Grote kinderwens en toch abortus
donderdag 13 augustus 2020 om 17:26
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat dit is gebeurd. Ik ben op vakantie wat onzorgvuldig met de pil omgegaan ben ik bang, en nu dus zwanger. Alles behalve gepland en ideaal.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
anoniem_64288d425058a wijzigde dit bericht op 13-08-2020 17:34
0.11% gewijzigd
donderdag 13 augustus 2020 om 20:06
Tickel schreef: ↑13-08-2020 20:04Ik weet het niet hoor, maar de meeste kinderen vinden het toch wel fijn als beide ouders samen zijn. En hoe moet TO dan verder? Hop naar de volgende vriend? En als die ook een kinderwens heeft, dan maar 3 kinderen van 3 verschillende mannen? Lijkt mij dan weer niet ideaal, 3 kinderen waarvan er 2 nu en dan weg zijn naar hun eigen vaders.
Even een andere niet zo leuke maar toch realistische insteek maar hoe realistisch is het in deze tijd dat beide ouders samen blijven tot de dood hun scheidt?
donderdag 13 augustus 2020 om 20:07
Je doet nu net alsof een kinderwens afhankelijk is van een relatie. En of een leuke jeugd afhankelijk is van een relatie.Tickel schreef: ↑13-08-2020 20:04Ik weet het niet hoor, maar de meeste kinderen vinden het toch wel fijn als beide ouders samen zijn. En hoe moet TO dan verder? Hop naar de volgende vriend? En als die ook een kinderwens heeft, dan maar 3 kinderen van 3 verschillende mannen? Lijkt mij dan weer niet ideaal, 3 kinderen waarvan er 2 nu en dan weg zijn naar hun eigen vaders.
Als dat zo zou zijn dan is dat eerste kind sowieso al reddeloos verloren, dus dan maakt wat TO doet überhaupt niet meer uit.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:07
Een kind van 4 kan ook heel blij zijn met een broertje of een zusje. De status van je relatie en de rest van je leven lijkt mij een belangrijke factor. Praat eens met het fiom voor je besluit en neem je vriend mee. Verder wens ik je veel sterkte de komende periode.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 13 augustus 2020 om 20:12
En wat een raar en ouderwets waardeoordeel ligt er toch altijd besloten in dat "2 kinderen van 2 vaders". Zo bekrompen. Alsof je als je de pech hebt gehad de verkeerde partner te hebben gekozen of dat je partner dood is gegaan ofzo, dat je dan voor straf nooit meer kinderen mag krijgen want oh jee, 2 kinderen van 2 vaders.
Al wil je 8 kinderen van 8 vaders, als je ze een fijne jeugd kan geven, waarom niet?
Al wil je 8 kinderen van 8 vaders, als je ze een fijne jeugd kan geven, waarom niet?
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:20
Zelfs als dat zo is, moet je dan risico's gaan nemen? De meeste koppels die aan kinderen beginnen denken ook bij elkaar te blijven. TO heeft nu een vriend die ze niet goed genoeg kent en haar kind kent de man helemaal niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 13 augustus 2020 om 20:22
Anouk daarentegen krijgt daar wel ongevraagd commentaar op. (Geen idee of het haar fans gekost heeft. Who cares?)
De toekomst is niet meer wat het was
donderdag 13 augustus 2020 om 20:23
Jij vindt het misschien prima om 2 kinderen van 2 mannen te hebben waar je niet meer mee samen bent, maar niet iedereen wil dat.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 20:07Je doet nu net alsof een kinderwens afhankelijk is van een relatie. En of een leuke jeugd afhankelijk is van een relatie.
Als dat zo zou zijn dan is dat eerste kind sowieso al reddeloos verloren, dus dan maakt wat TO doet überhaupt niet meer uit.
TO heeft een weloverwogen keuze gemaakt en nagedacht over andere mogelijkheden. Zij ziet een abortus als de beste oplossing voor haar. Waarom dat niet gewoon respecteren?
donderdag 13 augustus 2020 om 20:26
Wat rot dat je voor de keus staat, to.
Ik was eens ruim overtijd, en ik wist dat ik die zwangerschap heel snel vond, en dat ik later wel met hem kinderen wilde. Ik had een goede buikgriep in die cyclus en was meer dan een week te laat.
Dat verafgoden dat je geen kinderen mag na abortus vind ik stom. Het mag gewoon. En lief voor alle betrokkenen dat je eerst orde op zaken wil hebben.
Hou je taai, en wees lief voor jezelf en ook voor hem. Jullie verliezen allebei iets.
Ik was eens ruim overtijd, en ik wist dat ik die zwangerschap heel snel vond, en dat ik later wel met hem kinderen wilde. Ik had een goede buikgriep in die cyclus en was meer dan een week te laat.
Dat verafgoden dat je geen kinderen mag na abortus vind ik stom. Het mag gewoon. En lief voor alle betrokkenen dat je eerst orde op zaken wil hebben.
Hou je taai, en wees lief voor jezelf en ook voor hem. Jullie verliezen allebei iets.
donderdag 13 augustus 2020 om 20:26
Bij de keuze voor een abortus of het houden van een kind gaat het niet om welke voorwaarden voor de rest van de wereld belangrijk zijn om een kind op de wereld te zetten, maar wat iemand er zelf voor nodig heeft om dat te kunnen.
Dus al heeft de rest van de wereld voor zichzelf geen moeite met 10 kinderen bij 10 mannen zonder met iemand een stabiele relatie te hebben is dat totaal irrelevant voor de persoon die daarvoor wel een stabiele relatie nodig heeft.
Daarbij "mensen gaan zo vaak uit elkaar" is geen argument om dan maar het risico te nemen. Net zo min als "bij mij en Truusje en Charlenne gaat het prima met die 10 kinderen van 10 mannen", want daar tegenover staan weer "Karin, Petra en Miljousjka waar de kinderen daar wel last van hadden".
Dus al heeft de rest van de wereld voor zichzelf geen moeite met 10 kinderen bij 10 mannen zonder met iemand een stabiele relatie te hebben is dat totaal irrelevant voor de persoon die daarvoor wel een stabiele relatie nodig heeft.
Daarbij "mensen gaan zo vaak uit elkaar" is geen argument om dan maar het risico te nemen. Net zo min als "bij mij en Truusje en Charlenne gaat het prima met die 10 kinderen van 10 mannen", want daar tegenover staan weer "Karin, Petra en Miljousjka waar de kinderen daar wel last van hadden".
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 13 augustus 2020 om 20:28
donderdag 13 augustus 2020 om 20:33
Waarom moet je gelijk persoonlijk worden?Tickel schreef: ↑13-08-2020 20:23Jij vindt het misschien prima om 2 kinderen van 2 mannen te hebben waar je niet meer mee samen bent, maar niet iedereen wil dat.
TO heeft een weloverwogen keuze gemaakt en nagedacht over andere mogelijkheden. Zij ziet een abortus als de beste oplossing voor haar. Waarom dat niet gewoon respecteren?
Ik respecteer TO's keuze volkomen, waar zeg ik dat ik dat niet respecteer? Het lijkt wel alsof je wil dat ze een abortus ondergaat, alsof dat zo'n feest is.
Ik reageerde verder gewoon in zijn algemeenheid hoor, als je een kinderwens hebt bij partner 1 en die wordt niet vervuld, dan is die kinderwens in de regel niet ineens verdwenen bij partner 2, 3 of 4 of wanneer je helemaal geen partner hebt. In die zin staat een kinderwens volgens mij los van een relatie, anders zouden er niet zoveel mensen een prima relatie verbreken omwille van die kinderwens of Bam-moeder worden.
En natuurlijk vind ik het niet "prima", alweer dat rare waardeoordeel. Maar soms gaan relaties helaas over. Mijn eerste partner ging dood, als ik jouw redenering had aangehouden had ik überhaupt nooit kinderen of een nieuwe relatie mogen krijgen. Beetje zonde als je nog niet eens 30 bent, he?
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:36
To, ik wil je ook een hart onder de riem steken welke moeilijk keuze je ook maakt.
Uiteindelijk is het aan jou om af te wegen wat het verstandigste is.
Er is niet één juiste oplossing, de keuze is voor iedereen anders.
Uiteindelijk is het aan jou om af te wegen wat het verstandigste is.
Er is niet één juiste oplossing, de keuze is voor iedereen anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 13 augustus 2020 om 20:37
Waar het om gaat is dat TO een keuze heeft gemaakt en met dit topic van zich af wil schrijven. Dan kun jij en de rest wel vinden dat een kind krijgen van die man prima kan, om zoveel redenen, maar dat vraagt TO niet. Een hart onder de riem, dat is alles.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 20:33Waarom moet je gelijk persoonlijk worden?
Ik respecteer TO's keuze volkomen, waar zeg ik dat ik dat niet respecteer? Het lijkt wel alsof je wil dat ze een abortus ondergaat, alsof dat zo'n feest is.
Ik reageerde verder gewoon in zijn algemeenheid hoor, als je een kinderwens hebt bij partner 1 en die wordt niet vervuld, dan is die kinderwens in de regel niet ineens verdwenen bij partner 2, 3 of 4 of wanneer je helemaal geen partner hebt. In die zin staat een kinderwens volgens mij los van een relatie, anders zouden er niet zoveel mensen een prima relatie verbreken omwille van die kinderwens of Bam-moeder worden.
En natuurlijk vind ik het niet "prima", alweer dat rare waardeoordeel. Maar soms gaan relaties helaas over. Mijn eerste partner ging dood, als ik jouw redenering had aangehouden had ik überhaupt nooit kinderen of een nieuwe relatie mogen krijgen. Beetje zonde als je nog niet eens 30 bent, he?
donderdag 13 augustus 2020 om 20:38
Ik ken echt zo ontzettend veel mensen die kinderen met meer dan 1 partner hebben, alleen hier op het forum kan ik er uit mijn hoofd al een stuk of 8 a 10 bedenken. En irl nog veel meer. Meer mannen dan vrouwen trouwens, en over mannen zegt men nooit "dat jij het prima vindt om kinderen met 2 moeders te krijgen". Dan heet het gewoon een tweede leg of een liefdesbaby waar zelfs de sterilisatie voor ongedaan gemaakt moet worden.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:40
Ik vind helemaal niks. Als TO een abortus wil, moet ze dat vooral doen. Wil ze het kind houden, ook prima.
Echt, mij maakt het niks uit. Ik reageer op haar eigen woorden namelijk "grote kinderwens en toch abortus". Je moet toegeven dat die twee zaken tegenstrijdig klinken en dat het dan niet gek is dat men haar advies wil geven als "praat eens met iemand".
TO heeft bovendien helemaal nergens gezegd dat ze dat al gedaan heeft, hoor.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:45
Wel dus.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 20:40Ik vind helemaal niks. Als TO een abortus wil, moet ze dat vooral doen. Wil ze het kind houden, ook prima.
Echt, mij maakt het niks uit. Ik reageer op haar eigen woorden namelijk "grote kinderwens en toch abortus". Je moet toegeven dat die twee zaken tegenstrijdig klinken en dat het dan niet gek is dat men haar advies wil geven als "praat eens met iemand".
TO heeft bovendien helemaal nergens gezegd dat ze dat al gedaan heeft, hoor.
donderdag 13 augustus 2020 om 20:48
Daar staat toch nog steeds niet dat ze met iemand heeft gepraat? Daar staat alleen dat haar keuze is gemaakt. En vervolgens opent ze een topic waarin ze schrijft dat ze een kinderwens heeft, kapot gaat van verdriet maar het "moet" nu eenmaal en dat ze boos is op zichzelf.
Dat klinkt allemaal niet weloverwogen, dat klinkt angstig en/of paniekerig.
Edit: en voor de volledigheid; en als TO mijn advies in de wind slaat vind ik het prima, als ze wel met iemand praat en dan alsnog vol overtuiging die abortus ondergaat vind ik het ook prima, als ze het kind houdt vind ik het ook prima en als ze nooit meer reageert en we het dus nooit zullen weten vind ik het ook al prima. Ik heb immers geen enkel belang in deze, mijn advies was goedbedoeld en als er niet zo massaal over gevallen werd was ik al lang weg uit het topic.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 13-08-2020 20:51
35.53% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:49
Jij vat het heel mooi samen.lollypopje schreef: ↑13-08-2020 20:26Bij de keuze voor een abortus of het houden van een kind gaat het niet om welke voorwaarden voor de rest van de wereld belangrijk zijn om een kind op de wereld te zetten, maar wat iemand er zelf voor nodig heeft om dat te kunnen.
donderdag 13 augustus 2020 om 20:54
Ik ben zelf helemaal niet tegen abortus. Kinderen groot brengen is een hoop gedoe, een tijdrovende en geldverslindende hobby. Moet je echt zin in hebben.
En hoe naar is het als je als kind geboren wordt terwijl je ouders er helemaal geen gat in zien?
Zelf heb ik makkelijk praten, de kans dat ik ongepland zwanger had geworden was heel klein, ben niet zo’n vruchtbaar type. Toch altijd zorgvuldig voorbehoedsmiddelen gebruikt, ik hou niet van verrassingen op dat gebied.
Maar een grote kinderwens en zwanger? Ik voorspel een geplande baby in 2021 voor TO. En dat is waar ik moeite mee heb. Doordat het je overvalt moet het nu acuut weg. Dan komt het verdriet en het inzicht dat ze het toch heeel graag wil.
En dan opeens zijn alle bezwaren er niet meer.
Ik zie op mn werk ongeveer 75 zwangerschapskaarten voorbij komen per maand, dit senario, een apla in het jaar voor de gewenste zwangerschap komt opvallend vaak voor! Maar goed, we leven in een vrij land dus ieder mag dit helemaal zelf beslissen.
En hoe naar is het als je als kind geboren wordt terwijl je ouders er helemaal geen gat in zien?
Zelf heb ik makkelijk praten, de kans dat ik ongepland zwanger had geworden was heel klein, ben niet zo’n vruchtbaar type. Toch altijd zorgvuldig voorbehoedsmiddelen gebruikt, ik hou niet van verrassingen op dat gebied.
Maar een grote kinderwens en zwanger? Ik voorspel een geplande baby in 2021 voor TO. En dat is waar ik moeite mee heb. Doordat het je overvalt moet het nu acuut weg. Dan komt het verdriet en het inzicht dat ze het toch heeel graag wil.
Ik zie op mn werk ongeveer 75 zwangerschapskaarten voorbij komen per maand, dit senario, een apla in het jaar voor de gewenste zwangerschap komt opvallend vaak voor! Maar goed, we leven in een vrij land dus ieder mag dit helemaal zelf beslissen.
malibu69 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 21:13
0.20% gewijzigd
donderdag 13 augustus 2020 om 20:54
donderdag 13 augustus 2020 om 20:56
Herkenbaar vanuit de tijd dat ik vrijwilligerswerk deed voor ongeplande zwangeren.malibu69 schreef: ↑13-08-2020 20:54I
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 20:57
Nou inderdaad.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 20:54En het moet me van het hart dat ik het behoorlijk bijzonder vind dat men kennelijk alleen TO een hart onder de riem kan steken door te sneren naar andere vrouwen. Zo onnodig. Niemand valt TO aan, waarom moeten andere vrouwen dan wel aangevallen worden?