F*ckboys
dinsdag 8 september 2020 om 18:42
Hallo,
Is hier al eens een topic over geweest?
Ik vind het wel interessant en tegenwoordig zijn er zo veel van die
-boys dat veel singles er vast wel eens mee te maken hebben gehad. Internet maakt het ze ook zo gemakkelijk 
Youtuber Shallon legt het onderwerp hier goed uit:
https://www.youtube.com/watch?v=YUdFyqHlnys&t=719s
10:08 heb ik persoonlijk meegemaakt en een totaal verliefde vent die me van de een op de andere manier gewoon liet barsten. En hij was nog wel zóóó verliefd op me. Onbegrijpelijk die boys maar samen komen we er wel uit
Wat zijn jullie ervaringen?
xx Roelie
Is hier al eens een topic over geweest?
Ik vind het wel interessant en tegenwoordig zijn er zo veel van die
Youtuber Shallon legt het onderwerp hier goed uit:
https://www.youtube.com/watch?v=YUdFyqHlnys&t=719s
10:08 heb ik persoonlijk meegemaakt en een totaal verliefde vent die me van de een op de andere manier gewoon liet barsten. En hij was nog wel zóóó verliefd op me. Onbegrijpelijk die boys maar samen komen we er wel uit
Wat zijn jullie ervaringen?
xx Roelie
donderdag 10 september 2020 om 23:43
Ik ken jullie niet, dus daar kan ik niets van zeggen. Maar een PUA maakt gebruik van bepaalde onzekerheden.Henk-en-Roelie schreef: ↑10-09-2020 22:33Ik ben geen onzekere vrouw, hoor en ik denk Snownow ook niet of Samerinda, of ben jij van mening van wel?
Hoe dan ook: ik vind het zielig gedoe.
vrijdag 11 september 2020 om 11:47
Eigenlijk was alles gewoon te mooi om waar te zijn. Tijdens de eerste date hadden we echt een heel goede en mooie klik, dat heb ik niet snel bij mensen / mannen. Het voelde fijn en vertrouwd. Wel wilde hij al snel overgaan tot seks. Iets wat ik in het begin afhield. Uiteindelijk ging ik er toch sneller dan dat ik wilde in mee. Niet dat het tegen mijn zin was. Ik wilde hem gewoon geven wat hij wilde. Hij blij, ik blij. En dat was eigenlijk een slecht idee, vooral omdat het uiteindelijk steeds duidelijker werd dat het hem vooral om de seks te doen was. En als ik hem daar dan op aansprak, dan kwam er een heel mooi verhaal dat hij wél een relatie wilde, maar dat hij bindingsangst had en dat het even zou duren totdat hij het aandurfde. We deelden dezelfde pijn op een bepaald vlak (''het zielige verhaal'' waarvan ik me nu afvraag of het wel waar was), dus ik had alle begrip voor zijn situatie. En ik hoopte en geloofde oprecht dat hij na een tijdje dus wel een serieuze relatie aan wilde gaan. Toen het mij te lang duurde en hij steeds afstandelijker werd, ben ik opnieuw het gesprek aangegaan. Inmiddels wist ik wel dat ik mezelf voor de gek had gehouden en dat hij helemaal geen relatie aan wilde gaan, maar alles vrijblijvend wilde houden. Uiteindelijk bleef hij liegen en dingen verzwijgen en toen is het contact verwaterd. Vier maanden later belde hij mij ineens op met dat hij nu wel klaar was voor een relatie en of ik zin had om langs te komen.Henk-en-Roelie schreef: ↑10-09-2020 19:11Wat waren voor jou de signalen waardoor je in de gaten kreeg dat hij een spelletje met je speelde?
Het antwoord was nee.
En dit was een heel charmante, knappe en vriendelijke man. Goede prater, ambitieus en redelijk sociaal. Ik was denk ik te verliefd om toentertijd de signalen op te pikken. Uiteindelijk blijf je achter en voel je je gebruikt en vooral heel dom.
vrijdag 11 september 2020 om 12:08
Getaway_Car_59 schreef: ↑11-09-2020 11:47Eigenlijk was alles gewoon te mooi om waar te zijn. Tijdens de eerste date hadden we echt een heel goede en mooie klik, dat heb ik niet snel bij mensen / mannen. Het voelde fijn en vertrouwd. Wel wilde hij al snel overgaan tot seks. Iets wat ik in het begin afhield. Uiteindelijk ging ik er toch sneller dan dat ik wilde in mee. Niet dat het tegen mijn zin was. Ik wilde hem gewoon geven wat hij wilde. Hij blij, ik blij. En dat was eigenlijk een slecht idee, vooral omdat het uiteindelijk steeds duidelijker werd dat het hem vooral om de seks te doen was. En als ik hem daar dan op aansprak, dan kwam er een heel mooi verhaal dat hij wél een relatie wilde, maar dat hij bindingsangst had en dat het even zou duren totdat hij het aandurfde. We deelden dezelfde pijn op een bepaald vlak (''het zielige verhaal'' waarvan ik me nu afvraag of het wel waar was), dus ik had alle begrip voor zijn situatie. En ik hoopte en geloofde oprecht dat hij na een tijdje dus wel een serieuze relatie aan wilde gaan. Toen het mij te lang duurde en hij steeds afstandelijker werd, ben ik opnieuw het gesprek aangegaan. Inmiddels wist ik wel dat ik mezelf voor de gek had gehouden en dat hij helemaal geen relatie aan wilde gaan, maar alles vrijblijvend wilde houden. Uiteindelijk bleef hij liegen en dingen verzwijgen en toen is het contact verwaterd. Vier maanden later belde hij mij ineens op met dat hij nu wel klaar was voor een relatie en of ik zin had om langs te komen.
Het antwoord was nee.
En dit was een heel charmante, knappe en vriendelijke man. Goede prater, ambitieus en redelijk sociaal. Ik was denk ik te verliefd om toentertijd de signalen op te pikken. Uiteindelijk blijf je achter en voel je je gebruikt en vooral heel dom.
Herkenbaar, dat is de aftermath na het contakt met zo eentje. Ik kon me ook wel voor mijn kop slaan dat ik over mijn grenzen heb laten banjeren terwijl ik mijn grenzen normaal goed bewaak. Te mooi om waar te zijn, het ging allemaal zo soepel en hij wilde me toch zo graag. Wat ook zo opmerkelijk is is dat de woorden niet lijken te kloppen met de daden. In mijn geval met de daad, de seks was niet zo hartstochtelijk als in zijn text. Hahaha, dat is eigenlijk al heel maf. Na de eerste keer dacht ik al van 'ok, dit was wel genoeg, laat ik het maar houden bij 1x '. Het vervelende was dat 'ie, zonder dat ik het toen in de gaten had, onder mijn huid is gaan zitten. Misschien herken je dat gevoel.
Knap dat je nee tegen ´m hebt gezegd.
En dat zielige verhaal, je schrijft dat je jullie dat gemeenschappelijk hadden, maar jij wist rekening te houden met zijn gevoelens, wat mankeerde is dat hij dat niet met die van jou kon/deed.
vrijdag 11 september 2020 om 12:30
Haha, ik moet wel lachen om je opmerking over dat de seks niet zo goed was, al dat hij zou zeggen dat het zou zijn. Dit is zo herkenbaar!Henk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 12:08
Herkenbaar, dat is de aftermath na het contakt met zo eentje. Ik kon me ook wel voor mijn kop slaan dat ik over mijn grenzen heb laten banjeren terwijl ik mijn grenzen normaal goed bewaak. Te mooi om waar te zijn, het ging allemaal zo soepel en hij wilde me toch zo graag. Wat ook zo opmerkelijk is is dat de woorden niet lijken te kloppen met de daden. In mijn geval met de daad, de seks was niet zo hartstochtelijk als in zijn text. Hahaha, dat is eigenlijk al heel maf. Na de eerste keer dacht ik al van 'ok, dit was wel genoeg, laat ik het maar houden bij 1x '. Het vervelende was dat 'ie, zonder dat ik het toen in de gaten had, onder mijn huid is gaan zitten. Misschien herken je dat gevoel.
Knap dat je nee tegen ´m hebt gezegd.
En dat zielige verhaal, je schrijft dat je jullie dat gemeenschappelijk hadden, maar jij wist rekening te houden met zijn gevoelens, wat mankeerde is dat hij dat niet met die van jou kon/deed.
En het klopt; dit soort mannen gaan snel en bijna onopgemerkt onder je huid zitten, waardoor je toch loyaal aan ze blijft. Zelfs als je weet dat je er geen goed aan doet.
Wat je zegt over je grenzen bewaken is ook herkenbaar. Ik denk namelijk dat deze mannen niet per se "makkelijke slachtoffers" zoeken, maar dat ze juist oog hebben voor vrouwen die hun grenzen goed bewaken, want dan is de kick groter om diezelfde grenzen uiteindelijk te verleggen. En dat is weer goed voor hun ego.Hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik merk ook dat ik geen zin meer heb ik daten en relaties en zo. Maar dat komt niet enkel door deze ervaring helaas.
vrijdag 11 september 2020 om 12:38
Ik lees hier mee maar het lijkt me een type met één of andere persoonlijkheid stoornis. Hij verplaatst zich niet oprecht in gevoelens bij de vrouw en heeft dus geen schuldgevoel. De term pussy collector kende ik ook nog niet.Henk-en-Roelie schreef: ↑10-09-2020 00:01Ehm, ze beloven je liefde in ruil voor je kut. Totaal geen medelijden mee, hebben ze ook niet voor de vrouwen die ze misleid en gebruikt hebben.
Sorry voor de grove bewoording maar volgens mij valt het kwartje bij sommigen niet.
vrijdag 11 september 2020 om 12:44
Op het moment dat hij toesloeg ( het begon via werk dat was de aanloop ) was ik nog erg bezig met het verwerken met een onbereikbare liefde, hij gebonden ik single. Denk dat ik toen wel kwetsbaar was maar dacht er niet aan om iets te beginnen met zomaar iemand nieuw. Ik kan dat ook niet als ik er niet verliefd op ben, dan is het voor mij niet bijzonder.Getaway_Car_59 schreef: ↑11-09-2020 12:30Haha, ik moet wel lachen om je opmerking over dat de seks niet zo goed was, al dat hij zou zeggen dat het zou zijn. Dit is zo herkenbaar!
En het klopt; dit soort mannen gaan snel en bijna onopgemerkt onder je huid zitten, waardoor je toch loyaal aan ze blijft. Zelfs als je weet dat je er geen goed aan doet.
Wat je zegt over je grenzen bewaken is ook herkenbaar. Ik denk namelijk dat deze mannen niet per se "makkelijke slachtoffers" zoeken, maar dat ze juist oog hebben voor vrouwen die hun grenzen goed bewaken, want dan is de kick groter om diezelfde grenzen uiteindelijk te verleggen. En dat is weer goed voor hun ego.Hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik merk ook dat ik geen zin meer heb ik daten en relaties en zo. Maar dat komt niet enkel door deze ervaring helaas.
Maar beetje bij beetje had hij toch mijn interesse alhoewel mijn eerste indruk van 'm was 'wat een vreemde gast', waarschijnlijk omdat hij zo druk was met het indruk maken op mij en dan weer niet en dan weer wel.
Onze werkrelatie beëindigde en zocht hij contakt met me via social media, terwijl hij mijn naam niet wist ( rooie vlag! ) en daarna ging het snel. Stom.
Misschien heb je wel gelijk dat het onbereikbare de kick geeft, ik had daar nog niet zo over nagedacht maar je kon wel eens gelijk hebben.
vrijdag 11 september 2020 om 12:45
Klopt, Ooitverlegen. Dit soort mannen zijn damaged goods.ooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 12:38Ik lees hier mee maar het lijkt me een type met één of andere persoonlijkheid stoornis. Hij verplaatst zich niet oprecht in gevoelens bij de vrouw en heeft dus geen schuldgevoel. De term pussy collector kende ik ook nog niet.
vrijdag 11 september 2020 om 12:50
En mijlenver verwijderd van zelfinzicht dat ze ertoe brengt hulp te zoeken ben ik bang.
vrijdag 11 september 2020 om 12:54
Daar is hun ego te groot voor, ben ik bang. Alleen al dat ze er waarde aan hechten een lange lijst te hebben van bedpartners ( het verzamelen van pussy'sooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 12:50En mijlenver verwijderd van zelfinzicht dat ze ertoe brengt hulp te zoeken ben ik bang.
vrijdag 11 september 2020 om 13:06
Het lijkt me weinig realistisch dat zo'n man gaat trouwen, dat haalt hij nooit. Ik zie eerder dat het net zo lang doorgaat dat door leeftijd en andere afnemende kans het "succes" terugloopt. Lijkt me een eenzaam einde maar of hij dat voelt?Henk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 12:54Daar is hun ego te groot voor, ben ik bang. Alleen al dat ze er waarde aan hechten een lange lijst te hebben van bedpartners ( het verzamelen van pussy's) maakt dat ze nog láng niet klaar zijn voor zelfreflectie. Het zijn de toekomstige echtgenoten die hun partner gaan besodemieteren met hun secretaresse, leuke schoonzus, de buurvrouw, de babysitter, de collega. En als dat allemaal niet voor handen is waarschijnlijk de hond.
Jeetje waar zit ik nu over mee te schrijven? Ik had er wel "ooit" de balen van dat een vriend het met een meid had gedaan waar ik een crush op had en een gigantische blamage bij had gemaakt. Het was heel gemakkelijk voegde hij er nog aan toe.. Hij was ook niet zuiver in zijn daden maar zo erg als hier mag ik niet hopen, achteraf dan.
vrijdag 11 september 2020 om 13:27
Als hij zijn topvrouw tegenkomt ( eentje waarmee hij goed voor de dag kan komen die alles voor elkaar heeft; hoogopgeleid, mooi van uiterlijk, goed in het leggen en onderhouden van contakten, hem goed 'begeleidt' in-wat-dan-ook, fijne familie etc.) denk ik dat hij er wel mee gaat trouwen. Of er echte liefde bij komt kijken van zijn kant weet ik niet maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij zich zal gaan binden, uiteindelijk. Voor de buitenwereld, want lang geen relatie hebben zal op een gegeven moment belangrijker en zwaarder wegen voor zijn ego worden dan het verzamelen van de pussy'sooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 13:06Het lijkt me weinig realistisch dat zo'n man gaat trouwen, dat haalt hij nooit. Ik zie eerder dat het net zo lang doorgaat dat door leeftijd en andere afnemende kans het "succes" terugloopt. Lijkt me een eenzaam einde maar of hij dat voelt?
Jeetje waar zit ik nu over mee te schrijven? Ik had er wel "ooit" de balen van dat een vriend het met een meid had gedaan waar ik een crush op had en een gigantische blamage bij had gemaakt. Het was heel gemakkelijk voegde hij er nog aan toe.. Hij was ook niet zuiver in zijn daden maar zo erg als hier mag ik niet hopen, achteraf dan.
Maar wat een kwakbal van een vriend dat hij juist jouw crush gaat versieren en dan weer dumpt om vervolgens jou ook nog eens verslag er van doen. En dan ook nog dat bijtende commentaar dat het makkelijk ging. Is het nog een vriend van je?
vrijdag 11 september 2020 om 13:28
Heb even gezocht op de term en kom uit op 9 Signs The 'F*ckboy' You're Dating Is Actually A Full-Blown Narcissist.
vrijdag 11 september 2020 om 13:30
O, interessant!ooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 13:28Heb even gezocht op de term en kom uit op 9 Signs The 'F*ckboy' You're Dating Is Actually A Full-Blown Narcissist.
Ga ik even opzoeken, thnx!
vrijdag 11 september 2020 om 13:39
Dus het belang gaat verschuiven van pussy's naar zichtbaar gescoorde status?Henk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 13:27Als hij zijn topvrouw tegenkomt ( eentje waarmee hij goed voor de dag kan komen die alles voor elkaar heeft; hoogopgeleid, mooi van uiterlijk, goed in het leggen en onderhouden van contakten, hem goed 'begeleidt' in-wat-dan-ook, fijne familie etc.) denk ik dat hij er wel mee gaat trouwen. Of er echte liefde bij komt kijken van zijn kant weet ik niet maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij zich zal gaan binden, uiteindelijk. Voor de buitenwereld, want lang geen relatie hebben zal op een gegeven moment belangrijker en zwaarder wegen voor zijn ego worden dan het verzamelen van de pussy's)
Maar wat een kwakbal van een vriend dat hij juist jouw crush gaat versieren en dan weer dumpt om vervolgens jou ook nog eens verslag er van doen. En dan ook nog dat bijtende commentaar dat het makkelijk ging. Is het nog een vriend van je?
Ja dat was best bijtend. Ik hoorde dat trouwens pas véél later maar nee, is hij niet meer. Wat me vooral is bijgebleven was zijn sluwheid in sociale interactie. Toen voelde het als een ontzettende achterstand maar het deugde niet.
vrijdag 11 september 2020 om 13:48
En dit ook, ik zit nog steeds in twijfel ( kun je nagaan hoe fucked-up zo'n belevenis is ) of er zelfs sprake bij mij is geweest van date-rape. Ik zit nóg steeds in dubio hierover. 'k Heb ook hulp gezocht maar dat was niet zo'n goede therapeut of niet bekend met het fenomeen manipulators.fortressroundmyheart schreef: ↑11-09-2020 13:34Oja, helaas ook meegemaakt dit. Mooie praatjes, zielige verhalen over exen (die ze waarschijnlijk net zo beu waren als ik bedenk ik me nu) en tragische levens, love bombing (omg ik ben zo verliefd op je, je bent perfect), "te druk" zijn, dan weer cadeau's meenemen om het goed te maken, gouden bergen beloven en niks waarmaken, zeggen dat er een relatie is en een jaar later "is er nooit wat tussen jullie geweest", negeren, gaslighting, (subtiele) denigrerende opmerkingen, seksueel grensoverschrijdend gedrag en als ik daar wat van zei me negeren, manipuleren, zielig doen om iets gedaan te krijgen. Was toen nog helemaal niet bekend met dit fenomeen (kwam net uit een vaste relatie, m'n vader lag op sterven en werd verliefd op zo'n bloedzuiger) en het heeft wel wat sporen achtergelaten mentaal, tijd lang gedacht dat iedereen zo bezopen met vrouwen omgaat en dat dit gewoon de "moderne manier van daten" is. Een aversie gekregen tegen online daten in het algemeen. Heel waakzaam geworden dat mensen me niet manipuleren. Krijg hier ook psychologische hulp voor.
Het besef dat je jezelf verloochend hebt omdat je erin gelopen bent heeft er bij mij flink ingehakt. Maar in hoeverre kon (ik) je weten dat je je zelf verloochend hebt? Pas nadat alles voorbij is verdwijnt het rookgordijn, word je beetje bij beetje nuchter.
Erg heftig allemaal, Fortress. Het zou allemaal niet zo moeten zijn als je alleen maar je liefde hebt gegeven ( aan helaas de verkeerde )
vrijdag 11 september 2020 om 13:51
Ja, dat heb je helemaal goed!ooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 13:39Dus het belang gaat verschuiven van pussy's naar zichtbaar gescoorde status?
Ja dat was best bijtend. Ik hoorde dat trouwens pas véél later maar nee, is hij niet meer. Wat me vooral is bijgebleven was zijn sluwheid in sociale interactie. Toen voelde het als een ontzettende achterstand maar het deugde niet.
De meegroei-status
Jammer van die vriend, maar zo eentje kun je beter kwijt dan rijk zijn.
Doet me denken aan een film Poison Ivy maar daarin is het een meisje die sluw iedereen in haar omgeving weet te misleiden.
vrijdag 11 september 2020 om 14:13
Alleen een andere verpakkingHenk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 13:51Ja, dat heb je helemaal goed!
De meegroei-status![]()
Jammer van die vriend, maar zo eentje kun je beter kwijt dan rijk zijn.
Doet me denken aan een film Poison Ivy maar daarin is het een meisje die sluw iedereen in haar omgeving weet te misleiden.
Ja dat voelde ik toen ook wel zo. Dat kunnen bepaald type vrouwen ook, daar twijfel ik niet aan. Maar penis collectors zullen het niet worden, daar kan ik me niets bij voorstellen.
vrijdag 11 september 2020 om 14:17
Ja die zijn er ook maar daar hoor je de mannen niet over klagen.ooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 14:13Alleen een andere verpakking![]()
Ja dat voelde ik toen ook wel zo. Dat kunnen bepaald type vrouwen ook, daar twijfel ik niet aan. Maar penis collectors zullen het niet worden, daar kan ik me niets bij voorstellen.
vrijdag 11 september 2020 om 14:23
Klopt er blijft niets over waar je nog leuk aan terug kunt denken, het was een zeepbel geen love story. En het gekke daarvan is, ik spreek voor mezelf, dat ik zo bedot was dat ik toen nog dacht dat het de "romance" van de eeuw was toen ik nog middenin zat. Todat ik dacht van 'maar hee, dit zegt hij waarschijnlijk tegen alle vrouwen' ...dat idee. Ik had mazzel dat het bevestigd werd met foto's! Niets viel meer te romantiseren. Het was gedaanfortressroundmyheart schreef: ↑11-09-2020 14:05@ Henk-en-roelie Het heeft me een tijdje gekost, maar ik heb mezelf vergeven dat ik hier met open (enfin, wel met een roze bril) ogen ben ingetuind en als het rookgordijn (want dat is het) opgetrokken is, blijf er niets meer over dan een illusie van wat er was en dat komt misschien hard aan, maar het heeft mij wel geleerd me alleen nog te omringen met mensen die écht het beste met me voor hebben. En ik bedenk me ook: als ik mijn liefde aan de verkeerde heb kunnen geven, dan kan ik dat in de toekomst des te beter aan iemand die het wel echt verdient als ik daar weer aan toe ben. Als je er middenin zit is het allemaal nog niet zo duidelijk, dat wordt het pas achteraf.
vrijdag 11 september 2020 om 14:28
Maar daarbij doel je eerder op een ONS zonder verdere verplichtingen? Ik ken een man die in zo'n situatie is gekomen om een kind te krijgen incl. de rekening achteraf.Henk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 14:17Ja die zijn er ook maar daar hoor je de mannen niet over klagen.
vrijdag 11 september 2020 om 14:32
Tegenwoordig heet dat ONS maar ik kan me wel meiden herinneren die erover opschepten met wie ze het hadden gedaan, dat waren de penis verzamelaars. Máár ik denk niet dat ze het bereikten met sluwe truukjes en manipuleren dat ging anders in zijn werk.ooitverlegen schreef: ↑11-09-2020 14:28Maar daarbij doel je eerder op een ONS zonder verdere verplichtingen? Ik ken een man die in zo'n situatie is gekomen om een kind te krijgen incl. de rekening achteraf.
vrijdag 11 september 2020 om 14:37
Oh dat had ik niet verwacht maar ik ben wel vaker nogal naïef geweest... Ik leer nog steeds bij. Het is voor een vrouw wel gemakkelijker om een man in bed te praten maar ik heb het in ieder geval totaal niet zien aankomen!Henk-en-Roelie schreef: ↑11-09-2020 14:32Tegenwoordig heet dat ONS maar ik kan me wel meiden herinneren die erover opschepten met wie ze het hadden gedaan, dat waren de penis verzamelaars. Máár ik denk niet dat ze het bereikten met sluwe truukjes en manipuleren dat ging anders in zijn werk.