Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 13 september 2020 om 16:10
Heleboel kleintjes en een stukje overdrijven?

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zondag 13 september 2020 om 16:14
Zat net te kijken naar vloerkleden van de Pipstudio. Ze zijn wel leuk, maar ik vrees dat ik mijn nek breek over mijn badjas.
https://www.pipstudio.nl/wonen/vloerkle ... -september
zondag 13 september 2020 om 16:17
Die zijn mooi! Leuke prijs ook.Cateautje schreef: ↑13-09-2020 16:14Zat net te kijken naar vloerkleden van de Pipstudio. Ze zijn wel leuk, maar ik vrees dat ik mijn nek breek over mijn badjas.
zondag 13 september 2020 om 16:20
Zijn mooi!Cateautje schreef: ↑13-09-2020 16:14Zat net te kijken naar vloerkleden van de Pipstudio. Ze zijn wel leuk, maar ik vrees dat ik mijn nek breek over mijn badjas.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zondag 13 september 2020 om 17:15
Nou, boven een 10 persoons eettafel een plank vol mijn geliefde cactussen... Zit ik ook zo aan honderden

Ik vind 't idee wel echt leuk hoor. Ik wil ook graag die macramé jaren 70 hangplant dingen voor mijn ramen.
(sorry, echt geen idee hoe ik ze moet noemen. Ik ga ff Googlen
Edit: plantenhanger dus

zondag 13 september 2020 om 18:27
Verlichting hangt eronder. Ik zou er een foto van moeten laten zien want ik kan het niet uitleggen. Het is iig echt heul pinterestwaardig.
anoniem_377887 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 18:52
8.27% gewijzigd

zondag 13 september 2020 om 19:11
viva-amber schreef: ↑13-09-2020 18:09Ik vind bijna alle tegelvloeren lelijk in de woonkamer. Het staat kil en gedateerd.
Vooral de diagonaal gelegde....
zondag 13 september 2020 om 19:15
In een oude landelijke woning kan het mooi zijn. Met mijn ex (ooit eens heel lang geleden) had ik een 17e eeuwse boerenhoeve aan de rand van Saint Tropez. En daar lag nog de originele roodbruine terracotta tegelvloer in. Prachtig. En een vriendin van me in België woont in een huis uit eind 19e eeuw en daar liggen in de kamers tegelvloeren met prachtige patronen erin, uit die tijd. Helemaal top. Maar zo'n 70-er jaren doorzonwoning met zo'n beige plavuizenvloer, nee, laat maar.viva-amber schreef: ↑13-09-2020 18:09Ik vind bijna alle tegelvloeren lelijk in de woonkamer. Het staat kil en gedateerd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 13 september 2020 om 19:31
Ik vind de vloer tot de basis van het huis behoren en als de basis al dan niet goed is, dan komt het met de rest van het huis ook al dan niet meer goed.
Voordat laminaat de shit werd was ik een groot fan van vinyl en heb daarin de meest prachtige vloeren gehad. Mis het nog weleens, want je kan er alles op laten vallen, sopdoek erover en het is weer nieuw.
De laminaatvloer die ik nu heb liggen gaat nog wel een paar decennia mee, maar als dat niet het geval was geweest, zou ik daarna toch echt weer voor een mooie vinylvloer kiezen.
Voordat laminaat de shit werd was ik een groot fan van vinyl en heb daarin de meest prachtige vloeren gehad. Mis het nog weleens, want je kan er alles op laten vallen, sopdoek erover en het is weer nieuw.
De laminaatvloer die ik nu heb liggen gaat nog wel een paar decennia mee, maar als dat niet het geval was geweest, zou ik daarna toch echt weer voor een mooie vinylvloer kiezen.

zondag 13 september 2020 om 19:37
pejeka schreef: ↑13-09-2020 19:15In een oude landelijke woning kan het mooi zijn. Met mijn ex (ooit eens heel lang geleden) had ik een 17e eeuwse boerenhoeve aan de rand van Saint Tropez. En daar lag nog de originele roodbruine terracotta tegelvloer in. Prachtig. En een vriendin van me in België woont in een huis uit eind 19e eeuw en daar liggen in de kamers tegelvloeren met prachtige patronen erin, uit die tijd. Helemaal top. Maar zo'n 70-er jaren doorzonwoning met zo'n beige plavuizenvloer, nee, laat maar.
Klinkt prachtig inderdaad! Ik heb familie in een boerderijtje in Frankrijk, ook met zo'n mooie tegelvloer er in. Daar past het gewoon echt.
Mijn eerste huisje had lichtgrijze plavuizen. Om te huilen zo lelijk, maar ik had geen geld voor iets anders. Bah bah, nooit meer plavuizen voor mij.
zondag 13 september 2020 om 19:38
Ik heb in het hele huis klassiek parket liggen, niet mijn verdienste overigens, dat lag er al toen we het huis kochten, maar het "hoort" bij dit huis. Mooie kleden erop onder zithoek en eethoek, in de slaapkamer ook een mooi karpet. In de gang klassieke Franse tegels in roodbruine terracotta, de keuken is een paar jaar geleden gerenoveerd en daar ligt nu een antraciet tegelvloer met een klein wolkje erin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 13 september 2020 om 19:46
pejeka schreef: ↑13-09-2020 19:15In een oude landelijke woning kan het mooi zijn. Met mijn ex (ooit eens heel lang geleden) had ik een 17e eeuwse boerenhoeve aan de rand van Saint Tropez. En daar lag nog de originele roodbruine terracotta tegelvloer in. Prachtig. En een vriendin van me in België woont in een huis uit eind 19e eeuw en daar liggen in de kamers tegelvloeren met prachtige patronen erin, uit die tijd. Helemaal top. Maar zo'n 70-er jaren doorzonwoning met zo'n beige plavuizenvloer, nee, laat maar.
Maar dan heb je het over echte boerenplavuizen. Dat is een heel ander verhaal dan de gewone gladde vloertegels. Waar jij het over hebt vind ik ook prachtig in de juiste setting.

zondag 13 september 2020 om 19:48
Ik vond toen ik nog heel jong was parket wel mooi, maar het kan me al heel lang niet meer bekoren.
Allemaal leuk en aardig dat de beste delen van het hout wordt gebruikt, maar daar zit geen leven in en ik hou van alles dat hout te bieden heeft, knoesten, tekening en al en parketvloeren zijn over het algemeen helemaal effen, dus heb je alleen de kleur van het hout en verder niet veel tot niets en daar ga ik niet voor.
Allemaal leuk en aardig dat de beste delen van het hout wordt gebruikt, maar daar zit geen leven in en ik hou van alles dat hout te bieden heeft, knoesten, tekening en al en parketvloeren zijn over het algemeen helemaal effen, dus heb je alleen de kleur van het hout en verder niet veel tot niets en daar ga ik niet voor.

zondag 13 september 2020 om 19:49
pejeka schreef: ↑13-09-2020 19:38Ik heb in het hele huis klassiek parket liggen, niet mijn verdienste overigens, dat lag er al toen we het huis kochten, maar het "hoort" bij dit huis. Mooie kleden erop onder zithoek en eethoek, in de slaapkamer ook een mooi karpet. In de gang klassieke Franse tegels in roodbruine terracotta, de keuken is een paar jaar geleden gerenoveerd en daar ligt nu een antraciet tegelvloer met een klein wolkje erin.
Klinkt erg mooi. Zo'n houten vloer vind ik het aller-allermooiste. Maar wij hebben gekozen voor hufterproof laminaat i.v.m. hond en kleinkind. Elk jaar de vloer op moeten schuren vind ik geen aanlokkelijk idee. Soms moet je compromissen sluiten. Het laminaat is in elk geval erg warm van kleur.