Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Het is natuurlijk maar een fantasie maar hebben jullie Downton Abbey gezien? Die interieurs, die kleuren, die sfeer....... :heart:

Ik ben in de verkeerde eeuw geboren :mrgreen:
Tijgerprintje2 schreef:
06-09-2020 11:35
Aquaria zijn lelijk
Ze kunnen prachtig zijn maar inderdaad niet in huis.
Dat is waar, maar ik denk dat ik toch van de week nog eens wat kringloopwinkels in ga om te kijken of ik niet iets soortgelijks zie.
Ik weet niet meer wie ermee aankwam, maar ik heb ondertussen wat foto's opgehangen. Hoewel ik er een beetje ongemakkelijk van ben, laat ik ze toch hangen. Het staat wel leuk in alle eerlijkheid. :biggrin:
Tijgerprintje2 schreef:
Aquaria zijn lelijk

En vogelkooien met schel tetterende parkieten er in.
Afbeelding
VGM1980 schreef:
06-09-2020 11:36
Dat is waar, maar ik denk dat ik toch van de week nog eens wat kringloopwinkels in ga om te kijken of ik niet iets soortgelijks zie.
Geduld is een schone zaak.
Overigens zag ik gisteren een kunstwerk dat me ontroerde. Zal eens proberen het p,aatje te plakken.
[Zou niet weten hoe ik dat moet doen....
elizabethie wijzigde dit bericht op 06-09-2020 11:48
7.24% gewijzigd
Dieren in kooitjes, hokken en glazen bakken vind ik zielig, dus dat komt hier sowieso niet. Plus dat je het altijd ruikt.
VGM1980 schreef:
06-09-2020 10:51
wij hebben al jaren geen lamp in de woonkamer. Althans, er hangt wel een peertje, maar geen lamp. Ik kijk al tijden rond maar het is het allemaal nét niet, en als ik dan iets zie wat ik leuk vind, vind man het weer niks.

Dus... wat voor lampen hebben jullie? :mrgreen:
In het woongedeelte een oersaaie, en eigenlijk ook lelijke plafonnière, die dringend aan vervanging toe is, maar ik kan op het moment niks leuks vinden. In de serre twee kleine kapjes met contragewichten, ook niet fantastisch, maar voldoet tot nu toe nog aan mijn eisen. In het eetgedeelte een hele leuke metalen bol bestaande uit metalen buisjes waardoor, als het licht aan is, je een beetje zo'n disco effect krijgt. Verder twee staande lampen in het woongedeelte gemaakt van gegalvaniseerde buizen en moeren met een gegalvaniseerde kap. Erin zitten van die Edisonpeertjes. En dan nog een lampje van Van Tjalle en Jasper: Afbeelding Nogal een allegaartje, maar (buiten de plafonnière) staat het best grappig.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
VGM1980 schreef:
06-09-2020 11:42
Dieren in kooitjes, hokken en glazen bakken vind ik zielig, dus dat komt hier sowieso niet. Plus dat je het altijd ruikt.
Ja, vind ik ook zielig.
Mooi Hasse. :)
VGM1980 schreef:
06-09-2020 11:36
Wat als je nou je ganglampen in de kamer hangt en die Calypso's in de gang?
herfstappeltaart schreef:
Het is natuurlijk maar een fantasie maar hebben jullie Downton Abbey gezien? Die interieurs, die kleuren, die sfeer....... :heart:

Ik ben in de verkeerde eeuw geboren :mrgreen:
Ja! Dat soort series word ik sowieso blij van. Net als the House of Elliot.. Maar ik ben niet alleen in de verkeerde tijd geboren, maar ook in de verkeerde klasse. Ik zou een soort Daisy geweest zijn. Mijn oma is ook zo begonnen (nou ja, als derde bellenmeisje..). En dat staat me dan toch niet zo aan... :mrgreen:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Cateautje schreef:
06-09-2020 11:46
Mooi Hasse. :)
thank you!
Hasse88 schreef:
06-09-2020 11:52
Ja! Dat soort series word ik sowieso blij van. Net als the House of Elliot.. Maar ik ben niet alleen in de verkeerde tijd geboren, maar ook in de verkeerde klasse. Ik zou een soort Daisy geweest zijn. Mijn oma is ook zo begonnen (nou ja, als derde bellenmeisje..). En dat staat me dan toch niet zo aan... :mrgreen:

:proud:
Ik heb net twee grote zinken bellen gekocht, voor in de vitrinekast.

Bij de Action. :-$

Afbeelding
Overal waar ik ze zie trek ik mijn neus op, maar ik ben nu ook om, want deze vind ik wel mooi.

Afbeelding
Cateautje schreef:
06-09-2020 14:38
Overal waar ik ze zie trek ik mijn neus op, maar ik ben nu ook om, want deze vind ik wel mooi.

Afbeelding
Wat is dit?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
06-09-2020 14:51
Wat is dit?
Hahaha, ik wilde net precies hetzelfde typen. Het lijken me plastic (?) monsterabladeren voor aan de muur of zo, of een slinger?
Oudblond schreef:
06-09-2020 14:51
Wat is dit?
Kan je tegen de muur schroeven. Is van metaal en 1 meter bij 57 cm.
Ah dank voor de toelichting. Ik hou het bij lege muren en echte planten ;-D
Ik vind die bellen en dat ding voor aan de muur best wel afzichtelijk. Maar ik moet bekennen dat ik al een paar jaar niks aan de muur heb hangen omdat ik niets moois kan vinden... dus dat is ook lelijk :-D
pamelacourson schreef:
06-09-2020 14:57
Ik vind die bellen en dat ding voor aan de muur best wel afzichtelijk. Maar ik moet bekennen dat ik al een paar jaar niks aan de muur heb hangen omdat ik niets moois kan vinden... dus dat is ook lelijk :-D
De bellen staan er geweldig bij in de vitrinekast. :-D

Je komt toch nooit op visite. :lmao:
pamelacourson schreef:
06-09-2020 14:57
Helemaal niet! Ik word heel blij van de lichtwerking in mijn huis. De wonderbaarlijkste kleuren en vormen krijg ik random voorgeschoteld op mijn lege muren en plafonds. Daar kan geen 'kunst' tegenop.
Oudblond schreef:
06-09-2020 14:59
Helemaal niet! Ik word heel blij van de lichtwerking in mijn huis. De wonderbaarlijkste kleuren en vormen krijg ik random voorgeschoteld op mijn lege muren en plafonds. Daar kan geen 'kunst' tegenop.
Ik vind het zelf toch wel leuker om iets aan de muren te hebben hangen. Maar als je huis verder al druk genoeg is, vind ik het niet lelijk of zo.
Lady_Day schreef:
06-09-2020 10:01
Dingen komen en gaan. Een aantal jaar geleden was ik helemaal wild van zo'n 'millennial pink' muur. Vind ik nu niets meer aan. En toen was er een tijd waar iedereen een groene muur had. Heb ik ook gehad. En toen kwam okergeel en petrol en van die fluwelen banken. En ook daar zijn we binnenkort massaal moe van.
Ik denk niet dat ik petrol snel zat word. Het is al jaren mijn lievelingskleur.

Qua fluweel: ik verwacht over 2 weken een fluwelen petrol bank en ik kijk er enorm naar uit. Over een paar jaar zal dat ook wel gedateerd zijn, maar vanaf het 1e moment dat ik een fluwelen bank zag, was ik verkocht. (maar ik vind fluweel sowieso al erg mooi,al in mijn tienerjaren).

Maar trends komen en gaan, de leukste kunnen mijn huis inkomen en de lelijke niet. En of het gedateerd is zal me worst wezen. Het gaat er pas uit als 't stuk is of ik het echt niet meer mooi vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven