Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

zondag 20 september 2020 om 10:37
Ja klopt, hadden we zeker verwacht dus geen verrassingAnAppleADay schreef: ↑19-09-2020 22:35Wat fijn dat je zo’n mooie dag hebt gehad zomerwarmte!
Ik snap dat het soms moeilijk was ivm je moeder maar fijn dat je wel zo hebt kunnen genieten!
Jammer wel dat je schoonmoeder het je dan soms zo moeilijk maakt, maar dat had je al een beetje verwacht of niet?
Heel goed dat je je dag er niet door laat verpesten!
Ik ben heel benieuwd naar je foto’s!

Ik weet niet of het is gelukt met de foto's via pb!

zondag 20 september 2020 om 10:39
Wij gaan misschien in de herfstvakantie een weekje weg met de kinderen. Even kijken of man vrij kan krijgen omdat hij dit jaar al wat meer vrije dagen heeft opgenomen dan normaal.

zondag 20 september 2020 om 11:11
zondag 20 september 2020 om 19:01
Zomerwarmte en Kokoro, super leuk om jullie uitgebreide beschrijvingen te lezen. Fijn dat jullie beide een mooie en geweldige dag hebben gehad en nu nog lekker nagenieten en wachten op jullie foto’s.
Zomerwarmte ik snap helemaal dat het niet leuk is als de andere gasten je al zagen voor de kerkelijke ceremonie.
Zomerwarmte ik snap helemaal dat het niet leuk is als de andere gasten je al zagen voor de kerkelijke ceremonie.

dinsdag 22 september 2020 om 08:57
dinsdag 22 september 2020 om 09:02
Gister is de trouwambtenaar langs geweest. Wat een super leuke vrouw, heel spontaan en voelde echt goed. Ze merkte aan mij dat ik het lastig vond om over mijn gevoel te praten. Maar langzaam lukte mij het .
Wij moeten 2 liedjes uitzoeken. Voor binnenkomst en voor akte tekenen. Voor binnenkomst zitten wij te denken aan dit nummer: https://youtu.be/7KZ460xFFPs, nummer voor de akte moeten we nog vinden.
Pfff maar die gelofte schrijven. Jeetje ben bang dat ik het niet kan. Of dat ik het op papier heb eindelijk na 100x opnieuw schrijven en dat ik het niet kan vertellen.
Wij moeten 2 liedjes uitzoeken. Voor binnenkomst en voor akte tekenen. Voor binnenkomst zitten wij te denken aan dit nummer: https://youtu.be/7KZ460xFFPs, nummer voor de akte moeten we nog vinden.
Pfff maar die gelofte schrijven. Jeetje ben bang dat ik het niet kan. Of dat ik het op papier heb eindelijk na 100x opnieuw schrijven en dat ik het niet kan vertellen.

dinsdag 22 september 2020 om 09:16
Prachtig nummer Baby! Ik weet natuurlijk niet wat jullie stijl is, maar als je googled op "instrumental wedding songs" dan vind je heel veel opties.
Wat betreft geloften; lekker van een papiertje lezen. En als je stem breekt, des te mooier. Ik ben gewoon in het wilde weg gaan schrijven; waar zijn we begonnen, wat trok me in hem aan, wat waardeer ik aan hem, hoe vullen we elkaar aan, wat maakt mijn leven mét hem zoveel rijker. Dat kunnen grote dingen zijn, maar juist ook de kleine dingetjes. En vanuit daar kun je gaan schrappen en het een lopend geheel maken, eventueel met behulp van koppelwoorden.
Wat betreft geloften; lekker van een papiertje lezen. En als je stem breekt, des te mooier. Ik ben gewoon in het wilde weg gaan schrijven; waar zijn we begonnen, wat trok me in hem aan, wat waardeer ik aan hem, hoe vullen we elkaar aan, wat maakt mijn leven mét hem zoveel rijker. Dat kunnen grote dingen zijn, maar juist ook de kleine dingetjes. En vanuit daar kun je gaan schrappen en het een lopend geheel maken, eventueel met behulp van koppelwoorden.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 06:23
27.38% gewijzigd

dinsdag 22 september 2020 om 09:22
Wat fijn baby, dat het goed voelt met de babs!Baby12345 schreef: ↑22-09-2020 09:02Gister is de trouwambtenaar langs geweest. Wat een super leuke vrouw, heel spontaan en voelde echt goed. Ze merkte aan mij dat ik het lastig vond om over mijn gevoel te praten. Maar langzaam lukte mij het .
Wij hadden tijdens de kerkelijke ceremonie ook Brooklyn Duo maar dan met Canon in D

Voor bij het burgerlijk huwelijk hadden we bij binnenkomst Bob Marley - Is this love
En bij het tekenen heb ik Maan uitgekozen met Jij bent de liefde.
En bij weglopen Chainsmokers/coldplay - something just like this (oudste zoon vind het zo'n mooi nummer)
Ow, en ik dacht ook, wat lastig zo'n gelofte schrijven! Maar het viel me best mee, schrijf gewoon korte dingen op, wat vind je leuk aan hem, wat voor gevoel geeft hij jou, waarmee maakt hij je blij, waarmee maak je hem blij enz. En van daaruit kan je langzaam aan een verhaaltje maken. Wij hebben ook gezegd, rond de 8 zinnen, niet te lang. Wij moesten van onze babs ook nog 2 vragen beantwoorden, wat ik nog lastiger vond haha
We moesten beide de vraag 'waar moet hij of zij vanaf blijven' beantwoorden. En hij moest de vraag 'wat is het liefste wat zij voor jou heeft gedaan' en ik moest de vraag 'wat is het liefste wat hij tegen mij heeft gezegd' beantwoorden. Nou, daar heb ik langer over na moeten denken dan over de gelofte

dinsdag 22 september 2020 om 15:44
@Baby, wat de anderen ook al schrijven, ik baseer het ook erg op anekdotes, en ga aan het eind dan schrappen. Dus ik heb eerst veel mooie momenten opgeschreven, ook (juist!) de wat kleinere dingetjes. ("Je neemt altijd chocoladepepernoten voor me mee omdat je weet dat ik die zelf niet zo gauw koop maar wel heel lekker vindt"). Waar ik ook erg op probeer te letten is dat het niet te tegengesteld wordt, en dat ik mezelf niet naar beneden haal. Een voorbeeld (niet op ons van toepassing): "Ik ben zo mega chaotisch maar gelukkig schep jij altijd orde in de chaos".
Ik vind dat niet zo leuk, als je echt chaotisch bent misschien wel herkenbaar voor je naasten, maar de geloften draaien voor mij vooral om wat hem zo fantastisch maakt, en niet om welke eigenschappen er bij mij ontbreken of minder goed uitkomen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder kun je denken aan hoe hebben jullie elkaar ontmoet, idd, maar ook hoe vond je het om elkaars familie te leren kennen, wat was nu echt een fijne vakantie samen, wat zou je graag nog willen doen (dat je misschien ook al op de planning hebt staan), wat waardeer je nu bijna iedere dag in je partner...
Dat soort dingetjes! Heel veel succes!
Ik vind dat niet zo leuk, als je echt chaotisch bent misschien wel herkenbaar voor je naasten, maar de geloften draaien voor mij vooral om wat hem zo fantastisch maakt, en niet om welke eigenschappen er bij mij ontbreken of minder goed uitkomen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder kun je denken aan hoe hebben jullie elkaar ontmoet, idd, maar ook hoe vond je het om elkaars familie te leren kennen, wat was nu echt een fijne vakantie samen, wat zou je graag nog willen doen (dat je misschien ook al op de planning hebt staan), wat waardeer je nu bijna iedere dag in je partner...
Dat soort dingetjes! Heel veel succes!

woensdag 23 september 2020 om 10:16
Wij hadden dit juist best wel veelAloe_vera schreef: ↑22-09-2020 15:44Waar ik ook erg op probeer te letten is dat het niet te tegengesteld wordt, en dat ik mezelf niet naar beneden haal. Een voorbeeld (niet op ons van toepassing): "Ik ben zo mega chaotisch maar gelukkig schep jij altijd orde in de chaos".

woensdag 23 september 2020 om 13:09
Haha maar dat is toch juist mooi. Diamant slijpt diamant vat het prachtig samen! Bij mij gaat het er vooral om dat ik het niet te veel wil brengen als "dit, dit en dit kan ik allemaal goed gebruiken aan jou" (want zelf ben ik zo X, Y, en Z).
Maar misschien verandert dat nog wel, want ze zijn nog lang niet klaar.
Maar misschien verandert dat nog wel, want ze zijn nog lang niet klaar.

woensdag 23 september 2020 om 14:32
Ik ben stiekem nu wel een beetje blij dat wij geen persoonlijke geloften hebben gedaan 
Man zag het echt niet zitten en het hoefde van mij ook niet per se.
Bovendien past het niet echt in de kerkdienst dus dan hadden we daar weer in moeten schuiven.
Ik zou echt nerveus worden van dat soort dingen voor alle gasten zeggen. Zeg ik lekker gewoon privé tegen man

Man zag het echt niet zitten en het hoefde van mij ook niet per se.
Bovendien past het niet echt in de kerkdienst dus dan hadden we daar weer in moeten schuiven.
Ik zou echt nerveus worden van dat soort dingen voor alle gasten zeggen. Zeg ik lekker gewoon privé tegen man

woensdag 23 september 2020 om 15:15
De persoonlijke geloften lijkt mij ook zeer spannend. Wij weten nog niet of wij dat gaan doen.
Ik heb het gevoel dat ik een beetje te veel alles al probeer te regelen.
Wij hebben al een datum (najaar 2021), locatie, dj, trouwambtenaar, huwelijksreis, gastenlijst en stiekem al de tafelindeling en ik heb een afspraak staan de Kooning.
Ik voel mij nu een beetje een bruidzilla.
Heeft iemand toevallig ervaring met de Kooning?
Ik heb het gevoel dat ik een beetje te veel alles al probeer te regelen.
Wij hebben al een datum (najaar 2021), locatie, dj, trouwambtenaar, huwelijksreis, gastenlijst en stiekem al de tafelindeling en ik heb een afspraak staan de Kooning.
Ik voel mij nu een beetje een bruidzilla.
Heeft iemand toevallig ervaring met de Kooning?

woensdag 23 september 2020 om 15:38
Rory, het is toch prima om al veel geregeld te hebben. Ieder zijn voorkeur, ik had ook al heel lang vooraf een opzet voor een tafelindeling, gewoon omdat ik het leuk vond om daarover na te denken. Anderen vinden het plannen van alles helemaal niet zo leuk en doen dat vlak voor de bruiloft. Ook helemaal oké.
We hebben onze locatie, de fotografen en de trouwambtenaar allemaal een jaar tot anderhalf jaar vooraf al gereserveerd en nu we uitstellen zelfs 2,5 jaar
Je locatie ver vooraf boeken is juist slim, zeker als het een populaire is. Die zitten vaak al snel vol. Op tijd je trouwjurk uitzoeken vind ik ook niet gek, de levertijd is soms lang. Geen ervaring met de Kooning trouwens.
Als je veel belang hecht aan trouwfotografie in een bepaalde stijl, zou je daar ook al eens naar kunnen zoeken? Lekker van alle voorbereidingen genieten hoor! Superleuk! Soms wou ik dat ik weer opnieuw kon beginnen met plannen, haha. Nu we een jaar hebben uitgesteld valt er echt helemaal niks meer te plannen en daar genoot ik juist zo van, haha
Wij doen wel persoonlijke geloften. Ik vind het ook spannend hoor (en vriend nog meer) maar ik vind het een ceremonie zoveel mooier maken. We hebben alleen onze gezinnen en meest intieme vrienden uitgenodigd, dat maakt ook wel verschil. Voor een grote groep zou ik het niet willen doen.
We hebben onze locatie, de fotografen en de trouwambtenaar allemaal een jaar tot anderhalf jaar vooraf al gereserveerd en nu we uitstellen zelfs 2,5 jaar

Je locatie ver vooraf boeken is juist slim, zeker als het een populaire is. Die zitten vaak al snel vol. Op tijd je trouwjurk uitzoeken vind ik ook niet gek, de levertijd is soms lang. Geen ervaring met de Kooning trouwens.
Als je veel belang hecht aan trouwfotografie in een bepaalde stijl, zou je daar ook al eens naar kunnen zoeken? Lekker van alle voorbereidingen genieten hoor! Superleuk! Soms wou ik dat ik weer opnieuw kon beginnen met plannen, haha. Nu we een jaar hebben uitgesteld valt er echt helemaal niks meer te plannen en daar genoot ik juist zo van, haha

Wij doen wel persoonlijke geloften. Ik vind het ook spannend hoor (en vriend nog meer) maar ik vind het een ceremonie zoveel mooier maken. We hebben alleen onze gezinnen en meest intieme vrienden uitgenodigd, dat maakt ook wel verschil. Voor een grote groep zou ik het niet willen doen.

woensdag 23 september 2020 om 18:02
Ik kan me voorstellen dat het gek is om nog zo lang te wachten terwijl alles verder vast staat. Anderzijds kan het ook heel leuk zijn dat je tegen die tijd een beetje bent vergeten hoeveel geregel er in zat. Dan is alles een verrassing!
Wij hadden geloften voor een groep van 60. Best groot. Maar weetje? Dat maakte niet meer uit. Ik ging man vertellen waarom ik de rest van mijn leven met hem wil doorbrengen. Ik zag alleen nog maar man, niemand anders. Sowieso heb ik vrij weinig meegekregen van de gasten tijdens de ceremonie. Er schijnt nogal gelachen en gehuild te zijn, en dat heb ik allemaal gemist
. Wie weet staat het nog op film.
Wij hadden geloften voor een groep van 60. Best groot. Maar weetje? Dat maakte niet meer uit. Ik ging man vertellen waarom ik de rest van mijn leven met hem wil doorbrengen. Ik zag alleen nog maar man, niemand anders. Sowieso heb ik vrij weinig meegekregen van de gasten tijdens de ceremonie. Er schijnt nogal gelachen en gehuild te zijn, en dat heb ik allemaal gemist

vrijdag 25 september 2020 om 10:43
Graag het volgende wat ik schrijf niet quoten. Ik heb mijn gelofte op geschreven en ik ben er erg onzeker over omdat ik het heeeel moeilijk vindt om mijn gevoelens te delen. Ik zou jullie mening erg waarderen. Ik haal het bericht later weer weg.
*And its gone...*
*And its gone...*
baby12345 wijzigde dit bericht op 25-09-2020 21:17
78.86% gewijzigd