Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Bergje65 schreef:
04-09-2020 15:49
Jaja ja. Van die rood bruin gebakken plavuizen uit de jaren 60
Brrrr. Heel naar

Ja die!
Ik zou ze nog niet eens in mijn bijkeuken willen hebben, wat je ook op plavuizen neerzet, het blijft een nare kille bedoening met plavuizen

edit: en alles wat valt op die plavuizen gaat stuk en als het materiaal wat harder is dan de plavuis zelf dan komt er een barst in de plavuis. Het woord alleen al; pla-vuis.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 15:56
22.41% gewijzigd
Liara schreef:
04-09-2020 15:53
Ik zie op FB vaak reclame voor bankhoezen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Kunnen afwisselen met kleuren en patronen lijkt me leuk, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien natuurlijk.
Ja heb ik, van de Ikea. Even lastig om ze er in eerste instantie omheen te krijgen, je moet er handig in worden. Maar ik vind het ideaal, heb meerdere kleuren en kan ze wassen als ze vies zijn.
sjulia wijzigde dit bericht op 04-09-2020 15:56
2.79% gewijzigd
Sjulia schreef:
04-09-2020 15:51
Ja hoor, maar het verbaast me gewoon. Naar mijn idee hebben de meeste mensen ook een salon tafel, eettafel en tv meubel uit dezelfde lijn omdat het netjes staat. Dat maakt je huis juist keurig. Overal verschillende soorten meubels staat toch juist onrustig?
Ik ken niemand met die meubels uit dezelfde serie en vind het ook niet mooi. Eettafel is een houten van de vorige bewoners, tv-meubel is totaal anders en een salontafel hebben we niet, maar zou ik nooit hetzelfde doen als de eettafel.
Bergje65 schreef:
04-09-2020 15:40
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de landelijke inrichting. En dan bedoel ik niet Leen Bakker- landelijk (grijze eenheidsworst) maar het echte zwaar landelijke. Potjes en pannetjes en grote kruiken met grijze kappen. Grote haarschouw met prullaria. Ik krijg er een steeds stoffiger gevoel bij. Vaak sombere kleuren.

Zoiets bedoel ik

https://metlandelijklabel.nl/landelijke ... nrichting/

En verder de eenheidsworst. Een salontafels met bijpassend tv meubel, bijpassend kast en bijzettafeltjes. Het is allemaal zo standaard. Nu wordt het gecombineerd met goud en oker. Brrr.

Ik hou heel erg van de landelijke stijl, maar dit is me veel te donker en te somber.
pamelacourson schreef:
Wij hadden vroeger geelbruin. Nog veel naarder vind ik. En dan van die lichtgele kozijnen en binnendeuren. Bah.
Of het vroegere oranje..

Mijn ouders hadden eens geel behang en schemerlampjes aan de wand oranje/geel kapje met franjes. Was hip toen :-D
EHV1981 schreef:
04-09-2020 15:54
Alle goedkope zooi van winkels zoals de Ikea, Kwantum, Leenbakker, Seats 7 Sofa's etc.

Je kan toch wel een beetje geld investeren in je inrichting. Lijkt mij verschrikkelijk om op van die goedkope banken te zitten.
Dit vind ik nogal veroordelend. Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor nieuwe meubels en die zijn al lang blij als ze überhaupt iets nieuws Bij Ikea kunnen kopen.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 15:55
Ja die!
Ik zou ze nog niet eens in mijn bijkeuken willen hebben, wat je ook op plavuizen neerzet, het blijft een nare kille bedoening met plavuizen

edit: en alles wat valt op die plavuizen gaat stuk en als het materiaal wat harder is dan de plavuis zelf dan komt er een barst in de plavuis. Het woord alleen al; pla-vuis.
In zo'n oude boerderij in de keuken vind ik het wel leuk. Ik ken iemand die dat heeft met verder een hele gezellige inrichting, ziet er super uit! In de woonkamer vind ik het een ander verhaal.
Sjulia schreef:
04-09-2020 15:56
Ja heb ik, van de Ikea. Even lastig om ze er in eerste instantie omheen te krijgen, je moet er handig in worden. Maar ik vind het ideaal, heb meerdere kleuren en kan ze wassen als ze vies zijn.
Oh leuk, ik wist niet dat Ikea die had. Ik ga 's kijken. Thanx
Landelijk vind ik wel mooi, zeker een landelijke keuken.
In mijn huis past dat totaal niet.
Liara schreef:
Ik zit op een grijze bank koffie te drinken uit mijn Blond koffiemok. Heel fout begrijp ik hier :P

:lol:

Ik wil ook graag een grijze bank en dan in ribcord ;-)
pamelacourson schreef:
04-09-2020 15:56
Ik ken niemand met die meubels uit dezelfde serie en vind het ook niet mooi. Eettafel is een houten van de vorige bewoners, tv-meubel is totaal anders en een salontafel hebben we niet, maar zou ik nooit hetzelfde doen als de eettafel.

Wij hebben aardig wat teak meubelen, maar allemaal van een andere winkel. Geen serie. Toch past het goed bij elkaar. Gecombineerd met crèmewit, groen en cognac.
EHV1981 schreef:
04-09-2020 15:54
Alle goedkope zooi van winkels zoals de Ikea, Kwantum, Leenbakker, Seats 7 Sofa's etc.

Je kan toch wel een beetje geld investeren in je inrichting. Lijkt mij verschrikkelijk om op van die goedkope banken te zitten.
Ik :heart: Ikea.

Juist omdat het niet te gek duur is kun je tenminste regelmatig eens wat vervangen zonder je schuldig te voelen :P
Doubletree20 schreef:
04-09-2020 15:57
Dit vind ik nogal veroordelend. Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor nieuwe meubels en die zijn al lang blij als ze überhaupt iets nieuws Bij Ikea kunnen kopen.

Vind ik ook.
pamelacourson schreef:
In zo'n oude boerderij in de keuken vind ik het wel leuk. Ik ken iemand die dat heeft met verder een hele gezellige inrichting, ziet er super uit! In de woonkamer vind ik het een ander verhaal.
Ze doen mij altijd denken aan hondenkennels en dat je ze moet schoonspuiten met een hogedrukreiniger. Als ik plavuizen zie dan krijg ik ook die lucht van een hondenkennel automatisch in mijn neus.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 15:59
:lol:

Ik wil ook graag een grijze bank en dan in ribcord ;-)
Oe ja, ribcord! Mooi
Noia schreef:
04-09-2020 15:37
Kunststof kozijnen, Action prullaria, blond servies, neonkleuren, donkerbruine en zwarte leren banken, vitrinekasten met swarovski.
Ik snap niet wat er mis is met kunststof. Of bedoel je die lelijke witte met gladde structuur? Dat vind ik ook afschuwelijk maar met houtnerf structuur vind ik niks mis. Ideaal, nooit meer schuren en verven :)
Fucking hell wat een wansmaak.
Knuddestudder schreef:
04-09-2020 16:01
Fucking hell wat een wansmaak.

Wie bepaalt dat? Misschien is jouw smaak wel de wansmaak :proud:
Doubletree20 schreef:
Helemaal mee eens!
Ik kom bij vele verschillende mensen thuis ivm mijn werk waarvan veel mensen met een minimuminkomen.
Naar om te lezen zo neerbuigend.
Ik ben wel eens in een woning geweest waar bijna werkelijk alles nep was;

Een schoonmetsel behang (!)
Een grote plastic palm in de kamer
Nepboeken in de boekenkast
Nepleren bank
En 'houten' meubels met vineer of fotoprint
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 16:05
Ik ben wel eens in een woning geweest waar bijna werkelijk alles nep was;

Een schoonmetsel behang (!)
Een grote plastic palm in de kamer
Nepboeken in de boekenkast
Nepleren bank
En 'houten' meubels met vineer of fotoprint
Oh, daar weet ik een goed stel bij dat alleen maar muziek draait van grote hits gezongen door derderangs blèrders.
herfstappeltaart schreef:
04-09-2020 16:02
Wie bepaalt dat? Misschien is jouw smaak wel de wansmaak :proud:
Hier mag je je mening geven en het wansmaak vinden hè. Ik vind het ook niet om aan te zien.
Cateautje schreef:
04-09-2020 16:08
Oh, daar weet ik een goed stel bij dat alleen maar muziek draait van grote hits gezongen door derderangs blèrders.

Klopt helemaal en op woensdag standaard kaarten met vrienden.
Pilsje erbij, pakje Cabalero's op tafel....
Peertjes schreef:
04-09-2020 16:02
Helemaal mee eens!
Ik kom bij vele verschillende mensen thuis ivm mijn werk waarvan veel mensen met een minimuminkomen.
Naar om te lezen zo neerbuigend.
Ook helemaal mee eens. Een huis inrichten kost behoorlijk wat, zelfs als je alleen de goedkoopste meubels koopt.
Wat ik laatst zag en echt afzichtelijk vond: eetkamerstoelen met stof eromheen tot aan de grond (een soort hoes over een houten stoel zeg maar) en dan een strik aan de achterkant. Echt, ik zit nog liever op de grond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven