Single, we kletsen hier verder (deel 2)

zaterdag 29 augustus 2020 om 10:48
Vivi, wat rot voor je. Vaak voel je al wel hoe laat iets is en ik ben ook bang dat je geen goed nieuws krijgt. De timing is ruk maar ik hoop dat je wel enorm blij kunt zijn met die mooie mijlpaal ( je nieuwe paleis) en dat je een fijne verjaardag hebt. Laat je dit niet afpakken door een man die je nog niet lang kent. Het is het echt niet waard!
Voordeel: er kan straks iemand komen die vol voor je gaat en met wie je alle mijlpalen voluit kunt vieren. Dat is toch veel fijner?
Voordeel: er kan straks iemand komen die vol voor je gaat en met wie je alle mijlpalen voluit kunt vieren. Dat is toch veel fijner?

zaterdag 29 augustus 2020 om 12:48
RedRoseThorn schreef: ↑27-08-2020 21:04Ja hoor^ maar het is soms ook gewoon rustiger op Tinder. Kwestie van geluk denk ik
Ammenooitniet schreef: ↑27-08-2020 21:05Is dat niet wat te snel geconcludeerd? Ik vond je bio uiteindelijk ook leuk, namelijk. Je mag me best een privé bericht sturen voor wat opbouwende kritiek overigens.
Sabbieehhhh schreef: ↑27-08-2020 22:10Geef het idd even de tijd en evt even profiel eraf en nieuwe aanmaken. Maar je mag ook mij altijd een berichtje met foto's sturen hoor.
Jullie hebben nog een PB

zaterdag 29 augustus 2020 om 12:57
Mee eens. Liever de naked truth dan die kwellende onzekerheid. Vaak lucht dat al erg op en kun je daarna die waarheid toelaten en verwerken. Zachte heelmeesters moesten ze afschaffen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 15:04
Vanuit meelezen @Vivi: het voorstel tot bellen vandaag deed bij mij geen alarmbellen rinkelen omdat hij het contact ook prima gisteren had kunnen verbreken. Maar is mogelijk ook mijn naïviteit. Ik zou het een ander ook niet aandoen te laten wachten op zo'n boodschap.
Zijn opmerking verkeerd in agenda te hebben gekeken en feestje te hebben, als reden niet met jou te kunnen afspreken, vond ik wel veelzeggend. In jullie date-stadium had hij je ook mee kunnen vragen. Ik neem tenminste aan dat het geen familie-feestje betreft. Ik zou me met deze boodschap wel duidelijk 'bijzaak' voelen en zou nu niet meer de positie innemen het te mogen doen met de gaatjes die hij in zijn agenda kan vinden.
Gefeliciteerd nog met je nieuwe woning!
Zijn opmerking verkeerd in agenda te hebben gekeken en feestje te hebben, als reden niet met jou te kunnen afspreken, vond ik wel veelzeggend. In jullie date-stadium had hij je ook mee kunnen vragen. Ik neem tenminste aan dat het geen familie-feestje betreft. Ik zou me met deze boodschap wel duidelijk 'bijzaak' voelen en zou nu niet meer de positie innemen het te mogen doen met de gaatjes die hij in zijn agenda kan vinden.
zaterdag 29 augustus 2020 om 15:42
Sanse schreef: ↑29-08-2020 15:04Vanuit meelezen @Vivi: het voorstel tot bellen vandaag deed bij mij geen alarmbellen rinkelen omdat hij het contact ook prima gisteren had kunnen verbreken. Maar is mogelijk ook mijn naïviteit. Ik zou het een ander ook niet aandoen te laten wachten op zo'n boodschap.
Ik had ook geen negatieve gedachte bij zijn opmerking over even met elkaar te bellen.
Geen date, maar wel even persoonlijk contact en elkaar spreken ipv te appen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:05
Ja, dat dacht ik ook. Blijft in mijn gevoel wel staan dat date van Vivi totaal 'in control' is wat betreft contact leggen/dates plannen.
En dat hij wel reageert op bericht over ziekenhuisopname opa, komt voor mij dan weer te gelikt over. Alsof hij dan wel weer heel bewust op de juiste momenten 'aandacht geeft' om het vooral niet dood te laten bloeden vanuit zijn belang.
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:52
Lief al jullie reacties en het meedenken!! Voelt heel fijn al die steunt, ondanks dat we elkaar niet persoonlijk kennen
Against all odds.. Er was niks aan de hand blijkbaar. Ik was rete zenuwachtig voor het gesprek, zat alle scenario’s en mijn reactie op de afwijzing al voor te bereiden. Gebeld.. Merkte dat hij het gesprek aanknoopte en interesse toonde in van alles. Dus ik dacht nog; uhh let’s get to the point en laten we niet om heen draaien. Maar het kwam niet
Uiteindelijk uur gebeld en toen was het dat hij weer wat moest afronden en dan het feestje. Dus ik heb nog wel gevraagd of er iets speelde (had nog via app gezegd dat het ‘serieus’ klonk van het bellen) wat hem verbaasde en dus niks is verder. Hij komt van de week graag langs om m’n huis te bekijken etc en fijn gebeld te hebben. Zit nu nog even verward op de bank.
Maar ik heb jullie berichten allemaal goed doorgelezen en ben zeker met jullie eens dat er bepaalde dingen niet helemaal goed lopen. Gevoel van prioriteit en meenemen naar z’n vrienden is zeker een ding en dit wil niet zomaar negeren. Laat het even allemaal bezinken, zat gister en vandaag erg hoog in m’n emotie dat ik er zelf van schrok.
Against all odds.. Er was niks aan de hand blijkbaar. Ik was rete zenuwachtig voor het gesprek, zat alle scenario’s en mijn reactie op de afwijzing al voor te bereiden. Gebeld.. Merkte dat hij het gesprek aanknoopte en interesse toonde in van alles. Dus ik dacht nog; uhh let’s get to the point en laten we niet om heen draaien. Maar het kwam niet
Maar ik heb jullie berichten allemaal goed doorgelezen en ben zeker met jullie eens dat er bepaalde dingen niet helemaal goed lopen. Gevoel van prioriteit en meenemen naar z’n vrienden is zeker een ding en dit wil niet zomaar negeren. Laat het even allemaal bezinken, zat gister en vandaag erg hoog in m’n emotie dat ik er zelf van schrok.
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:05
Die verwarring is begrijpelijk, al ben ik voor nu wel blij voor je met het fijne gesprek!
Je hoeft gelukkig niet snel te besluiten, hier kan en mag je even de tijd voor nemen. Die emotie is ook heel begrijpelijk. Hopelijk heeft het gesprek je gemoederen even bedaard en voel je nu wat meer ruimte om alles te laten landen.
Je hoeft gelukkig niet snel te besluiten, hier kan en mag je even de tijd voor nemen. Die emotie is ook heel begrijpelijk. Hopelijk heeft het gesprek je gemoederen even bedaard en voel je nu wat meer ruimte om alles te laten landen.
-

zaterdag 29 augustus 2020 om 17:52
Oh wat fijn vivi! Gewoon uitspreken volgende keer dat je bepaalde behoeftes hebt in frequentie van contact en elkaar zien en hoe hij dat ziet.
Snap dat je hoog zat in je emoties.
Je komt hier over als zo'n fijn, liefdevol, empathisch en warm mens. Je hebt zoveel te bieden. Vertrouw er maar op dat dat zo is en dat een man blij mag zijn dat je hem wil en in zijn bijzijn wilt zijn. Dit mag je ook echt gaan uitdragen, je hoeft je niet aan te passen aan zijn drukke bestaan. Het is geven en nemen.
Je komt hier over als zo'n fijn, liefdevol, empathisch en warm mens. Je hebt zoveel te bieden. Vertrouw er maar op dat dat zo is en dat een man blij mag zijn dat je hem wil en in zijn bijzijn wilt zijn. Dit mag je ook echt gaan uitdragen, je hoeft je niet aan te passen aan zijn drukke bestaan. Het is geven en nemen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 18:47
Oh wat fijn Viv! Dat zal iig een opluchting zijn. Eens met qiyara overigens, hij mag zeker blij met je zijn en dat ook wel laten zien. Nu hopen dat jullie elkaar ook daadwerkelijk snel gaan zien.
Mijn ex date(weet niet hoe ik hem anders moet noemen, haha) ging ook vaak naar vrienden en nodidigde me ook niet uit, nadat ik hier wat van gezegd had gebeurde dit wel. Hij deed dit in ieder geval niet bewust. Zou het dus zeker eens aankaarten bij hem, hoe hij dat ziet.
Mijn ex date(weet niet hoe ik hem anders moet noemen, haha) ging ook vaak naar vrienden en nodidigde me ook niet uit, nadat ik hier wat van gezegd had gebeurde dit wel. Hij deed dit in ieder geval niet bewust. Zou het dus zeker eens aankaarten bij hem, hoe hij dat ziet.

zaterdag 29 augustus 2020 om 22:14
Pffff... Soms vraag ik me echt af ; hoe ga ik in deze tijden ooit iemand ontmoeten?
Ik bedoel : Tinder heb ik in april dit jaar geïnstalleerd, maar afgelopen week verwijderd. De klad was erin gekomen, ik had ook weinig nieuwe likes meer. En omdat ik gold-member ben (i.v.m. de. betere privacy opties), werd er wel elke maand een paar tientjes afgeschreven.
Op een gegeven moment had ik voor de zesde (!) keer in de laatste vijf maanden een like van dezelfde persoon, die ik dus al vijf keer had weg geswiped. Toen was ik er echt even klaar mee, en heb ik een uninstall gedaan. Het voelde even als een opluchting, maar nu benauwt het me al weer. Een app als tinder is in deze tijd juist nog zo ongeveer de enige ''lifeline'' richting een liefdesleven.
Wat dat laatste betreft : ik merk nu echt aan alles, dat ik er klaar voor ben. Dat had ik vorig jaar zomer bijvoorbeeld nog niet. Dan vond ik een zaterdagavond thuis in m'n eentje heerlijk. Soepje maken, filmpje kijken. Maar nu mis ik echt die ene persoon.
Ik bedoel : Tinder heb ik in april dit jaar geïnstalleerd, maar afgelopen week verwijderd. De klad was erin gekomen, ik had ook weinig nieuwe likes meer. En omdat ik gold-member ben (i.v.m. de. betere privacy opties), werd er wel elke maand een paar tientjes afgeschreven.
Op een gegeven moment had ik voor de zesde (!) keer in de laatste vijf maanden een like van dezelfde persoon, die ik dus al vijf keer had weg geswiped. Toen was ik er echt even klaar mee, en heb ik een uninstall gedaan. Het voelde even als een opluchting, maar nu benauwt het me al weer. Een app als tinder is in deze tijd juist nog zo ongeveer de enige ''lifeline'' richting een liefdesleven.
Wat dat laatste betreft : ik merk nu echt aan alles, dat ik er klaar voor ben. Dat had ik vorig jaar zomer bijvoorbeeld nog niet. Dan vond ik een zaterdagavond thuis in m'n eentje heerlijk. Soepje maken, filmpje kijken. Maar nu mis ik echt die ene persoon.

zondag 30 augustus 2020 om 11:33
Dat is een nadeel van al die datingapps, de illusie van de maakbaarheid. Je wil iets en hoopt het zo te vinden. Het is mi deels waar dat je het geluk een handje kunt helpen door te gaan daten middels een app, maar dan nog blijft het schieten met losse flodders. Wat weer frustratie oplevert, omdat het je niet oplevert wat je wil. Door zo'n app denk je te kunnen krijgen waar je op hoopt, terwijl liefde ongrijpbaar is.
Het is iets wat je moet overkomen en de mens heeft daar iets op bedacht, maar ik denk dat het juist heel veel frustratie bij velen oplevert. En door die frustratie loopt het net niet lekker. Dus je mist juist je doel.
Met bepaalde dingen levert inspanning vaak wel resultaat op: door te sporten voel je je fitter. Door minder te eten en te sporten val je af. Door te werken krijg je salaris etc. Inspanning= beloning.
Maar dat gaat niet op in de liefde.
En net als wij zelf zullen ook veel mannen die frustratie ervaren. En wat krijg je dan?
Het geeft rust als je accepteert dat liefde ongrijpbaar en niet te plannen is. Dat je er eigenlijk niet veel voor hoeft te doen als het je overkomt. En dat het ook kan gebeuren dat het je niet overkomt.
Zo sta ik er in, na een tijdlang gedate te hebben. Het kan eerst onrust geven door niet te daten. Daarna went het en is het een gegeven.
Het is iets wat je moet overkomen en de mens heeft daar iets op bedacht, maar ik denk dat het juist heel veel frustratie bij velen oplevert. En door die frustratie loopt het net niet lekker. Dus je mist juist je doel.
Met bepaalde dingen levert inspanning vaak wel resultaat op: door te sporten voel je je fitter. Door minder te eten en te sporten val je af. Door te werken krijg je salaris etc. Inspanning= beloning.
Maar dat gaat niet op in de liefde.
En net als wij zelf zullen ook veel mannen die frustratie ervaren. En wat krijg je dan?
Het geeft rust als je accepteert dat liefde ongrijpbaar en niet te plannen is. Dat je er eigenlijk niet veel voor hoeft te doen als het je overkomt. En dat het ook kan gebeuren dat het je niet overkomt.
Zo sta ik er in, na een tijdlang gedate te hebben. Het kan eerst onrust geven door niet te daten. Daarna went het en is het een gegeven.
zondag 30 augustus 2020 om 12:14
Heel mooi omschreven Julus! En mijn persoonlijke aanvulling: wat zegt gaat voor mij ook op juist als je wel aan het daten bent. Ik had eerst nog wel eens de neiging om te denken dat ik iets ‘goed’ of ‘fout’ kon doen en ik het ‘falen’ of ‘lukken’ van een date fase hiermee zelf in de hand had. Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Het gaf mij rust toen ik me besefte dat, ook al ontmoet je iemand met potentie, er nog steeds genoeg geluk bij komt kijken.
Ik ben een soort van op date gevraagd door één van mijn toekomstige buren
Ik weet alleen nog niet of ik dat wel wil. Verder is het weer even rustig bij mij. De laatste date heeft me wel goed gedaan, als in: ik vond het gevoel dat ik aan het begin had wel heel fijn om (weer) te ervaren. En dat stemt me ook wel positief voor komende dates. Verder is dat hoofdstuk voor mij wel afgesloten overigens.
Komende week heb ik nog behoorlijk wat regelwerk te doen, daarna verwacht ik wel weer zin te hebben in een leuke date. Dus dan zal ik wel weer wat gaan swipen en chatten
Ik ben een soort van op date gevraagd door één van mijn toekomstige buren
Komende week heb ik nog behoorlijk wat regelwerk te doen, daarna verwacht ik wel weer zin te hebben in een leuke date. Dus dan zal ik wel weer wat gaan swipen en chatten
-

zondag 30 augustus 2020 om 12:19
Mooie aanvulling! Het is geen optelsom met een uitkomst. Het gaat om de juiste chemie, intentie en timing. En vaak loopt dat niet synchroon.
Een fijne ervaring er bij is een mooie katalysator want geeft vertrouwen. Ik hoop dat je straks weer vol vertrouwen verder kunt daten. Met je instelling ga je iig leuke tijden tegemoet.
Een fijne ervaring er bij is een mooie katalysator want geeft vertrouwen. Ik hoop dat je straks weer vol vertrouwen verder kunt daten. Met je instelling ga je iig leuke tijden tegemoet.

zondag 30 augustus 2020 om 20:49
maandag 31 augustus 2020 om 08:41
Ken het gevoel.. Maar, je kunt het! Heb je ook een makelaar of dat niet? Dat geeft mij iig wel iets rust, dat ik geen enorme financiële misser ga maken..Ammenooitniet schreef: ↑27-08-2020 19:32Mijn hoofd zit zo vol met overwegingen dat het verkeer stil is komen te staan. Zo'n koophuis is niet niks. Ik schenk maar even een wijntje in om de gemoederen te bedaren. Een deel van mij zou het nu wel fijn vinden om deze beslissing met iemand te maken. Een ander deel van mij is heel blij met het feit dat ik met niemand hoef te overleggen en nu ook weer van de stilte en rust in mijn huidige plekje kan genieten.
@ritmo: snap je gevoel heel goed mbt centerparcs, het hebben van een gezin.. Vooral als vriendinnen het om je heen al hebben.. wat als je de boot mist? Ik vind dat ook een eng idee, maar reken vooralsnog op een goede afloop. Vertrouwen op jezelf hoor!
maandag 31 augustus 2020 om 13:07
Ahh wat een lieve woorden, dat doet me goed! Door alle afwijzingen, maar ook pesterijen en buiten gesloten zijn vroeger heeft er wel ingehakt wat betreft het vertrouwen in mezelf (en in een ander). Datingapps helpen daar overigens ook niet bij, gevoel dat iemand dan altijd voor leuker/knapper/slimmer gaat. Maar goed, gaat voor nu nog alle kanten op en wil inderdaad niet dat hij denkt dat met 1 belletje alles weer opgelost is. Voor nu even focus op leuke dingen zoals het huis!Qiyara schreef: ↑29-08-2020 17:52Oh wat fijn vivi! Gewoon uitspreken volgende keer dat je bepaalde behoeftes hebt in frequentie van contact en elkaar zien en hoe hij dat ziet.
@Julia, zijn 2 maandjes aan het daten nu. Zagen elkaar eerste maand redelijk veel, afgelopen tijd dus stuk minder (ook mede dankzij vakanties, externe trainingen etc).
@Julus, nee as zondag ben ik jarig
@Mikiniki, nog niks concreets, maar dat komt ook door de verbouwing. Het idee is er wel dat hij aankomende week keer in avond komt kijken en op campingstoelen wat drinken haha. Hoe gaat het met jouw huizenjacht en nog contact met je ex gehad?