Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Het liefste wil ik bij de rompers blijven maar dat zal niet meer gaan aangezien ze te klein worden. En ze heeft maat 98/104 en groter zijn ze er niet.

@positivevibes: fijn dat zoontje het goed doet en ik snap heel erg goed dat de beslissing om een 2e te nemen best eng kan zijn. Maar dat je aangeeft dat jullie gezin zo ook compleet is moet dan toch weer rust geven.

@Maud85: ik ben ook erg blij dat ik gewoon geniet van mijn kleine meid. Ze doet het gelukkig ook erg goed opdit moment dus dat geeft ook minder spanning.
Ik heb helaas geen tips voor op de rug dragen ......thermo ondergoed?

@weetiknogsteedsniet: wat leuk het Nijntje museum. Moet ik eigenlijk ook nog naartoe met dochtertje. Ik merk alleen dat ik erg voorzichtig ben ook vanwege de corona. Kan je nog meer aanraden wat leuk is om met dreumes te doen?
Hoe verloopt je zwangerschap? Voel je je goed?

@Tara82: ik begrijp je moeder wel een beetje. Dat is ook de eerste reactie dat je denkt het word koud en trek wat aan. Zou dreumes leuke pantoffels juist niet aan willen houden omdat ze zo mooi zijn? Als het niet werkt voor dochtertje dan zit er gewoon niets anders op om op blote voeten te laten lopen.

@Teckeltje88: wat geweldig lijkt me dat dat steppen en zinnetjes kletsen. Ik kan het niet afwachten. Jouw dreumes maakt grote sprongen. En wat fijn dat het een blij meisje is.

learning tower dat lijkt me erg leuk. Maar als ik zo de kindjes erop zie staan op foto's denk ik dat mijn meisje er te groot voor is. En ze kan ook nog niet lang blijven staan. Tot hoe oud staan ze er ongeveer op?
Blijf in jezelf geloven !
Klinkt wel goed. Ik weet zeker dat zoon het ook geweldig vindt.

Het enige waar we bang voor zijn is dat die slimmerik dan ook tussendoor ineens bedenkt om zijn learning tower bij het eiland te zetten om erop te klimmen en allerlei toeren uit te halen. Of rozijntjes te zoeken ofzo.

Hebben jullie daar geen last van?
Onze peuter van drie staat nog biina dagelijks in de learning tower. Draagt Kledingmaat 104/110. Wij hebben gemaakt van twee ikea krukken. Heeft er nooit rare capriolen mee uitgehaald maar daar is hij sowieso niet zo van.
Dreumes heeft er (nog) geen geduld voor. Maar die is wel meer van het type de stoel naar de kast schuiven om dat ene dingetje wat ze niet mag hebbem uit de kast te pakken. Dat soort dingen heeft peuter nooit gedaan en zal hij ook nooit doen verwacht. Hij is wat dat betreft best een makkelijk ventje.

05, je moet niks hoor. Nijntje museum blijft nog wel even leuk hoor. Kan ook vh voorjaar/zomer als er hopelijk een vaccin is of veel minder besmettingen weer. Dan vindt ze dat zeker ook nog leuk. Ik ben ook niet zo van musea bezoeken en andere dingen binnen vanwege Corona.
Zoals gezegd is dus het Kinderboekenmuseum in den haag erg leuk, ook voor een dreumes zeer geschikt.
Vanaf 2 jaar vond ik het leuker worden met peuter en we hebben inmiddels al veel musea gezien. Naturalis, scheepvaart museum in Rotterdam, Nemo, spoorweg museum, en sowieso alle musea in onze stad.

Peuter is vandaag ziek geworden. Echt ziek ziek zeg maar. Dat wordt vrijnemen morgen. En dan mag man dinsdag vrijnemen want dan zal dreumes wel ziek worden.
Fijn dat je peuter zo makkelijk is! Mijn zoon is meer als jouw tweede ;-) Maar ik denk dat we het gewoon gaan proberen.

En beterschap!
Ze probeert de toren wel zelf bij het aanrecht te zetten, maar dat hebben we wel meteen door. Een houten ding op een houten vloer hoor je iets te goed. Als ik hem weg zet dan doe ik wel het trapje naar de muur. Als ze echt wil kan de er alsnog wel op klimmen natuurlijk. Op het aanrecht klimmen heeft ze laatst wel geprobeerd, maar over het algemeen blijft ze netjes staan. Ze kan de bovenkastjes wel openen, maar het is te hoog om er ook echt wat uit te krijgen. Tijdens het koken wil ze kijken, maar tussendoor gaat ze ook even andere dingen doen, maar o wee als ik het ding weg zet. Dan komt ze weer aanrennen en moet ik hem terug zetten om vervolgens weer lekker met de Duplo te gaan spelen.

Op de stoelen klimmen en dan de controller of de afstandsbediening van tafel pakken is ze inmiddels ook erg goed in. We missen een goede hoge plek om dingen neer te leggen.
05-2019, zwangerschap gaat gelukkig heel goed. Ik voel me goed en heb weinig klachten en ik voel de kleine ook heel regelmatig. Heel leuk weer :flirting:

Af en toe gaan we dagje weg, maar met corona inderdaad wel anders. Bij Nijntje museum vond ik het wel goed te doen qua afstand houden ed. Beter dan bij een dierentuin afgelopen zomer waar het dan wel buiten was maar met veel mensen en smalle paadjes. Bij een ruimte bij Nijntje vonden we het te druk en zijn we wat sneller door gegaan. Kinderen zitten bij Nijntje museum natuurlijk wel overal aan...

Beterschap Teckel!

Wij hebben gewoon een IKEA krukje dus zonder learning tower er op te bouwen. Dochter klimt niet zomaar op het aanrecht ofzo, maar ik weet natuurlijk niet hoe die van jou is Positivevibes. Ze schuift wel graag het krukje aan bij het aanrecht maar vooral als we iets willen gaan doen of als we willen gaan koken, handen wassen, oid. Het gevolg is nu wel dat dochter altijd wil helpen. Ze is bijna boos als we al gekookt hebben als ze thuis komt of als het alleen nog in de oven moet.

Dochter krijgt de kast met rozijntjes ed. en de koelkast nog niet zelf open. Verder wel alle laatjes en kastjes in de keuken. We zeggen dan dat ze dat niet mag doen, het terug moet leggen, en verder nooit iets geks mee gebeurd gelukkig. Bij opa en oma zet ze haar nichtje van 2 jaar ouder in om de kast met koekjes en rozijntjes open te maken :lol: Ik weet eigenlijk niet of ze daarna ook die rozijntjes krijgt of dat dit gebeurde toen ze al rozijntjes mocht hebben.

Dochter heeft overigens ook nooit schoenen of sloffen aan binnen. Vaak laat ze wel haar sokken aan maar soms ook niet. Vorig jaar winter ook niet gedaan trouwens en toen deed ze wel haar sokken vaak uit. Toen liep/stond ze overigens ook nog niet/nauwelijks. Volgens mij valt dat wel mee met dat het zo koud is...
Hier op man na allemaal team blote voeten thuis. Alle sloffen die peuter afgelopen 3 jaar heeft gehad zijn ongedragen de deur uit gegaan.

Wij hadden learning tower, maar sinds verhuizing alleen krukje. Gaat prima alleen is dreumes een ontdekker dus pakt wel eens dingen die niet mogen. Maar dan zou het met learning tower ook doen. Heb kinderen trouwens ook vaak op het aanrecht zitten.
Oh ja, sloffen zijn wij ook niet aan begonnen. Sokken of blote voeten, al naar gelang zoon wenst. Zelf ook, ik heb nog nooit sloffen gehad geloof ik.
Zo, eindelijk tijd om te reageren!

05, wat heftig dat dochter toch een syndroom heeft. Gelukkig heeft ze jou als moeder!

@cadeautjes voor 1e verjaardag:
- Puckylino
- Wheelybug ( mijn jongste is er weg van, peuter kreeg het als kraamcadeau en 3 jaar later crosst ze nog steeds de kamer rond op haar varken, top ding! Geef het nu zelf ook vaak als kraamcadeau aan vriendinnen).
- keukentje, oudste kreeg deze pas met 2, maar als ik zie hoeveel lol dreumes er nu al aan heeft, kan 1 ook prima.

@ondergoed, hier heeft oudste ondergoed aan sinds we bezig zijn met zindelijk worden. Daarvoor rompers en het is dat een romper gewoon lastig uit te trekken is als je naar de wc moet voor zo’n kleintje, maar anders had het een romper mogen blijven.. Ze heeft een hele gevoelige huid en krabt haar halve onderrug kapot nu deze makkelijk te bereiken is..Haar maat is er ook niet meer in romper, 110 zit de nu in en dat is toch echt te groot ( volgens de labels is dat voor 5 jaar.. Ze is net 2 weken 3.)

@ hier team blote voeten. Ook erg goed voor de stand van de voeten en het goed leren lopen.. Man heeft nogal voetproblemen ( van jongs af aan) en we zijn daardoor erg gefocust op hoe de meisjes lopen. Met blote voeten heeft hier de voorkeur en peuter trekt standaard haar schoenen en sokken uit bij binnenkomst. Dreumes trekt ook standaard de sokken uit..

Learning tower, bij oudste nooit aan begonnen, ze staat nu op een stoel naast me als ik kook en daarvoor zette in haar in de kinderstoel naast me neer. Maat ik denk dat we er toch eentje gaan fabriceren, jongste is geobsedeerd door de keuken en de kookplaat..
Die learning tower heb ik nooit echt begrepen, de oudste stond gewoon op een IKEA-krukje en dat ging altijd goed. Jongste loopt nog niet en heeft nergens geduld voor, dus die kruipt vooral huilend door de kamer op dit moment.

Peuter heeft wel sloffen, maar dreumes staat/kruipt met blote voeten. Ze heeft wel ijskoude voetjes, maar ze trekt altijd direct haar sokken uit. Ook in de kinderwagen trouwens.

Wij zijn vorige week een paar dagen naar Landal geweest. Heerlijk, maar beide meiden zijn verkouden terug gekomen, inclusief hoesten. Man en ik hopen vooral dat ze ons niet aansteken. Dreumes is er erg ziek van, maar ik vermoed dat ze ook last heeft van doorkomende tanden. Ze is echt alleen maar aan het huilen en vannacht heb ik elk uur voorbij zien komen.

Luiervraag: dochter draagt Kruidvat luiers (4+) maar lekt steeds vaker door 's nachts. Ze krijgt ook nog een avondfles, dus daar zal het ook mee te maken hebben. Hebben jullie tips voor betere luiers in de nacht? Bij de oudste ging het altijd goed maar de jongste drinkt en plast veel meer.
Met alleen een krukje viel ze er steeds bijna vanaf. Even omdraaien om wat in de oven te zetten kon dus niet. In haar kinderstoel wilde ze niet meer zitten als ik aan het koken was. Ze zag dan niet genoeg. Ik vind het dus wel handig, maar het ligt vast ook aan de lompheid van het kind.

Voor de nacht gebruiken we luierbroekjes. Dat verhielp bij ons het doorlekken. Die sluiten beter aan op de buik en dochter is een buik slaper. Daar zat ook altijd de natte plek. Het liep er gewoon aan die kant uit.
Ondergoed, de oudste draagt al even ondergoed want is zindelijk, maar dat was vanaf 2,5. Ik weet niet of ik voor dreumes nog maat 98/104 ga kopen of misschien toch ondergoed. Hij heeft nu 86/92 aan en heb wat 92 besteld.

Dreumes klimt hier gewoon op die hoge IKEA kruk 🙈. Hij schuift hem zelf naar de wasbak als ik zeg dat hij z'n handjes moet wassen haha. Gaat eigenlijk prima.

Hopelijk de dames snel beter Fiona. Fijn dat het zo leuk was. Voor jullie ook beterschap teckel.

Luiers, zoon draagt voor de nacht luierbroekjes en dat werkt wel, hij is een buikslaper dat was vooral de oorzaak. Hij heeft maat 5 (maar weegt ook bijna 13 kilo).

Zoon heeft 14 maanden afspraak bij CB gehad en de vaccinaties. Hopelijk reageert ie niet te erg op de bmr.
Hier eigenlijk geen rompers meer. Was in de zomer te warm en heb het eigenlijk niet meer aangedaan.
Bij ons hetzelfde als snowgirl. Vind het zelf ook handiger om van die knoopjes af te zijn.

En qua doorlekken zou ik ook luierbroekjes aanraden.
@fiona2018. Welke luiers gebruik je van de Kruidvat? Die met die 3 banen (flexibel) of de oud en vertrouwd ?
Ik heb voor de nacht de oud en vertrouwd variant en geen doorlekken.Als ik de andere variant gebruik is het gegarandeerd doorlekken. En ik gebruik voor de nacht 1 maatje groter.
Blijf in jezelf geloven !
Beterschap ook voor jullie Fiona.
Qua luiers draagt dreumes al een tijdje maat 5+ voor de nacht. Van etos hebben wij.

Dreumes heeft van half 5 tot half 8 gehuild. Mijn hemel. Wat een dag vandaag. Ik hoop zo dat ze geen koorts ontwikkeld en morgen gewoon naar kdv kan. Heb ik alleen peuter thuis en krijg ik misschien nog iets van werk gedaan.
Dank voor jullie tips over dragen. Ik ga op zoek naar een lekker warm fleecevest voor dochter. M'n winterjas is niet heel dik, dus denk dat eroverheen moet lukken.

Fiona, slaapt ze op haar buik? Bij zoon hielp het destijds enorm om de luier achterstevoren aan te doen.

Beterschap Teckeltje en Fiona!

Nijntjemuseum zijn we al meerdere keren geweest, erg leuk inderdaad! Op de verjaardag van zoon vorige week waren we naar het spoorwegmuseum geweest, ook erg leuk! Wel pas vanaf peuterleeftijd denk ik. Kinderboekenmuseum en openluchtmuseum staan nog op het lijstje hier.
05-2019, we gebruiken inderdaad de oud & vertrouwd luiers. Die nieuwe vind ik echt waardeloos. Maar ik zal morgen wel even kijken of ik niet per ongeluk het verkeerde pak heb gekocht, je weet maar nooit. We gebruiken voor overdag maat 4, voor de nacht 4+. Ik zal eens kijken of maat 5 beter valt, maar volgens mij valt ze nog niet in die gewichtsklasse.

Maud, ze slaapt inderdaad op haar buik. Maar de luier is overal overvol, zowel voor als achter. Vannacht bleef ze maar huilen en heb ik rond 1.30 haar luier verwisseld, hij was toen al helemaal verzadigd.

Eigenlijk moeten we ook gewoon van die laatste fles af, ik denk dat dat al veel zou schelen.
Fiona onze dochter zit overdag gewoon in maat 4 en 's nachts dus 5.werkt perfect. Laatste fles minderen hielp hier ook. Ze krijgt nu vaak maar 100cc nog. Of niks. Dat wisselt.
Top, bedankt voor de tips! Dreumes kreeg hier steeds 120cc, maar ik heb vandaag 100cc gegeven en ik wil gaan naar 80cc. Scheelt toch weer. Ik zal eens maat 5 halen! Ik heb ook al een grotere maat rompers uit de kast gehaald, dat scheelt al. Ze draagt nu dus al de grootste maat rompers, 98/104. Met normale kleding draagt ze nog maar maat 86.
Hier zowel overdag als s'nachts maatje 5 luier. Hij drinkt superveel en s' ochtends zit zijn luier overvol, maar is nog niet doorgelekt.

Kleuter wilde en wil nog steeds geen sloffen. Loopt het liefste op blote voeten. Dreumes is wel van de sloffen.
maud85 schreef:
11-10-2020 20:10
Dank voor jullie tips over dragen. Ik ga op zoek naar een lekker warm fleecevest voor dochter. M'n winterjas is niet heel dik, dus denk dat eroverheen moet lukken.
Onze jongens hebben die van de H&m. Peuter noemt het zlef zijn warme vest.
Maatje groter kan altijd voor de nacht idd. Wij doen dat hier vooralsnog niet. 6 lijkt me wel erg groot, dat heeft onze peuter nooit aan gehad haha. Ze schelen nu nog maar 3 kilo (en 2 jaar). Dreumes drinkt trouwens niet meer vlak voor het naar bed gaan, dat helpt zeker.
Due-scimmie schreef:
11-10-2020 21:43
Onze jongens hebben die van de H&m. Peuter noemt het zlef zijn warme vest.
Ik zie dat die beginnen vanaf maat 92. Ze zit net in 80, dus lijkt me wel erg ruim. Heb er nu een besteld bij Wehkamp. Hopelijk is het iets.
Hier overdag maat 4 en ‘s nachts 4+ En eigenlijk lekt ze nooit door, ook met nog een fles voor het slapen gaan. Vandaag toevallig overdag wel doorgelekt, maar dat was met een Lidl-luier.

En sloffen heb ik ook over nagedacht, wij hebben zelf namelijk bijna altijd sloffen aan binnen. Maar dreumes trekt het liefst alles uit binnen. Misschien gewoon een keer proberen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven