Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Seksproblemen door Corona-maatregelen

10-10-2020 01:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-ers,

Ik heb er lang over gedacht of ik dit durfde te plaatsen, maar ik wil het toch van mijn hart:

Mijn vriend en ik wonen beiden nog thuis. We zijn in de twintig, maar zouden beiden het liefst op ons zelf gaan. Doordat de huur- en koopprijzen zo hoog zijn, hebben we beiden nog geen geschikte woning kunnen vinden, dus zelfstandig wonen is nog geen optie. We wonen beiden nog bij onze ouders inclusief broertjes en zusjes. Door covid-19 maatregelen is er altijd wel iemand thuis.

Dit heeft enorme impact op het seksleven. We proberen momenten te vinden waarop we ons samen even terug trekken, maar als we samen zijn en overdag naar boven gaan, worden we verdacht aangekeken. Ook lopen mensen zonder te kloppen binnen, ook na dit bespreekbaar te hebben gemaakt. Mijn bed kraakt verschrikkelijk, de muren zijn super dun en de gezinsleden slapen bij beiden op dezelfde verdieping. Het ergste is nog wel dat we de laatste paar weken veel hebben gehad dat we tijdens de daad geroepen worden. Major turn-off. Hierdoor durven we het eigenlijk niet meer echt te doen. Behalve middernacht, maar door werk zijn we ook vaak te moe om te wachten tot het na middernacht is of heel vroeg in de ochtend.

Ik merk dat ik de laatste tijd geen zin meer heb doordat er zo weinig privacy is. En ik ook de moeite niet meer wil nemen iets spannends aan te doen of speeltjes erbij te pakken als we elk moment gestoord kunnen worden.

Herkennen jullie dit probleem of heb je tips hier mee om te gaan, let me know.

Ps. Ik besef me dat dit geen first world problem is, er zijn veel ergere dingen aan de hand in de wereld op dit moment, maar ik wilde het toch even kwijt..
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
En voor TO:

Besef dat je niet de enige bent met dit probleem. Wij, als ouders met pubers/twintigers in huis hebben hetzelfde probleem. Ineens zijn de kinderen veel vaker thuis en met drie kinderen altijd wel één. Ze gaan ook niet meer vroeg slapen, ze gaan ook bijna nergens meer logeren en zeker niet dat wij dat organiseren bij opa en oma ofzo.

Corona sucks.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de badkamer deur op slot doen. Je bent geen 6 jarige meer die alle parfum in een keer opmaakt.

En juist iets terugroepen, anders blijft ze inderdaad doorvragen omdat ze denkt dat jullie haar niet gehoord hebben. Je kan op vele vragen zeggen: "we komen er zo aan, even de serie afkijken" / "Nee dankje" oid

's avonds heel stil lief en lang sex hebben. Dan hoeven jullie zelf en je bed echt niet veel geluid te maken.

En bespreekbaar maken (je ouders hebben mogelijk hetzelfde). Dus maak bespreekbaar dat zowel je ouders als jij tijd af en toe het huis nodig hebben voor een romantisch avondje. Dus: "ik merk dat ik het mis om alleen in huis te zijn, bovendien gun ik jullie ook soms een avond samen zonder afleiding" zal ik op vrijdag een activiteit zoeken en mag ik dan de woensdagen voor mezelf?"

Subtieler is je ouders een sportcursus cadeau doen waardoor ze beide 1 of 2 keer per week naar de yogales/salsa oid moeten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Dan moeten ze het maar leren hoor. Seks hoort erbij en jullie hebben recht op privacy. Ik zou me over de schaamte heen zetten en gewoon dat bed laten kraken. Doorgaan als ze naar boven komen of binnenlopen. Als een familielid binnenkomt terwijl jij een penis in je mond hebt zullen ze voortaan vast niet zomaar weer binnenkomen.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
10-10-2020 07:52
Samen douchen met de deur op slot?

Ik vond t vroeger ook lastig. Ruim 5 jaar thuis nog gewoond voordat we op onszelf konden gaan wonen. Mijn moeder was ook het type zonder kloppen binnenkomen. Verschrikkelijk. Respectloos ook, vind ik nu achteraf. Jullie hebben daarin extra vervelende tijd, nu iedereen veel meer thuis is.

Hotel boeken kan. Maar doe je waarschijnlijk ook niet paar keer per week. Maar zou dat dan bijv 2 keer per maand doen, weet je in ieder geval dat jullie op dat moment rust hebben. Niet alleen voor de seks maar ook om eens ongestoord te kunnen praten.

Hebben jullie een auto? Misschien naar een plek waarvan je zeker weet dat er niemand komt?
Dankje, hierdoor voel ik me iets beter en begrepen :)

Ja met de corona-maatregelen is het vooral nu lastig. Er is altijd wel iemand thuis. Hotel boeken is wel leuk voor een keer, maar aan de lopende band ook geen optie. En nu je het aanstipt: als ik bijvoorbeeld een discussie met mijn vriend in mijn kamer heb, dan komt mijn vader dus gewoon binnen. Dan zegt hij dat we niet moet discusseren of "ruzie" moeten maken en gaat hij bemoeien met het onderwerp. Dus quality time voor het voeren gesprekken om je emotionele band met elkaar in tact te houden, dat mis ik nu ook wel wat meer :')
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:14
En nu je het aanstipt: als ik bijvoorbeeld een discussie met mijn vriend in mijn kamer heb, dan komt mijn vader dus gewoon binnen. Dan zegt hij dat we niet moet discusseren of "ruzie" moeten maken en gaat hij bemoeien met het onderwerp. Dus quality time voor het voeren gesprekken om je emotionele band met elkaar in tact te houden, dat mis ik nu ook wel wat meer :')
Schreeuwen jullie zo hard of is je vader gewoon een bemoeial die aan de deuren luistert?

In het tweede geval zou ik juist een keer heel uitgebreid gaan seksen, inclusief hulpstukken en veel gekrijs. Dan leert ie dat rare gedrag vast wel af.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-10-2020 07:56
Voor veel kamers die binnen de studentenhuisvesting vallen moet je ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. Dat moet je ook weer uit binnen en bepaalde tijd na het halen van je diploma. Ik ken studenten die dus terug naar paps en mams moesten. Voor kamers die daar niet onder vallen betaal je zomaar 800 euro of meer.

Dochter hier van bijna 23 lukt het dus ook niet iets te vinden.
Exact dat is mijn probleem. En eerlijk gezegd zou ik nog op mijn blote knieen danken voor een huurprijs van 800, want in mijn regio is 1300,- het gemiddelde. (Ik zit helaas vast aan de randstap door werk)
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:17
Exact dat is mijn probleem. En eerlijk gezegd zou ik nog op mijn blote knieen danken voor een huurprijs van 800, want in mijn regio is 1300,- het gemiddelde. (Ik zit helaas vast aan de randstap door werk)
Vraag RodeRoos eens, die heeft in een mum van tijd een prachtige kamer voor je gevonden voor een scheet en drie knikkers :D
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm respectloos van je schoonmoeder!
Ik snap helemaal dat je niet zo snel een huisje vind, maar ik zou wel met beide ouders het gesprek aan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-10-2020 08:08
Ik zie hier als moeder ook plaatsvervangend tegenop, heb gelukkig nog jonge kinderen dus speelt nog niet.
Je hebt soms bij kruidvat van fletcher hotel voor weinig (tientje ofzo) hotelovernachtingen. Misschien is dat iets.
Ja, dat kan ik me wel enigzins voorstellen. Ik beeld me dan in hoe vervelend het is voor mijn moeder om het te horen en dan heb ik totaal geen zin meer.
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-10-2020 10:17
Schreeuwen jullie zo hard of is je vader gewoon een bemoeial die aan de deuren luistert?

In het tweede geval zou ik juist een keer heel uitgebreid gaan seksen, inclusief hulpstukken en veel gekrijs. Dan leert ie dat rare gedrag vast wel af.
Mijn pa bemoeit heel erg. En daarvoor hoef je nog nietteens je stem te verheffen. Ik ben geen schreeuwer :p
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:20
Mijn pa bemoeit heel erg. En daarvoor hoef je nog nietteens je stem te verheffen. Ik ben geen schreeuwer :p
Dan zou ik daar toch eens over in gesprek gaan. Corona of geen corona, bemoeizucht is een heel vervelende eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-10-2020 08:23
Ik vind een kamer moeten zoeken op die leeftijd alleen om te sexen wel een raar advies hoor, op deze woningmarkt en tijdens een pandemie met vooral economische gevolgen voor jongeren.

Ik denk zelf dat het meer ligt in weekendjes weg en dagjes uit, en af en toe een vluggertje thuis.
Uitgebreid met speeltjes en buiten jezelf krijsend je kunnen laten gaan gaat niet in die setting
Als ouder heb je in die setting met opgroeiende kinderen ook andere sex, we hebben nu een logeetje bijvoorbeeld dus hier ook geen krijsende orgasmes, speeltjes (Omg het geluid en dat er dan een kind aan de deur staat 😱)
Of urenlange edging sessies.
Zo gaat dat nou eenmaal, ook als je als jongere wel een kamer vindt met huisgenoten bijvoorbeeld.
Dus uit huis gaan vind ik een beetje onrealistisch advies en niet perse een oplossing voor het probleem van to.
Het is niet dat je in Nederland dan een geluiddichte bunker of een vrijstaande woning kan huren als starter, in praktijk zijn jonge mensen toch vaak met huisgenoten dicht op elkaar.
Ik moest zo hard lachen toen ik dit las🤣 Dat is inderdaad precies hoe ik me voel, keihard krijsen en trillende speeltjes met mijn ouders op de gang.. dat gaat niet lukken. Als ik een geluidsdichte bunker zou kunnen huren, zou ik het nog overwegen. Puur om de negatieve spiraal eens te doorbreken :')
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Ik heb er lang over gedacht of ik dit durfde te plaatsen, maar ik wil het toch van mijn hart:

:hug:
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-10-2020 09:04
Eeeehhhhhhh wie heeft er gezegd dat het goedkoop was, ik toch zeker niet? Ik zeg alleen, dat ze er wel zijn, die kamers. En ik heb nergens toegang toe, welke gedachtenkronkel heb jij dan? Ik noem alleen maar een aantal sites waar mensen gebruik van kunnen maken. Maar ik snap het al, we willen als echte Nederlander weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, er er ook nog eens geen moeite voor willen doen :popcorn:
Ik kijk op dit moment naar alles tussen de 0 en de 1000 euro per maand. Maar ik ga niet meer dan mijn halve maand salaris betalen voor huisjesmelkers in de randstad. En helaas ben ik wel provincie gebonden.. ik kijk op veel verschillende websites en ook bij individuele makelaars.
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
10-10-2020 09:32
Gewoon ff vluggertjes doen dan, staand tegen de muur, of voorovergebogen tegen je bed. Ja als ik wil seksen vind ik wel een manier hoor.
Dankje voor de tip! Helaas is mijn vriend 2 meter en ik 40 centimeter kleiner. Dus zijn zaakje komt never op de goede hoogte uit :rolling:
Ik probeer weleens op het bureau en dat lukt nog wel, alleen gaat de luxaflex dan alle kanten op. En voor een open raam ga ik niet zitten :bonk:

Maar ik ga eens proberen of het met een stabiel krukje wel lukt om het staand te doen. Dank voor de inspo!
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
Katatoniaaa schreef:
10-10-2020 09:33
Hoe zie je dat voor je?

"Eej maat, mag ik weer even je huissleutel om je bank/bed/keukentafel te bezoedelen?"

Zou jij daar ja op zeggen? Je huis als neukhut beschikbaar stellen?
Wahahaha :HA:
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:19
Ja, dat kan ik me wel enigzins voorstellen. Ik beeld me dan in hoe vervelend het is voor mijn moeder om het te horen en dan heb ik totaal geen zin meer.
Ik heb mijn kinderen nog nooit 'gehoord', maar heb het natuurlijk wel in de gaten. Dus ik kom niet boven.
En dat de deur weer van het slot gaat, de rode wangen , gebruik badkamer,
enzo vallen me ook niet op natuurlijk :biggrin:

Wel ontzettend vervelend jullie zo weinig privacy krijgen op die leeftijd.

En je schrijft moeder van vriend is vrijgezel.
Waar is vader van vriend?
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:34
Dankje voor de tip! Helaas is mijn vriend 2 meter en ik 40 centimeter kleiner. Dus zijn zaakje komt never op de goede hoogte uit :rolling:
Ik probeer weleens op het bureau en dat lukt nog wel, alleen gaat de luxaflex dan alle kanten op. En voor een open raam ga ik niet zitten :bonk:

Maar ik ga eens proberen of het met een stabiel krukje wel lukt om het staand te doen. Dank voor de inspo!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-10-2020 10:09
En voor TO:

Besef dat je niet de enige bent met dit probleem. Wij, als ouders met pubers/twintigers in huis hebben hetzelfde probleem. Ineens zijn de kinderen veel vaker thuis en met drie kinderen altijd wel één. Ze gaan ook niet meer vroeg slapen, ze gaan ook bijna nergens meer logeren en zeker niet dat wij dat organiseren bij opa en oma ofzo.

Corona sucks.
Dankje! En logisch, hoe pakken jullie dat nu aan of leidt dat voor jullie ook tot drooglegging op het gebied van seks?
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Lastig, met zulke ouders. Bij hem thuis kan het ook niet?
- Vluggertjes. Kunnen heel leuk zijn. Investeer in en leuke (kleine, stevige!) stoel van de kringloop. Klein kleedje eronder. Hij zitten, jij ook.

- Samen douchen. En dan de deur dus gewoon wel op slot. Dat laatste is heel normaal. En ook al houdt je moeder niet van “geheimzinnig”, je zou haar kunnen aangeven dat het voor haar ook niet fijn is jullie in “the heat” aan te treffen in de badkamer.

- Om de 3 maanden weekendje weg.

- Je kunt bij sommige hotels (ook gewone!) een middag boeken (of ochtend). Ben je minder geld kwijt.

Blijft lastig. Seks is heel normaal, maar je wil niet dat anderen het horen/zien. Gewoon intiem iets. Ik heb het soms met de onderburen. Ik weet zeker dat ze mij soms kunnen horen. Bed etc. Voelt toch niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Sok op de deur? Ipv slot.
Je ouders duidelijk maken dat je behoefte aan privacy hebt net als zij dat hebben. Nu ik dit typ denk ik: doet je moeder wel de badkamerdeur dicht?
Voordat je naar boven gaat zeggen dat je even wat tijd Ongestoord samen wilt Doorbrengen.
Muziek aanzetten tijdens de seks
Ik snap je opgelaten gevoel en de moeilijkheden wel hoor.
Praktische zaken zoals een krakend bed en geen slot op de deur zijn natuurlijk wel te verhelpen hè. Maar misschien is dat mijn mannenbrein die denkt in oplossingen. ;-)
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:41
Dankje! En logisch, hoe pakken jullie dat nu aan of leidt dat voor jullie ook tot drooglegging op het gebied van seks?

Gedeeltelijke drooglegging en alle kansen pakken die zich voor doen. Met de kans overvallen te worden door een kind dat gaat trainen om 20:00 uur en binnen 20 minuten terug is want training ging niet door.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
10-10-2020 10:09
Gewoon de badkamer deur op slot doen. Je bent geen 6 jarige meer die alle parfum in een keer opmaakt.

En juist iets terugroepen, anders blijft ze inderdaad doorvragen omdat ze denkt dat jullie haar niet gehoord hebben. Je kan op vele vragen zeggen: "we komen er zo aan, even de serie afkijken" / "Nee dankje" oid

's avonds heel stil lief en lang sex hebben. Dan hoeven jullie zelf en je bed echt niet veel geluid te maken.


En bespreekbaar maken (je ouders hebben mogelijk hetzelfde). Dus maak bespreekbaar dat zowel je ouders als jij tijd af en toe het huis nodig hebben voor een romantisch avondje. Dus: "ik merk dat ik het mis om alleen in huis te zijn, bovendien gun ik jullie ook soms een avond samen zonder afleiding" zal ik op vrijdag een activiteit zoeken en mag ik dan de woensdagen voor mezelf?"

Subtieler is je ouders een sportcursus cadeau doen waardoor ze beide 1 of 2 keer per week naar de yogales/salsa oid moeten.
Haha dat is wel briljant inderdaad! Wellicht iets om te overwegen, een activiteit voor mijn ouders!

En mijn schoonmoeder kent dus geen grenzen daarin: laatst was ik bij mijn vriend en waren we daadwerkelijk een serie aan het kijken. Dus ze riep weer eens iets. Dus mijn vriend: "ja ik kom er over 10 min aan!" Maar nee hoor, het moest en zou 'nu'. Dus ze bleef maar roepen en roepen dat hij naar beneden moest komen.

En dat gebeurt zo vaak. Mijn vriend is de man in huis, dus moet vaak dingen doen voor zijn moeder, zoals dingen repareren, sjouwen of dingen die hoog liggen pakken.
En dat kan dan geen tel wachten. Zero geduld en respect
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven