Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
donderdag 13 augustus 2020 om 11:03
Poos niet gelezen hier, sorry.
Mieke wat een ellende, ik hoop echt dat hij snel gevonden wordt. Ik ben al nerveus als onze dikke straatkat niet voor middernacht binnen is. Wij zetten na 21 uur het kattenluik op slot, zodat ze nog wel naar binnen kunnen maar niet meer naar buiten. Die klapt dan lekker hard dicht natuurlijk en pas als ik die klap hoor kan ik slapen.
Mieke wat een ellende, ik hoop echt dat hij snel gevonden wordt. Ik ben al nerveus als onze dikke straatkat niet voor middernacht binnen is. Wij zetten na 21 uur het kattenluik op slot, zodat ze nog wel naar binnen kunnen maar niet meer naar buiten. Die klapt dan lekker hard dicht natuurlijk en pas als ik die klap hoor kan ik slapen.

donderdag 13 augustus 2020 om 18:17
Met mijn eerste katten vroeger hadden ze ook die verplichting maar daar ben ik gemakkelijker in geworden. In 22 jaar is in die zin nooit iets gebeurd. Een keer mijn 20 jarige zoek maar hij was overleden en eentje 13 dagen zoek omdat ze was opgesloten. In de zomer staat alles open en in de winter zit alles dicht. Ik ben net thuis en de rest is ook gewoon aanwezig.ainne schreef: ↑13-08-2020 11:03Poos niet gelezen hier, sorry.

donderdag 13 augustus 2020 om 18:20
Ja verschrikkelijk. En ik klaagde nog wel over zijn oeverloos gepraat en gedrein.
donderdag 13 augustus 2020 om 19:03
Dat hoort gewoon bij de dagelijkse rituelen. Niet schuldig voelen hoor, je kon immers niet weten dat je in zo'n nachtmerrie als dit zou belanden.
Het is gewoon ronduit k*t dat hij nog steeds niet terug is.
donderdag 13 augustus 2020 om 21:39
Joh ik heb hier erg geklaagd over "het miepen over kleine klachten van mijn man" bleek door leukemie te komen. Ja dan voel je je spontaan schuldig en onthoud je dat de rest van je leven. Als het gewoon kleine klachten waren geweest was ik nu al weer vergeten dat ik erover geklaagd had.
Het hoort bij het leven je weet immers nooit hoe het loopt.
Wel heel naar dat ze nog niet terug is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 14 augustus 2020 om 16:17
Net eindelijk een reactie van het dierenasiel. Mollie en Evi hebben al een huisje. Heel fijn voor ze maar ik merk dat ik er toch best verdrietig over ben
Ik had die schatjes hier een meer dan gouden mandje gegund en ik had het mezelf gegund.
Vind het maar een vreemde gang van zaken, heb precies gedaan wat ze op de website vroegen en dan nog heb ik niet eens de kans gekregen om kennis te maken.

Vind het maar een vreemde gang van zaken, heb precies gedaan wat ze op de website vroegen en dan nog heb ik niet eens de kans gekregen om kennis te maken.

vrijdag 14 augustus 2020 om 16:24
Wat jammer! Ik snap wel dat je er verdrietig over bentCalamitycat schreef: ↑14-08-2020 16:17Net eindelijk een reactie van het dierenasiel. Mollie en Evi hebben al een huisje. Heel fijn voor ze maar ik merk dat ik er toch best verdrietig over benIk had die schatjes hier een meer dan gouden mandje gegund en ik had het mezelf gegund.

Ik herken wat jij zegt wel. Ondanks dat ik geen tweede kat zoek, hou ik altijd de website van ons asiel in de gaten. De kittens gaan zo enorm snel, soms lijkt het wel alsof ze toch van te voren gereserveerd worden, ondanks dat ze zeggen dat dat niet gebeurd. Ik denk dat de asielen zo enorm veel belletjes en mailtjes krijgen voor kittens dat ze lang niet iedereen uit kunnen nodigen voor een gesprek. Bij ons geldt volgens mij dat de eerste die reageert ook de eerste kans krijgt. Toen ik mijn kat mocht komen bezoeken in het asiel, werd me verteld dat er nog zeker vier of vijf anderen waren die ook interesse in haar hadden, maar omdat ik de eerste was, mocht ik ook als eerste kiezen of ik haar wilde of niet.
vrijdag 14 augustus 2020 om 16:36
Ik ook hoor en ik heb daar ook gekeken. Maar ik wil het liefst dat de 'oeps' nestjes stoppen en dat mensen hun kat laten neutraliseren en als ik kittens van MP zou halen heb ik het gevoel dat ik eraan meewerk dat in stand te houden. Ook gaan de kittens vaak veel te vroeg weg. Ik vind het gewoon niet oké.
Wat ik wel kan doen is de mevrouw benaderen die niet heel ver hier vandaan een kittenopvang heeft. Daar komt de zwart-witte ook vandaan.
Maar ik moet dit toch eerst even verwerken, ben er meer ontdaan van dan ik dacht eigenlijk.
Het leek me nou juist zo leuk, omdat twee kittens verstandiger is dan één qua leren/opgroeien, dat deze meisjes zo close waren. Ik heb nog nooit twee kittens gehad, laat staan een 'zwaan kleef aan stel' en het had me veel vreugde kunnen brengen denk ik. Zeker omdat ik nu nog thuis werk en mijn volle aandacht zou kunnen hebben voor deze kittens. Het was gewoon de perfecte timing. Echt heel jammer.
vrijdag 14 augustus 2020 om 16:39
Ja dat denk ik ook hoor. Maar dan komt het op mij toch wat vreemd over dat je jezelf echt moet 'presenteren' in een mail, vertellen wie je bent, wat je ervaring is met katten, waar ze terecht komen, wat je ze kan bieden etc. etc. en dat ze daaruit de geschikte kandidaten selecteren.parachutes schreef: ↑14-08-2020 16:24Wat jammer! Ik snap wel dat je er verdrietig over bentJe hebt er waarschijnlijk niks aan omdat je deze twee zo graag wilde, maar er komt echt nog wat voor jou op je pad!
![]()
Ik herken wat jij zegt wel. Ondanks dat ik geen tweede kat zoek, hou ik altijd de website van ons asiel in de gaten. De kittens gaan zo enorm snel, soms lijkt het wel alsof ze toch van te voren gereserveerd worden, ondanks dat ze zeggen dat dat niet gebeurd. Ik denk dat de asielen zo enorm veel belletjes en mailtjes krijgen voor kittens dat ze lang niet iedereen uit kunnen nodigen voor een gesprek. Bij ons geldt volgens mij dat de eerste die reageert ook de eerste kans krijgt. Toen ik mijn kat mocht komen bezoeken in het asiel, werd me verteld dat er nog zeker vier of vijf anderen waren die ook interesse in haar hadden, maar omdat ik de eerste was, mocht ik ook als eerste kiezen of ik haar wilde of niet.
Natuurlijk kan het zijn dat ze nog veel leukere mailtjes hebben gekregen maar toch... de kittens kunnen hier veilig naar buiten (geen wegen in de buurt etc.), alleen dat al zou, als ik een asiel zou werken, reden zijn om diegene voor een kennismaking uit te nodigen.
Maar ik ben gewoon een beetje pissig merk ik. Gaat wel weer over.
vrijdag 14 augustus 2020 om 16:48

vrijdag 14 augustus 2020 om 17:04
vrijdag 14 augustus 2020 om 18:52
Oh wat een bummer CC!
Ben al paar dagen niet op t forum geweest maar moest toevallig vanmiddag aan zowel jou als Mieke denken of er al nieuws was.
Snap dat je er ontzettend van baalt. Je had ze thuis al zien rondlopen.
Ben zelf ook vrijwilliger in een asiel en daar houden ze ook deze werkwijze voor pups aan of kleine schattige Makkelijke hondjes. Omdat ze dan veel reacties verwachten en ook reacties van mensen die de hond in kwestie niet t juiste plekje kunnen bieden, maar vooral verblind zijn door de schattigheid.
Al vind ik het met kittens toch weer iets anders.
Ik merk ook dat als de eerste kittens komen deze heel snel weg gaan. Bij ons komen ze vaak niet eens op de website zo snel zijn ze weg.
Maar Iets later in het jaar (rond september), zijn de kittens al een stuk minder “gewild“ en worden minder snel geadopteerd.
Misschien ook nog een optie om nog even te wachten?
Ben wel blij te horen dat je niet voor MP kittens gaat. Er zullen vast goede mensen tussen zitten, maar ik vind persoonlijk dat de hele dierenhandel via MP verboden zou moeten worden.
Hoe vaak t asiel geen honden binnen krijgt die via MP al vijf keer van baasje zijn gewisseld...

Ben al paar dagen niet op t forum geweest maar moest toevallig vanmiddag aan zowel jou als Mieke denken of er al nieuws was.
Snap dat je er ontzettend van baalt. Je had ze thuis al zien rondlopen.
Ben zelf ook vrijwilliger in een asiel en daar houden ze ook deze werkwijze voor pups aan of kleine schattige Makkelijke hondjes. Omdat ze dan veel reacties verwachten en ook reacties van mensen die de hond in kwestie niet t juiste plekje kunnen bieden, maar vooral verblind zijn door de schattigheid.
Al vind ik het met kittens toch weer iets anders.
Ik merk ook dat als de eerste kittens komen deze heel snel weg gaan. Bij ons komen ze vaak niet eens op de website zo snel zijn ze weg.
Maar Iets later in het jaar (rond september), zijn de kittens al een stuk minder “gewild“ en worden minder snel geadopteerd.
Misschien ook nog een optie om nog even te wachten?
Ben wel blij te horen dat je niet voor MP kittens gaat. Er zullen vast goede mensen tussen zitten, maar ik vind persoonlijk dat de hele dierenhandel via MP verboden zou moeten worden.
Hoe vaak t asiel geen honden binnen krijgt die via MP al vijf keer van baasje zijn gewisseld...
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
vrijdag 14 augustus 2020 om 19:14
Daar ben ik het helemaal mee eens Max, daarom wil ik daar ook niet aan meedoen en zou ik nooit een kitten van Marktplaats halen. Mijn konijnen kwamen ook altijd uit de opvang, gewoon lieve beestjes die een nieuw huisjes verdienen.
Maar een vraag als jou als vrijwilliger, wie zijn dan die mensen die de kittens halen voordat ze op de site komen en hoe komen zij dan in een asiel? Want zoals ik het begreep uit de informatie op de site van het asiel waar deze kittens zaten, was het onmogelijk/verboden (ook i.v.m. Corona) zomaar langs te gaan, bellen mocht ook niet, ik moest dus mailen.
En dan mail je zondagavond en krijg je vrijdag pas een reactie, tsja...
Natuurlijk kan ik even wachten, maar qua timing was het wel heel fijn geweest maar ja, het is niet anders. Bij mijn katten die hier als kitten kwam, nam ik altijd 3 weken vrij om ze te laten wennen etc. Ik werk nu nog thuis maar weet niet hoe dat in de nabije toekomst zal zijn. En kan ook niet zomaar 3 weken vrij nemen in september/oktober. Nou ja, het heeft niet zo mogen zijn. Ik vind het ontzettend jammer maar niets aan te doen.
Wat mooi trouwens dat je vrijwilligerswerk doet in een asiel
Nog steeds geen nieuws over het witje van Mieke... ook daarom ben ik verdrietig. Vreselijk vind ik het.
Maar een vraag als jou als vrijwilliger, wie zijn dan die mensen die de kittens halen voordat ze op de site komen en hoe komen zij dan in een asiel? Want zoals ik het begreep uit de informatie op de site van het asiel waar deze kittens zaten, was het onmogelijk/verboden (ook i.v.m. Corona) zomaar langs te gaan, bellen mocht ook niet, ik moest dus mailen.
Natuurlijk kan ik even wachten, maar qua timing was het wel heel fijn geweest maar ja, het is niet anders. Bij mijn katten die hier als kitten kwam, nam ik altijd 3 weken vrij om ze te laten wennen etc. Ik werk nu nog thuis maar weet niet hoe dat in de nabije toekomst zal zijn. En kan ook niet zomaar 3 weken vrij nemen in september/oktober. Nou ja, het heeft niet zo mogen zijn. Ik vind het ontzettend jammer maar niets aan te doen.
Wat mooi trouwens dat je vrijwilligerswerk doet in een asiel

Nog steeds geen nieuws over het witje van Mieke... ook daarom ben ik verdrietig. Vreselijk vind ik het.
vrijdag 14 augustus 2020 om 19:32
Ik doe vrijwilligerswerk bij een opvang/asiel voor exotische dieren en bij ons gaat het ook een beetje zo. Er wordt in ieder geval goed gekeken of iemand weet waar hij of zij aan begint.
Aan de andere kant zoek ik ook al twee jaar een maatje voor mijn eigen kat, maar ik heb geen tuin (flat) dus ik ben bij voorbaat al kansloos. Ondanks mijn meerdere krabpalen tot aan het plafond, nog een paar kleinere van ongeveer 150 cm, een wegennet van planken aan de muren en overal speelgoed en voedselpuzzels in huis, naast het feit dat ik dagelijks buiten wandel met kater.
Aan de andere kant zoek ik ook al twee jaar een maatje voor mijn eigen kat, maar ik heb geen tuin (flat) dus ik ben bij voorbaat al kansloos. Ondanks mijn meerdere krabpalen tot aan het plafond, nog een paar kleinere van ongeveer 150 cm, een wegennet van planken aan de muren en overal speelgoed en voedselpuzzels in huis, naast het feit dat ik dagelijks buiten wandel met kater.

vrijdag 14 augustus 2020 om 20:50
Eerder vanavond een fijne mailwisseling gehad met het asiel, er hadden nog (veel) andere mensen voor mij gemaild en een stel daarvan was een match. Ze hebben het gewoon ontzettend druk, hadden ook ontzettend veel reacties gekregen op deze kittens en waren er nog niet aan toegekomen me eerder te mailen. Ik kreeg zelfs nog excuses, was niet nodig geweest, ik wilde het gewoon begrijpen maar vind het wel heel lief.
Krijg net een berichtje dat er nog twee lapjespoezen zijn, zusjes van 11 weken die het ook ontzettend goed met elkaar kunnen vinden, en ik mag morgen komen kennismaken
Krijg net een berichtje dat er nog twee lapjespoezen zijn, zusjes van 11 weken die het ook ontzettend goed met elkaar kunnen vinden, en ik mag morgen komen kennismaken

vrijdag 14 augustus 2020 om 20:53
O heb je ook konijnen?Calamitycat schreef: ↑14-08-2020 19:14Daar ben ik het helemaal mee eens Max, daarom wil ik daar ook niet aan meedoen en zou ik nooit een kitten van Marktplaats halen. Mijn konijnen kwamen ook altijd uit de opvang, gewoon lieve beestjes die een nieuw huisjes verdienen.
Wat mooi trouwens dat je vrijwilligerswerk doet in een asiel![]()

Ooit een oud konijntje opgevangen die ivm z’n leeftijd niet meer gecastreerd kon worden. Wel nog gezocht naar een al gesteriliseerd vrouwtje maar helaas niet gevonden.
Voor Corona kwamen er ook veel mensen zonder afspraak op de bonnefooi kijken voor kittens.
Dat kon toen nog.
Nu met Corona inmiddels niet meer. Je moet een afspraak maken.
En er worden In principe ook geen kittens of katten gereserveerd voordat de twee wachtweken om zijn.
Maar na die twee weken kan het soms een aantal dagen duren voordat ze op de website komen.
En als er dan mensen bellen of mailen met de vraag of er katten of kittens beschikbaar zijn... kan het zijn dat ze geplaatst worden voordat ze op de website komen*
Maar dan komen ze ook niet op de website. Ik snap dat in jouw geval Het extra zuur is omdat ze wel op de website hebben gestaan.
En eerlijk, als de medewerkers van dat asiel mee zouden lezen op dit en het TTT topic, had je ze zó kunnen ophalen. Dat weet ik zeker

