Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
tyche schreef:
03-09-2020 22:07
Alles.
Je mag zo lelijk wonen als je maar wenst.
Alleen als er een verhaal achter zit :biggrin:

Ja klopt, mijn dressoir past bij mijn tvkast, tafel en boekenkast, maar ik had alleen de tvkast, kreeg uit een erfenis van een onbekende oudoom een bijpassende tafel en ontmoette toen de man van mijn dromen die een dressoir en kast uit dezelfde serie had! Dit moest echte liefde zijn :flirting:

Ja klopt, ik heb zo’n schreeuwerig Blond-servies, maar dat kreeg ik van mijn verloofde die dacht aardewerk met mooie grafische patronen te hebben gevonden en het voor mij meenam. Want hij weet dat ik daarvan houd. Dat was het moment dat ik besefte dat we doorsloegen in het bezuinigen en zijn bril toch echt aan vervanging toe was :O

Ja, ik weet het, twee dezelfde vazen op de vensterbank hoort niet :$ Ik had er echt drie hoor, maar poeslief wurmde haar dikke lijf ertussen en daarmee een vaas op de grond. Overmacht, zeg maar.
Cateautje schreef:
03-09-2020 20:11
Ja, daar moet ik ook niks van hebben. Ik snap niet wat mensen bezielt om in een huis te wonen dat sterft van de dood.
Ik heb een hele collectie. Fascinerend vind ik het.
Wat ik echt heel lelijk vind zijn hoekbanken (alle) en banken/stoelen van dat neppe suede-achtige spul. Brrrrr.
Ik heb de foto's van Mafalda gemist :'(

O en wat ik nog vergat: ik hou ook niet van primaire kleuren. Liever steenrood of roestbruin dan helderrood, liever lavendelblauw dan helder kobaltblauw, liever olijfgroen dan heldergroen, liever honinggeel dan heldergeel.
Primaire kleuren vind ik voor de kleuterschool en het kinderdagverblijf :)

En verder inderdaad ieder zijn smaak. Ik kan zelf niet goed tegen veel rommeltjes in huis, maar ik kan dat bij een ander juist mega-gezellig vinden! Ik vind stiekem ook van die kelim vloerkleden erg mooi maar als ik het in mijn huis zou leggen wordt ik er onrustig van. Bij een ander vind ik het prachtig, mits goed gecombineerd.
Lady_Day schreef:
03-09-2020 22:26
Wat ik echt heel lelijk vind zijn hoekbanken (alle) en banken/stoelen van dat neppe suede-achtige spul. Brrrrr.

Geschuurd leer vind ik juist veel mooier dan glad leer.
En twee dezelfde bloemppotten......ik heb veel planten en maar 2 soorten bloempotten. Stoere vierkante stenen potten en vergrijsd rieten manden. That's it.
Een allergaartje aan potten vind ik dan weer snel rommelig.
herfstappeltaart schreef:
03-09-2020 22:28
Geschuurd leer vind ik juist veel mooier dan glad leer.
Ik bedoel dat neppige Leenbakker'leer'. Maar gewoon leer, al dan niet geschuurd, ben ik ook niet echt fan van.
En tot overmaat van Viva-ramp (denk ik) heb ik ook nog een knusse lambrisering in de gang ;)
03-09-2020 22:32
En tot overmaat van Viva-ramp (denk ik) heb ik ook nog een knusse lambrisering in de gang ;)
Had ik in mijn vorige huis. Ik vond het heerlijk. Maar goed, dat was een huis van 150 jaar oud met hoge plafonds en schouwen. En opgezette dieren. En vreselijk dunne muren en vloeren :)
Genoeg voorbij zien komen wat ik heb ;-D

Ach ons huis is een allegaartje van meubels door de jaren heen verzameld en man is een verzamelgek, dus ik heb een hockeystick aan de muur, 2 kasten vol met verzamelmeuk en overal door het huis heen verzamelmeuk, maar als hij er blij van wordt, het is tenslotte ONS huis.

Gelukkig houden we beiden niet van een strakke steriele inrichting.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
tyche schreef:
Alles.
Ja!, te laat!!!!!. Van Feow mocht ik niks dus nu er alles al uitgeknald..... :-]
Bij elkaar geraapte zooi.
Limegroen.
Kringloop.
Dat vind mijn man dus mooi he, 2 gelijke vazen (of bloempotten oid) in de vensterbank. Mooie symmetrie vind ie dat.
Hell no dat dat mijn huis in komt o_o
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
impala schreef:
03-09-2020 13:05
Glazen tafel of salontafel.
Heb ik gehad, compleet met messing onderstel. Bloemetjes bankstel en drapperie gordijnen met lila lint. Gekocht bij ziuderster in Rotterdam.
Paar weken later kreeg ik verkering met mijn nu man. Dát gezicht toen hij binnenkwam!!!!!
03-09-2020 22:30
En twee dezelfde bloemppotten......ik heb veel planten en maar 2 soorten bloempotten. Stoere vierkante stenen potten en vergrijsd rieten manden. That's it.
Een allergaartje aan potten vind ik dan weer snel rommelig.
De truc is om 1 consequente overeenkomst in dat allegaartje te hebben.

Ik heb allemaal verschillende potten. Allerlei vormen en afmetingen. Maar ze zijn allemaal mat wit, geen uitzondering. En alle planten zijn groen. :clown:
Firedragon schreef:
03-09-2020 22:51
Dat vind mijn man dus mooi he, 2 gelijke vazen (of bloempotten oid) in de vensterbank. Mooie symmetrie vind ie dat.
Hell no dat dat mijn huis in komt o_o
Oh, heb ik wel hoor. Twee robuuste manden met planten. En lampen ernaast. Meer past er niet op.
Staat strak en voorkomt inkijk. Ben er blij mee.
minnimouse schreef:
03-09-2020 22:46
Bij elkaar geraapte zooi.
Limegroen.
Kringloop.
Mijn man woonde in een limegroen huis toen ik hem leerde kennen. Hij woonde daar met een huisgenoot (beide verstokte vrijgezellen). De inrichting was namelijk gedaan door mijn schoonmoeder :$ en laat die nou net geen smaak hebben qua kleuren ..
Voor iedereen een groene tuin
tyche schreef:
Alles.
:rofl:
Ooit heb ik één kapitale fout gemaakt met de aanschaf van een marmeren eettafel. Als ik daar 10 minuten aanzat, dan was ik tot op het bot bevroren. Dat is iets waar ik altijd op aan sla als iemand een stenen tafel wil kopen.
Cateautje schreef:
03-09-2020 23:16
Ooit heb ik één kapitale fout gemaakt met de aanschaf van een marmeren eettafel. Als ik daar 10 minuten aanzat, dan was ik tot op het bot bevroren. Dat is iets waar ik altijd op aan sla als iemand een stenen tafel wil kopen.
Alleen lekker tijdens hittegolven :lol:
Ik wist niet dat twee dezelfde bloempotten op de vensterbank een no go waren. Snel een derde kopen.
Froezel schreef:
03-09-2020 22:44
Ja!, te laat!!!!!. Van Feow mocht ik niks dus nu er alles al uitgeknald..... :-]
Braaf.
En ik zei het eerst en ik heb gelijkerder.

Zou dit het moment zijn om te melden dat bij mij de ‘ziekte van twee’ in een vergevorderd stadium is?
Ik koop dingen in tweevoud in. Alleen vind ik zo zielig op die kassaband. :$
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
GroenTuintje schreef:
03-09-2020 23:03
Mijn man woonde in een limegroen huis toen ik hem leerde kennen. Hij woonde daar met een huisgenoot (beide verstokte vrijgezellen). De inrichting was namelijk gedaan door mijn schoonmoeder :$ en laat die nou net geen smaak hebben qua kleuren ..
Vreselijk!
Ik vind dat echt zo'n afschuwelijke kleur en dan in het bijzonder in iemands inrichting.
Cateautje schreef:
03-09-2020 23:16
stenen tafel.. that reminds me.
Zo'n eikenhouten salontafel die betegeld is met geglazuurde tegels, in bruintinten met dikke grijze voegen.

Dit is ook een extreem lelijk exemplaar in die stijl:
Afbeelding
Let ook op de wieltjes :rofl:

Er hoort alleen nog een asbak en een builtje zware shag op te liggen !
impala wijzigde dit bericht op 04-09-2020 00:07
20.54% gewijzigd
.
..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven