Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 06:51

vrijdag 4 september 2020 om 06:58
Firedragon schreef: ↑03-09-2020 22:51Dat vind mijn man dus mooi he, 2 gelijke vazen (of bloempotten oid) in de vensterbank. Mooie symmetrie vind ie dat.
Hell no dat dat mijn huis in komt![]()
Ik durf het nu bijna niet meer te zeggen maar ik heb het ook

vrijdag 4 september 2020 om 07:30
Het contrast tussen oud en nieuw vind ik ook vaak leuk.Flowerspowers schreef: ↑04-09-2020 06:48Bij mij staat hij op de marmeren schouw. Woon in een oud huis. Ik vind het contrast tussen oud en nieuw leuk
Iets 'past' ook bij een huis of juist niet..

vrijdag 4 september 2020 om 08:18
Ja, dat soort dingen en dan stug zeggen, ik sta achter mijn keuze en moesten die mensen het er maar mee doen.
Ik ga weer eens kijken. Dank voor de tip.
Edit: Jij bent er duidelijk beter in dan ik. Ik heb hem ook gevolgd sinds de jaren 80 en was helemaal weg van hem, maar in die penopauzeperiode heb ik hem in de steek gelaten, ik kon er namelijk niet om lachen, maar ergerde me kapot aan die arrogante man met die intimiderende grote lange leren zwarte jas.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 08:34
24.29% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 08:45
ClumsyNinja schreef: ↑04-09-2020 08:41Oh niet te geloven dat de meest verschrikkelijke kleur ooit nog niet genoemd is, nog erger dan grijs of limoengroen: taupe!
Alleen het woord al taaaauuuupe, zeikerig en pretentieus zoals de kleur zelf.
Taupe moet dood.

mijn badkamer is wit met taupe
vrijdag 4 september 2020 om 08:55
Ik werk in de interieurbranche en begrijp je haat naar taupe zooooo goed. Jaren lang moest er in ongeveer elk interieur taupe en early dew gebruikt worden, wat werd ik daar verschrikkelijk simpel van zeg! Nu werk ik in het hoogsegment en zijn die kleuren bijna niet meer te vinden, wel heel veel wit dan weer maar dat is alsnog leuk te maken met mooi meubilair met mooie vormen.ClumsyNinja schreef: ↑04-09-2020 08:41Oh niet te geloven dat de meest verschrikkelijke kleur ooit nog niet genoemd is, nog erger dan grijs of limoengroen: taupe!
Alleen het woord al taaaauuuupe, zeikerig en pretentieus zoals de kleur zelf.
Taupe moet dood.
vrijdag 4 september 2020 om 08:57
Vaak wel. Alleen ik krijg gewoon hoofdpijn van veel kleur en losse dingen. Mijn huis is veel wit, crème, hout en beige. De kleur moet ik echt hebben van de vele planten die ik heb. Word daar persoonlijk rustig van. Als ik sommige dingen hier voorbij zie komen word ik daar meteen onrustig van. Komt door de kleuren, patronen en verschillende dingen door elkaar denk ik. Vandaar dat die VT wonen huizen me ook zo aanspreken.

vrijdag 4 september 2020 om 09:14
Ik houd niet van huizen zonder planten of dieren. En het wordt nog erger als het interieur dan ook nog wit, zwart en grijs is, zonder enige kleur.
Er zijn veel verschillende stijlen die ik wel mooi vind, en ik houd ervan om stijlen te mixen. Ikzelf woon in een huis van 100 jaar oud en vind het leuk om in te richten met spullen uit die tijd. Maar het mag niet ten koste gaan van comfort, want dat vind ik het belangrijkste.
Ik heb veel antieke spullen en koop vrijwel alle meubels en accessoires tweedehands. In de woonkamer heb ik alleen de bank nieuw gekocht, de rest is allemaal rommelmarkt, marktplaats en kringloopspul.
Ik maak graag dingen zelf, zoals kussens, spreien, het dekentje op de bank en de ingelijste geborduurde merklappen aan de muur. Het is best oudbollig, maar ik houd daar van. Ik heb ook gehaakte gordijnen voor de ramen met ouderwetse motiefjes van rozen en vogels, een gehaakt lampenkapje op een schemerlamp. Allemaal zelf gemaakt. Ik vind dat zulke dingen je inrichting persoonlijk maken, en zo kom ik graag thuis. Ik verander wel eens wat aan de indeling of de plaats van de accessoires, maar ik vernieuw niet zo vaak iets. Ik ben gehecht aan mijn ouwe rommeltje en zou het niet graag inruilen voor een compleet nieuw interieur.
Er zijn veel verschillende stijlen die ik wel mooi vind, en ik houd ervan om stijlen te mixen. Ikzelf woon in een huis van 100 jaar oud en vind het leuk om in te richten met spullen uit die tijd. Maar het mag niet ten koste gaan van comfort, want dat vind ik het belangrijkste.
Ik heb veel antieke spullen en koop vrijwel alle meubels en accessoires tweedehands. In de woonkamer heb ik alleen de bank nieuw gekocht, de rest is allemaal rommelmarkt, marktplaats en kringloopspul.
Ik maak graag dingen zelf, zoals kussens, spreien, het dekentje op de bank en de ingelijste geborduurde merklappen aan de muur. Het is best oudbollig, maar ik houd daar van. Ik heb ook gehaakte gordijnen voor de ramen met ouderwetse motiefjes van rozen en vogels, een gehaakt lampenkapje op een schemerlamp. Allemaal zelf gemaakt. Ik vind dat zulke dingen je inrichting persoonlijk maken, en zo kom ik graag thuis. Ik verander wel eens wat aan de indeling of de plaats van de accessoires, maar ik vernieuw niet zo vaak iets. Ik ben gehecht aan mijn ouwe rommeltje en zou het niet graag inruilen voor een compleet nieuw interieur.

vrijdag 4 september 2020 om 09:16
Ik heb 15 jaar lang een blauwe muur gehad, drie keer in een andere tint en nu heb ik al een jaar een olijfgroene muur en wat een weldaad is dat, wat een heerlijke rust straalt dat uit. Heb nu ook het muurtje om de hoek erbij gedaan en voor het eerst sinds ik hier woon de andere muren gekleurd in een foundationkleur en ben zo blij met het resultaat.
Ben altijd verslaafd geweest aan muren in eierschaal, maar dat heb ik nu dan afgeschaft en de sfeer is er veel zachter op geworden.
Ik zal wel een echt ouwe muts worden nu, want helder en fel daar kan ik niet meer tegen, daar word ik nerveus van.
Ben altijd verslaafd geweest aan muren in eierschaal, maar dat heb ik nu dan afgeschaft en de sfeer is er veel zachter op geworden.
Ik zal wel een echt ouwe muts worden nu, want helder en fel daar kan ik niet meer tegen, daar word ik nerveus van.

vrijdag 4 september 2020 om 09:21
Eindelijkzwanger schreef: ↑04-09-2020 09:05Ik ga nu in ons minihuisje in Frankrijk voor een mosgroen muurtje. Ook erg "geweest" natuurlijk maar toch lijkt het me mooi.
Dat wordt vast prachtig. Olijfgroen en mosgroen

En of het "geweest" is kan me helemaal niks schelen. Wat nu in is is over 3 jaar ook geweest

anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:24
15.34% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 09:23
Ik kan er ook niet tegen terwijl ik het wel mooi en gezellig kan vinden bij iemand anders.eennieuwbegin schreef: ↑04-09-2020 08:57Vaak wel. Alleen ik krijg gewoon hoofdpijn van veel kleur en losse dingen. Mijn huis is veel wit, crème, hout en beige. De kleur moet ik echt hebben van de vele planten die ik heb. Word daar persoonlijk rustig van. Als ik sommige dingen hier voorbij zie komen word ik daar meteen onrustig van. Komt door de kleuren, patronen en verschillende dingen door elkaar denk ik. Vandaar dat die VT wonen huizen me ook zo aanspreken.
Verschillende prulletjes op een tafel bijvoorbeeld, vreselijk vind ik dat.
Mijn slaapkamer is helemaal licht en er staat niets overbodig in anders kan ik niet goed slapen.
Maar in die VT wonen inrichting vind ik het vaak ook druk of niet logisch op een of andere manier.
vrijdag 4 september 2020 om 09:23
Ik snap je zo goed! Ik heb ook groen en dat vind ik ook ontspannend. Ik wandel ook graag dus groen betekent voor mij sowieso al ontspanning en geluk. Ooit oranje muren gehad, crème en zacht oranje. Als de kleur van sfeerlampen die tegen een witte muur staan, dat was ook fijn.Cateautje schreef: ↑04-09-2020 09:16Ik heb 15 jaar lang een blauwe muur gehad, drie keer in een andere tint en nu heb ik al een jaar een olijfgroene muur en wat een weldaad is dat, wat een heerlijke rust straalt dat uit. Heb nu ook het muurtje om de hoek erbij gedaan en voor het eerst sinds ik hier woon de andere muren gekleurd in een foundationkleur en ben zo blij met het resultaat.
vrijdag 4 september 2020 om 09:24
Heerlijk he Cateau, groen op de muur. Wij hebben het houtwerk in huis groen geschilderd, van dat ouderwetse groen. In de hal en de keuken hebben wij een balkenplafond (is de constructie van het huis, dus geen nep plafond) en dat is ook groen geschilderd. Rustig en warm, maar komt niet op je af.
Hier een plaatje van een hoekje in mijn woonkamer. Is een beetje donker, maar dat komt door het sombere gedoe buiten.
Hier een plaatje van een hoekje in mijn woonkamer. Is een beetje donker, maar dat komt door het sombere gedoe buiten.

vrijdag 4 september 2020 om 09:26
[quote=Cateautje post_id=31858268 time=1599203816 user_id=104457
[/quote]
Heb ik ook. Toen de kinderen nog klein waren...en ik dus jonger...was ik gek op heldere kleuren in huis. Na die fase heb ik jaren enkele olijfgroene wanden gehad (niet allemaal, de rest was gebroken wit) en dat vond en vind ik een geweldige kleur. Inmiddels zijn die wanden jade-groen, ook mooi en fris. Maar ooit ga ik weer terug naar die olijfkleur (Olive tree van ik meen Flexa).
[/quote]
Heb ik ook. Toen de kinderen nog klein waren...en ik dus jonger...was ik gek op heldere kleuren in huis. Na die fase heb ik jaren enkele olijfgroene wanden gehad (niet allemaal, de rest was gebroken wit) en dat vond en vind ik een geweldige kleur. Inmiddels zijn die wanden jade-groen, ook mooi en fris. Maar ooit ga ik weer terug naar die olijfkleur (Olive tree van ik meen Flexa).