Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
pamelacourson schreef:
04-09-2020 15:20
Het past ook wel bij elkaar, maar ik vind het echt niet mooi. Ooit was het wel in, begin 2000 of zo? En dan zie ik er zo'n soort troonstoel bij in paars of grijs met zilveren poten.
Niet meegekregen want toen was ik nog een kind. Klinkt wel heel hitkrant achtig, zo’n stoel.
Ik krijg mijn man niet meer aan het paars. Jammer, want het is echt mijn lievelingskleur. Zelfs lila is in de ban gedaan.. Hij werd er helemaal knetter van, ik wilde alles paars.
Nu heb ik nog wilde plannen met mijn kleedkamer (Daar komt ie nooit). Nu zijn de muren nog saai wit, maar er staat een hele gave petrol kast. Die kleur ga ik combineren met een bepaalde paars en zwart. Heb daar ook een grote tomo-wandrek staan/hangen, Die is helemaal zwart met sommige planken waar de roest doorheen komt. Die wil ik naar een autospuiter brengen (een aantal planken) om petrol te laten spuiten en de muur erachter of donkerpaars, of helderwit, dan doe ik het alkoofje (waar een Ikeabedbank (die houten) in staat donkerpaars. T is nog even puzzelen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
impala schreef:
04-09-2020 14:17
Zou leuk zijn als je daar een eigen foto op zou kunnen projecteren. Ik heb zoveel mooie foto's waar ik niks mee doe. Soms komt er op Google of Windows startscherm zo'n mooi plaatje voorbij. En dan denk ik, ja zo'n foto heb ik zelf ook ooit gemaakt en staat ergens te verstoffen op een harde schijf.
Of zouden er ook schilderij grote digitale foto lijsten zijn? Vast wel, ik ga even zoeken.
Dat kan op je tv. Ik heb fotoreeksen in mijn cloud staan die ik via Appltv naar de tv tover. Kan een vast beeld zijn of een slide. TV hangt trouwens snoerloos tegen de muur met speakers ernaast en het geheel in een lijst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
herfstappeltaart schreef:
04-09-2020 15:27
Ik heb grijs haar en sta heel mooie met paarsachtige kleuren :A:
Dat is een heel ander verhaal!
Een tikkie zilver kan ook wel bij paars, maar niet als tweede hoofdkleur.
impala wijzigde dit bericht op 04-09-2020 15:32
17.13% gewijzigd
.
Ik hou niet van tegeltuinen en ook niet van interieurs waaraan je niet kunt zien dat er mensen wonen. Een kennis van me heeft álles in zwart, wit of grijs. Een verantwoord zwart-wit kunstboek op het witte bijzettafeltje. Een zwart vaasje met één witte bloem. De boeken worden gekaft in grijs of wit papier zodat die niet uit de toon vallen. Je ziet daar nooit een tijdschrift rondslingeren, of schoenen in de hal, of een vrolijke verjaardagskaart. Zelfs aan de kapstok hangt alleen zwart en grijs. Het ziet er gelikt maar ontzettend onpersoonlijk uit. Dan heb ik liever het huis van de vriendin die alles bij de kringloop haalt.

Ons huis komt denk ik niet door de Viva-keuring 😁 We houden van kleur. Knaloranje op de muur, dito bank, veel rood ook. Veel groen (van planten) en diverse soorten hout. Veel foto’s van familie en vrienden. Boeken in alle soorten en maten en vooral niet gesorteerd op kleur, maar gewoon op auteur.

Mijn meest dierbare meubelstuk is een antiek erfstuk. Ooit door een meubelmaker gemaakt voor mijn overgrootouders. Als tiener moest ik er niet aan denken dat ik dat ooit in mijn eigen huis zou hebben. Totáál niet mijn smaak. Maar nu zou ik er niet meer zonder kunnen. De familiegeschiedenis maakt het mooi.
Dingadong schreef:
04-09-2020 15:31
Ik hou niet van tegeltuinen en ook niet van interieurs waaraan je niet kunt zien dat er mensen wonen. Een kennis van me heeft álles in zwart, wit of grijs. Een verantwoord zwart-wit kunstboek op het witte bijzettafeltje. Een zwart vaasje met één witte bloem. De boeken worden gekaft in grijs of wit papier zodat die niet uit de toon vallen. Je ziet daar nooit een tijdschrift rondslingeren, of schoenen in de hal, of een vrolijke verjaardagskaart. Zelfs aan de kapstok hangt alleen zwart en grijs. Het ziet er gelikt maar ontzettend onpersoonlijk uit. Dan heb ik liever het huis van de vriendin die alles bij de kringloop haalt.

Ons huis komt denk ik niet door de Viva-keuring 😁 We houden van kleur. Knaloranje op de muur, dito bank, veel rood ook. Veel groen (van planten) en diverse soorten hout. Veel foto’s van familie en vrienden. Boeken in alle soorten en maten en vooral niet gesorteerd op kleur, maar gewoon op auteur.

Mijn meest dierbare meubelstuk is een antiek erfstuk. Ooit door een meubelmaker gemaakt voor mijn overgrootouders. Als tiener moest ik er niet aan denken dat ik dat ooit in mijn eigen huis zou hebben. Totáál niet mijn smaak. Maar nu zou ik er niet meer zonder kunnen. De familiegeschiedenis maakt het mooi.

Klinkt lekker persoonlijk en gezellig.
Dat interieur van je kennis ..... :'(
Oudblond schreef:
04-09-2020 15:30
Dat kan op je tv. Ik heb fotoreeksen in mijn cloud staan die ik via Appltv naar de tv tover. Kan een vast beeld zijn of een slide. TV hangt trouwens snoerloos tegen de muur met speakers ernaast en het geheel in een lijst.
Ja dat kan ook via Google foto's. Maar ik kan die foto's niet op mijn tv zelf opslaan, heb ook geen smart tv. Dus dat moet dan via telefoon of tablet.

Er zijn trouwens wel grote digitale lijsten, maar beperkt. 32 inch is al groot en kost iets van 800 euro. Dat gaat 'm niet worden.
.
Ik heb zelf niet heel veel gevoel of verstand van inrichten helaas maar als ik op Funda kijk (wat ik vaak doe omdat ik het leuk vind om te zien hoe andere mensen zijn ingericht) zie ik soms wel echt dingen dat ik denk van "hoe kom je erop." Maar dan gaat het meer om afwerking. Een prachtige moderne badkamer maar dan wel met zo'n lelijke radiator ipv een designradiator, een wc die niet in het midden hangt, plavuizen waarbij de voegnaden niet gelijk lopen met de plinten of sowieso als de plavuizen er raar in liggen (of hoe zeg je dat), een wc-rolhouder die echt op een hele rare plek hangt, dat soort dingen.
Dingadong schreef:
04-09-2020 15:31

:woa: hoe herkennen ze dan hun boeken? Wat ontzettend verschrikkelijk.. Ik vind het bij ons juist leuk dat alle boeken andere kleuren hebben. Dat staat zo vrolijk..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Kunststof kozijnen, Action prullaria, blond servies, neonkleuren, donkerbruine en zwarte leren banken, vitrinekasten met swarovski.
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de landelijke inrichting. En dan bedoel ik niet Leen Bakker- landelijk (grijze eenheidsworst) maar het echte zwaar landelijke. Potjes en pannetjes en grote kruiken met grijze kappen. Grote haarschouw met prullaria. Ik krijg er een steeds stoffiger gevoel bij. Vaak sombere kleuren.

Zoiets bedoel ik

https://metlandelijklabel.nl/landelijke ... nrichting/

En verder de eenheidsworst. Een salontafels met bijpassend tv meubel, bijpassend kast en bijzettafeltjes. Het is allemaal zo standaard. Nu wordt het gecombineerd met goud en oker. Brrr.
Froezel schreef:
04-09-2020 13:54
Waarom naar???
Dat het niet je smaak is kan, maar om nou iets naar te vinden?.

Plavuizen vind ik ook naar.
Ik wist echt niet dat zoveel mensen bijpassende meubels (set) niet mooi vonden! Ik wil dat juist graag. Netjes en overzichtelijk, keurig.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 15:42
Ja!
Sjulia schreef:
04-09-2020 15:44
Ik wist echt niet dat zoveel mensen bijpassende meubels (set) niet mooi vonden! Ik wil dat juist graag. Netjes en overzichtelijk, keurig.
Als jij het mooi vindt is het toch goed?
Noia schreef:
04-09-2020 15:37
Kunststof kozijnen.
Mijn man wil die :"-( En ook wel begrijpelijk, want we moeten nieuwe kozijnen en door de plek waar ons huis staat is de kans groot dat houten kozijnen snel weer wegrotten (nu ook gebeurd ondanks goed onderhoud). Soms heb je niet echt een keus. Maar er zijn nu "Hollandse hoek" kozijnen die er echter uitzien, ik heb ze nog niet in het echt gezien maar hoop echt dat het wat is. Anders ga ik heel hard huilen op de dag dat onze mooie houten kozijnen vervangen worden door kunststof.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 15:42
Jaja ja. Van die rood bruin gebakken plavuizen uit de jaren 60
Brrrr. Heel naar
Lelijk: plavuizen, hoogglans, luxaflex, nep planten, grijs, alles in één kleur, Ikea schilderijen, de meeste tv meubels, leren banken, Action zooi, symmetrie

Mooi (en voor velen een gruwel): pastelkleuren, goud, fluweel, meubels met ronde vormen, houten vloeren, heel veel (hang)planten, behang
Hasse88 schreef:
04-09-2020 15:36
:woa: hoe herkennen ze dan hun boeken? Wat ontzettend verschrikkelijk..
Etiketten (maar dan moeten ze boek voor boek uit de kast halen, want op de rug wilde ze geen tekst). Ze liet het me zo trots zien... voor die tijd gaven de boeken tenminste nog wat kleur aan het huis.
Bergje65 schreef:
04-09-2020 15:49
Jaja ja. Van die rood bruin gebakken plavuizen uit de jaren 60
Brrrr. Heel naar
Wij hadden vroeger geelbruin. Nog veel naarder vind ik. En dan van die lichtgele kozijnen en binnendeuren. Bah.
Ik zit op een grijze bank koffie te drinken uit mijn Blond koffiemok. Heel fout begrijp ik hier :P
Bergje65 schreef:
04-09-2020 15:48
Als jij het mooi vindt is het toch goed?
Ja hoor, maar het verbaast me gewoon. Naar mijn idee hebben de meeste mensen ook een salon tafel, eettafel en tv meubel uit dezelfde lijn omdat het netjes staat. Dat maakt je huis juist keurig. Overal verschillende soorten meubels staat toch juist onrustig?
Ik zie op FB vaak reclame voor bankhoezen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Kunnen afwisselen met kleuren en patronen lijkt me leuk, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien natuurlijk.
Alle goedkope zooi van winkels zoals de Ikea, Kwantum, Leenbakker, Seats 7 Sofa's etc.

Je kan toch wel een beetje geld investeren in je inrichting. Lijkt mij verschrikkelijk om op van die goedkope banken te zitten.
Dingadong schreef:
04-09-2020 15:50
Etiketten (maar dan moeten ze boek voor boek uit de kast halen, want op de rug wilde ze geen tekst). Ze liet het me zo trots zien... voor die tijd gaven de boeken tenminste nog wat kleur aan het huis.
Bizar. Ik zou me doodongelukkig voelen als ik in zo'n huis moest wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven