Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

maandag 7 september 2020 om 12:46
Haha, dat dus inderdaad. Misschien is symmetrisch bij mij ook niet per se nodig, maar recht absoluut wel!
maandag 7 september 2020 om 12:47
maandag 7 september 2020 om 12:47

maandag 7 september 2020 om 12:48

maandag 7 september 2020 om 12:49
Dankjewel. Had ik nog nooit van gehoord. Kom je in Frankrijk regelmatig tegen. Dan weet ik nu hoe ze heten

maandag 7 september 2020 om 13:02
Daarom heb ik dat niet, moet er veel teveel tijd en energie in stoppen.

maandag 7 september 2020 om 13:03
Ja, ik ook.GroenTuintje schreef: ↑07-09-2020 12:47Ik vind alles symmetrisch hebben neurotisch. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik zou er juist onrustig van worden, als ik met een liniaal alles moet gaan opmeten![]()

maandag 7 september 2020 om 13:07
maandag 7 september 2020 om 13:14

maandag 7 september 2020 om 13:21
Ik snap niet dat het daar ineens over gaat, in alle eerlijkheid. Het ging over symmetrie toch?
Ik kan me niemand voorstellen die voor de lol schilderijen zo scheef als een hoer heeft hangen.
maandag 7 september 2020 om 13:24
maandag 7 september 2020 om 13:26
Ik zou zeggen, recht erboven. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe de rest van de inrichting is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

maandag 7 september 2020 om 13:29
Ik zou hem parallel hangen met één van de zijkanten van de commode. Liefst links omdat je daar op een blad begint met schrijven en geeft aldus een veel natuurlijker gevoel.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 13:32
12.43% gewijzigd

maandag 7 september 2020 om 13:30
Ik zou hem waarschijnlijk netjes in het midden erboven hangen. Of de ruimte moet er zich voor lenen dat het schilderij bijvoorbeeld met de rechterkant precies boven de rechterkant van de commode hangt en dat de ruimte links dan wordt opgevuld door bijvoorbeeld een hoge kandelaar. Ik zeg maar wat hoor (of is het voor een baby?).
Ik zou het moeten kunnen zien om het hele plaatje te kunnen beoordelen.
Mijn eerste gevoel zegt: recht erboven.

maandag 7 september 2020 om 13:36

maandag 7 september 2020 om 13:36
Dat kan ook prima, als je er maar evenwicht in brengt. Die schaal dan ook weer precies onder het schilderij vind ik geen goed idee.
maandag 7 september 2020 om 13:50
herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2020 12:29Je lijkt mijn man wel. Die gebruikt dat als smoes om de puinhoop op zijn bureau niet op te ruimen![]()

Het is bij mij zeker soms praktisch of luiheid, geef het maar een naam. Als ik creatief bezig ben, heb ik ook altijd alles graag in het zicht en binnen handbereik. Dus dan heb je automatisch al een bureau voor spullen.

Ik ben ondertussen wel getraind om bepaalde dingen op een vaste plek te hebben, maar ook weer zo dat ik op meerdere plekken een schaar heb liggen, zodat ik bijvoorbeeld niet steeds naar de keuken moet voor een schaar. Het is wel een georganiseerde chaos.
Scheve spiegels en schilderijen hang ik wel recht als ik het zie, maar het kan best zijn dat ik het al twee weken niet heb gezien en bij een ander maakt het mij ook niet uit.
herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2020 13:36Dat kan ook prima, als je er maar evenwicht in brengt. Die schaal dan ook weer precies onder het schilderij vind ik geen goed idee.
Het gaat bij mij ook vaker om balans/evenwicht dan symmetrie. Ik heb hier een kastje en daarboven wil ik een ingelijste poster houden. Het kastje staat in het midden van de muur en ik wil het schilderij dan aan de rechterkant erboven hangen, want ik heb nog een mooie vaas die ik dan links wil zetten. En dan met bloemen erin of zo. Een groepje windlichten/kaarsen ed. Of een wat hoger beeld dat ik heb. Wel evenwicht, maar geen symmetrie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.