Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Mooi Mafalda. Dit is een mooi voorbeeld van iets dat ik echt oprecht mooi vind (en niet ‘ach, als zij er maar gelukkig mee zijn’), maar wat ik toch niet in mijn eigen huis zou willen. Het zou mij gaan benauwen, maar dat komt ook omdat ik geen enorm huis heb.

Ik wil zelf wel een plaatje plakken, maar momenteel zou mijn huis een extreem voorbeeld zijn van ‘wel erg veel wit’. Ik zit midden in een grote verbouwing, en het stucwerk is net klaar. Dus het is nu wit, met wit en wit. En een totaal gebrek aan meubels (en aan keuken, badkamer en verwarming, dat ook). Ook een stijl, maar niet heel aantrekkelijk.
Dat oude Scandinavische is waar ik mee begon in mijn kraakhuisje Mafalda. Destijds werd het bij het grofvuil gezet, nu is het een dikke knip waard.

Het was een gezellig hutje, dat wel. :D
Ja dat oude Scandinavische dat wilde je heel vroeger echt niet in je huis hahahaha
Het stoeltje vond ik een jaar of 20 geleden bij de vuilnisbak..onverslijtbaar

En vind planten leuk inderdaad zo gezellig en ze doen het hier altijd zo goed.
mafalda schreef:
08-09-2020 12:51
Ja dat oude Scandinavische dat wilde je heel vroeger echt niet in je huis hahahaha
Het stoeltje vond ik een jaar of 20 geleden bij de vuilnisbak..onverslijtbaar

En vind planten leuk inderdaad zo gezellig en ze doen het hier altijd zo goed.
Heel vroeger? :sarcastic: Beetje rustig aan jij hè. :vechten:
Die oude stoelen met binnenvering zitten het lekkerst.
Cateautje schreef:
08-09-2020 12:52
Heel vroeger? :sarcastic: Beetje rustig aan jij hè. :vechten:

Jaren 80 toen ik op mezelf ging...toen deed ik het met een allegaartje. Vreselijke logge eikenhoutenkast met ballen aan de poten..

Wie weet wordt het weer hip
mafalda schreef:
08-09-2020 12:55
Jaren 80 toen ik op mezelf ging...toen deed ik het met een allegaartje. Vreselijke logge eikenhoutenkast met ballen aan de poten..

Zou best eens kunnen, maar dan gebleekt en vergrijst ofzo.
mafalda schreef:
08-09-2020 12:55

Ik ook. Een hele oude rokersstoel van mn opa had ik onder andere. Nog altijd spijt dat ik hem uiteindelijk weg heb gedaan want hij zat ook nog eens heerlijk.
Poef]

Beneden meer vintage en kleur boven alles wit en een antiek.

Alles wat ik heb is al zo lang in mijn bezit, de meubelen in de slaapkamer zal ik waarschijnlijk de rest van mijn leven houden.
Bij de kast zitten ook nachtkastjes met marmer blad en een kaptafel, vind nog steeds prachtig
mafalda wijzigde dit bericht op 09-09-2020 07:04
8.01% gewijzigd
:love:
Oooh dat bed met die gehaakte sprei :heart:
En die kast vind ik ook heel bijzonder!
herfstappeltaart schreef:
08-09-2020 13:15
Oooh dat bed met die gehaakte sprei :heart:
Zulke spreien heb ik ooit ook gehad. Alles weggegeven helaasch...
Poef

Stukje keuken welke nog een heel stuk groter is maar je niet ziet op de foto..

De keuken is een jaar of 10 oud, wilde modern maar wel met een vintage kleurtje.
Kleur krijg ik niet goed op de foto maar is zacht groen. Dit is een jaren 30 huis en
in de originele details van dit huis zoals het glas in lood en de tegels op de vensterbanken dus dat wilde ik terug laten komen.

Nou ja had al gezegd het is hier redelijk druk en vol....en wederom kan ik me voorstellen dat je ervan gruwelt al die spulletjes en kleurtjes..
Daarom wil ik boven alles wit geeft rust, het is niet zo een heel groot huis ook en zeker boven niet.
mafalda wijzigde dit bericht op 09-09-2020 07:05
3.99% gewijzigd
Ik gruwel er niet van , vind het heel gezellig.
Dat is exact het kruidenkastje van mijn oma dat ik jaren heb gehad. :)

Leuke keuken, gezellig! :D
ja ik heb diverse spreien ook een dikke witte katoenen met bloemen...ben gek op spreien.
Van die plant rechts op de keukenfoto heb ik er ook tig, naast varens :)
Ik heb die keukenfoto al eens gezien en toen hebben we het ook gehad over dat kastje.
Cateautje schreef:
08-09-2020 13:18
Dat is exact het kruidenkastje van mijn oma dat ik jaren heb gehad. :)

Leuke keuken, gezellig! :D
Leuk om het dan weer te zien he...
Deze heb ik lang geleden een keer ergens gescoord vond het zo een grappig kastje. Je ziet ze nu veel op mp en niet eens heel duur.
herfstappeltaart schreef:
08-09-2020 13:18
Ik gruwel er niet van , vind het heel gezellig.
ah dankjewel♡
Cateautje schreef:
08-09-2020 13:20
Ik heb die keukenfoto al eens gezien en toen hebben we het ook gehad over dat kastje.
Oh echt hahaha blijkbaar ben ik trots op hoe mijn huisje is dat ik eerder fotos heb geplaatst hier in dit topic
mafalda schreef:
08-09-2020 13:26
Oh echt hahaha blijkbaar ben ik trots op hoe mijn huisje is dat ik eerder fotos heb geplaatst hier in dit topic
Dat snap ik helemaal! was een ander topic al een paar jaar geleden.

Hier ook zo'n houseproud townmouse. :D
Precies dat kruidenkastje heeft mijn schoonmoeder. Ik zit daar redelijk ongegeneerd op te vlassen. Heb er zelf ook al twee, maar ik hou er zo van! Erg leuke kleur keuken Mafalda.

Ik ben helaas te noob om hier foto's van mijn huisje te posten. Niet zo groen als bij jou, maar wel een vergelijkbare stijl.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nog eventjes mijn aangeraden narcistische wandje tonen. Kijken wat jullie ervan vinden.

NIET QUOTEN AUB!

Het werd wat ongemakkelijk.
Cateautje, ik hou zo ontzettend van deze kleur groen prachtig denk dat deze kleur het dichtst bij de kleur van mijn keuken komt.
En van zo een portretfoto..he ik zou er ook narcistisch van worden, prachtig mystieke uitstraling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven