Vriend lelijk

01-10-2020 08:25 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen!

Ik val maar direct met de deur in huis, ik vind mijn vriend best lelijk. We gaan nu al bijna 2 jaar met elkaar en ik kan mij geen leven zonder hem
Bedenken, hij is mijn soulmate en ik wil altijd met hem zijn. De seks is ook goed en we zijn echt beste vrienden van elkaar. Soms als ik hem aan zie lopen kijk ik hem aan en denk ik “goh wat ben jij lelijk”. Ik weet dat dit heel gemeen is maar het is echt geen knappe jongen... vrij vol en vol gezicht, een bril en hij loopt ook best raar ook is hij evenlang als ik. Hij heeft ook autisme trekjes en dat zie je echt terug in zijn uiterlijk. Ik hou onze relatie al 2 jaar verborgen omdat ik me schaam voor hem bij mijn familie en vrienden. Uiterlijk doet mij niet super veel dus super knap hoeft iemand niet te zijn maar hij word wel echt gezien als lelijk bij andere... Ik vind hem wel knapper als voorheen want als je blijkbaar verliefd word dan ga je iemand knapper vinden terwijl diegene dat helemaal niet is. Mijn moeder heeft ooit ook gezegd dat hij er anders uit ziet als andere en dus totaal geen jongen voor mij is. Vele zeggen dat je een relatie moet stoppen als je hem zo lelijk vindt maar dat zou ik niet kunnen.. ik heb nog nooit zo een goed persoon als hem gevonden in mijn leven. Ik heb hem weleens gezegd dat hij een wel wat beter aan zn uiterlijk moet werken en tijdens een ruzie heb ik weleens gezegd dat hij wel wat mag afvallen en lenzen moet nemen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen nu :( moet ik er met hem nog een keer over praten? Ik kan natuurlijk niet voor altijd onze relatie geheim houden maar als jullie een foto van hem zagen zouden jullie mij uitteraard begrijpen.
LaFleurNoire schreef:
01-10-2020 10:02
Dat zal ik mijn dochter ook maar snel adviseren dan. En dat ze als de donder uit die skinny jeans en Nikes moet stappen want zo kan men haar niet herkennen als autist.
Mijn zoon kan dan overigens ook nog wel wat advies gebruiken. Hij is ook incognito.
Mijn zwager voldoet wel aan het plaatje. Maar oh, hij is niet autistisch.

Maar TO, al zou hij alles doen wat jij van hem wilt, dan ben je nog steeds niet tevreden hoor. Gaat ‘m niet worden dit. En zolang jij niet van je issues af komt ben je zelf ook geen fatsoenlijk relatiemateriaal.
Ik heb nooit gezegd dat ik zelf relatiemateriaal ben hoor. We houden gewoon van elkaar. Ik kan mn eigen gevoelens ook moeilijk uitleggen.. ik denk dat we gewoon in een wereld leven waar veel geoordeeld wordt.
GroenTuintje schreef:
01-10-2020 09:59
Als jij zo wil denken, je doet maar.. maar waarom zou je dan nog bij iemand willen zijn?
Het is meer een kwestie van smaak dan kwaad willen denken of spreken over de ander.
Als TO haar vriend oerlelijk vindt is dat nou eenmaal zo.

De relatie beëindigen gaat meestal niet 1,2,3 als het op andere vlakken wel goed klikt.
Dat wordt altijd nog eventjes een strijd tussen het hart en het verstand.

Thats life.
Blijkbaar val je niet op Noorse mannen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Een trol is ook lelijk
Moreina schreef:
01-10-2020 10:09
Het is meer een kwestie van smaak dan kwaad willen denken of spreken over de ander.
Als TO haar vriend oerlelijk vindt is dat nou eenmaal zo.

De relatie beëindigen gaat meestal niet 1,2,3 als het op andere vlakken wel goed klikt.
Dat wordt altijd nog eventjes een strijd tussen het hart en het verstand.

Thats life.
Dit is zeker waar wat je daar zegt! Bedankt voor je reactie :) ik kan niet zonder hem dus ik zal het wel hoe dan ook accepteren alleen weet ik niet hoe ik het naar buiten ga brengen en snap niet wrm ik me zo schaam.. natuurlijk is hij niet het type waar ik meestal op val maar innerlijk wint blijkbaar?
To zit je zelf lekker in je vel? Ben je zelf tevreden met je lijf/uiterlijk?
mcsteamy schreef:
01-10-2020 10:10
Blijkbaar val je niet op Noorse mannen.
Hij is nederlands maar idd deels van scandinavische afkomst! Zij zn dna test.. grote deels scandinavisch zelfs hahah
Dat van de persoonlijke verzorging snap ik nog wel, je wilt toch niet intiem zijn met iemand die stinkt? Dat is toch wel bespreekbaar lijkt me. Wat betreft de rest, het feit dat je je onvrede over zijn uiterlijk al in ruzies gebruikt kan echt niet. Wat wil je daarmee bereiken? Ergens voelt hij dan toch te min voor je en dat heeft hij niet verdiend. In een relatie moeten er 2 aspecten kloppen, innerlijk en aantrekkingskracht. Wat zou jij ervan vinden als je vriend je lelijk vind? Zou je dan liever niet iemand hebben die dat niet heeft? Jij kan niet veranderen dat je je vriend niet aantrekkelijk vind, maar daarmee kun je hem niet geven wat nodig is in een relatie. Ik zou hem iemand gunnen die wel hem aantrekkelijk vind.
boekenlegger0 schreef:
01-10-2020 10:12
To zit je zelf lekker in je vel? Ben je zelf tevreden met je lijf/uiterlijk?
Ik hoor van vele dat ik wel knap ben of mooi maar ben zelf ook super onzeker.. ik kamp met meerdere problemen.. gelukkig word er vandaag gebeld met de huisarts en kan ik haar het 1 en ander uitleggen...
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:12
Hij is nederlands maar idd deels van scandinavische afkomst! Zij zn dna test.. grote deels scandinavisch zelfs hahah
Scandinavisch DNA?

hahah
Daantje234 schreef:
01-10-2020 10:13
Dat van de persoonlijke verzorging snap ik nog wel, je wilt toch niet intiem zijn met iemand die stinkt? Dat is toch wel bespreekbaar lijkt me. Wat betreft de rest, het feit dat je je onvrede over zijn uiterlijk al in ruzies gebruikt kan echt niet. Wat wil je daarmee bereiken? Ergens voelt hij dan toch te min voor je en dat heeft hij niet verdiend. In een relatie moeten er 2 aspecten kloppen, innerlijk en aantrekkingskracht. Wat zou jij ervan vinden als je vriend je lelijk vind? Zou je dan liever niet iemand hebben die dat niet heeft? Jij kan niet veranderen dat je je vriend niet aantrekkelijk vind, maar daarmee kun je hem niet geven wat nodig is in een relatie. Ik zou hem iemand gunnen die wel hem aantrekkelijk vind.

Ik voel me super schuldig.. jullie gaan me ook allemaal haten nu maar ik had ook een keer tijdens een ruzie gezegd dat hij lelijk was. Ik was toen wel een jaar jonger maar heb ee nu ook super veel spijt van. Ik zou dat nu nooit meer kunnen zeggen. Ik voel me ook een slecht mens dus ik snap jullie echt wel hoor..
Lady*Voldemort schreef:
01-10-2020 10:14
Scandinavisch DNA?

hahah
Jazeker. We hadden allebei een test gedaan.. hij is vol nederlands en er kwam 75% scandinavian en 25% noord en west europees uit. Was wel grappig..
Denk jij niet dat je van hem houd ?Maar eigenlijk niet van hem maar van zijn aandacht die hij jou geeft ?

Hij geeft jou misschien een goed gevoel omdat jij zelf erg onzeker bent.
Jij wilt dit gevoel graag vasthouden en hem dus niet kwijt.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
01-10-2020 10:20
Denk jij niet dat je van hem houd ?Maar eigenlijk niet van hem maar van zijn aandacht die hij jou geeft ?

Hij geeft jou misschien een goed gevoel omdat jij zelf erg onzeker bent.
Jij wilt dit gevoel graag vasthouden en hem dus niet kwijt.
Nee ik weet 100% dat ik zoveel om hem geef! Ik heb dit nog nooit gevoeld voor
Iemand.. ik ga het ook niet uitmaken! Hij is alleen gwn anders als andere en we leven nou eenmaal in een kritische wereld..
Het probleem ligt dus eigenlijk bij de acceptatie van je omgeving.
Ik herken het wel. Ik kom uit een oppervlakkige familie en dan met alleen maar mannen. Ik vond juist mezelf nooit mooi en gunde mezelf nooit een knappe man, want je verdiend alleen een knappe man als je zelf er goed uitziet.

Allemaal leuk en aardig als je weet dat dit natuurlijk nonsens is. Maar het zit heel erg diep in je systeem.

Ook dat een vriend echt niet kleiner kan zijn, dat ziet er niet uit, etc.
En met wie ben ik nu samen? Een kleinere vriend. Ik heb het daar heel lang moeilijk mee gehad. Het zat zo ontzettend diep die overtuiging.

En dat jouw vriend lelijk is, zit weer diep in jouw systeem. Je wordt pas geaccepteerd als je vriend 'knap' is.
Dit stuk moet je leren om te draaien.
Kijk naar hoe jij hem vindt. Als je hem echt echt lelijk vond zou je geen seks met hem hebben.

Kijk naar alle positieve punten en waar je probleem vandaan komt. Pas daarna kan je hieruit komen. Waardeer wat je hebt. Het kan zomaar zijn dat je nooit meer zo'n jongen krijgt met de fijne aansluitende eigenschappen.

Dit heeft mij ontzettend geholpen. Ik kon het met mijn vorige relatie vergelijken. Ex was lang, prachtige kop en lichaamsbouw. Vriend is kleiner, niet mijn type en geen aantrekkingskracht waar ik wild van wordt.
Bij ex kon ik mezelf niet zijn en deed aan gaslighting. Bij vriend ben ik altijd mezelf, we passen ontzettend goed bij elkaar en op elk gebied sluiten we goed aan.
Nadat ik werkte aan mijn onrealistische overtuigingen begon ik verliefd te worden op mijn vriend. Op zijn schoonheid van binnen en zijn schoonheid van buiten. Iedereen is mooi. Ieder op zijn eigen manier. En dat ga je ook zien aan de buitenkant.

Lukt dit jou niet, dan heeft hij het recht dit te weten en laat het vooral jouw probleem zijn en niet de zijne. Maak hem niet onzeker, het is jouw onzekerheid over hem.
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:15
Ik voel me super schuldig.. jullie gaan me ook allemaal haten nu maar ik had ook een keer tijdens een ruzie gezegd dat hij lelijk was. Ik was toen wel een jaar jonger maar heb ee nu ook super veel spijt van. Ik zou dat nu nooit meer kunnen zeggen. Ik voel me ook een slecht mens dus ik snap jullie echt wel hoor..
Ik haat je helemaal niet hoor! Alleen het ding is dus, je voelt je niet tot hem aangetrokken. Dat is wel belangrijk in een relatie. Ik heb ook met sommige mannen een super leuke klik, maar karakter is niet altijd genoeg als je iemand niet aantrekkelijk genoeg vind qua uiterlijk. Daar kunnen we allemaal wel iets van vinden, maar het gaat wel om de balans, hoe aardig iemand ook is. Daarom kunnen mensen prima vrienden zijn maar geen relatie hebbeb. Als jij dat niet hebt, stop met je schamen, dat is iets instinctiefs en kun je maar in kleine mate beïnvloeden. Maar accepteer dat dan ook en bedenk je dat je vriend liever iemand kan hebben die dat niet heeft.
Ikkuz schreef:
01-10-2020 10:23
Het probleem ligt dus eigenlijk bij de acceptatie van je omgeving.
Ik herken het wel. Ik kom uit een oppervlakkige familie en dan met alleen maar mannen. Ik vond juist mezelf nooit mooi en gunde mezelf nooit een knappe man, want je verdiend alleen een knappe man als je zelf er goed uitziet.

Allemaal leuk en aardig als je weet dat dit natuurlijk nonsens is. Maar het zit heel erg diep in je systeem.

Ook dat een vriend echt niet kleiner kan zijn, dat ziet er niet uit, etc.
En met wie ben ik nu samen? Een kleinere vriend. Ik heb het daar heel lang moeilijk mee gehad. Het zat zo ontzettend diep die overtuiging.

En dat jouw vriend lelijk is, zit weer diep in jouw systeem. Je wordt pas geaccepteerd als je vriend 'knap' is.
Dit stuk moet je leren om te draaien.
Kijk naar hoe jij hem vindt. Als je hem echt echt lelijk vond zou je geen seks met hem hebben.

Kijk naar alle positieve punten en waar je probleem vandaan komt. Pas daarna kan je hieruit komen. Waardeer wat je hebt. Het kan zomaar zijn dat je nooit meer zo'n jongen krijgt met de fijne aansluitende eigenschappen.

Dit heeft mij ontzettend geholpen. Ik kon het met mijn vorige relatie vergelijken. Ex was lang, prachtige kop en lichaamsbouw. Vriend is kleiner, niet mijn type en geen aantrekkingskracht waar ik wild van wordt.
Bij ex kon ik mezelf niet zijn en deed aan gaslighting. Bij vriend ben ik altijd mezelf, we passen ontzettend goed bij elkaar en op elk gebied sluiten we goed aan.
Nadat ik werkte aan mijn onrealistische overtuigingen begon ik verliefd te worden op mijn vriend. Op zijn schoonheid van binnen en zijn schoonheid van buiten. Iedereen is mooi. Ieder op zijn eigen manier. En dat ga je ook zien aan de buitenkant.

Lukt dit jou niet, dan heeft hij het recht dit te weten en laat het vooral jouw probleem zijn en niet de zijne. Maak hem niet onzeker, het is jouw onzekerheid over hem.

Je bericht maakt mij heel blij! Jij weet hoe ik me voel... ik zal nooit meer zo iemand vinden als hem dus zal hem nooit laten gaan. Ik wacht nog wel heel even met vertellen aan anderen maar die tijd zal sowieso komen omdat we ook samen willen wonen.
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:08
Ik heb nooit gezegd dat ik zelf relatiemateriaal ben hoor. We houden gewoon van elkaar. Ik kan mn eigen gevoelens ook moeilijk uitleggen.. ik denk dat we gewoon in een wereld leven waar veel geoordeeld wordt.
Als je zelf geen relatiemateriaal bent zul je nooit een goede relatie kunnen hebben en onderhouden. Ook al is je partner de knapste, best geklede en schoonste vent van het hele universum, mensen zullen toch een oordeel hebben en als jij je die oordelen zo vreselijk aantrekt gaat het nooit wat worden, met niemand.
Er wordt voortdurend ge- en veroordeeld, daar ontkom je nooit en nergens aan.
Als je van hem houdt en hij van jou lijkt me dat vooralsnog een mooi begin, of niet?
Maar blijf hem zijn uiterlijk en hoe mensen daar op zouden kunnen reageren niet nadragen. Dat is niet hoe je iemand waarvan je zegt te houden kunt behandelen.
Ik heb het ook een keer gehad . Jongen leren kennen tijdens chatten jaren terug. De gesprekken steeds persoonlijker en we zaten steeds meer op 1 lijn. Elkaar uiteindelijk ook ontmoet en toen gebeurde er iets heel mafs. Hij bleek ook écht niet mooi maar tegelijk was de chemie intens aanwezig. Heel verwarrend. Als we bij elkaar waren was ik mega verliefd maar als ik dan een foto van ons erbij pakte dacht ik omg ja dit is wel heel erg. Gekke combinatie. En nee ik ben geen oppervlakkig persoon en mijn laatste vriend was ook geen doorsnee knapperd maar die vond ik bloedmooi ook al zei mijn omgeving Wat een nerd. Maar die chat jongen echt veel te dik. Varkensneus. Kraaloogjes door een bril met sterkte -10, kleine handjes en rare tanden. En toch als we bij elkaar waren was ik dolverliefd. Nog nooit zoiets tegenstrijdigs meegemaakt. Ik schaamde me niet hoor ik was gewoon verbaast . Overigens niks geworden want hij verzweeg voor het gemak dat hij al een relatie had. Maar ik snap de verwarring van TO denk ik wel. Dat je gek op iemand kan zijn maar diegene tegelijkertijd echt niet mooi vind qua uiterlijk. Wil imho niet zeggen dat je niet echt verliefd kan zijn op iemand.
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:27
Je bericht maakt mij heel blij! Jij weet hoe ik me voel... ik zal nooit meer zo iemand vinden als hem dus zal hem nooit laten gaan. Ik wacht nog wel heel even met vertellen aan anderen maar die tijd zal sowieso komen omdat we ook samen willen wonen.
jawel hoor, er zijn heel veel mannen op de wereld
Hij is echt niet "de ware" voor je, er zijn heel veel "ware's" voor iedereen

als je met jezelf gelukkig bent, word je dat met een ander ook
:bonk:
Mixedgirl schreef:
Ik wacht nog wel heel even met vertellen aan anderen maar die tijd zal sowieso komen omdat we ook samen willen wonen.
Dat is niet eerlijk naar hem toe en 'we leven nou eenmaal in een kritische maatschappij' geen afdoende excuus.

Pas maar op dat je niet iets onherstelbaar kapot maakt in je relatie. Er komt vast een dag dat hij dit niet meer wil voor zichzelf. Dan ben je te laat.
Mixedgirl schreef:
Goed dat je daarvoor de tijd neemt. Er komt vaak eerst weerstand in je systeem als je van alles hoort en het probleem erkent. De eerste stap is dat je er iets aan wilt doen.
Het helpt ook als je jezelf niet forceert. Geef het de tijd dat dit indaalt en forceer jezelf niet dat je je vriend knap moet vinden. Het mag ook beginnen bij dat je je gelukkig voelt als hij er is. Daar meer bewust van zijn. Ik weet dat bij mij ook bindingsangst een deel speelde. Ik heb heel hard gewerkt aan de lagen die mij tegenhielden van iemand te houden. Uiterlijk is iets oppervlakkigs, precies waar ik mij natuurlijk op kon focussen. Zo dan hoef ik lekker niet van hem te houden, want ik voel mij niet tot hem aangetrokken.
Totdat het besef kwam, ik duw hem weg. Constant. Ik kreeg steeds te horen van mijn coach: waardeer wat je hebt. Dit is precies wat je doet van uit een patroon. Wegduwen, uitmaken en dan achteraf mezelf behoorlijk zielig vinden. Natuurlijk in andere woorden, maar de boodschap was erg duidelijk. Ik creëerde zelf mijn situaties.
Bij jouw zijn het de overtuigingen van anderen dat je vriend mooi moet zijn, anders hoor je er niet bij. Zo voelt het.
Leuk hoor dat zij die mening hebben, maar jij moet ermee leven. Niet zij..
En wat als zo'n geweldige knappe kerel een ongeluk krijgt? Het uiterlijk is iets wat vergaat. Het innerlijk niet. Hoe ouder je wordt, hoe meer je dat gaat inzien.
Kijk naar wat je wel mooi vindt aan je vriend.
En je mag accepteren dat er nog dagen zijn dat je het uiterste denkt en in paniek raakt. Je gaat dan weer door een laag heen. Blijf dicht bij jezelf en weet dat dat ook weer overgaat.
Soms denk ik echt nog van: Nee.. Dit wil ik niet. Dan ben ik weer aan het afstoten en raak ik volledig in paniek. Het gevoel is weg. En dan een paar dagen later voel ik het weer.
Eerst ontstond er altijd ruzie door het paniekerige gevoel. Ik durfde niet te accepteren dat ik niks meer voelde. Maar altijd daarna voelde ik een sterkere verbinding dan ervoor. Er werd letterlijk een schil van een ui afgepeld.

Weet dat angst een emotie is die jij kan sturen. Door erin mee te gaan of het van een afstand te bekijken en te accepteren dat je je op dat moment zo voelt. En noem dan de redenen op waarom het wel een leuke vriend is.
Koekoek ben je
Chocolade, altijd goed!
Heb je ondertussen wel je snor weg laten laseren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven