Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-08-2020 20:14
Zou dus zeker nooit in MIJN huis op kinderen passen. Dan heb je geen rustig moment want alles kan kapot of besmeurd en wie mag het opruimen? Lekker in het huis van de ouders, wat ze daar slopen en vies maken is niet jouw probleem, bovendien trek je lekker de deur achter je dicht als ze thuiskomen ipv dat ze pas de volgende ochtend komen ophalen en je nog bedden moet gaan verschonen. Bovendien zou ik wel wat lekkers te eten vragen, dat je op hun kosten pizza/friet kan bestellen. Ze mogen er wel wat voor over hebben.
Inderdaad nooit in je eigen huis oppassen maar altijd in het huis waar de kinderen wonen. Veel makkelijker en het is dan heerlijk thuiskomen erna!
Skadí schreef:
30-08-2020 09:22
Haha goed zo! Je hebt het overleefd.

Ik ben trouwens al een paar keer tijdens het lezen stukjes tegengekomen dat verschillende wetenschappers schrijven dat rammelende eierstokken een fabeltje kan zijn. Iets wat de maatschappij ons opdringt zodat vrouwen zich gaan voortplanten. Dit zou toch te zot voor woorden zijn als dat zo is. Dat het verzonnen is en dat zoveel vrouwen denken dat ze dat hebben.

Ik geniet er ergens ook stiekem van dat ik al die tijd gelijk had (wist ik al) dat ik geen kind zou krijgen. De mensen die zeiden dat mijn eierstokken wel zouden rammelen beginnen nu langzaamaan ook in te zien dat dat niet zo is. Dat ik heel goed weet wat ik wel en niet wil.
Al moet ik wel zeggen dat ik het zelf ook wel meegemaakt heb dat meisjes van 20 zeggen geen kinderen te willen en ze later dan toch krijgen. Ik kan in mijn hoofd altijd moeilijk tegen dit soort inconsistentie. |-)
Zal waarschijnlijk meer aan mij liggen dan aan hen.
Natuurlijk gaan je eierstokken niet echt rammelen maar geen idee wat ik mij er dan wel bij moet voorstellen krijg je dan het gevoel dat je heel graag kinderen wilt ofzo?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
30-08-2020 11:38
Natuurlijk gaan je eierstokken niet echt rammelen maar geen idee wat ik mij er dan wel bij moet voorstellen krijg je dan het gevoel dat je heel graag kinderen wilt ofzo?

Dit volgens mij. Het is niet zo dat er iemand op een dag de term ‘rammelende eierstokken’ heeft verzonnen om vrouwen aan kinderen te krijgen. Volgens mij is het meer een volksterm voor het moment dat vrouwen denken: ja nu, nu wil ik een kind. Die zijn er natuurlijk zat. Bij mannen noemen mijn vriendinnen en ik het altijd ‘klotsende zaadballen’. Maar dat klinkt toch net een tikje smeriger.

Ik denk wel dat de maatschappij erg is ingericht op voortplanting en het daarmee ook (onbewust) stimuleert. Denk maar aan de massale verkoop van babypopjes.

Overigens vind ik het niet gek dat je gedurende je leven van gedachten verandert. Dat je begin 20 nog écht niet en nooit wil, en na je 30ste wel.

Daarom vind ik het ook niet zo raar dat gynaecologen niet happig zijn op sterilisatie van jonge vrouwen. Er zijn er zat die nooit van gedachten veranderen, maar er zijn er minstens zo veel die dat wel doen. Frustrerend voor de eerste groep, maar m.i. wel begrijpelijk. Zeker omdat er voor die eerste groep gemiddeld veel alternatieven zijn: condooms, pil, prikpil, hormoonspiraal, koperspiraal, onthouding, vrouwenbonden, pessarium, sterilisatie bij de man.
Keuken1987 schreef:
30-08-2020 11:38

Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen soms van het ene op het andere moment broeds kunnen worden. Ze zien ineens overal baby's, ze gaan er heftig naar verlangen. Soms is het nadat een familielid of vriendin een kind hebben gekregen, soms zomaar zonder reden.

Ik denk dat het in veel gevallen iets hormonaals is. Maar zeker weten doe ik het niet. Als het verlangen echt van binnenuit komt, zit het wel goed, maar ik ben ervan overtuigd dat een flink deel kinderen krijgt omdat het zo hoort.

Ik heb eens iemand gekend die twijfelde en zei tegen mij: ik hoop maar dat het ineens spontaan gebeurt. Hoef ik er niet over na te denken. Tja, typisch iemand van wie het niet zo hoeft, maar zo gehersenspoelt is dat ze denkt dat het hoort.
katkaatje schreef:
30-08-2020 11:44

Ik denk wel dat de maatschappij erg is ingericht op voortplanting en het daarmee ook (onbewust) stimuleert. Denk maar aan de massale verkoop van babypopjes.

Overigens vind ik het niet gek dat je gedurende je leven van gedachten verandert. Dat je begin 20 nog écht niet en nooit wil, en na je 30ste wel.

Daarom vind ik het ook niet zo raar dat gynaecologen niet happig zijn op sterilisatie van jonge vrouwen. Er zijn er zat die nooit van gedachten veranderen, maar er zijn er minstens zo veel die dat wel doen. Frustrerend voor de eerste groep, maar m.i. wel begrijpelijk. Zeker omdat er voor die eerste groep gemiddeld veel alternatieven zijn: condooms, pil, prikpil, hormoonspiraal, koperspiraal, onthouding, vrouwenbonden, pessarium, sterilisatie bij de man.

Mee eens hoor. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die eerst zeiden: nee, en later toch kinderen kregen. En veel mensen zullen heel zeker weten dat ze het nooit willen, maar later toch voor een kind kiezen.

Al is het jammer dat nee-zeggers op een bepaalde leeftijd niet serieus worden genomen, want daar zitten natuurlijk mensen bij die écht geen kinderen willen.
Ik snap het dilemma van artsen ook.
Blijenvrij schreef:
30-08-2020 11:48

Ik heb eens iemand gekend die twijfelde en zei tegen mij: ik hoop maar dat het ineens spontaan gebeurt. Hoef ik er niet over na te denken. Tja, typisch iemand van wie het niet zo hoeft, maar zo gehersenspoelt is dat ze denkt dat het hoort.

Waarom is dat gehersenspoeld? Iemand kan toch oprecht twijfelen? De leuke kanten zien, maar ook de minder leuke kanten. Ik ken een paar vrouwen die er ook zo in stonden. En dat waren echt geen vrouwen die het moeilijk vonden iets anders te doen dan wat de samenleving verwacht. Ze zagen alleen oprecht allemaal mooie kanten en oprecht allemaal minder leuke kanten. En vonden het erg moeilijk om te kiezen daartussen, wetend dat elke beslissing voor altijd is (die druk helpt niet).
Ik was dus oppassen ze gingen om half 10 naar boven 10 voor 10 lagen ze dan in bed. Dan heb je pas rond die tijd tijd voor jezelf, de hele dag heb je die kinderen om je heen. Lijkt mij zo vermoeiend. Misschien ligt het er ook wel aan wat voor kinderen je hebt.
Gaan deze kinderen altijd zo laat naar bed? Mijn neefjes en nichtjes gaan veel eerder naar bed (ook in het weekend). Zelfs de oudste van 15 jaar moet om 20 uur naar boven om naar bed te gaan.
boekenlegger0 schreef:
30-08-2020 12:07
Gaan deze kinderen altijd zo laat naar bed? Mijn neefjes en nichtjes gaan veel eerder naar bed (ook in het weekend). Zelfs de oudste van 15 jaar moet om 20 uur naar boven om naar bed te gaan.
Het was weekend en dan mogen ze om half 10 slapen dat werd uiteindelijk 10 voor 10. Maar of dat elk weekend zo is geen idee. Van mij mochten ze wel eerder naar bed. Vriendje ging ook pas half 10 naar huis. Woonde er naast. Ik was vroeger nooit zo laat nog bij vriendinnetjes.
Ehhh ik bedoelde niet letterlijk de rammelende eierstokken. Ik bedoel dat het hele fenomeen niet zou bestaan. Rammelende eierstokken is alleen maar een term.

Ik zeg niet dat het wel of niet bestaat. Ik zeg alleen dat ik verschillende keren heb gelezen dat eraan getwijfeld wordt of dit wel echt zo is. Dus hetgeen wat met de rammelende eierstokken wordt bedoeld bestaat.
Emboldened by the flame of ambition
katkaatje schreef:
Dit volgens mij. Het is niet zo dat er iemand op een dag de term ‘rammelende eierstokken’ heeft verzonnen om vrouwen aan kinderen te krijgen. Volgens mij is het meer een volksterm voor het moment dat vrouwen denken: ja nu, nu wil ik een kind. Die zijn er natuurlijk zat. Bij mannen noemen mijn vriendinnen en ik het altijd ‘klotsende zaadballen’. Maar dat klinkt toch net een tikje smeriger.

Uh ja, want de economie moet toch blijven doordraaien en dan lukt niet met alleen bejaarden die trouwens steeds meer worden omdat er minder kinderen geboren worden. Iemand moet toch later je kont afvegen in een verzorgingshuis. Of gewoon een spuitje op een bepaalde leeftijd is ook een oplossing.
katkaatje schreef:
30-08-2020 11:54
Waarom is dat gehersenspoeld? Iemand kan toch oprecht twijfelen? De leuke kanten zien, maar ook de minder leuke kanten. Ik ken een paar vrouwen die er ook zo in stonden. En dat waren echt geen vrouwen die het moeilijk vonden iets anders te doen dan wat de samenleving verwacht. Ze zagen alleen oprecht allemaal mooie kanten en oprecht allemaal minder leuke kanten. En vonden het erg moeilijk om te kiezen daartussen, wetend dat elke beslissing voor altijd is (die druk helpt niet).

Tuurlijk kan iemand twijfelen, daar is niets mis mee, maar bij haar kreeg ik het idee dat ze het ergens liever niet wilde en daarom maar hoopte dat het gebeurde, dan hoefde ze niet te beslissen dat ze ze wel wilde. Gehersenspoeld in de zin van: het hoort zo, iedereen in haar familie en schoonfamilie krijgt kinderen, dus dan moet je zelf eigenlijk ook wel. Dat idee. En omdat ze eerder in elk geval geen kinderen wilde. Ik kreeg niet het idee dat het vanuit haar hart kwam, dat ze kinderen wilde.
Keuken1987 schreef:
30-08-2020 12:03
Ik was dus oppassen ze gingen om half 10 naar boven 10 voor 10 lagen ze dan in bed. Dan heb je pas rond die tijd tijd voor jezelf, de hele dag heb je die kinderen om je heen. Lijkt mij zo vermoeiend. Misschien ligt het er ook wel aan wat voor kinderen je hebt.

Eens hoor. Je kan nooit eens 'uit' staan. Maar ik denk dat als mensen kinderen hebben, daar anders tegenaan zien dan wij. Dat ze dat geaccepteerd hebben.
Net als met een hond hebben. Je weet dat je die dagelijks uit moet laten, maar als je een hond neemt, heb je dat geaccepteerd en denk je daar zelden over na. Misschien eens met een heftige regenbui ofzo, als je echt geen zin hebt. :proud:
Sjaantje37 schreef:
30-08-2020 13:07
Uh ja, want de economie moet toch blijven doordraaien en dan lukt niet met alleen bejaarden die trouwens steeds meer worden omdat er minder kinderen geboren worden. Iemand moet toch later je kont afvegen in een verzorgingshuis. Of gewoon een spuitje op een bepaalde leeftijd is ook een oplossing.
Alleen hoopt volgens mij niemand die een kind op de wereld zet dat die andermans konten wil gaan afvegen als carriere.
katkaatje schreef:

Zeker eens dat de maatschappij erg ingericht is op kinderen krijgen. Zit hem soms ook in kleine dingen.
Net op een ander topic iemand die over een gyneacologisch probleem schrijft en er wordt meteen bovenop gedoken met vragen over "hoe ze is bevallen". Nergens in haar OP staat dat ze kinderen heeft.
Dat daar standaard dan al vanuit wordt gegaan is natuurlijk heel veelzeggend, alleszeggend eigenlijk

Wat gaan jullie trouwens doen op deze (hier) regenachtige dag?

wij gaan straks vrienden helpen met klussen in hun nieuwe huis.
Daarna wellicht gezellig borrelen en vanavond samen met man Netflixen, al zal hij ook wel nog iets van sport willen zien schat ik zo in.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
redbulletje schreef:
30-08-2020 13:20
Alleen hoopt volgens mij niemand die een kind op de wereld zet dat die andermans konten wil gaan afvegen als carriere.
Bijna iedereen heeft staan klappen voor deze mensen gedurende de corona crisis. Somebody has to do the dirty job. ;-)
sprokkelientje schreef:
30-08-2020 13:26
Zeker eens dat de maatschappij erg ingericht is op kinderen krijgen. Zit hem soms ook in kleine dingen.
Net op een ander topic iemand die over een gyneacologisch probleem schrijft en er wordt meteen bovenop gedoken met vragen over "hoe ze is bevallen". Nergens in haar OP staat dat ze kinderen heeft.
Dat daar standaard dan al vanuit wordt gegaan is natuurlijk heel veelzeggend, alleszeggend eigenlijk

Wat gaan jullie trouwens doen op deze (hier) regenachtige dag?

wij gaan straks vrienden helpen met klussen in hun nieuwe huis.
Daarna wellicht gezellig borrelen en vanavond samen met man Netflixen, al zal hij ook wel nog iets van sport willen zien schat ik zo in.
Ik heb een kind en man vrij weekend, ik heb echt genoten, heerlijk gewandeld in de regen en heel veel films gekeken.
Ik doe heerlijk niks deze dag. Daarmee bedoel ik dat ik gewoon thuis ben en geen afspraken heb. De was draait en verder ga ik vanavond lekker koken. Eten en serie kijken. Morgen weer aan het werk :)

Heerlijke dag met deze regen en storm :)
Emboldened by the flame of ambition
Ik heb sollicitaties verstuurd en verder lekker gepuzzeld en geborduurd. Vanavond lekker bankhangen.
Wat een aparte toon sla je hier aan Sjaantje.
Blijenvrij schreef:
30-08-2020 16:32
Wat een aparte toon sla je hier aan Sjaantje.
Wat voor toon dan?
Blijenvrij schreef:
30-08-2020 13:12
Tuurlijk kan iemand twijfelen, daar is niets mis mee, maar bij haar kreeg ik het idee dat ze het ergens liever niet wilde en daarom maar hoopte dat het gebeurde, dan hoefde ze niet te beslissen dat ze ze wel wilde. Gehersenspoeld in de zin van: het hoort zo, iedereen in haar familie en schoonfamilie krijgt kinderen, dus dan moet je zelf eigenlijk ook wel. Dat idee. En omdat ze eerder in elk geval geen kinderen wilde. Ik kreeg niet het idee dat het vanuit haar hart kwam, dat ze kinderen wilde.

Ah zo, ging om deze persoon specifiek. Ja, dat snap ik wel dan, dat je dat gevoel kunt hebben. Heb jij dat ook dat je dat dan frustrerend vindt als vriendin? Ik had een vriendin die altijd alles 'volgens het plaatje' wilde, maar zichzelf daardoor helemaal vast zette en helemaal niet gelukkig was. Terwijl ik dan dacht, en ook wel zei: "Laat dat plaatje dan los en ga gewoon leven op een manier die voor jou goed is." Maar nee, het moest huisje-boompje-beestje, want zo had ze het voor zich gezien en zo moest en zou het gebeuren. Maar ondertussen wel klagen. Dat vond ik héél frustrerend.
Ik heb ontzettend genoten van de regen dit weekend. Een soort voorschot op de door mij zo geliefde herfst. Ben zelfs al even in bad geweest. Ondertussen een beetje klusjes gedaan in huis. Gewoon een lekker aanrommelweekend.
Regen? Wij hadden het gewoon droog vandaag en hebben met wat vrienden en de honden in de bossen gewandeld.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben over hoe om te gaan met mensen die door blijven vragen / zeuren over waarom je geen kinderen wil? Gaan jullie dan de discussie aan of laten jullie zo'n gesprek voor wat het is. Ik merk aan mezelf dat het me frustreert als ik die vragen krijg, waardoor ik steeds vaker geïrriteerd raak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven