Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 6 september 2020 om 10:04
Ja, erg hè. Of een gigantische hoekbank en dan twee van die inimini mutsentafeltjes, ook zo erg. Is hét momenteel bij vtwonen.

zondag 6 september 2020 om 10:08
Lady_Day schreef: ↑06-09-2020 10:01Dingen komen en gaan. Een aantal jaar geleden was ik helemaal wild van zo'n 'millennial pink' muur. Vind ik nu niets meer aan. En toen was er een tijd waar iedereen een groene muur had. Heb ik ook gehad. En toen kwam okergeel en petrol en van die fluwelen banken. En ook daar zijn we binnenkort massaal moe van.
Tegenover mij woont een man die heeft zwart linoleum en verder heel veel staal en zwart en een hele wand met boeken. Eigenlijk totaal niet mijn stijl (want ik houd van kleur en zachte materialen in mijn interieur) maar het is wel een heel gaaf huis en het ziet er niet uit als een showroom, er wordt wel in geleefd.
Dat dingen komen en gaan klopt hoor. Maar ik hou bijvoorbeeld al heel mijn leven van honingkleurig hout. Vroeger hadden we geloogd grenen en nu teak. Ik vind een woonkamer zonder hout snel kil en dat is dan ook het eerste wat ik kies. Ook al raakt het helemaal uit dan nog blijf ik dat mooi vinden. Mijn smaak is eigenlijk niet veel veranderd. Wat rustiger denk ik, minder losse tierelantijntjes dan vroeger. Accessoires ben ik snel zat. Ik kan ze erg mooi vinden maar na een week stoort het me en moet die tafel/kast weer leeg.

zondag 6 september 2020 om 10:11
Zie ik inderdaad ook regelmatig voorbij komen, of geen salontafel of 2 kleine tafeltjes die in elkaar schuiven waar dan weer een dienblad op staat.
Ik hou er van om gewoon iets te drinken of te eten te kunnen nemen als ik op de bank zit, lijkt me zo ongezellig als je zin heb in bijvoorbeeld een bakje chips bij de tv dat je die eerst bij de eettafel op gaat eten. Of dat je er mee in je handen zit.
Ik hou er van om gewoon iets te drinken of te eten te kunnen nemen als ik op de bank zit, lijkt me zo ongezellig als je zin heb in bijvoorbeeld een bakje chips bij de tv dat je die eerst bij de eettafel op gaat eten. Of dat je er mee in je handen zit.
zondag 6 september 2020 om 10:14
Mijn smaak verandert wel iets met de jaren, maar bijv mijn muren hebben al 10 jaar dezelfde kleur. Ik zie op social media mensen die hun muren 1 of 2 x per jaar een andere kleur geven, heb ik allemaal geen zin in.
Net als vloeren, badkamer, toilet. Ik vervang mijn bank altijd pas als de vorige af is, en kasten eigenlijk ook wel. Het is vooral het interieur veranderd.
Ik heb bijna allemaal antiek en vintage servies, dus ook dat is niet iets dat ik om de haverklap vervang.
Net als vloeren, badkamer, toilet. Ik vervang mijn bank altijd pas als de vorige af is, en kasten eigenlijk ook wel. Het is vooral het interieur veranderd.
Ik heb bijna allemaal antiek en vintage servies, dus ook dat is niet iets dat ik om de haverklap vervang.

zondag 6 september 2020 om 10:17
Oja, dat vind ik ook helemaal niks. Ik moet wel mijn appelflap kwijt kunnen

zondag 6 september 2020 om 10:17
Nou, het liefst wacht ik met wegdoen tot het op is, maar ik zat al 15 jaar tegen hetzelfde dressoir aan te kijken dat maar niet ouder werd en het begon me dusdanig tegen te staan dat ik er een hekel aan kreeg, terwijl ik het altijd zo mooi had gevonden en dan is het tijd, vind ik dan.VGM1980 schreef: ↑06-09-2020 10:14Mijn smaak verandert wel iets met de jaren, maar bijv mijn muren hebben al 10 jaar dezelfde kleur. Ik zie op social media mensen die hun muren 1 of 2 x per jaar een andere kleur geven, heb ik allemaal geen zin in.
zondag 6 september 2020 om 10:19
Cateautje schreef: ↑06-09-2020 10:17Nou, het liefst wacht ik met wegdoen tot het op is, maar ik zat al 15 jaar tegen hetzelfde dressoir aan te kijken dat maar niet ouder werd en het begon me dusdanig tegen te staan dat ik er een hekel aan kreeg, terwijl ik het altijd zo mooi had gevonden en dan is het tijd, vind ik dan.
Ja, dat herken ik ook wel. Dat ik een kast opeens niet meer bij de rest vind passen. Maar die kast heb ik dan inderdaad ook al járen gehad.
En dan staat ie nog 2 jaar op zijn plek tot ik wat mooiers tegen kom, voor ie weg gaat.
zondag 6 september 2020 om 10:20
Dat had ik met mn salontafel. In ons vorige huis was ie prima maar nu vond ik hem veel te groot en massaal. Dus verkocht via mp en een setje van 3 kleine ronde gekocht via mp.Cateautje schreef: ↑06-09-2020 10:17Nou, het liefst wacht ik met wegdoen tot het op is, maar ik zat al 15 jaar tegen hetzelfde dressoir aan te kijken dat maar niet ouder werd en het begon me dusdanig tegen te staan dat ik er een hekel aan kreeg, terwijl ik het altijd zo mooi had gevonden en dan is het tijd, vind ik dan.

zondag 6 september 2020 om 10:27
Maar het kan bij ons lang duren voor we weten wat we willen. Onze muren moeten eigenlijk gesausd worden maar we zijn er nog helemaal niet uit of het weer gewoon gebroken wit moet of toch een kleur. En op welke muur dan. En ik wil graag iets aan de muur. Maar wat... en eigenlijk wil ik een vloerkleed naar daar is man geen liefhebber van. Dus we dubben lekker nog even verder.

zondag 6 september 2020 om 10:30
Elizabethie schreef: ↑06-09-2020 10:27Maar het kan bij ons lang duren voor we weten wat we willen. Onze muren moeten eigenlijk gesausd worden maar we zijn er nog helemaal niet uit of het weer gewoon gebroken wit moet of toch een kleur. En op welke muur dan. En ik wil graag iets aan de muur. Maar wat... en eigenlijk wil ik een vloerkleed naar daar is man geen liefhebber van. Dus we dubben lekker nog even verder.
Wij moeten echt een nieuwe bank. Hij is dertien jaar ouden de stof is doorgesleten. Ik kom er ook niet uit.
zondag 6 september 2020 om 10:31
We wonen er nog niet, zijn nu nog volop verbouwen en verhuizen November, maar ik kijk er zo naar uit. We hebben 2 witte houten schommelstoelen gekocht.Tuingravin schreef: ↑06-09-2020 08:38Een veranda lijkt mij ook heerlijk. Met een schommelstoel met lekker dekentje van gehaakte granny squares. Mooie hangende potten met weelderige bloemen aan het plafond en een grote tafel om aan te eten of te knutselen.
[...]
Ik zie ons al zitten, met een kop thee uitkijkend over het bos, honden aan onze voeten.
Heeeerlijk, na 8 jaar hartje centrum in de randstad, met een postzegel als tuin.
phloxx wijzigde dit bericht op 06-09-2020 10:31
2.55% gewijzigd
-
Wij zijn niet zo heel erg van het veranderen, maar soms doen we het wel. Ik had een beeldschone antieke eettafel met van die leuke 'pannenkoekenhuis' knopstoelen met biezen zitting. Vind ik echt hartstikke mooi en sfeervol, maar het zat voor geen meter. Toen de kinderen nog kleiner waren, zaten we niet zo lang aan tafel, en was dat niet zo'n probleem. Maar nu vinden we lang tafelen gezellig, en onze ruggen en billen waren niet langer gecharmeerd van onze knopstoelen. De tafel mocht ook wel wat groter met het groeiend aantal eters (lees vriendinnen van de zonen). Daarom de eethoek vervangen. Ik heb op Marktplaats een grote massief houten eettafel gevonden voor 80 euro, en bij de kringloopwinkel een set van zes originele Loyd Loom stoelen, voor maar 30 euro. De stoelen waren heel vuil en de winkel wist niet of het vuil er nog af zou kunnen bij schoonmaken, vandaar de lage prijs. Ik heb ze weer helemaal netjes gekregen met een paar uur poetsen et voila, een nieuwe eethoek voor een prikkie.

Ik kan ook jaren doen over het vinden van iets dat ik echt wil. Mijn vloerkleed heeft er ruim 3 jaar over gedaan eer het gevonden was. Het blijkt een kneus, dus hij moet retour, daar ben ik nu over bezig, maar het gaat me wel aan het hart, want hij staat hier perfect.Elizabethie schreef: ↑06-09-2020 10:27Maar het kan bij ons lang duren voor we weten wat we willen. Onze muren moeten eigenlijk gesausd worden maar we zijn er nog helemaal niet uit of het weer gewoon gebroken wit moet of toch een kleur. En op welke muur dan. En ik wil graag iets aan de muur. Maar wat... en eigenlijk wil ik een vloerkleed naar daar is man geen liefhebber van. Dus we dubben lekker nog even verder.
zondag 6 september 2020 om 10:33
Oh das wel heel jammer!Cateautje schreef: ↑06-09-2020 10:31Ik kan ook jaren doen over het vinden van iets dat ik echt wil. Mijn vloerkleed heeft er ruim 3 jaar over gedaan eer het gevonden was. Het blijkt een kneus, dus hij moet retour, daar ben ik nu over bezig, maar het gaat me wel aan het hart, want hij staat hier perfect.
zondag 6 september 2020 om 10:35
Iets vinden wat zowel lekker zit als mooi is, vinden wij wel een crime.
In het nieuwe huis staat onze 3 meter lange eettafel centraal, dus de stoelen moeten zeker mooi zijn en de juiste sfeer hebben.
Maar we hebben vaak familie en vrienden te eten en tafelen dan lang, dus moet ook lekker zitten.
We hebben dus tot op heden nog niet de juiste stoelen gevonden.
Ik vind de klassiekere houten stoelen heel gaaf, maar geven een houten kont.
In het nieuwe huis staat onze 3 meter lange eettafel centraal, dus de stoelen moeten zeker mooi zijn en de juiste sfeer hebben.
Maar we hebben vaak familie en vrienden te eten en tafelen dan lang, dus moet ook lekker zitten.
We hebben dus tot op heden nog niet de juiste stoelen gevonden.
Ik vind de klassiekere houten stoelen heel gaaf, maar geven een houten kont.

-

zondag 6 september 2020 om 10:37
Ik heb wel al een ander kleed gevonden, maar ik vrees voor knetteren in de winter.

zondag 6 september 2020 om 10:50
Oke ik vind namelijk sommige dingen van Action of IKEA best leuk. Maar niet een heul huis vol. Maar gewoon, van alles wat.
Ik probeer bij de kringloopwinkel wel eens iets te vinden hoor maar ik zie alleen maar rommel. Ik moet ook zeggen dat ik niet zo heel veel spullen overal neer kan zetten omdat mijn jongste alles er nu afmaait (13 maanden) en ik heb geen zin om 100x op een dag te moeten zeggen neeee niet doen etc.
Ik vind dat als de basis goed is heel veel dingen wel leuk zijn. En ik haal mijn neus ook niet op voor dingen van Action of Xenos of IKEA. Maar alles met mate en sommige vintage dingen kunnen mooi zijn.
Maar dat is toch juist mooi aan interieur, het is heel persoonlijk
Spreuken hou ik ook niet zo van op van die bordjes. Maar dat is toch ook al wel iets van 10 jr geleden? Ik zie het niet zo heel vaak meer in de winkels.
En je kunt zeggen wat je wilt maar bijvoorbeeld een grijze hoekbank, ja die past gewoon overal bij. En idd daar zijn zoveel variaties op. Onze volgende bank wordt ook weer een donkergrijze hoekbank. Want we hebben kleine kinderen en een lichte kleur is niet handig..
Ik probeer bij de kringloopwinkel wel eens iets te vinden hoor maar ik zie alleen maar rommel. Ik moet ook zeggen dat ik niet zo heel veel spullen overal neer kan zetten omdat mijn jongste alles er nu afmaait (13 maanden) en ik heb geen zin om 100x op een dag te moeten zeggen neeee niet doen etc.
Ik vind dat als de basis goed is heel veel dingen wel leuk zijn. En ik haal mijn neus ook niet op voor dingen van Action of Xenos of IKEA. Maar alles met mate en sommige vintage dingen kunnen mooi zijn.
Maar dat is toch juist mooi aan interieur, het is heel persoonlijk
Spreuken hou ik ook niet zo van op van die bordjes. Maar dat is toch ook al wel iets van 10 jr geleden? Ik zie het niet zo heel vaak meer in de winkels.
En je kunt zeggen wat je wilt maar bijvoorbeeld een grijze hoekbank, ja die past gewoon overal bij. En idd daar zijn zoveel variaties op. Onze volgende bank wordt ook weer een donkergrijze hoekbank. Want we hebben kleine kinderen en een lichte kleur is niet handig..
zondag 6 september 2020 om 10:51
zondag 6 september 2020 om 10:55
zondag 6 september 2020 om 10:58
Wij hebben geen hanglamp in de woonkamer. Wij hebben 2 staande lampen en een schemerlampje. Maar wij hebben Heu-verlichting in huis dus kunnen de lampen wel op een felle stand zetten als dat nodig is. Heu verlichting is duur maar elke cent waard en wij hebben het langzaam aan uitgebreid. Zo mooi dat je de kleur en de hoeveelheid licht zo vanaf je telefoon kunt bepalen.
zondag 6 september 2020 om 10:58
Wij ook! We hebben ze al jaren en soms ben ik ze zat maar ze zitten prima en eigenlijk zijn ze tijdloos. Af en toe nieuwe kussentjes erin/op
zondag 6 september 2020 om 11:00
Dan lees ik mee want ik ben ook op zoek en telkens is het weer net niet of veel te duur. En het maakt niet uit in welke winkel je gaat kijken want overal vrijwel hetzelfde assortiment.