Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

woensdag 19 augustus 2020 om 12:22
Twee is hartstikke leuk en je hoeft zelf niet steeds aan de bak voor het vermaak. En wie weet gaan de katers meespelen als je wat verder in de tijd bent. Zwartwitje is nu een jaar of vijf en zij speelt wel eens een soort van haasje over met de andere witte kater in de tuin. Dan horen ze heel duidelijk bij dezelfde groep.
Het overgebleven witje mist de andere heel duidelijk, zit slecht in zijn vel.
Het overgebleven witje mist de andere heel duidelijk, zit slecht in zijn vel.

woensdag 19 augustus 2020 om 12:51
Miekje ik hoop nog steeds op goed nieuws
Calamycat Hoe is het bij jullie
Ik zit ergens mee m’n kat kwam wel met teken thuis nou met pipet gaat het al maanden goed alleen ben ik eergisteren gebeten door een teek. En wel snel verwijderd maar m’n man is ook gebeten door een teek op de achterbeen hier is de teek ook niet meer aanwezig maar nu er een rode kring omheen kwam direct de huisarts gebeld en moet voor hem gelijk antibiotica ophalen. Ik heb nu eigelijk een beetje de schrik. Want lieve kater slaapt ook op ons bed
Ik zit ergens mee m’n kat kwam wel met teken thuis nou met pipet gaat het al maanden goed alleen ben ik eergisteren gebeten door een teek. En wel snel verwijderd maar m’n man is ook gebeten door een teek op de achterbeen hier is de teek ook niet meer aanwezig maar nu er een rode kring omheen kwam direct de huisarts gebeld en moet voor hem gelijk antibiotica ophalen. Ik heb nu eigelijk een beetje de schrik. Want lieve kater slaapt ook op ons bed

woensdag 19 augustus 2020 om 13:37
Ik heb 5 keer een teek gehad maar die kwamen van buiten, door het werken in de tuin en ik had op het gras gelegen.Alaynee schreef: ↑19-08-2020 12:51Miekje ik hoop nog steeds op goed nieuws
Ik heb ook ergens gelezen dat je ze moet kammen of een borstel gebruiken. En misschien is Frontlinecombo iets want tegen teken en bijtende luizen en verspreidt zich over de vacht.
woensdag 19 augustus 2020 om 16:29
Onze katten liggen soms ook in bed, maar ik heb op die manier nog nooit een teek gehad. Toen ik nog paarden had kreeg ik ze wel eens uit de weide. Ik kam de katten wel soms, dan pik ik er af en toe een teekje af. Als de katten vlooien/ teken krijgen weet ik wel waar ze weg komen..er lopen hier zeker 3 egels door de tuin. Die zitten vol ongedierte.
woensdag 19 augustus 2020 om 18:28
Sorry voor de late reactie! Ja, ik zoek juist bij de oudere katten omdat mijn eigen kat zelf ook geen jonkie meer is (10 jaar) en medische zorg nodig heeft. De enige "eis" is dat de handicap niet het communiceren met mijn kat in de weg zit, i.v.m. mogelijke ruzie die daaruit kan ontstaan.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑14-08-2020 21:05Dat vind ik wel een beetje kortzichtig van de betreffende asiels.
Ik ben in principe ook voorstander van katten die naar buiten kunnen, maar dan moet je wel de juiste omstandigheden kunnen bieden.
Ik ken katten die naar buiten worden gelaten vlakbij hele drukke wegen.
Dan zou ik als asiel zijnde tien keer liever een Katje meegeven aan iemand die z’n hele huis ingericht heeft op de kat, dan iemand die z’n kat naar buiten doet, daar waar het eigenlijk niet kan....
Heb je eventueel ook belangstelling voor een wat oudere kat?
Of een kat met een lichte handicap?
Wij hebben bijv af en toe katjes die doof zijn en daardoor niet naar buiten kunnen
Ik zie net op de website van een stichting een kat van 15+ staan waar een baasje met veel begrip en geduld voor gezocht wordt die wel op een bovenwoning met afgesloten balkon kan, en andere katten geen bezwaar. Ben alleen bang dat ze 50m² te klein gaan vinden, al hebben de katten wel de muren en de krabpalen erbij (en lekker warme terraria waar ze op kunnen liggen).
Mieke:

woensdag 19 augustus 2020 om 20:55
CC Ah Wat leuk om de update over de kleintjes te lezen
heerlijk he, om te zien hoeveel ze ook aan elkaar hebben.
Fijn ook te lezen dat de heren het al beter lijken te accepteren.
Mieke Had zo gehoopt inmiddels nieuws te lezen over witje maar helaas
Wat een verhaal over die hond. Gelúkkig is er niets gebeurd.
En het lullige is, als de hond wat had gedaan, was de hond de Sjaak geweest. Terwijl de hond an sich er niets aan kan doen.
Wat leuk van je egeltjes trouwens
ik heb er in totaal 4!! Hier rondlopen. Vorig jaar zelfs een moeder met twee kleintjes. Nu ook weer een parend stelletje dus hoop weer op een paar baby’s dit jaar
Heb ook egelvoer en altijd paar bakjes water in de tuin staan.
Wojak denk dat de oppervlakte niet eens een dealbreaker hoeft te zijn.
Je kan ook in de hoogte ruimte creëren door loopplanken tegen de muren te bevestigen.
Ga je informeren naar dat katje? Ben benieuwd!

Fijn ook te lezen dat de heren het al beter lijken te accepteren.
Mieke Had zo gehoopt inmiddels nieuws te lezen over witje maar helaas

Wat een verhaal over die hond. Gelúkkig is er niets gebeurd.
En het lullige is, als de hond wat had gedaan, was de hond de Sjaak geweest. Terwijl de hond an sich er niets aan kan doen.
Wat leuk van je egeltjes trouwens

Heb ook egelvoer en altijd paar bakjes water in de tuin staan.
Wojak denk dat de oppervlakte niet eens een dealbreaker hoeft te zijn.
Je kan ook in de hoogte ruimte creëren door loopplanken tegen de muren te bevestigen.
Ga je informeren naar dat katje? Ben benieuwd!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
woensdag 19 augustus 2020 om 22:46
Miekje ik vind het zo naar voor je dat Witje nog niet gevonden is. Hoe gaat het nu met jou? Mocht je weer zo'n nare situatie hebben met die hond of buurman, probeer het dan te filmen met je telefoon. Dan heb je bewijs. Al hoop ik dat dit niet meer misgaat.
CC wat schattig dat de kittens zoveel aan elkaar hebben. Ik heb bewust gekozen voor een volwassen kater uit het asiel, maar misschien dat ik opkomst zwicht voor kittens.
Man en ik zijn een paar dagen weg. Voor onze kat wordt goed gezorgd door vrienden, maar toch mis ik hem. Gelukkig krijg ik zo nu en dan een appje dat het goed gaat.

CC wat schattig dat de kittens zoveel aan elkaar hebben. Ik heb bewust gekozen voor een volwassen kater uit het asiel, maar misschien dat ik opkomst zwicht voor kittens.

Man en ik zijn een paar dagen weg. Voor onze kat wordt goed gezorgd door vrienden, maar toch mis ik hem. Gelukkig krijg ik zo nu en dan een appje dat het goed gaat.

woensdag 19 augustus 2020 om 23:13
Miekje en Rockola bedankt voor het reageren was even van m’n slagje omdat ik het samen slapen zooo fijn vind en dacht opeens mischien moet ik dat niet meer doen maar na jullie berichtjes denk ik er nu wat luchtiger over en gaan we weer lekker samen slapen
Zizo dit is zo lastig ik heb hier ook last van als we weg zijn ik mis hem zo ontzettend en dan krijg ik appjes en foto’s van m’n moeder dat lucht dan weer even op.

Zizo dit is zo lastig ik heb hier ook last van als we weg zijn ik mis hem zo ontzettend en dan krijg ik appjes en foto’s van m’n moeder dat lucht dan weer even op.
woensdag 19 augustus 2020 om 23:39
Thanks, vanmorgen naar de dierenwinkel gegaan en ander grit gekocht.derooiekater schreef: ↑18-08-2020 20:17Ik zou jet morgen gelijk regelen dan kan je dingen uit sluiten
Zat er nog geen 10 minuten in toen onze zwarte kanjer dacht: goh iets nieuws dat ga ik nader bestuderen. Ik stond op het punt om weg te gaan en dacht ik wacht ff dan schep ik het er gelijk uit. 20 minuten later zat hij er nog he. De rode dame kwam erbij staan kijken haha.
Maar goed het begin is er, even afwachten hoe het de komende dagen gaat verlopen. Ik heb nu 2 peewee bakken en 1 met ander grit. Die met ander grit staat op de gang en wordt sowieso het meest gebruikt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 20 augustus 2020 om 06:19

donderdag 20 augustus 2020 om 10:23
Ik hoop vooral dat ze niet terugkomen, mijn buurvrouw denkt dat ze voor wiet komen maar dat weet ik niet. Mijn overgebleven witje is nog behoorlijk bang. Hij is toen bij mij komen wonen omdat de vechthonden daar achter hem aangingen. Hij doet nu heel schuw en schrikkerig en hij is op die plek geen honden gewend dus ik geloof wel dat hij erg geschrokken is. Binnen was er nog een andere hond en als zij met veel power los het gezamenlijk pad oprennen. En ik weet niet hoelang ze daarna vrij rondliepen.Zizo schreef: ↑19-08-2020 22:46Miekje ik vind het zo naar voor je dat Witje nog niet gevonden is. Hoe gaat het nu met jou? Mocht je weer zo'n nare situatie hebben met die hond of buurman, probeer het dan te filmen met je telefoon. Dan heb je bewijs. Al hoop ik dat dit niet meer misgaat.![]()
![]()
CC wat schattig dat de kittens zoveel aan elkaar hebben. Ik heb bewust gekozen voor een volwassen kater uit het asiel, maar misschien dat ik opkomst zwicht voor kittens.![]()
Het voelt rot dat ik nog niets vernomen heb en kijk dagelijks uit. Gister nog weer wat huizen bij langs geweest. Verder is hij overal aangemeld.
donderdag 20 augustus 2020 om 11:36
Onze kat moet altijd met hele hete dagen een paar keer overgeven. Geen haarbal maar echt zijn maaginhoud met slijm. Volgens de dierenarts komt dit vaker voor. Hij heeft het warm, is misselijk daardoor en het is al gewoon een wat oudere kat die er steeds slechter tegen warmte kan. Vaak gaat hij daarna gras eten en dan gaat het ook wel weer beter. Maar sinds dit jaar moet hij daarna soms weer overgeven en dan zit er naast slijm en gras ook bloed bij. Ik zie als hij moet overgeven dat het hem veel energie en kracht kost en dat er dan bloed bij zit dat vind ik niet vreemd. Als ik zelf veel kracht moet zetten en voor de zoveelste keer moet overgeven heb ik dat ook. Alleen nu heeft hij het 2x gehad in 1,5 week tijd. Er zitten wel wat keren tussen dat hij moest overgeven en dan zat er geen bloed bij. Het kan wel zijn dat het vaker voor komt bij een kat maar ik vind 6x overgeven in 1,5 week tijd best veel en dan ook nog 2x met bloed. 1x kan maar voor de tweede keer bloed baart mij toch wat zorgen. Hij is daarna verder wel actief (voor zijn doen) en eet/drinkt daarna weer goed. Het is een tuin- binnenkat dus ik zie wat hij eet dus en vergiftiging kan uitgesloten worden. Verder heeft hij medicijnen voor zijn schildklier wat nu stabiel is. Die heeft hij altijd een minimaal een half uur in zijn lichaam voordat hij overgeeft. Ik heb daar op gelet en weet dus dat zijn lichaam het heeft opgenomen. Hij is ook netjes op gewicht. Dus op het overgeven na gaat alles goed met hem.
Zouden jullie ondanks wat de dierenarts mij vertelde over het overgeven toch naar de dierenarts gaan met dit? Of nog even aankijken aangezien we de hittengolf nu achter de rug hebben en het weer wat koeler wordt?
Zouden jullie ondanks wat de dierenarts mij vertelde over het overgeven toch naar de dierenarts gaan met dit? Of nog even aankijken aangezien we de hittengolf nu achter de rug hebben en het weer wat koeler wordt?

donderdag 20 augustus 2020 om 14:40
Ik lees bij oververhitting maar dat is niet zo snel volgens mij of onder bijzondere omstandigheden
Deze site geeft goede info over braken;
https://dierenziekenhuizen.nl/katten/or ... ij-de-kat/
Deze site geeft goede info over braken;
https://dierenziekenhuizen.nl/katten/or ... ij-de-kat/

donderdag 20 augustus 2020 om 22:21
Helemaal niets.
donderdag 20 augustus 2020 om 22:31
Bah. Ik vind het echt heel erg voor je. Duurt nu al best lang. Ik duim nog steeds voor je dat hij snel terecht is.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 20 augustus 2020 om 22:31
Mieke, iedere keer als ik zie dat je in dit topic heb gepost, slaat mijn hart over en wil ik eigenlijk meteen kijken in de hoop dat er dit keer wél heel goed nieuws is over witje en aan de andere kant durf ik het topic eigenlijk niet te openen omdat ik zo bang ben dat je slecht nieuws hebt gekregen.
Maar dit keer weer geen nieuws dus, verdomme, wat zal jij je witje missen
Word je niet langzaam gillend gek?
Is er iets wat ik voor je kan doen?
Maar dit keer weer geen nieuws dus, verdomme, wat zal jij je witje missen

Is er iets wat ik voor je kan doen?

donderdag 20 augustus 2020 om 22:35
Sorry als ik niet op iedereen reageer, zit laag in mijn energie en het lukt me slecht om het allemaal bij te houden hier.
Morgen ga ik met Lotta naar de dierenarts, ze gedraagt zich anders dan toen ze net hier was. Speelt minder, wil niet veel eten, beetje diarree, beetje lusteloos.... maak me echt zorgen. Dacht eerst dat het kwam omdat ze misschien nu al tandjes wisselt (kittenbrokjes wilde ze niet meer dus ik heb nu speciaal zachtvoer voor kittens) maar ik vertrouw het toch niet en wil het laten checken. Had ik echt even niet aan zien komen dit
Morgen ga ik met Lotta naar de dierenarts, ze gedraagt zich anders dan toen ze net hier was. Speelt minder, wil niet veel eten, beetje diarree, beetje lusteloos.... maak me echt zorgen. Dacht eerst dat het kwam omdat ze misschien nu al tandjes wisselt (kittenbrokjes wilde ze niet meer dus ik heb nu speciaal zachtvoer voor kittens) maar ik vertrouw het toch niet en wil het laten checken. Had ik echt even niet aan zien komen dit