*Zo ben ik ook aan een van mijn katten gekomen. hij was er slecht aan toe, ondervoed en onder de vlooien. Maar zodra hij werd opgepakt, begon hij zó hard te spinnen. Alsof alle ellende die hij had meegemaakt er niet meer
Toe deed.

Jeetje CC, Lees net per toeval je andere topic. Wist niet dat je ook daar nog eens doorheen gaat. Wat een heftige en zware periode heb je achter de rug en heb je nog steeds.

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
vrijdag 14 augustus 2020 om 20:57
O wauw wat fijnCalamitycat schreef: ↑14-08-2020 20:50Eerder vanavond een fijne mailwisseling gehad met het asiel, er hadden nog (veel) andere mensen voor mij gemaild en een stel daarvan was een match. Ze hebben het gewoon ontzettend druk, hadden ook ontzettend veel reacties gekregen op deze kittens en waren er nog niet aan toegekomen me eerder te mailen. Ik kreeg zelfs nog excuses, was niet nodig geweest, ik wilde het gewoon begrijpen maar vind het wel heel lief.
Krijg net een berichtje dat er nog twee lapjespoezen zijn, zusjes van 11 weken die het ook ontzettend goed met elkaar kunnen vinden, en ik mag morgen komen kennismaken![]()

En fijn, die reactie van t asiel!
Ik lees ze wel eens op Facebook en heb het idee dat het Een heel betrokken en liefdevol asiel is
vrijdag 14 augustus 2020 om 21:03
Dat is mooi nieuwsCalamitycat schreef: ↑14-08-2020 20:50Eerder vanavond een fijne mailwisseling gehad met het asiel, er hadden nog (veel) andere mensen voor mij gemaild en een stel daarvan was een match. Ze hebben het gewoon ontzettend druk, hadden ook ontzettend veel reacties gekregen op deze kittens en waren er nog niet aan toegekomen me eerder te mailen. Ik kreeg zelfs nog excuses, was niet nodig geweest, ik wilde het gewoon begrijpen maar vind het wel heel lief.
Krijg net een berichtje dat er nog twee lapjespoezen zijn, zusjes van 11 weken die het ook ontzettend goed met elkaar kunnen vinden, en ik mag morgen komen kennismaken![]()

Over 3 weken haal ik een kitten op uit het asiel. Deze is in juli geboren en mogen pas na 7 a 8 weken wg.
vrijdag 14 augustus 2020 om 21:03
Heel spannend, heb er gewoon hartkloppingen van. Dit had ik echt zó niet verwachtPrinsesmaxima2019 schreef: ↑14-08-2020 20:57O wauw wat fijnen spannend!!
En fijn, die reactie van t asiel!
Ik lees ze wel eens op Facebook en heb het idee dat het Een heel betrokken en liefdevol asiel is

Het lijkt mij ook een heel fijn en betrokken asiel, mijn overleden lapje kwam daar ook vandaan en toen waren ze ook al zo lief.
Ben zó benieuwd, volgens de medewerkster van het asiel zijn deze lapjes minstens net zo mooi als de andere die al een huisje hebben nu

vrijdag 14 augustus 2020 om 21:04
betoverend schreef: ↑14-08-2020 21:03Dat is mooi nieuws![]()
Over 3 weken haal ik een kitten op uit het asiel. Deze is in juli geboren en mogen pas na 7 a 8 weken wg.

Leuk dat jij ook een kitten op mag halen! Is het een kater of een poes?