Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
donderdag 20 augustus 2020 om 22:38
Ach CC snap dat je je zorgen maakt. Zeker gezien ze zo klein is. Ik hoop dat de da je morgen gerust kan stellen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 20 augustus 2020 om 22:40
Loco Lola eet trouwens geen enkel natvoer. Haalt ze haar neusje voor op. Rodi worst vindt ze wel lekker. Tonijn pizza ook, stukje kaas of ham wil ze liefst van mijn brood eten en ohja tonijn uit blik.
Verder is ze helemaal niet verwend.
Verder is ze helemaal niet verwend.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 20 augustus 2020 om 22:46
Ow das vervelend cala, hopelijk kan de dierenarts er wat mee. Misschien wel iets simpels als een wormenkuur ofzo het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn.
Ik vier een klein feestje want sinds het andere grit geen plas naast de bak gezien. Nu dus al ruim 36 uur niet en dat is echt wel langer dan de laatste tijd gelukt is. Wie weet, wie weet. Vind het wel een gedoe hoor dat scheppen steeds ondanks klont vormend grit maar misschien maak ik me er ook te druk om.
Ik vier een klein feestje want sinds het andere grit geen plas naast de bak gezien. Nu dus al ruim 36 uur niet en dat is echt wel langer dan de laatste tijd gelukt is. Wie weet, wie weet. Vind het wel een gedoe hoor dat scheppen steeds ondanks klont vormend grit maar misschien maak ik me er ook te druk om.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

donderdag 20 augustus 2020 om 22:53
Dankje dat is liefQuaintrelle schreef: ↑20-08-2020 22:31Bah. Ik vind het echt heel erg voor je. Duurt nu al best lang. Ik duim nog steeds voor je dat hij snel terecht is.

donderdag 20 augustus 2020 om 23:03
CC, ah, wat naar dat het niet zo goed gaat met Lotta. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Hopelijk valt het mee en is het niks ergs. Laat je het ons morgen weten?
Mieke, ook ik kijk hier af en toe even of je al goed nieuws hebt geplaatst, helaas nog steeds niet. Ik blijf hopen en duimen voor je
Mieke, ook ik kijk hier af en toe even of je al goed nieuws hebt geplaatst, helaas nog steeds niet. Ik blijf hopen en duimen voor je

donderdag 20 augustus 2020 om 23:05
Het komt me niet onbekend voor hoor want verplaatsen geeft altijd stress en bij kittens is dat het moment voor het uitbreken van een virus. Heb het echt vaak gehad bij katjes.Calamitycat schreef: ↑20-08-2020 22:35Sorry als ik niet op iedereen reageer, zit laag in mijn energie en het lukt me slecht om het allemaal bij te houden hier.
Morgen ga ik met Lotta naar de dierenarts, ze gedraagt zich anders dan toen ze net hier was. Speelt minder, wil niet veel eten, beetje diarree, beetje lusteloos.... maak me echt zorgen. Dacht eerst dat het kwam omdat ze misschien nu al tandjes wisselt (kittenbrokjes wilde ze niet meer dus ik heb nu speciaal zachtvoer voor kittens) maar ik vertrouw het toch niet en wil het laten checken. Had ik echt even niet aan zien komen dit![]()
En ja bij vermissing zit je langzaam gillend gek te worden. Zo machteloos ook. Jullie support helpt zeker

donderdag 20 augustus 2020 om 23:07
Dankjeparachutes schreef: ↑20-08-2020 23:03CC, ah, wat naar dat het niet zo goed gaat met Lotta. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Hopelijk valt het mee en is het niks ergs. Laat je het ons morgen weten?
Mieke, ook ik kijk hier af en toe even of je al goed nieuws hebt geplaatst, helaas nog steeds niet. Ik blijf hopen en duimen voor je![]()

donderdag 20 augustus 2020 om 23:23
Zou kunnen hoor Mieke, een virus. Kwam het altijd wel weer goed met die katjes waarbij je dit hebt meegemaakt?
Ik ga morgenochtend vroeg meteen bellen, net ging ze weer op de bak en de diarree is nu echt waterdun. Dunne darm diarree dus leert google me en een gevaar m.b.t. uitdroging. Zo levendig als ze in het begin was, zo sloom en slaperig is ze nu. Gelukkig drinkt ze wel goed. Maar heb alweer spijt dat ik vandaag niet meer haar naar de dierenarts ben gegaan.
Hou jullie zeker op de hoogte.
Ik ga morgenochtend vroeg meteen bellen, net ging ze weer op de bak en de diarree is nu echt waterdun. Dunne darm diarree dus leert google me en een gevaar m.b.t. uitdroging. Zo levendig als ze in het begin was, zo sloom en slaperig is ze nu. Gelukkig drinkt ze wel goed. Maar heb alweer spijt dat ik vandaag niet meer haar naar de dierenarts ben gegaan.

donderdag 20 augustus 2020 om 23:55
CC wat vervelend zeg. Toen kater nog een kitten was werd hij ook na een tijdje niet lekker. Geen eetlust diaree echt heel sneu, dierenarts geweest ontwormd en na paar dagen ging het wel weer beter.
Miekje witje lijkt wel van de aardbodem verdwenen te zijn, ik vind het zo raar ik denk altijd als er wat was gebeurd dan zou je het toch een keer horen omdat ze dan gevonden word of het toch door iemand word opgemerkt. Wat zou het geweldig zijn als ze ineens voor de deur zou staan
Miekje witje lijkt wel van de aardbodem verdwenen te zijn, ik vind het zo raar ik denk altijd als er wat was gebeurd dan zou je het toch een keer horen omdat ze dan gevonden word of het toch door iemand word opgemerkt. Wat zou het geweldig zijn als ze ineens voor de deur zou staan

vrijdag 21 augustus 2020 om 10:59
Ja hoor, kwam altijd weer goed. Behalve virussen heb je ook nog vaak verandering van voer en andere kinderziektes. Maar inmiddels zul je wel contact gehad hebben met de dierenarts.Calamitycat schreef: ↑20-08-2020 23:23Zou kunnen hoor Mieke, een virus. Kwam het altijd wel weer goed met die katjes waarbij je dit hebt meegemaakt?
Een van de witjes had als kitten lichtgele diarree met bellen toen was ik nog een tijdje huiverig voor giardia. Gelukkig ging het weer over.

vrijdag 21 augustus 2020 om 11:05
Ja van de aardbodem verdwenen. Het idee dat hij in de buurt kan zijn wordt ik helemaal ziek van. De ruimte is beperkt met een groot kanaal en een paar straatjes zou je zeggen.Alaynee schreef: ↑20-08-2020 23:55CC wat vervelend zeg. Toen kater nog een kitten was werd hij ook na een tijdje niet lekker. Geen eetlust diaree echt heel sneu, dierenarts geweest ontwormd en na paar dagen ging het wel weer beter.
vrijdag 21 augustus 2020 om 14:43
Dat idee is ook ziekmakend Mieke
Het is toch ook met de beste wil van de wereld niet te begrijpen dat hij eigenlijk helemaal niet ver weg kan zijn maar toch nergens te vinden is... Maar ik blijf duimen!
Hier alweer een tijdje terug met de kittens, kon niet eerder reageren want was aan het werk.
Aangezien assistente verzocht om wat ontlasting mee te nemen naar de afspraak en ik in de kattenbak helemaal geen stevige ontlasting aantrof, heb ik beide kittens maar meegenomen. Rib uit mijn lijf, maar ja.
Ze hebben waarschijnlijk allebei een virusje onder de leden. Uit het onderzoek van de ontlasting die ik had meegenomen bleek gelukkig geen Giardia maar kon ze dit nog niet met zekerheid zeggen omdat er dan ontlasting van 3 dagen moet worden opgevangen en gecheckt.
Ze hebben misselijkheids- en diarreeremmers gekregen en ik heb power blikvoer mee naar huis gekregen en ook een probioticum en fenbendazol. Beide moet ik ze twee keer daags geven en als het goed is, zouden ze dan maandag een stuk opgeknapt moeten zijn. Zo niet, dan moet ik bellen en weer terugkomen.
Helaas mocht ik niet met ze mee naar binnen, C-uitbraak hier in het dorp, dus dat was wel even raar. Buiten met de dierenarts bespreken wat er met ze loos was en toen een tijdje buiten gezeten om te wachten tot ze weer terugkwamen. De frummeltjes liggen nu lekker te slapen. Ze hebben zich erg lief gedragen zei de dierenarts en ze was weg van ze

Hier alweer een tijdje terug met de kittens, kon niet eerder reageren want was aan het werk.
Aangezien assistente verzocht om wat ontlasting mee te nemen naar de afspraak en ik in de kattenbak helemaal geen stevige ontlasting aantrof, heb ik beide kittens maar meegenomen. Rib uit mijn lijf, maar ja.
Ze hebben waarschijnlijk allebei een virusje onder de leden. Uit het onderzoek van de ontlasting die ik had meegenomen bleek gelukkig geen Giardia maar kon ze dit nog niet met zekerheid zeggen omdat er dan ontlasting van 3 dagen moet worden opgevangen en gecheckt.
Ze hebben misselijkheids- en diarreeremmers gekregen en ik heb power blikvoer mee naar huis gekregen en ook een probioticum en fenbendazol. Beide moet ik ze twee keer daags geven en als het goed is, zouden ze dan maandag een stuk opgeknapt moeten zijn. Zo niet, dan moet ik bellen en weer terugkomen.
Helaas mocht ik niet met ze mee naar binnen, C-uitbraak hier in het dorp, dus dat was wel even raar. Buiten met de dierenarts bespreken wat er met ze loos was en toen een tijdje buiten gezeten om te wachten tot ze weer terugkwamen. De frummeltjes liggen nu lekker te slapen. Ze hebben zich erg lief gedragen zei de dierenarts en ze was weg van ze

vrijdag 21 augustus 2020 om 15:52
Oh wat rot dat dit er nog even bij komt CC. Ik ben met mijn twee oudsten ook het eerste jaar lang bezig geweest met diarree en virusjes, was eigenlijk net over toen de derde erbij kwam (niet om je te ontmoedigen natuurlijk). Vond het nog wel even spannend of zij geen nieuw virusje mee zou nemen die de vermoeide darmen van die andere twee niet tegen zou kunnen, maar denk dat ik er nu toch echt al zo’n twee maanden helemaal vanaf ben. Ben nog steeds elke keer weer trots op ze als ik de kattenbak verschoon en alleen maar goeie drollen tegenkom
Mieke, ik denk aan je!

Mieke, ik denk aan je!
vrijdag 21 augustus 2020 om 16:22
Och CC wat vervelend van je kleintje! Breekt je hart he, om zo’n hummeltje dan zo min te zien.Calamitycat schreef: ↑21-08-2020 14:43Dat idee is ook ziekmakend MiekeHet is toch ook met de beste wil van de wereld niet te begrijpen dat hij eigenlijk helemaal niet ver weg kan zijn maar toch nergens te vinden is... Maar ik blijf duimen!
Helaas mocht ik niet met ze mee naar binnen, C-uitbraak hier in het dorp, dus dat was wel even raar. Buiten met de dierenarts bespreken wat er met ze loos was en toen een tijdje buiten gezeten om te wachten tot ze weer terugkwamen. De frummeltjes liggen nu lekker te slapen. Ze hebben zich erg lief gedragen zei de dierenarts en ze was weg van ze![]()
Gelúkkig geen Gardia.
Zou er misschien ook iets geheerst hebben in het asiel, waarmee jouw kittens besmet kunnen zijn geraakt.
Hoop dat de medicatie snel aanslaat! Niks aan zo! Sterkte ermee

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
vrijdag 21 augustus 2020 om 16:25
Dat maakt het extra frustrerend he!
Ook nog maar een knuffel voor jou. We blijven meehopen en duimen

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
vrijdag 21 augustus 2020 om 16:27
IBIopviva schreef: ↑20-08-2020 22:46Ow das vervelend cala, hopelijk kan de dierenarts er wat mee. Misschien wel iets simpels als een wormenkuur ofzo het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn.

vrijdag 21 augustus 2020 om 19:38
Ach CalamityCat, wat zielig voor de babies en wat rot dat je niet mee naar binnen mocht. *%# COVID ook.... hopelijk knappen ze snel op!
@Mieke, ik hoop zo dat je Witje nog zult vinden. Kan mij zo voorstellen dat je kapot gaat van de onzekerheid.. sterkte van mij.
@Mieke, ik hoop zo dat je Witje nog zult vinden. Kan mij zo voorstellen dat je kapot gaat van de onzekerheid.. sterkte van mij.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 21 augustus 2020 om 19:42
Ik heb kleine vuilniszakjes die ik gebruik om de kattenbakken uit te scheppen. Ik heb in totaal 4 kattenbakken staan en loop elke ochtend en avond een rondje langs de bakken met het vuilniszakje, als ie vol is gooi ik hem weg. Dan is het in een poep en een zucht gebeurd.IBIopviva schreef: ↑20-08-2020 22:46Ow das vervelend cala, hopelijk kan de dierenarts er wat mee. Misschien wel iets simpels als een wormenkuur ofzo het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 21 augustus 2020 om 20:13
Mieke, nog steeds niets..
Mijn katten lopen ook gewoon buiten, en ik ben altijd bang dat ze iets zal gebeuren. s'Nachts mogen ze niet naar buiten. Als ik ooit verhuis, dan wil ik een enorme kattenren met alles erop en eraan. Op zich woon ik rustig en diervriendelijk gelukkig.
Calamity, beterschap met je katjes!

Mijn katten lopen ook gewoon buiten, en ik ben altijd bang dat ze iets zal gebeuren. s'Nachts mogen ze niet naar buiten. Als ik ooit verhuis, dan wil ik een enorme kattenren met alles erop en eraan. Op zich woon ik rustig en diervriendelijk gelukkig.
Calamity, beterschap met je katjes!
vrijdag 21 augustus 2020 om 20:31
Mittensz jeetje, dat heeft bij jouw jonge grut nog best lang geduurd dan. Kan me voorstellen dat je een beetje huiverig was of de derde ook niet 'iets' meebracht en de andere twee ook weer ziek zouden worden maar gelukkig viel dat mee. En ik ken dat gevoel van trots worden van prachtige drollen, hoop dat dat hier ook weer snel zo is!
Max, zou heel goed kunnen hoor dat er in het asiel iets heerste, zei de dierenarts ook al. Er zitten daar natuurlijk best veel katten dicht bij elkaar, veel kittens, moeder(zwerf)poezen die niet altijd even goed ontwormd zijn etc. Dan pikken die kleintjes al snel wat op, denk dat ik gewoon een beetje pech heb gehad maar het komt wel goed hoop ik.
Ben zo blij dat ik geweest ben vandaag, Lotta was echt al wat afgevallen en Laika is al zo ontzettend klein dus deze kittens hadden gewoon echt even wat medische hulp en medicatie nodig.
Het stel was blijkbaar heel moe van alle avonturen vandaag en hebben vanmiddag urenlang op de trap dicht tegen elkaar aan liggen slapen. De krabpaal was gearriveerd, dus die heb ik eind van de middag in elkaar gezet en ze vinden het ding gewéldig. Het is een krabpaal met verschillende niveau's, twee lekkere zachte 'huisjes' en er hangen ook muisjes aan. Helemaal wild worden ze ervan. Heel leuk om te zien.
Laika is een enorme knuffelkont, zodra ik ergens ga zitten, komt ze op schoot. Die ligt nu dus ook in mijn schoot keihard te spinnen en heen en weer te rollen. Lotta ligt lekker in een huisje in de krabpaal
De katers zijn nog steeds niet echt gewend, er wordt nog best wat afgeblazen en gegromd hier. Vind het best lang duren, in het verleden ging het altijd sneller en makkelijker. De meiden zijn er gelukkig niet heel erg van onder de indruk en doen gewoon hun ding.
Max, zou heel goed kunnen hoor dat er in het asiel iets heerste, zei de dierenarts ook al. Er zitten daar natuurlijk best veel katten dicht bij elkaar, veel kittens, moeder(zwerf)poezen die niet altijd even goed ontwormd zijn etc. Dan pikken die kleintjes al snel wat op, denk dat ik gewoon een beetje pech heb gehad maar het komt wel goed hoop ik.
Ben zo blij dat ik geweest ben vandaag, Lotta was echt al wat afgevallen en Laika is al zo ontzettend klein dus deze kittens hadden gewoon echt even wat medische hulp en medicatie nodig.
Het stel was blijkbaar heel moe van alle avonturen vandaag en hebben vanmiddag urenlang op de trap dicht tegen elkaar aan liggen slapen. De krabpaal was gearriveerd, dus die heb ik eind van de middag in elkaar gezet en ze vinden het ding gewéldig. Het is een krabpaal met verschillende niveau's, twee lekkere zachte 'huisjes' en er hangen ook muisjes aan. Helemaal wild worden ze ervan. Heel leuk om te zien.
Laika is een enorme knuffelkont, zodra ik ergens ga zitten, komt ze op schoot. Die ligt nu dus ook in mijn schoot keihard te spinnen en heen en weer te rollen. Lotta ligt lekker in een huisje in de krabpaal

De katers zijn nog steeds niet echt gewend, er wordt nog best wat afgeblazen en gegromd hier. Vind het best lang duren, in het verleden ging het altijd sneller en makkelijker. De meiden zijn er gelukkig niet heel erg van onder de indruk en doen gewoon hun ding.
vrijdag 21 augustus 2020 om 21:54
CC, wat sneu, een virusje. Gewoon pech, dus. Hopelijk knappen ze er gauw van op. Gelukkig is het (als het goed is) geen Giardia - de kitten van een vriendin van me heeft daar maandenlang mee rond gelopen, het is zo hardnekkig! Fijn dat ze de nieuwe krabpaal zo leuk vinden, hopelijk gaan ze er veel gebruik van maken

vrijdag 21 augustus 2020 om 22:21
Ibi wat fijn dat hij wel in deze bak plast. Ik kende de peewee-bak niet. Heb even gegoogeld en zie dat het echt een mooi systeem is. Ik schep elke dag de poep en urine uit het klontvormend grit. Nu nog switchen is denk ik niet handig. Kat is hieraan gewend. En ach, het is inmiddels routine, net als tandenpoetsen. Ik heb hondenpoepzakjes van de Wibra. Meerdere rolletjes met 30 zakjes voor een euro. Dat werkt voor mij prima.
CC ik hoop dat de kittens snel beter worden. Je schrijft zo liefdevol. Ik zie helemaal voor me hoe ze zich vermaken met die krabpaal.
Mieke zolang je niets hoort over Witje is het een ondraaglijke onzekerheid. Sterkte en ik hoop echt dat ze nog jn leven is.
Hier weer terug van vakantie. Kat is dolblij en lijkt wel aan mijn benen geplakt als ik door huis loop. Ligt nu bij me op schoot op de bank.
CC ik hoop dat de kittens snel beter worden. Je schrijft zo liefdevol. Ik zie helemaal voor me hoe ze zich vermaken met die krabpaal.
Mieke zolang je niets hoort over Witje is het een ondraaglijke onzekerheid. Sterkte en ik hoop echt dat ze nog jn leven is.

Hier weer terug van vakantie. Kat is dolblij en lijkt wel aan mijn benen geplakt als ik door huis loop. Ligt nu bij me op schoot op de bank.