Hoe warm is het in jouw huis?
zondag 23 juni 2019 om 14:00

zondag 9 augustus 2020 om 20:34
Wat naar zeg!GroenTuintje schreef: ↑09-08-2020 20:28Ik word er ook helemaal niet goed van, kreeg een paniekaanval nadat ik de super uitliep(of misschien begon die aanval al in de supermarkt).
Ik ben altijd helemaal weer klaar met de zomer na zo’n hittegolf. Ik ben toch wel blij dat we hier verschillende seizoenen hebben![]()
Gelukkig is dit niet het hele jaar door inderdaad.
Ik ben wel bang dat dit gewoonlijk gaat worden. In andere landen kan ik er een stuk beter tegen. Maar hier voelt het zo heet aan.
In Thailand was het rond de 40-45 graden. Ook verschrikkelijk warm, maar toch was ik veel actiever.

zondag 9 augustus 2020 om 20:36
Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 20:31Heel herkenbaar. Hier ook draaierig, misselijk en licht in mijn hoofd. Ik eet een paar keer per dag wat chips, dat helpt iets.
Luci, jij ook heel veel sterkte, dit moet vreselijk afzien zijn voor je![]()
Dat is lief! Ik ga beter dan voorgaande jaren door de mobiele airco. is niet zaligmakend maar overdag hoef ik niet meer te spugen. Dat is pure winst.
En ik kijk vannacht aan, gisteren was de hel... anders ga ik ook gewoon beneden voor mijn airco slapen.
Jij ook heel veel sterkte!
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 20:36
0.09% gewijzigd

Ja ik ook even snel deze dagen. Komen mensen logeren in ons huis, dus ik moet wel een iets schoon huisje achter laten. (familie, dus die begrijpen het gelukkig wel).GroenTuintje schreef: ↑09-08-2020 20:30Ja hier een kat en kleine kinderen, dus ik moet wel. Wel alles met de Franse slag
![]()

zondag 9 augustus 2020 om 20:38
Nou he, zelfs dat gaat met moeite!Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 20:36Ik moest vandaag eigenlijk boven stofzuigen (natuurlijk niet gedaan), wasjes draaien (niet gedaan) en de afwasmachine aanzetten (dat ga ik zo wel even doen). Er komt echt amper wat uit mijn handen met deze hitte.
Droger doe ik morgen wel.. Ik heb er gewoon geen puf voor. Hier gaat het regenen op vrijdag zeggen de weerberichten. Fingers crossed! 22 graden en onweer. Van mij mag het een hele week regenen in ruil voor deze hitte.
Hier ook, ik stel alles het liefst uit tot middernacht. Na 23 uur begin ik weer actiever te worden ( dan is het ook weer wat aangenamer qua temperatuur )Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 20:36Ik moest vandaag eigenlijk boven stofzuigen (natuurlijk niet gedaan), wasjes draaien (niet gedaan) en de afwasmachine aanzetten (dat ga ik zo wel even doen). Er komt echt amper wat uit mijn handen met deze hitte.

groentuintje wijzigde dit bericht op 09-08-2020 20:39
1.33% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Luci, fijn zeg dat de mobiele airco het wat dragelijker maakt voor je. En dank je wel
Ik slaap vannacht waarschijnlijk ook beneden, gisterennacht al amper geslapen al heb ik dan wel een ventilator bij mijn bed staan, een goeie ook nog maar ja, die blaast hete lucht...

Ik slaap vannacht waarschijnlijk ook beneden, gisterennacht al amper geslapen al heb ik dan wel een ventilator bij mijn bed staan, een goeie ook nog maar ja, die blaast hete lucht...
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
En wederom herkenbaarGroenTuintje schreef: ↑09-08-2020 20:38Hier ook, ik stel alles het liefst uit tot middernacht. Na 23 uur begin ik weer actiever te worden ( dan is het ook weer wat aangenamer qua temperatuur:) )

Dierproeven.
zondag 9 augustus 2020 om 20:39
Daar teken ik ook voor!
Dierproeven.
zondag 9 augustus 2020 om 20:40

zondag 9 augustus 2020 om 20:41
Als 't vrijdag regent ga ik buiten staan dansen

zondag 9 augustus 2020 om 20:42
Ik ook!

zondag 9 augustus 2020 om 20:46
Yep, ik ook. Ik

Dierproeven.
zondag 9 augustus 2020 om 20:47
Ik doe mee!
Gisterenavond laat vielen hier 5 druppels en zelfs daar heb ik geprobeerd onder te gaan staan

Dierproeven.

zondag 9 augustus 2020 om 20:48
Van mij ook...
Ik moet wel eerlijk zeggen dat zolang ik mij rustig houd is het prima vol te houden maar ik ben daar echt ontzettend slecht in.
Ik dacht vandaag, ik ga even een uurtje wat doen. Dat wordt dan toch langer en uiteindelijk kom je gewoon gebraden thuis.
Ik ga me echt de rest van de week rustig houden... of ik nou zin heb of niet...

zondag 9 augustus 2020 om 21:20
Calamitycat schreef: ↑09-08-2020 20:47Ik doe mee!
Gisterenavond laat vielen hier 5 druppels en zelfs daar heb ik geprobeerd onder te gaan staan![]()

Ik ging net mijn tuin sproeien en ging maar zelf ook onder de tuinslang staan, heerlijk verfrissend

zondag 9 augustus 2020 om 21:28
Groot gelijk..-Esmeralda- schreef: ↑09-08-2020 21:20![]()
Ik ging net mijn tuin sproeien en ging maar zelf ook onder de tuinslang staan, heerlijk verfrissend![]()

zondag 9 augustus 2020 om 21:30
Hier alleen altijd onenigheid met man. Die kan niet slapen met tocht (volgens mij slaapt hij uitstekend, maar goed). Ramen moeten dus dicht en de ventilator mag niet aan. Ik vind een beetje tocht juist zalig als het warm is en wil altijd het raam open als ik slaap. Met deze hitte slaapt hj dus maar lekker op de logeerkamer met raam dicht en zonder tocht
. Beetje ongezellig, maar nachtrust is ook belangrijk.

zondag 9 augustus 2020 om 21:37
Ik heb een was aangezet. Dezelfde als de afgelopen paar dagen. Zwemgoed en badlakens. Hang het op voor bedtijd en dan morgen weer in mijn tas. Rest ligt al in de auto en dan heel vroeg naar Markermeer onder een boom, water in met jurkje en dan opdrogen in de halfkoele wind in de schaduw. Kinderen zwemmen en dan alles snel weer inpakken rond 12 uur want te veel mensen voor corona vind ik en dan is alle mogelijke koelte wel echt weg.

zondag 9 augustus 2020 om 21:40
In de woonkamer is het 27 graden, in de keuken is het een stuk warmer, koken doe ik de komende dagen niet meer aan, het is gewoon niet te doen.
De slaapkamers boven aan de noordkant zijn nog redelijk te doen, koeler dan de woonkamer. De slaapkamers op het zuiden zijn denk ik 30 graden en op zolder.. daar val je neer.
Ik heb gemengde gevoelens.. aan de ene kant voel ik me energiek door het weer maar ik kan die energie niet kwijt omdat het overal te warm voor is. De was droogt wel snel op het droogrek, dat is wel fijn.
De slaapkamers boven aan de noordkant zijn nog redelijk te doen, koeler dan de woonkamer. De slaapkamers op het zuiden zijn denk ik 30 graden en op zolder.. daar val je neer.
Ik heb gemengde gevoelens.. aan de ene kant voel ik me energiek door het weer maar ik kan die energie niet kwijt omdat het overal te warm voor is. De was droogt wel snel op het droogrek, dat is wel fijn.