geen last van. Hmhm. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven