Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Phloxx schreef:
09-10-2020 12:14
Wauw! Druk, chaotisch, en gezellig! Ik hou van wat rustiger maar vind het wel erg leuk. En inderdaad, je bent weer helemaal hip..
Is nooit mijn bedoeling geweest. Het ontstond in eerste instantie uit geldgebrek maar ook omdat ik de spullen uit jaren 40 50 heel tof vind. Bepaald sfeertje. Het liefst zou ik van die amerikaanse mintgroene emaille keuken apparatuur hebben. Wel grappig dat het nu in is, alleen jammer dat daardoor de leuke meubeltjes ineens super onbetaalbaar zijn geworden. Ik sprak laatst bij een of ander snuffelparadijs nog de eigenaar die aangaf dat bijvoorbeelt het jaren 60 deens design een 15 tot 20 jaar terug werd vernietigd omdat ie het aan de straatstenen niet kwijt raakte. Zo zonde!!
(Weet iemand waarom ik geen plaatjes in mijn post kan plakken? Ik zit al heel heel heel ruim over het minimum aantal Posts heen, maar het werkt niet. Of kan het alleen vanaf een laptop?)
Het enige vervelende aan een bij elkaar geraapt zootje is dat het al snel heel rommelig oogt ook al slingert er 1 tas en 1 boek.
Eggo schreef:
09-10-2020 12:19
Is nooit mijn bedoeling geweest. Het ontstond in eerste instantie uit geldgebrek maar ook omdat ik de spullen uit jaren 40 50 heel tof vind. Bepaald sfeertje. Het liefst zou ik van die amerikaanse mintgroene emaille keuken apparatuur hebben. Wel grappig dat het nu in is, alleen jammer dat daardoor de leuke meubeltjes ineens super onbetaalbaar zijn geworden. Ik sprak laatst bij een of ander snuffelparadijs nog de eigenaar die aangaf dat bijvoorbeelt het jaren 60 deens design een 15 tot 20 jaar terug werd vernietigd omdat ie het aan de straatstenen niet kwijt raakte. Zo zonde!!
Jouw foto is een mooi voorbeeld van iets wat ik zelf nooit zou willen hebben, maar waarvan ik wel denk ‘oh, leuk zeg!’. Omdat het zo duidelijk wel bij iemand past, dit soort inrichtingen zijn zeker niet ontworpen door een designer die er niet hoeft te wonen.
Oeh daar zou ik echt niet in kunnen leven, vooral het behang. Merk ook dat zulke printjes mij vaak misselijk maken :mrgreen: @Phloxx, ik vind jouw stijl zo leuk, alles wat je laat zien, echt heel mooi. Zou je inhuren als stylist :-D
Sjulia schreef:
09-10-2020 12:23
Oeh daar zou ik echt niet in kunnen leven, vooral het behang. Merk ook dat zulke printjes mij vaak misselijk maken :mrgreen: @Phloxx, ik vind jouw stijl zo leuk, alles wat je laat zien, echt heel mooi. Zou je inhuren als stylist :-D
Haha en in de keuken zit een nog drukkere in dezelfde kleurstelling. Bloemen. Ik snap het hoor. Als ik fotos terug kijk van toen alles nog wit was (voor ik ging behangen) dan oogde het ook stukken rustiger. Maar het voelde niet als thuis. Het grappige is dat het dus een nieuwbouw huis is maar als iemand binnenstapt is het van Whoa tijdmachine?
Eggo schreef:
09-10-2020 11:59
@ Phloxx mijn kind van 4 weet ook exact wat opruimen betekent. Dat woord is het toverwoord voor eerst een halfuur doen alsof je zit te poepen om vervolgens met rollende ogen te verkondigen dat je er doodmoe van bent. Ze heeft skills. Zelfs als ik zeg Ik tel tot 3 en dan ruim je op of anders mag je je bed in.... nou dan zwaait ze en gaat ze naar bed. Spook.

herkenbaar
Er zijn heel veel interieurs die niet uitgesproken mooi of lelijk zijn. Wat ik heb is beetje zwartwit kwestie. Je houdt ervan of je haat het. Ik had alleen die fotocollage beter op de witte muur kunnen hangen boven de eettafel ofzo. In combi met het behang is het wel erg heftig. Maar die magneten zitten vastgeplakt en als ik ze er nu nog aftrek verziek ik het behang. En het is authentiek behang dus ik kan er geen rollen van bijbestellen.
Eggo, ik vind je huis er leuk uit zien! Gezellig. Zo een style heb ik ook ongeveer.
Alleen je behang zou ik para van worden, maar dat komt ook omdat ik zwaar overprikkeld ervan zou worden. (hersenletsel)
VGM1980 schreef:
09-10-2020 12:29
Eggo, ik vind je huis er leuk uit zien! Gezellig. Zo een style heb ik ook ongeveer.
Alleen je behang zou ik para van worden, maar dat komt ook omdat ik zwaar overprikkeld ervan zou worden. (hersenletsel)
Ik heb de bank wegens rugletsel nu beetje op een rare plek staan zodat ik liggend TV kan kijken. En meestal zit ik dus van het behang af ipv dat ik er naar kijk. Maar ik kan me voorstellen dat het (ook zonder hersenletsel) niet voor iedereen is dit.
Eggo schreef:
09-10-2020 12:28
Er zijn heel veel interieurs die niet uitgesproken mooi of lelijk zijn. Wat ik heb is beetje zwartwit kwestie. Je houdt ervan of je haat het. Ik had alleen die fotocollage beter op de witte muur kunnen hangen boven de eettafel ofzo. In combi met het behang is het wel erg heftig. Maar die magneten zitten vastgeplakt en als ik ze er nu nog aftrek verziek ik het behang. En het is authentiek behang dus ik kan er geen rollen van bijbestellen.
Ja het is ook smaak. Ik vind bepaalde interieurs lelijk, zolang het maar niet daarop lijkt vind ik het nog ok allemaal. Dit soort woonkamers vind ik echt vreselijk, opa/oma huizen. Afbeelding Afbeelding Bruine leren banken.. Troepjes. Die donkerbruine meubels zo. Dan vind ik een volledig Ikea/action/leen bakker huis nog een paradijs vergeleken met dit.
Mooie gele schoenen trouwens Eggo. Hou ik van. :-D
nausicaa schreef:
09-10-2020 12:17
Phlox: leuk, dat opklapbare bureautje. Ook daar de vraag hoe lang je dat ook echt blijft doen als het vol potloden/papier/vouw blaadjes etc ligt, maar ik vind het wel heel mooi. En ik ben een veel groter dan van paneeldeuren dan van louvredeuren. Ze zijn volgens mij best duur, maar ik hou er niet zo van. Paneeldeuren vind ik wel heel mooi.

[..]
Eens, dat dachten wij ook.. Daarom hebben wij ipv een uitklaptafeltje gekozen voor een tafelblad in de kast. Dan hoef je niks op te ruimen om de deuren dicht te kunnen doen. Maar kon daar geen foto van vinden.
-
Phloxx schreef:
09-10-2020 12:42
Eens, dat dachten wij ook.. Daarom hebben wij ipv een uitklaptafeltje gekozen voor een tafelblad in de kast. Dan hoef je niks op te ruimen om de deuren dicht te kunnen doen. Maar kon daar geen foto van vinden.
Dus dat het tafeltje eigenlijk in de kast zit? Dat lijkt me inderdaad praktisch handiger ja!
Sjulia schreef:
09-10-2020 12:23
[..] @Phloxx, ik vind jouw stijl zo leuk, alles wat je laat zien, echt heel mooi. Zou je inhuren als stylist :-D
Haha wat een compliment! Het is voor mij een hobby, ik weet er niks van verder hoor!
Half november gaan we het nieuwe huis in. Zal dan wat fotos delen!
phloxx wijzigde dit bericht op 09-10-2020 15:08
15.89% gewijzigd
-
Leuk interieur Eggo. Je hebt gevoel voor stijl. En zag inderdaad ook die leuke gele schoenen onder de bank.
Everything you see I owe to spaghetti!
VGM1980 schreef:
09-10-2020 12:00
En te gestyled waarbij over alles is nagedacht vind ik ook saai.
Een kennis van mij heeft dat voor haar kinderen. Al het speelgoed is alleen maar zwart/wit. Alles keurig gesorteerd met zwart/wit bakjes waarop met een label staat wat er in zit. Ook de slaapkamers van de kinderen zien er zo uit, alsof je naar een zwart/wit foto zit te kijken. Er mag van mij ook geleefd worden, het hoeft van mij niet allemaal strak strak.

Hè bah wat kil :|
@Eggo: zulk behang is voor mij te druk maar je huis straalt wel gezelligheid uit!
Eggo schreef:
09-10-2020 12:17
Inmiddels aangepast. Foto staat nu in mijn post.

Die ingelijste passe partout kindertekeningen zijn gaaf!
Ziet er heel leuk uit, Eggo.
Ergo ik vind het er reuze gezellig uitzien.
Helaas houdt mijn man helemaal niet van zo'n stijl. Dus bij ons is het de gulden middenweg van wat we alle twee mooi of acceptabel vinden.
Sjulia schreef:
09-10-2020 12:38
Ja het is ook smaak. Ik vind bepaalde interieurs lelijk, zolang het maar niet daarop lijkt vind ik het nog ok allemaal. Dit soort woonkamers vind ik echt vreselijk, opa/oma huizen. Afbeelding Afbeelding Bruine leren banken.. Troepjes. Die donkerbruine meubels zo. Dan vind ik een volledig Ikea/action/leen bakker huis nog een paradijs vergeleken met dit.
Ik hou er ook niet van. Ik zie een tafelkleed. Dat vind ik wel leuk om weer te gaan gebruiken. Voor bijvoorbeeld de kerst. Een mooi tafelkleed met mooi servies en mooie kandelaars.

Gebruiken jullie een tafelkleed?
ik gebruik alleen een tafelkleed als we gaan eten, zodat de tafel schoon blijft. Maar niet zoals vroeger mijn opa en oma die altijd een tapijt-kleed op de tafel hadden.
Sowieso hadden ze overal kleedjes, ook op de rugleuningen en armleuningen. Dat was vast toen helemaal hip, maar had ook natuurlijk een doel.
Hier geen tafelkleden, alleen om te eten.
Ook geen decoratiekleedjes op tafels o.i.d.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 14:33
6.25% gewijzigd
ninanoname schreef:
09-10-2020 11:59
En dan is dit een opgeruimd keukentje he?
Ik denk altijd maar: het is maar een paar jaar dat ze echt juichen van felgekleurde plastic zooi, dus als je het bij 1 kind houdt of ze snel achter elkaar krijgt (beetje plannen :P ) dan is de zooi met een jaar of 7 echt wel voorbij. Het heeft ook wel iets verdrietigs, zo'n huis waar je het bestaan van de kinderen niet opmerkt. Toch leuk, dat er af en toe een lego-trein onder de tafel ligt, of dat je schoonmoeder glitters op haar blouse heeft, en tekeningen op de deur zijn ook leuk!
Die van ons heeft eerst een paar jaar beneden gestaan en is nu geëindigd op zolder :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Eggo schreef:
09-10-2020 12:19
Zo is het bij ons ook gegaan. Mijn ouders zijn begin jaren '60 getrouwd en het huis werd ingericht met Scandinavisch design, want dat was toen helemaal jé van hét. Rond 1970 was het opeens uit de mode en gedateerd en mijn ouders gingen toen voor modern jaren '70 (niet over the top, het waren nooit mensen die dan in extremen gingen). Het Deens design dressoir plús de Deens design zithoek (alles van teakhout, dat was toen dé mode), kreeg ik toen op mijn (grote) kamer, zodat ik een eigen zithoek had. Ik heb het jaren en jaren op mijn kamer gehad, tot ik zelf verhuisde naar een eigen woning. En toen is alles (eerste helft jaren '80) bij de kraakwagen gezet. Als ik NU zie welke prijzen er betaald worden voor die originele meubelen.... maar ach, als je álles van tevoren weet...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven