Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 12 september 2020 om 19:59

zaterdag 12 september 2020 om 20:00
Mijn koekoeksklok komt uit het Zwarte Woud, mijn lievelingsvakantieoord. Dus het is een soort constante herinnering. Vind ik leuk.
Wat ik wel lastig vind, zijn foto's. Bij ons thuis waren er geen foto's in huis (lang verhaal) en ik associeerde foto's altijd met familiezieke types en bejaarden. Maar mijn man is zo trots op zijn kinderen dat hij het liefste elke schoolfoto in een lijstje stopt. Ik hou niet zo van dingen op mijn kasten, ik wil ze leeg.
Wat ik wel lastig vind, zijn foto's. Bij ons thuis waren er geen foto's in huis (lang verhaal) en ik associeerde foto's altijd met familiezieke types en bejaarden. Maar mijn man is zo trots op zijn kinderen dat hij het liefste elke schoolfoto in een lijstje stopt. Ik hou niet zo van dingen op mijn kasten, ik wil ze leeg.
zaterdag 12 september 2020 om 20:12
Ik heb eigenlijk ook geen foto's in huis staan. Nou ja, vriend heeft er twee staan. Ik geef eerlijk toe, van sommige foto's word ik gewoon verdrietig omdat die mensen weggevallen zijn.
Een koekoeksklok... ben er nog niet uit of ik ze nu leuk of niet vind. Mijn oma had er ook eentje, kreng liep altijd verkeerd. Waarschijnlijk vergat ze de gewichten op te trekken en elke keer als we er waren ging mijn vader hem gelijk zetten...
Een koekoeksklok... ben er nog niet uit of ik ze nu leuk of niet vind. Mijn oma had er ook eentje, kreng liep altijd verkeerd. Waarschijnlijk vergat ze de gewichten op te trekken en elke keer als we er waren ging mijn vader hem gelijk zetten...

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 12 september 2020 om 20:19
Ohhh hele vage jeugdherinnering nu. Altijd die clips van doodsbange kinderen die fruit aten in dit programma.

zaterdag 12 september 2020 om 20:26
Wij hebben een paar jaar terug echt werkelijk prachtige fotos laten maken. Geen geposeerde lach in de camera fotos, maar foto’s van ons met onze honden op het strand tijdens zonsondergang.
Een van beide onze honden en een hele mooie liefdevolle van ons 2en hangen gigantisch groot (1.20meter hoog) in een passe partout en klassieke lijst achter de bank.
Echt jammer dat ik dan te herkenbaar ben, anders had ik ze zeker laten zien.
Een van beide onze honden en een hele mooie liefdevolle van ons 2en hangen gigantisch groot (1.20meter hoog) in een passe partout en klassieke lijst achter de bank.
Echt jammer dat ik dan te herkenbaar ben, anders had ik ze zeker laten zien.
-

zaterdag 12 september 2020 om 23:20
Ik heb een collectie foto's langs mijn trap naar de 1e verdieping hangen. Ik wil ze niet in de woonkamer, maar zo kom ik er toch elke dag langs lopen. Foto's van overleden familieleden, maar ook vakantiefoto's en de foto van de 1e date van mij en mijn man bijvoorbeeld. Echt wel leuk vind het zo bij elkaar.
zondag 13 september 2020 om 05:32
Oooh, een koekoeksklok! Die hadden wij thuis. Het was een erfstuk. Ik denk dat een van mijn zusjes deze nu heeft. Zelf hoefde ik hem niet, ik word gek van dat gekoekoek, maar wel warme herinneringen aan, vooral buurkindjes die altijd kwamen om naar de koekoek te kijken, het liefst om 12 uur 's middags.
Ik heb de bim-bamklok van mijn oma, daar ben ik blij mee. Ik vind het geluid van het tikken zo mooi en de zware slag van het uurwerk. Mijn man kan het geluid van het tikken niet buitensluiten, dus hij gaat vaak 2 weken 'aan' en dan een paar maanden 'uit' (lees: word ie niet opgewonden). Dat is ons compromis.

Ik heb de bim-bamklok van mijn oma, daar ben ik blij mee. Ik vind het geluid van het tikken zo mooi en de zware slag van het uurwerk. Mijn man kan het geluid van het tikken niet buitensluiten, dus hij gaat vaak 2 weken 'aan' en dan een paar maanden 'uit' (lees: word ie niet opgewonden). Dat is ons compromis.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 13 september 2020 om 06:35
Haha, ik snap wat je bedoelt. Hij noemt het zelf 'Metropolitan Luxury' en een bepaald type ziet dat als het toppunt van goede smaak... Een soort Gooische Kampersmaak. Kijk mij eens werelds, chic, internationaal en sexy wonen. Dat begrijp jij gewoon nietYggdrasil schreef: ↑12-09-2020 17:58Weet je wat ik echt lillik vind? Alles van Eric Kuster. Zo intens ordinair en kamper. DAt is echt 'design' voor voetballers of voor van die reality sterren die per ongeluk te veel geld hebben gekregen met niks doen. IEUW!!
Ik vind het echt domme design. Dus inrichting voor domme mensen.

zondag 13 september 2020 om 06:37
WTF - Wat een een ongezellig, smoezelig zooitje. Het lijkt wel een grap.Sjulia schreef: ↑12-09-2020 13:05Dat is exact het interieur wat ik in mijn hoofd heb als ik denk aan een lelijk interieur. Alles. De stoelen, de banken, de kasten en de kleur hout van de kasten. En het is heel gek, maar ik word daar dus zelfs een beetje misselijk van. Ik herinner me nog zo goed dat ik als puber op bezoek ging bij een vriendin thuis en die hadden exact zo’n interieur en vader rookte sigaren in de woonkamer. Die geur ruik ik als ik zulk hout zie nu, zo’n bruine kamer, dit interieur.

zondag 13 september 2020 om 08:04
Ik heb een foto van mijn kinderen aan de wand hangen en 1 kleine trouwfoto van kind 1 en een kleine foto van kleinkind op een sidetable staan.
Net als Liara heb ik nog wat herinneringsfoto's (ook van overleden ouders o.a.) in de gang hangen, waar ik steeds langsloop, niet pal in de woonkamer want daar word ik inderdaad ook verdrietig van.
Ik mis ze nog steeds.
Net als Liara heb ik nog wat herinneringsfoto's (ook van overleden ouders o.a.) in de gang hangen, waar ik steeds langsloop, niet pal in de woonkamer want daar word ik inderdaad ook verdrietig van.
Ik mis ze nog steeds.
zondag 13 september 2020 om 08:20
Koekkoeksklokken vind ik heel erg leuk. Ik heb er geen, maar zou bij mij in huis prima staan. Er is een klok in onze familie met heel veel geschiedenis, die komt op termijn bij ons te hangen. En daar zijn wij erg blij mee, vooral vanwege het verhaal.
Foto's in huis: check! Ik houd er wel van. Boven de bank heb ik een hele verzameling lijstjes en lijsten, voornamelijk met foto's van onze kinderen en vakantiefoto's. Ik heb daar ook kleine souvenirtjes tussen hangen als een koebel uit de alpen, een tinnen hartje (gekregen van man op onze trouwdag die we toen op vakantie vierden), een geborduurd schilderijtje van mijn moeder, en meer van dat soort prullaria.
Maar ik houd sowieso wel van gegroepeerde verzamelingen. Man heeft zijn kamelen, ik verzamel blauw/wit porselein. Met name gemberpotten vind ik erg mooi. Ik heb ook een verzameling keukenkoper, van die bakvormen en kookketels. Ze hangen aan de schouw in de keuken en de kookketels worden gebruikt voor hangplanten.
Foto's in huis: check! Ik houd er wel van. Boven de bank heb ik een hele verzameling lijstjes en lijsten, voornamelijk met foto's van onze kinderen en vakantiefoto's. Ik heb daar ook kleine souvenirtjes tussen hangen als een koebel uit de alpen, een tinnen hartje (gekregen van man op onze trouwdag die we toen op vakantie vierden), een geborduurd schilderijtje van mijn moeder, en meer van dat soort prullaria.
Maar ik houd sowieso wel van gegroepeerde verzamelingen. Man heeft zijn kamelen, ik verzamel blauw/wit porselein. Met name gemberpotten vind ik erg mooi. Ik heb ook een verzameling keukenkoper, van die bakvormen en kookketels. Ze hangen aan de schouw in de keuken en de kookketels worden gebruikt voor hangplanten.

zondag 13 september 2020 om 08:24
@Tuingravin: ik heb een servies-/buffetkast met aan de bovenkant twee glazen deuren. Op de bovenste plank daarvan heb ik een verzameling kristallen bonbonschaaltjes en aan de andere kant geslepen karaffen. Gekocht, gekregen en geërfd
Er zit eigenlijk zelden iets in,maar ik vind ze mooi.
Er staat ook nog een heel klein bonbonschaaltje bij (allemaal met deksel) die ik eens in de kringloop zag staan. Prachtig dingetje dus daar kon ik niet voorbijlopen

Er staat ook nog een heel klein bonbonschaaltje bij (allemaal met deksel) die ik eens in de kringloop zag staan. Prachtig dingetje dus daar kon ik niet voorbijlopen

zondag 13 september 2020 om 08:29
Leuk, Herfstappeltaart! Kristal heb ik idd ook, allemaal ouwe likeurglaasjes. Die staan in een buffetkast, bij elkaar. Zo nu en dan kom ik nog een mooie tegen bij de kringloop, die mag dan ook bij de verzameling. Ik gebruik ze wel, dus er gaat ook wel eens wat stuk in de vaatwasser. Ik vind zo af en toe een likeurtje na het eten wel lekker, en het serveert wel heel leuk, die geslepen glaasjes.

zondag 13 september 2020 om 08:32
Tuingravin schreef: ↑13-09-2020 08:29Leuk, Herfstappeltaart! Kristal heb ik idd ook, allemaal ouwe likeurglaasjes. Die staan in een buffetkast, bij elkaar. Zo nu en dan kom ik nog een mooie tegen bij de kringloop, die mag dan ook bij de verzameling. Ik gebruik ze wel, dus er gaat ook wel eens wat stuk in de vaatwasser. Ik vind zo af en toe een likeurtje na het eten wel lekker, en het serveert wel heel leuk, die geslepen glaasjes.
Oh ja die vind ik ook prachtig! Ik heb er ook drie (gekregen van een oude dame), die gebruik ik altijd om coctailprikkertjes in te zetten

zondag 13 september 2020 om 09:34
zondag 13 september 2020 om 09:41
Leuk!herfstappeltaart schreef: ↑13-09-2020 08:24@Tuingravin: ik heb een servies-/buffetkast met aan de bovenkant twee glazen deuren. Op de bovenste plank daarvan heb ik een verzameling kristallen bonbonschaaltjes en aan de andere kant geslepen karaffen. Gekocht, gekregen en geërfd![]()
Er staat ook nog een heel klein bonbonschaaltje bij (allemaal met deksel) die ik eens in de kringloop zag staan. Prachtig dingetje dus daar kon ik niet voorbijlopen![]()
Zo'n kast heb ik ook.
Met het theeservies wat mn oma en opa voor hun 25jarig huwelijk cadeau kregen. Mn oma's kinderserviesje. Verzameling kristal en wat porselein van mn schoonmoeder. En wat zelf gesporokkeld zilver en porselein. Er kan niets meer bij. Nokvolle kast!
zondag 13 september 2020 om 09:57
Ik heb ook een grote buffetkast vol met vintage en antiek, waaronder een boel kristal. Ik ben er dol op. En ook meerdere bonbonschaaltjes
Ook nokvol, dus zodra ik weer iets 'nieuws' heb dan moet ik weer schuiven en meten om het ergens nog tussen te proppen.
Nooit bij stil gestaan over foto's eigenlijk, maar wij hebben er geen in de woonkamer. In het trappengat aan de muur hangen foto's en in de keuken héle oude zwart/wit foto's van onze opa's en oma's en hun ouders etc. Hoe ouder hoe mooier.

Nooit bij stil gestaan over foto's eigenlijk, maar wij hebben er geen in de woonkamer. In het trappengat aan de muur hangen foto's en in de keuken héle oude zwart/wit foto's van onze opa's en oma's en hun ouders etc. Hoe ouder hoe mooier.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 13 september 2020 om 10:01
amarna schreef: ↑13-09-2020 09:41Leuk!
Zo'n kast heb ik ook.
Met het theeservies wat mn oma en opa voor hun 25jarig huwelijk cadeau kregen. Mn oma's kinderserviesje. Verzameling kristal en wat porselein van mn schoonmoeder. En wat zelf gesporokkeld zilver en porselein. Er kan niets meer bij. Nokvolle kast!
Heerlijk zo'n bezit. Daar kan ik echt van genieten

Ik heb me een beetje laten misleiden door jouw rode bank geloof ik. Ik stelde me een vuurrode bank voor in een strak moderne inrichting maar dat klopt toch niet helemaal

zondag 13 september 2020 om 10:26
Hier ook geen/amper foto's. Ik heb er niks mee. Ik heb wel schilderijen (echte maar geen bekende ofzo) aan de muur. En ik heb een enorme keuken met een plank waar mijn hele hk-living servies uitgebreid staat uitgestald op slordige stapeltjes.
En een unit waar kopjes aan hangen aan van die haken. En boven de eettafel (tien persoons) hangt een plank met dik touw met honderden planten.
Wel heb ik iets met souveniers of spullen met een verhaal. Zo heb ik een enorm gevaarte van 100 jaar oud in mijn huis die al die jaren al met mij mee verhuisd (ivm herkenbaarheid zeg ik even niet om wat het gaat) en heb ik een drieluik aan schilderijen uit de katholieke kerk vanuit de kelder van een oudtante aan de muur. Verweerd en al.
Verder hier ook veel zelf gemaakte meubels. Mijn man kan alles maken. En als zijn handen beginnen te jeuken dan loopt ie het bos in, en haalt wat stammen en maakt een nieuwe tafel ofzo. Helemaal leuk. Moet ie vooral niet mee ophouden
Voorheen hadden we een huge ass boekenkast tot aan het plafond met boeken. Dat hebben we afgeschaft. Het was een stofvanger en het maakte mijn huis heel druk. Het was behoorlijk bepalend. Dus alle boeken staan nu boven.
Ik hou van hout, van licht, van planten en van een persoonlijke twist en niet te bedacht. Geen jut en jul inrichting maar gezelligheid met een knipoog. Beetje humor mag ook. Hier bijv allemaal verschillende stoeltjes om de tafel. En een bonte verzameling aan gekke kaarsenstandaards (die op ganzenpoten en kraaienpoten enzo)
Verder hangen er gekke dingetjes aan de muur van oude franse langs-de-weg winkeltjes of gevonden in weggeefwinkels. Ik hou van snuisteren in van die aftandse en armoedige toto's. Je vindt er vaak de mooiste spullen. Prachtige oude blikken, geweldige bakjes of jaren 70 pannen met oranje bloemen, schitterende plantenbakken en prachtige oude schilderijen. Vergis je niet. Itt echte vintage winkels weten mensen in dit soort settings vaak echt niet wat iets waard is en dan sta jij daar met je gratis buit. Heerlijk!!
En een unit waar kopjes aan hangen aan van die haken. En boven de eettafel (tien persoons) hangt een plank met dik touw met honderden planten.
Wel heb ik iets met souveniers of spullen met een verhaal. Zo heb ik een enorm gevaarte van 100 jaar oud in mijn huis die al die jaren al met mij mee verhuisd (ivm herkenbaarheid zeg ik even niet om wat het gaat) en heb ik een drieluik aan schilderijen uit de katholieke kerk vanuit de kelder van een oudtante aan de muur. Verweerd en al.
Verder hier ook veel zelf gemaakte meubels. Mijn man kan alles maken. En als zijn handen beginnen te jeuken dan loopt ie het bos in, en haalt wat stammen en maakt een nieuwe tafel ofzo. Helemaal leuk. Moet ie vooral niet mee ophouden

Voorheen hadden we een huge ass boekenkast tot aan het plafond met boeken. Dat hebben we afgeschaft. Het was een stofvanger en het maakte mijn huis heel druk. Het was behoorlijk bepalend. Dus alle boeken staan nu boven.
Ik hou van hout, van licht, van planten en van een persoonlijke twist en niet te bedacht. Geen jut en jul inrichting maar gezelligheid met een knipoog. Beetje humor mag ook. Hier bijv allemaal verschillende stoeltjes om de tafel. En een bonte verzameling aan gekke kaarsenstandaards (die op ganzenpoten en kraaienpoten enzo)
Verder hangen er gekke dingetjes aan de muur van oude franse langs-de-weg winkeltjes of gevonden in weggeefwinkels. Ik hou van snuisteren in van die aftandse en armoedige toto's. Je vindt er vaak de mooiste spullen. Prachtige oude blikken, geweldige bakjes of jaren 70 pannen met oranje bloemen, schitterende plantenbakken en prachtige oude schilderijen. Vergis je niet. Itt echte vintage winkels weten mensen in dit soort settings vaak echt niet wat iets waard is en dan sta jij daar met je gratis buit. Heerlijk!!

zondag 13 september 2020 om 10:29
Hier ook geen/amper foto's. Ik heb er niks mee. Ik heb wel schilderijen (echte maar geen bekende ofzo) aan de muur. En ik heb een enorme keuken met een plank waar mijn hele hk-living servies uitgebreid staat uitgestald op slordige stapeltjes.
Verder hangen er gekke dingetjes aan de muur van oude franse langs-de-weg winkeltjes of gevonden in weggeefwinkels. Ik hou van snuisteren in van die aftandse en armoedige toko's. Je vindt er vaak de mooiste spullen. Prachtige oude blikken, geweldige bakjes of jaren 70 pannen met oranje bloemen, schitterende plantenbakken en prachtige oude schilderijen. Vergis je niet. Itt echte vintage winkels weten mensen in dit soort settings vaak echt niet wat iets waard is en dan sta jij daar met je gratis buit. Heerlijk!!

Verder hangen er gekke dingetjes aan de muur van oude franse langs-de-weg winkeltjes of gevonden in weggeefwinkels. Ik hou van snuisteren in van die aftandse en armoedige toko's. Je vindt er vaak de mooiste spullen. Prachtige oude blikken, geweldige bakjes of jaren 70 pannen met oranje bloemen, schitterende plantenbakken en prachtige oude schilderijen. Vergis je niet. Itt echte vintage winkels weten mensen in dit soort settings vaak echt niet wat iets waard is en dan sta jij daar met je gratis buit. Heerlijk!!
zondag 13 september 2020 om 10:51