Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik wil ook een glazenwasser. Maar hoe kom je daar aan? Ik hoop dat er ooit een spontaan een keer aan komt bellen ofzo, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Anky, maar als ik je verhalen zo hoor heb je het ook niet altijd heel erg naar je zin bij dit bedrijf, of in ieder geval, bij deze baas. Als je hetzelfde werk deed, maar dan in een bedrijf waar ze wel begrip hebben voor je gezondheidsperikelen, zou dat dan uitmaken? Ik bedoel, zou je dan met meer plezier werken? of gaat het echt om de inhoud van het werk, dat je niet weet of je dat nog wil?
Ja Morrie, hoe is het nu bij jou?
En je moet niet zo blijven hikken, Anky

Knopen doorhakken hoeft toch ook niet meteen, maar je kan in ieder geval beginnen met je orienteren. Loopbaancoach, vacature mailings. Misschien loop je zo wel tegen iets heel leuks aan.
quote:citronella schreef op 03 mei 2009 @ 21:20:

Ik wil ook een glazenwasser. Maar hoe kom je daar aan? Ik hoop dat er ooit een spontaan een keer aan komt bellen ofzo, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Wij krijgen hier regematig briefjes in de brievenbus.
Ja precies, daar hoop ik op, een briefje door de deur, of een colporterende glazenwassert, maar nee hoor. Zal eens op MP zoeken. De bovenverdieping mag namelijk ook wel een keer gedaan, maar daar begin ik niet aan.
Staan ze niet gewoon in de Gouden Gids ofzo?
Ik ben pas 1 keer geweest hoor, maar het was echt zo fijn!

Ik heb 2 uur gepraat met de coach over uiteenlopende dingen rondom mijn werk en mijn karakter en mijn twijfels. Het opvallende vond ik dat veel dingen die ze concludeerde best inkoppers waren, maar dat ik die conclusies zelf nooit getrokken had. Zij ziet rode lijnen die je zelf (wellicht) niet ziet.

Een van de adviezen die ze me meegaf was om niet meer met zoveel mensen (hooguit 2) te praten over mijn twijfels over wat ik dan wil (bijvoorbeeld mijn baan opzeggen). Omdat je toch allerlei verschillende adviezen krijgt, van mensen die nou eenmaal anders denken en anders zijn (dat zag je op dat topic op werk). Daar heb je dus niet veel aan, behalve dat je verder van je eigen gevoel af komt te staan. Ik moet leren om mijn eigen gevoel te volgen en ik moet ervaren dat ik daar kracht uit put. Dus ik ga verder ook niet teveel aan jullie vertellen van wat er inhoudelijk uit het gesprek kwam .

Maar het gaf echt zo'n goed gevoel om dit te doen. Om geld te betalen voor een investering in jezelf. Alleen dat al gaf me een kick en volgens Harrie zag ik eruit alsof er een last van mijn schouders afgevallen was toen ik thuis kwam. Ondanks dat ik nog steeds twijfel over deze werkgever, ging ik de volgende dag met meer plezier naar mijn werk omdat ik weet dat ik aan mezelf aan het werken ben.

Dat ik pas 1 keer geweest ben kwam doordat ik best wat weekjes nodig gehad heb om het gesprek te verwerken en op een rij te zetten. Nu heb ik het idee dat ik wel weer toe ben aan een tweede gesprek.
O ja, dit was nog maar de eerste fase waarin je nog helemaal niet gaat kijken naar andere functies/vacatures/opleidingen hoor. Dus zover ben ik nog niet. Dit was eigenlijk nog maar de intake, maar daar had ik al heel veel aan.
Nou, super Morrie, dat je er al zoveel aan hebt!
Klinkt positief Morrie. Ik ben benieuwd hoe tweede gesprek bevalt. En vooral of je beslissingen gaat nemen naar aanleiding van de gesprekken .

Mijn pijnpunten zitten eigenlijk met name in mijn karakter en dat in combinatie met bepaalde werkzaamheden. Aan de andere kant 'overwin' ik dit ook weleens en dan kom ik weer helemaal blij thuis. En fysieke problemen (lees: ordinaire moeheid) verergeren het eerder genoemde heb ik gemerkt.
Ik neem nu al beslissingen naar aanleiding van de gesprekken. Ik vind wat er uitkomt heel goed direct toepasbaar en dan niet alleen op werkvlak, maar dat komt misschien ook doordat ik het echt zo'n: 'Ja inderdaad, nu je het zegt, je hebt gelijk-ervaring vond'.
Dat lijkt me ook vermoeiend Ank, als het zo indruist tegen hoe je bent.
Net het duwtje wat je nodig had dan Morrie
Wat een poppie is het kindje van Elvan trouwens (zie steeds dat fotootje).
O ja Anky, jij schrijft over dat het werk je zoveel energie kost. Wat de coach mij ook aangaf is dat het combineren van werk en zorg veel mensen toch erg veel energie kost, en regelmatig als zwaar wordt ervaren. En dat je toch moet proberen om een combi te vinden waar je energie van krijgt ipv dat het je alleen maar energie kost. Het moet zoveel mogelijk de moeite (van ochtendstress, opvang regelen, avondstress) waard blijven, wil je het goed vol blijven houden.
Ik heb ook erg goede ervaringen met een loopbaancoach en op dezelfde manier die Morrie zegt: dingen die je eigenlijk wel weet, maar waarvan zij de rode draad herkent en benoemd. Ik zat toen echt helemnaal fout in mijn vorige werk, was diep ongelukkig, maar door de gesprekken zag ik wel wáár het fout ging. En in het verdere traject, waarmee ik kon gaan kijiken wat ik dan wel wilde en hoe ik dat kon bereiken, heb ik door middel van de tips van mijn loopbaancoach mijn huidige baan gekregen, waar ik nog steeds erg gelukkig mee ben.

Netwerken was het toverwoord, dus Anky: als de sodemieter op Linked-In!
Precies: ik krijg energie van mijn werk en daardoor hou ik het vol.
Ank, volgens mij is er in jouw branche altijd een tekort aan goede mensen. Tenminste, in mijn vorige baan in die branche was het heel erg lastig om goede kandidaten te vinden.

Ik ga gezellig doen met man.

Trusten.
En dat gesprek met die loopbaancoach heeft mij energie gekost, het was echt wel vermoeiend om het te regelen en om er 2 uur te praten over persoonlijke dingen. Maar het heeft me zoveel meer energie teruggegeven. Dus alleen daarom al zou ik je toch willen adviseren om te overwegen deze stap te nemen ondanks dat je nu moe bent en weinig energie hebt.

Maar....wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden. Ook jij moet je eigen beslissingen nemen, de beslissinigen die voor jou goed voelen .
Van mijn nieuwe (ex) baan kreeg ik ook heel veel energie terwijl die baan ervoor, ondanks dat ik bijna niets te doen had, ontzettend veel energie kostte. En ik werd er privé ook niet echt leuker van, kort lontje enzo.
Yep: ik was, toen ik in de apotheek werkte, niet te genieten, ik liep ook op eieren daar. En omdat ik wist dat ik echt iets anders móest, ben ik bij die loopbaancoach terechtgekomen. Ik was ook inderdaad kapót na zo'n sessie, maar o, wat was het nuttig.
Ik dacht dat jij nu nog in een apotheek werkte Sokje. Of iets in die richting.

Ik ga eens even op LinkedIn kijken.
iets in die richting, ja. de apotheek an sich heb ik ver achter me gelaten en ik ben daar nog elke dag blij om.
Aha, toch nog best een beetje zelfde branche als ik zie ik.
Ik ga trouwens naar bed (de Vrolijkers zijn er niet, dus ik meld het hier maar even ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven