Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 15:55
Ja die!
Ik zou ze nog niet eens in mijn bijkeuken willen hebben, wat je ook op plavuizen neerzet, het blijft een nare kille bedoening met plavuizen
edit: en alles wat valt op die plavuizen gaat stuk en als het materiaal wat harder is dan de plavuis zelf dan komt er een barst in de plavuis. Het woord alleen al; pla-vuis.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 15:56
22.41% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 15:56
Ja heb ik, van de Ikea. Even lastig om ze er in eerste instantie omheen te krijgen, je moet er handig in worden. Maar ik vind het ideaal, heb meerdere kleuren en kan ze wassen als ze vies zijn.
sjulia wijzigde dit bericht op 04-09-2020 15:56
2.79% gewijzigd
Ik ken niemand met die meubels uit dezelfde serie en vind het ook niet mooi. Eettafel is een houten van de vorige bewoners, tv-meubel is totaal anders en een salontafel hebben we niet, maar zou ik nooit hetzelfde doen als de eettafel.

Bergje65 schreef: ↑04-09-2020 15:40Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de landelijke inrichting. En dan bedoel ik niet Leen Bakker- landelijk (grijze eenheidsworst) maar het echte zwaar landelijke. Potjes en pannetjes en grote kruiken met grijze kappen. Grote haarschouw met prullaria. Ik krijg er een steeds stoffiger gevoel bij. Vaak sombere kleuren.
Zoiets bedoel ik
https://metlandelijklabel.nl/landelijke ... nrichting/
En verder de eenheidsworst. Een salontafels met bijpassend tv meubel, bijpassend kast en bijzettafeltjes. Het is allemaal zo standaard. Nu wordt het gecombineerd met goud en oker. Brrr.
Ik hou heel erg van de landelijke stijl, maar dit is me veel te donker en te somber.
vrijdag 4 september 2020 om 15:57
Of het vroegere oranje..pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:51Wij hadden vroeger geelbruin. Nog veel naarder vind ik. En dan van die lichtgele kozijnen en binnendeuren. Bah.
Mijn ouders hadden eens geel behang en schemerlampjes aan de wand oranje/geel kapje met franjes. Was hip toen

Dit vind ik nogal veroordelend. Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor nieuwe meubels en die zijn al lang blij als ze überhaupt iets nieuws Bij Ikea kunnen kopen.
In zo'n oude boerderij in de keuken vind ik het wel leuk. Ik ken iemand die dat heeft met verder een hele gezellige inrichting, ziet er super uit! In de woonkamer vind ik het een ander verhaal.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 15:55Ja die!
Ik zou ze nog niet eens in mijn bijkeuken willen hebben, wat je ook op plavuizen neerzet, het blijft een nare kille bedoening met plavuizen
edit: en alles wat valt op die plavuizen gaat stuk en als het materiaal wat harder is dan de plavuis zelf dan komt er een barst in de plavuis. Het woord alleen al; pla-vuis.

vrijdag 4 september 2020 om 15:58

vrijdag 4 september 2020 om 16:00
pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:56Ik ken niemand met die meubels uit dezelfde serie en vind het ook niet mooi. Eettafel is een houten van de vorige bewoners, tv-meubel is totaal anders en een salontafel hebben we niet, maar zou ik nooit hetzelfde doen als de eettafel.
Wij hebben aardig wat teak meubelen, maar allemaal van een andere winkel. Geen serie. Toch past het goed bij elkaar. Gecombineerd met crèmewit, groen en cognac.

vrijdag 4 september 2020 om 16:00
Ik

Juist omdat het niet te gek duur is kun je tenminste regelmatig eens wat vervangen zonder je schuldig te voelen

vrijdag 4 september 2020 om 16:01
Doubletree20 schreef: ↑04-09-2020 15:57Dit vind ik nogal veroordelend. Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor nieuwe meubels en die zijn al lang blij als ze überhaupt iets nieuws Bij Ikea kunnen kopen.
Vind ik ook.

Ze doen mij altijd denken aan hondenkennels en dat je ze moet schoonspuiten met een hogedrukreiniger. Als ik plavuizen zie dan krijg ik ook die lucht van een hondenkennel automatisch in mijn neus.pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 15:57In zo'n oude boerderij in de keuken vind ik het wel leuk. Ik ken iemand die dat heeft met verder een hele gezellige inrichting, ziet er super uit! In de woonkamer vind ik het een ander verhaal.

Oe ja, ribcord! Mooi

Ik snap niet wat er mis is met kunststof. Of bedoel je die lelijke witte met gladde structuur? Dat vind ik ook afschuwelijk maar met houtnerf structuur vind ik niks mis. Ideaal, nooit meer schuren en verven

Fucking hell wat een wansmaak.

vrijdag 4 september 2020 om 16:02
Wie bepaalt dat? Misschien is jouw smaak wel de wansmaak

vrijdag 4 september 2020 om 16:02
Helemaal mee eens!Doubletree20 schreef: ↑04-09-2020 15:57Dit vind ik nogal veroordelend. Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor nieuwe meubels en die zijn al lang blij als ze überhaupt iets nieuws Bij Ikea kunnen kopen.
Ik kom bij vele verschillende mensen thuis ivm mijn werk waarvan veel mensen met een minimuminkomen.
Naar om te lezen zo neerbuigend.

vrijdag 4 september 2020 om 16:08
Oh, daar weet ik een goed stel bij dat alleen maar muziek draait van grote hits gezongen door derderangs blèrders.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 16:05Ik ben wel eens in een woning geweest waar bijna werkelijk alles nep was;
Een schoonmetsel behang (!)
Een grote plastic palm in de kamer
Nepboeken in de boekenkast
Nepleren bank
En 'houten' meubels met vineer of fotoprint
vrijdag 4 september 2020 om 16:13
Hier mag je je mening geven en het wansmaak vinden hè. Ik vind het ook niet om aan te zien.herfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 16:02Wie bepaalt dat? Misschien is jouw smaak wel de wansmaak![]()

vrijdag 4 september 2020 om 16:14
Ook helemaal mee eens. Een huis inrichten kost behoorlijk wat, zelfs als je alleen de goedkoopste meubels koopt.