Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Mieke, wat naar dat je zo in onzekerheid moet zitten. Onze poes, nu al weer heel wat jaartjes geleden overleden, heeft mij ook vaak in onzekerheid laten zitten. Toen ze een jaar of 8 was begon ze soms met een nachtje niet thuis komen. We wonen vlak bij het bos, en daar zat ze altijd. Ooit kwamen we haar op wel 2 km van huis tijdens een wandeling tegen! Overigens was ze toen die ochtend nog gewoon thuis. Kun je zien dat ze soms in no time een heel eind op stap gaan. Mevrouw is ooit midden in de zomer eens een paar maand spoorloos verdwenen. Mijn man kwam 's morgens uit de nachtdienst, en daar was ze weer. Ze zag er prima uit en deed net of er niets aan de hand was. :@ Echt, daar wordt je dan even niet goed van. We accepteerden haar avonturiersgeest maar, ze is uiteindelijk bijna 22 jaar geworden.
Ik hoop voor je dat je kat een deze dagen ook zo nonchalant weer voor je deur staat! :hug:
mittensz schreef:
17-08-2020 16:51
https://postimg.cc/gallery/ShtWBNK

Hoop dat dit werkt, dit zijn mijn Catanova’s. Het lapje heeft dezelfde tekening als die ze op haar kop heeft, ook precies aan de achterkant :lol:. Komt helaas niks tweekleurigs uit.
Wat een mooie katten en prachtige foto's! :flirting:
Lapje heeft inderdaad wel iets weg van die van mijn, wat een schatje zeg.
Beter.Laat schreef:
17-08-2020 14:15
CC, je hebt het over 'de kleinste en de grootste', houden ze hun asielnamen, of heb je al andere namen bedacht?

Smulfoto's! :cat:
Ik heb de namen hier een pagina terug geschreven :) Het ukkie heet Laika en haar zus Lotta. Niet meer de asielnamen dus, vond die niet zo mooi en niet passend.
Wat een leuke katjes mittensz en echt een drie eenheid zo te zien!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Urine van de zwarte kanjer op kunnen vangen en het is helemaal in orde. :cheer2:
Wel plast hij dus soms nog naast de bak dus dat zal gedragsprobleem/gewoonte zijn geworden. Ik ga het de komende weken bij houden wanneer en hoe vaak hij dit doet. Dan contact opnemen met een kattendeskundige. Ben bang dat ze gaan zeggen dat we andere kattenbak moeten nemen terwijl ik zo blij ben met de peewee bakken nou ja even afwachten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik hoop het ook Rockola dat het zoiets is maar hier geen bossen in die zin en een groot kanaal. Ik weet het niet. Wel net een stevige burenruzie gehad. Kwam aanrijden en zie een pitbull door de straat rennen mijn pad op dus ik kwak mijn auto op de parkeerplaats. Staat het beest bij mijn voordeur te grommen dus ik pak een paal (wat nog bij mij de grond in moet) toen rende het weg de tuin van de buurman in. Nou ik moest heel veel aandacht vragen van de club wat daar binnen zat, alcohol en wiet stank. Dat werd dus de derde wereld oorlog want mijn katten zaten daar op mij te wachten en eentje heb ik nog niet gezien. Ik heb zelfs de politie gebeld maar die snapten het niet zo goed, ze kwamen meer omdat het moest. Ik heb zelfs de buurman een duw gegeven omdat hij op me afkwam. Hij is heel zwak dat scheelt dan weer.
miekemv schreef:
17-08-2020 23:07
Ik hoop het ook Rockola dat het zoiets is maar hier geen bossen in die zin en een groot kanaal. Ik weet het niet. Wel net een stevige burenruzie gehad. Kwam aanrijden en zie een pitbull door de straat rennen mijn pad op dus ik kwak mijn auto op de parkeerplaats. Staat het beest bij mijn voordeur te grommen dus ik pak een paal (wat nog bij mij de grond in moet) toen rende het weg de tuin van de buurman in. Nou ik moest heel veel aandacht vragen van de club wat daar binnen zat, alcohol en wiet stank. Dat werd dus de derde wereld oorlog want mijn katten zaten daar op mij te wachten en eentje heb ik nog niet gezien. Ik heb zelfs de politie gebeld maar die snapten het niet zo goed, ze kwamen meer omdat het moest. Ik heb zelfs de buurman een duw gegeven omdat hij op me afkwam. Hij is heel zwak dat scheelt dan weer.
Miekje wat erg dit!!

Verschrikkelijk zoiets wat een nare mensen bestaan er in godsnaam op deze aardbodem. zijn ze altijd zo asociaal of is dit net aan de gang. Ze mogen de pitbull toch niet zomaar laten lopen!! Ik dacht dat je daar een boete voor kan krijgen
miekemv schreef:
17-08-2020 23:07
Miekje wat erg dit!!

Verschrikkelijk zoiets wat een nare mensen bestaan er in godsnaam op deze aardbodem. zijn ze altijd zo asociaal of is dit net aan de gang. Ze mogen de pitbull toch niet zomaar laten lopen!! Ik dacht dat je daar een boete voor kan krijgen
Jeetje, wat een naar incident! Goed dat je de politie hebt gebeld, maar wel een rare reactie van ze dat ze het eigenlijk niet zo nodig vonden om te komen. Dat soort honden los laten lopen kan echt niet. Hopelijk is je kat geschrokken, heeft die zich goed verstopt en komt die zo weer thuis :hug:

Ieb, wat een fijn nieuws dat alles goed is. Ik hoop dat het naast de bak plassen ook kan worden opgelost.

Laika lag vanavond even op mijn schoot toen ik op de bank zat, toen kwam de rooie binnen en ze hebben even neusjes gesnuffeld zonder te blazen :yes: De zwartwitte gedraagt zich nog steeds als een hufter ;-D
Alaynee schreef:
17-08-2020 23:56
Miekje wat erg dit!!

Eigenlijk ben jij dan degene die zeurt. Nee geen boete dan moet er eerst iets gebeuren. En de buurman zei dat de hond ontsnapt was maar ja ze zaten zoals gezegd wiet te roken en te drinken. Ze letten dus helemaal niet op die hond.
Wat een nare situatie! Dan is het te laat als er eerst wat moet gebeuren.. als ze te ver gaan gewoon filmen en weer aanklagen hoor.. vind het zo sneu voor de poezen en katten.
IBIopviva schreef:
17-08-2020 22:56
Urine van de zwarte kanjer op kunnen vangen en het is helemaal in orde. :cheer2:
Wel plast hij dus soms nog naast de bak dus dat zal gedragsprobleem/gewoonte zijn geworden. Ik ga het de komende weken bij houden wanneer en hoe vaak hij dit doet. Dan contact opnemen met een kattendeskundige. Ben bang dat ze gaan zeggen dat we andere kattenbak moeten nemen terwijl ik zo blij ben met de peewee bakken nou ja even afwachten.
Daar staat peewee om bekend dat het plas gedrag kan veroorzaken. Waarom zet je er nket gelijk een gewone bak bij? Scheelt je weer geld uit geven aan een gedrags deskundige.
Calamitycat schreef:
17-08-2020 21:09
Ik heb de namen hier een pagina terug geschreven :) Het ukkie heet Laika en haar zus Lotta. Niet meer de asielnamen dus, vond die niet zo mooi en niet passend.
Oh, dat had ik dan gemist. Léuke namen!
Laika en Lotta :heart: ik heb het ook gemist , zal wel een gezellige boel zijn.

Ik ben vandaag aan het flyeren geweest. Er hangt ook een vermissingsposter in de school en in de plaatselijke kroeg.

Het andere witje was nog erg verschrikt na de rondrennende hond van gisteren. Ze zitten nu verplicht binnen maar leken het niet erg te vinden. Zwartwitje is nog wel buiten want ze woont alleen in de winter binnen.
derooiekater schreef:
18-08-2020 06:25
Daar staat peewee om bekend dat het plas gedrag kan veroorzaken. Waarom zet je er nket gelijk een gewone bak bij? Scheelt je weer geld uit geven aan een gedrags deskundige.
Hmmm ja zit wat in. Gelijk even met mijn man overlegd en misschien is dat het beste om uit te proberen. 95% van de tijd gaat hij keurig op een peeweebak maar ja die 5% he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou jet morgen gelijk regelen dan kan je dingen uit sluiten
Wat heftig Mieke, wat een mensen zeg. Krijg medelijden met de Pitbull dat ie bij zulke mensen moet leven....
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
ik breek weer is even in, heb niet alles meegekregen maar

Mieke :hug: hoop dat witje snel weer thuis is.

mijn kat heeft ook een weg loop geschiedenis, dus die mag absoluut niet naar buiten.

CC :hug: ook een knuffel hoop dat de lapjes met je mee mogen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hendrikje106 schreef:
18-08-2020 21:48
Wat heftig Mieke, wat een mensen zeg. Krijg medelijden met de Pitbull dat ie bij zulke mensen moet leven....
Dat zei ik ook nog tegen die agent. Als die hond iets gaat doen dan gaat de rekening naar de hond. Als eigenaar ben je ambasadeur. Hij had trouwens ook onder een auto terecht kunnen komen. Hoe dan ook kan ik die buurman niet meer luchten of zien.
Mag ik jullie nog een keer om raad vragen?

Kitten is erg mager. Je ziet zijn ribben en ruggengraat zitten.
Hoe krijgen we hem ietsjes dikker?

Nu krijgt hij 2x per dag ( wanneer wij eten) natvoer.
Verder staat er hele dag door droogvoer tot zijn beschikking.

Hij eet mega veel maar komt amper aan.

Nu beweegt hij echt wel heel erg veel in vergelijking met andere kitten en slaapt heel weinig.
Is die recent ontwormd en ontvlooid?

Wat voor voer krijgt die?
Frietmetmayo schreef:
18-08-2020 22:42

Nu beweegt hij echt wel heel erg veel in vergelijking met andere kitten en slaapt heel weinig.
Hoe oud is je kitten en hoe lang heb je hem al? Wat voor voer krijgt hij?

Als hij echt overdreven mager is, zou ik even langs de dierenarts gaan. Kan misschien een serieus onderliggend probleem hebben.
Frietmetmayo schreef:
18-08-2020 22:42

Steekt de ruggengraat uit?
Sommige hebben een slechte start gehad en dan duurt het een tijdje voordat ze weer goed op gewicht zijn. Wormen is zeker vaak een oorzaak van ondergewicht. Ik zou hem even laten checken.
Hoe gaat het met de kattenclub CC?

Ik had gisteren weer eens egels in huis. Eentje buitengezet maar toen ik in bed lag hoorde ik de etensbakjes en toen in een spurt naar beneden zat er nog een.
Je moet ze betrappen want ze verstoppen zich.
De hond en de katten kijken hoogstens even op maar verder bemoeien zij zich niet met ze.
Wat grappig dat jij egeltjes in huis hebt Mieke. Ik vind egeltjes zó leuk. Helaas heb ik er nog nooit een gezien in de tuin, laat staan in mijn huis.
Hoop dat het flyeren gaat helpen en er mede voor zorgt dat witje snel weer bij je thuis is.

De kittens doen het prima. Lotta heeft een beetje diarree, dus nu even geen verwenblikjes Gourmet mousse meer voor ze, ik heb kitten zachtvoer besteld bij Zooplus, tot die tijd krijgen ze alleen kittenbrokjes. Verder is ze heel speels en actief dus ik denk dat het wel goed komt. Hou het wel in de gaten natuurlijk.

Nooit geweten hoe leuk twee kittens zijn samen, hoe ze elkaar achterna rennen, elkaar staartjes proberen te pakken, soms als een bolletje over elkaar heen rollen etc., samen slapen. Echt een genot om te zien. Ze zijn nu best vaak beneden en 's nachts in hun eigen kamer. De katers zijn iets minder beledigd en komen 's nachts gelukkig ook gewoon weer bij me op bed slapen. Verder wordt er nog wel geblazen als de kittens 'in zicht' komen maar zoals het nu gaat ben ik niet ontevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven