Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Kan je morgen ergens naartoe als je het hebt uitgemaakt?
Desnoods een vriendin, familie, ...

Want ik zou echt wel eens je het verteld hebt maken dat ik weg was.
Liefst in 't gezelschap van je belangrijkste spullen (paspoort, bankkaarten, ...) en belangrijkste kleding.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vivautrecht85 schreef:
14-09-2020 22:44
Weten je vriendinnen dat je zo over hen denkt?
Ja net of het leven 1 grote fakeshow is en je in gala outfit de deur open moet doen op dinsdagochtend 9 uur. Ik check ook spiegel voor ik naar Appie ga. Hoezo slonzig erbij lopen dan... Slaperig? Niks mis mee toch... Als ik in de tuin werk een dag ben ik ook zwart en stinkerig nou boeien. Ben bezig. En soms geen zin in make up.
Waarschijnlijk to, houd er gewoon rekening mee. Hij zal gaan zeggen dat hij het niet zo bedoelde. Dat hij gewoon heel veel van je houd, en dat hij er nu anders over denkt allemaal. Houd daar rekening mee dat dat kan gaan gebeuren want dat hoort bij zo een persoon qua gedrag. Hij zal zeggen dat het hem spijt, hij het niet zo bedoelde, hij het alleen maar goed met je voorhad, en tussen die woorden door zal hij zichzelf verdedigen waarom hij zo deed.
Sterkte TO, zet m op. Je klinkt sterk.
Maar ook moedig, en je kan dit. Redeneer hem onder de tafel en zeg wat je dwarszit en hij kan dat daarna gaan verteren en aan zichzelf werken. Of niet.
Geen haat of nijd. Niet gaan verdedigen of uitleggen meer. Lijkt me altijd vervelend en ook wel spannend zoiets , hoop dat het je lukt, veel succes!
Mia1981 schreef:
14-09-2020 23:14
Waarschijnlijk to, houd er gewoon rekening mee. Hij zal gaan zeggen dat hij het niet zo bedoelde. Dat hij gewoon heel veel van je houd, en dat hij er nu anders over denkt allemaal. Houd daar rekening mee dat dat kan gaan gebeuren want dat hoort bij zo een persoon qua gedrag. Hij zal zeggen dat het hem spijt, hij het niet zo bedoelde, hij het alleen maar goed met je voorhad, en tussen die woorden door zal hij zichzelf verdedigen waarom hij zo deed.
Ook dat ja. Allen trucjes komen uit de doos.
Ja. Dit soort personen gaat alle varianten tonen. Van huilen tot boos worden. Van dingen bedenken tot schuld aanpraten
Ga je erop in, beland je weer waar je net uit dacht te zijn. In de schuldige hoek. Alsof je je verantwoorden moet voor zijn oneerlijke gedraai. Trap er niet in.
Zou het kort houden als ik jou was.
Succes morgen TO :redrose: :hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Tot je uiteindelijk na tig jaar pas echt beseft en snapt. En dan alsnog doet wat je nu had moeten doen.
All-is-one schreef:
14-09-2020 23:01
Dank je, ik denk dat dat inderdaad de beste reactie is, dat ik de oplossing heb om hem niet meer te triggeren, door uit zijn leven te verdwijnen.

Hij heeft me nog nooit met 1 vinger verkeerd aangeraakt, op de een of andere manier ben ik daar ook echt niet bang voor, maar just in case zal ik met een vriendin afspreken dat ik haar op de hoogte houd en een tijd afspreken of iets dergelijks. Hij is vooral verbaal agressief, bij ruzies geldt bij hem echt “vechten tot de dood”, in woorden dan. Alles is geoorloofd om te zeggen enkel met het doel om te kwetsen, ook dat vind ik bizar. En daarna nooit een excuus of sorry. Maar goed, het is me ondertussen echt wel duidelijk...
Je mag het ook telefonisch uitmaken bij dit soort figuren. Als hij dan zo gaat doen, dan kan je ophangen. Of neem inderdaad iemand mee, waar hij meer respect voor heeft. Ik neem tenminste aan dat hij zijn ware gezicht enkel aan jou liet zien? Dan zal hij zich waarschijnlijk normaler gedragen.

Heb je spullen bij hem staan? Kan je die alvast meenemen van te voren?
Mia1981 schreef:
14-09-2020 23:14
Dat of zeggen zeggen dat ze het niet op de juiste manier uitmaakt, dat zij fout is door hem verkeerd te begrijpen etc.
Of een combinatie van beiden.

Lijkt erop dat deze meneer zijn vriendin als een status symbool ziet dat vooral mooi moet wezen.
Knap dat je er nu doorheen ziet en niet jaren later waarin je een schim van jezelf zou zijn geworden.
Succes vanavond.
Wat als hij zegt “schatje ik ga veranderen”?
Ik ben blij dat je de knoop hebt doorgehakt, All-is-one. Succes met het gesprek :hug:

Je zegt dat hij ruzies helemaal uitvecht tot het einde - besef dat je hem geen verantwoording af hoeft te leggen en dat je (als je dat wel doet) daarover niet met hem in discussie hoeft te gaan. 'Deze relatie is niet goed voor mij, ik stop ermee' is in feite al voldoende.
yette schreef:
15-09-2020 06:59
Ik ben blij dat je de knoop hebt doorgehakt, All-is-one. Succes met het gesprek :hug:

Je zegt dat hij ruzies helemaal uitvecht tot het einde - besef dat je hem geen verantwoording af hoeft te leggen en dat je (als je dat wel doet) daarover niet met hem in discussie hoeft te gaan. 'Deze relatie is niet goed voor mij, ik stop ermee' is in feite al voldoende.
Het is een stap in de goede richting, maar de grootste stap moet nog gezet worden.
Ik denk niet dat als zij aangeeft de relatie te willen beëindigen, dat hij dan zegt "Ow ok. Dat is prima"

Het kan zomaar dat er straks staat dat hij zegt te gaan veranderen en dat ze het nog even proberen
Heel veel succes TO en slim om te zorgen dat je eerst je spullen verzameld dje evt nog bij hem liggen.
Je kan dit!
Succces vanavond. Ik ben blij dat je inziet dat dit niet beter gaat worden en er een eind aan maakt.

En inderdaad: ga niet in discussie, laat je niet ompraten door hem. Je moet maar denken: wordt hij boos dan wordt hij maar boos. Jij staat 2000 % achter je beslissing.

Het kan zomaar dat nu ineens heeeel erge spijt heeft, het licht heeft gezien, ofzo en je wil overhalen tot voortzetting. Misschien komen daar nog een paar (krokedille)tranen bij.
Op het moment dat hij in de gaten krijgt dat je niet te vermurven bent zal hij boos worden. Blijf bij je korte uitleg en houd het daarbij.

Laat je weten hoe het gegaan is?
Ik denk dat hij nog best lelijk kan worden. Doe het niet in zijn of jouw huis maar op een openbare plek zoals een bar of een restaurant. Dit zijn mensen die echt naar kunnen worden wanneer ze hun zin niet krijgen. Het zou mij niet verbazen wanneer jij jou bedreigt of erger. De spullen die in zijn huis liggen zou ik loslaten want dat wordt ook ellende en getouwtrek.

Indien het net anders kan dan bij iemand thuis, ga dan niet alleen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heel veel succes en sterkte vanavond! :hug:
Dank je, ik zie er echt tegenop.
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben. En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man. Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is. En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.
Bergvogel schreef:
15-09-2020 02:01
Je mag het ook telefonisch uitmaken bij dit soort figuren. Als hij dan zo gaat doen, dan kan je ophangen. Of neem inderdaad iemand mee, waar hij meer respect voor heeft. Ik neem tenminste aan dat hij zijn ware gezicht enkel aan jou liet zien? Dan zal hij zich waarschijnlijk normaler gedragen.

Dit.

Of maakt het uit met iemand extra's in de buurt.
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Ik denk dat hij eerst met verwijten naar mij komt en dat ik niet normaal ben. En daarna dat hij aan “zelfreflectie” gaat doen en inderdaad zegt dat hij een moeilijke man. Misschien dat hij zegt dat hij hulp gaat zoeken, maar vervolgens zegt dat er niks mis met hem is. En de cirkel is weer rond.
En ik heb me vastgehouden aan de momenten dat ik wel zag dat hij empathisch, begripvol etc was, maar vroeg me af waarom hij dat juist niet naar mij kon tonen. Ik krijg het idee dat ik altijd een 11 moet scoren, dus altijd onhaalbaar, een 10 is al niet te halen en ik voor iedere “fout” en dus minpunt een straf krijg.
Ik verwonder me altijd dat hij zo streng voor mij is en voor anderen niet. Natuurlijk heb ik ook dingen niet altijd even handig aangepakt, maar daarvoor was zeker op het laatst geen ruimte voor.

Je hoeft dat allemaal niet aan te horen he? Of mee te doen aan die discussie. Je mag het helemaal eenzijdig en heel bondig uitmaken.

Of je hoort het aan en zegt dat hij niet spoort en je klaar bent met zijn debiele gedoe. En wegwezen.
All-is-one schreef:
15-09-2020 09:20
Iedereen heeft wel gelijk als ze zeggen dat er iets meer mis is met je vriend dan alleen zijn agressie. Zoals hij doet en de voorbeelden die je noemt (van willen bepalen wat je draagt tot de afstand naar je werk) duidt op veel meer dan een snel boze vent. Het feit dat hij zegt dat jij eigenlijk bepaalt of hij agressief wordt of niet geeft al aan dat hij een gevaarlijke man is (in ieder geval voor zijn partner). Op een dag slaat hij je en zegt dan dat je hem niet zo boos had moeten maken. Dat zou vanavond kunnen gebeuren als hij merkt dat het écht over is, het is dus niet onverstandig om a. iemand mee te nemen (al wacht die maar in de auto) en b. wat hij ook zegt ga er niet in mee en geef geen weerwoord. Als hij merkt dat er niets meer te redden valt en je niet meer in zijn praatjes trapt weet je niet wat hij gaat doen. regel dus voor vanavond a. en hou afstand.
Ik zou zeker geen ruimte openlaten voor discussie. En ik zou ook iemand laten weten dat je het met hem gaat uitmaken en bijvoorbeeld vragen of diegene je op een gegeven moment oppikt zodat je niet het gevoel hebt dat je niet weg kan omdat hij de discussie maar aan blijft gaa. Hij klinkt nogal als een heethoofd en iemand die zich erg vastbijt in zijn gelijk en je van alles gaat proberen aan te praten, dus om dat te voorkomen zou ik zorgen dat je het wel kort moet houden.

Misschien nog beter: spreek af op een openbare plek. Liefst ook met iemand die in de buurt blijft.

Wat Geronimo zegt dus eigenlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.

Dit klinkt zo als een relatie die ik ooit had en het is zo fout. Jaren op eieren gelopen. Hij ontploft niet omdat jij hem triggert, maar omdat hij een probleem heeft. Ik heb maar een advies: wegwezen.
Bergvogel schreef:
15-09-2020 02:01

Dat heb ik uiteindelijk gedaan. Ik was bij een vriendin en eindelijk zover om die stap te zetten. Die avond zouden we eigenlijk naar de bioscoop, maar ik heb hem gebeld om te zeggen dat ik wilde praten (om het netjes face to face uit te maken). Maar hij werd boos dat ik een gezellige avond in de bioscoop wilde vergallen en hij wilde niet praten. Toen heb ik het door de telefoon uitgemaakt. Beste wat ik ooit kon doen. TO, dit soort mannen veranderen niet. Echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven