Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 10 september 2020 om 12:36
I know.. Was ook geen fan, maar gezien de grootte van onze tuin en gebrek aan groene vingers, toch overstag gegaan. Het was dit of een tegeltuin. En dat háát ik met een passie, nog erger dan kunstgras..

Buren een paar deuren verder hebben zwarte grote tegels geplaatst, van de gevel tot achterin (en dat is een meter of 12). Dáár word pas schande van gesproken. Ook door ons. De tuin ligt pal op het zuiden, ze hebben twee grote honden en een klein kind. Hoogzomer kunnen die niet eens naar buiten zonder hun poten/voeten te verbranden.. Nog afgezien van de achterburen. Onze huizen staan op een oude dijk, onze tuin ligt al een meter lager dan ons huis en dan de tuin van de achterburen nog weer een meter lager. De afwatering is bij ons op orde (doordat ons kunstgras goede afwatering heeft), maar de buurtjes... oef.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 10 september 2020 om 12:44
Ik snap ergens de aversie tegen kunstgras wel. Vaak zie je hele goedkope versies wat echt té groen en nep is. En als het dan ook nog eens heel slecht gelegd is, is het echt niet om aan te zien.
In ons oude huis hebben wij wel gekozen voor kunstgras, maar heel bewust gekozen voor een wat duurdere variant, die vanaf een afstand niet van echt te onderscheiden was, én gelegd door een professional. Extra overweging voor ons is dat het alternatief was een lelijke bende, die overwegend bruin was. En al hetgeen wat groen was, was onkruid en mos.
Over een jaar of 2 mogen we bij ons nieuwe huis (moet nog gebouwd worden) weer helemaal gaan kijken hoe we onze tuin gaan inrichten. Dan maar eens een goede tuinman in de arm nemen en kijken wat de opties zijn voor mensen met totaal gebrek aan groene vingers (en tijd)
In ons oude huis hebben wij wel gekozen voor kunstgras, maar heel bewust gekozen voor een wat duurdere variant, die vanaf een afstand niet van echt te onderscheiden was, én gelegd door een professional. Extra overweging voor ons is dat het alternatief was een lelijke bende, die overwegend bruin was. En al hetgeen wat groen was, was onkruid en mos.
Over een jaar of 2 mogen we bij ons nieuwe huis (moet nog gebouwd worden) weer helemaal gaan kijken hoe we onze tuin gaan inrichten. Dan maar eens een goede tuinman in de arm nemen en kijken wat de opties zijn voor mensen met totaal gebrek aan groene vingers (en tijd)
lizzy1985 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 12:45
Reden: typefout
Reden: typefout
0.12% gewijzigd
donderdag 10 september 2020 om 12:48
Wij hebben ook kunstgras. Toen we hier een jaar geleden kwamen wonen was de achtertuin betegeld, het is een soort patio van ongeveer 6 x 3,50 die aan 3 kanten ommuurd is. In de winter komt er totaal geen zon. We hebben hosta's in potten en manden, aan een van de muren waar in de lente en zomer de meeste zon komt van die metalen rekken gehangen en daar potten en bakken met planten aangehangen. Toen leek het ons toch leuk om een stukje tuin te hebben dus een stuk kunstgras/stenen er weer uit, goede aarde erin en allerlei klimplanten en een vlinderstruik en nog wat andere planten erin. Staat heel erg gezellig!
donderdag 10 september 2020 om 12:56
De trend zijn nu die industriële binnendeuren. Op zich best mooi, ware het niet dat er veel glas in zit en je dan dus heel goed zicht hebt op de gang of de bijkeuken. Dat vind ik dan weer helemaal niks. De oplossing hiervoor is dan natuurlijk melkglas, maar dat vind ik dus echt verschrikkelijk lelijk

donderdag 10 september 2020 om 13:31
Duurder/betere kwaliteit kunstgras is zeker beter dan tegeltuinen. Waarom iemand dat wil is me echt een raadsel.
Onze tuin was helemaal vol tegels en zogenaamd onderhoudsvriendelijk grind, met een piepklein bordertje ergens achterin. Ik heb alles eruit gegooid en helemaal vol planten gezet. Heerlijk zo en echt minder onderhoud dan onkruid tussen grind uit zien te halen.
Onze tuin was helemaal vol tegels en zogenaamd onderhoudsvriendelijk grind, met een piepklein bordertje ergens achterin. Ik heb alles eruit gegooid en helemaal vol planten gezet. Heerlijk zo en echt minder onderhoud dan onkruid tussen grind uit zien te halen.
donderdag 10 september 2020 om 13:33
Hier split in de voortuin, echt vreselijk, maar wel voornemens om het eruit te halen. Al zet ik het helemaal vol met lavendel, als het maar groen is. Maar ik wil meer gaan voor verschillende soorten, zodat er steeds iets in bloei staat.
Tuintechnisch heb ik een hekel aan grint/split/veel steen. Een mooi terras graag, maar wel graag wat meer groen.
Tuintechnisch heb ik een hekel aan grint/split/veel steen. Een mooi terras graag, maar wel graag wat meer groen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 10 september 2020 om 13:40

donderdag 10 september 2020 om 13:53
Lavendel is mooi 
Kuilen zijn zeker niks nee. Ik heb alleen een terras bij het huis, dan een slingerend pad naar achteren, halverwege onder de boom mijn tuinhuisje, en helemaal achterin nog een terras aan het water. Daartussen alleen struiken, bloemen en planten. Geen gazon, dat zou maar mos worden denk ik
Maar we dwalen wel af van het topic nu he

Kuilen zijn zeker niks nee. Ik heb alleen een terras bij het huis, dan een slingerend pad naar achteren, halverwege onder de boom mijn tuinhuisje, en helemaal achterin nog een terras aan het water. Daartussen alleen struiken, bloemen en planten. Geen gazon, dat zou maar mos worden denk ik

Maar we dwalen wel af van het topic nu he

donderdag 10 september 2020 om 14:15
Dat doet met denken aan dat programma over Japan van Paulien Cornellisse. Een van de afleveringen ging over 'mosclubs'. Mensen die zó fan waren van mos dat ze op pad gingen om elkaar te wijzen op mooie stukjes mos. Ze waren zo serieus dat het gewoon schattig was. En ik snap het ook nog. Mooi mos is niet lelijk! Misschien dat ik dat eens in mijn voortuin ga overwegen. Nu is het een grint-met-onkruid-en-bamboe geval, waar ook nog hard gestreden moet worden tegen het zevenblad. Ik háát mijn voortuin, maar omdat ie op het noorden ligt vind ik het heel lastig iets te verzinnen. Misschien een Japans thema met grote keien en mos, en van dat grint of zand dat je moet harken..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

donderdag 10 september 2020 om 14:18
Wij hebben gras en grote stukken (nouja groot....in vergelijking met de rest van de tuin dan hè) aarde met planten. Klein terras van ordinaire gewone stoeptegels, maar het voldoet prima. Ook een pergola met verticaal groen zoals dat tegenwoordig heet. Clematissen, passiebloem. En veel hortensia's annabellen, vrouwenmantel, lavendel, kortom een landelijke tuin.

donderdag 10 september 2020 om 14:40
Ik vind ze ook mooi, net als de rest van de straat. Beide buren hebben er iets van vier per buur aan mijn voortuinkant staan. Om daar nou nog meer bij te planten... Daarbij hou ik ervan om de straat te bekijken (nou ja, alles wat langs komt lopen, fietsen en autorijden. En hortensia's worden nogal rap hoog.
En ja, zevenblad is de hel. Heb je het eindelijk uit je tuin, waait het gewoon weer over van de andere tuinen. Ik hoorde dat je een paar jaar aardappels moet poten om het helemaal weg te krijgen, maar dat is ook niet echt mooi

donderdag 10 september 2020 om 14:43
Ik heb eens gelezen dat als je er teveel blaadjes van plukt dat ze dan het loodje leggen.Hasse88 schreef: ↑10-09-2020 14:40Ik vind ze ook mooi, net als de rest van de straat. Beide buren hebben er iets van vier per buur aan mijn voortuinkant staan. Om daar nou nog meer bij te planten... Daarbij hou ik ervan om de straat te bekijken (nou ja, alles wat langs komt lopen, fietsen en autorijden. En hortensia's worden nogal rap hoog.
En ja, zevenblad is de hel. Heb je het eindelijk uit je tuin, waait het gewoon weer over van de andere tuinen. Ik hoorde dat je een paar jaar aardappels moet poten om het helemaal weg te krijgen, maar dat is ook niet echt mooi![]()
Is trouwens lekker om te eten. De Romeinen hebben het hier mee naartoe gebracht om te dienen als groente.

donderdag 10 september 2020 om 15:02
Wij hebben kunstgras omdat we een heel lang betegeld dakterras hebben. Echt gras zou moeten kunnen op een dakterras maar dat durven wij niet aan ivm het dak eronder. Het ziet er nu in ieder geval een stuk leuker uit dan toen het alleen maar tegels waren en het speelt ook fijner voor de kinderen.
Ik vind nog wel steeds echt gras mooier.
Ik vind nog wel steeds echt gras mooier.
donderdag 10 september 2020 om 15:20
Ik hou van huizen waar ze de oude elementen hebben bewaard en gecombineerd met modern.
Een oud huis kan mooi zijn. Maar ook heel hokkerig, klein en donker. En je hebt veel onderhoud. Ik heb graag open ruimtes met veel licht (en ook wat kleur).
De huidige trend van grote planten in huis vind ik ook erg mooi. Wij hebben vrij uitzicht aan de achterkant en een tuin met veel groen en grote bomen en struiken. Het is net een schilderij dat per seizoen gaat veranderen. Echt prachtig om te zien. Daarnaast ook veel dieren in de tuin (speciale planten om vlinders en insecten aan te trekken).
We hebben een klein stukje kunstgras (duur en professioneel gelegd). Op een plek waar echt gras absoluut niet kan groeien (ivm de hoge bomen).
Een oud huis kan mooi zijn. Maar ook heel hokkerig, klein en donker. En je hebt veel onderhoud. Ik heb graag open ruimtes met veel licht (en ook wat kleur).
De huidige trend van grote planten in huis vind ik ook erg mooi. Wij hebben vrij uitzicht aan de achterkant en een tuin met veel groen en grote bomen en struiken. Het is net een schilderij dat per seizoen gaat veranderen. Echt prachtig om te zien. Daarnaast ook veel dieren in de tuin (speciale planten om vlinders en insecten aan te trekken).
We hebben een klein stukje kunstgras (duur en professioneel gelegd). Op een plek waar echt gras absoluut niet kan groeien (ivm de hoge bomen).
donderdag 10 september 2020 om 16:28
Kijken jullie ook veel huizenprogramma's? TLC heeft er zoveel die ik leuk vind. Good Bones (met die roodharige moeder en dochter) is wel mijn favoriet op het moment. Ook (weet ff niet meer welke zender) Grand Design Australië kijk ik erg graag. Die laatste heeft vaak hele originele ontwerpen voor huizen en inrichtingen. Ik doe daar best wel eens ideetjes op.
Ik moet wel zeggen dat ik regelmatig met open mond naar de Amerikaanse versies zit te kijken: hout, hout en nog meer hout, maar nauwelijks isolatie. Waarom toch?
Ik moet wel zeggen dat ik regelmatig met open mond naar de Amerikaanse versies zit te kijken: hout, hout en nog meer hout, maar nauwelijks isolatie. Waarom toch?
donderdag 10 september 2020 om 16:44
Good Bones vind ik ook super. En Addicted to rehab van Nicole nog wat, dat waren dan vaak echt klassieke huizen.
Ik verbaas mij er ook regelmatig dat die huizen enkel uit hout bestaan, maar ja, is wel lekker makkelijk bouwen of verbouwen. Regelmatig zie ik wel dat ze er isolatie instoppen.
Wat ik altijd lelijk vind, is dat bij veel huizen je via de voordeur gelijk in de huiskamer staat. Vooral in de winter super onhandig.

Ik verbaas mij er ook regelmatig dat die huizen enkel uit hout bestaan, maar ja, is wel lekker makkelijk bouwen of verbouwen. Regelmatig zie ik wel dat ze er isolatie instoppen.
Wat ik altijd lelijk vind, is dat bij veel huizen je via de voordeur gelijk in de huiskamer staat. Vooral in de winter super onhandig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 10 september 2020 om 18:06
Ja, Good Bones is ook favoriet bij mij. Maar alleen hout vind ik echt raar, geen steen soms te bekennen.Hasse88 schreef: ↑10-09-2020 16:28Kijken jullie ook veel huizenprogramma's? TLC heeft er zoveel die ik leuk vind. Good Bones (met die roodharige moeder en dochter) is wel mijn favoriet op het moment. Ook (weet ff niet meer welke zender) Grand Design Australië kijk ik erg graag. Die laatste heeft vaak hele originele ontwerpen voor huizen en inrichtingen. Ik doe daar best wel eens ideetjes op.
Dat programma met Dave en Kortney Wilson vind ik ook leuk.