Gamende partner
woensdag 14 oktober 2020 om 20:25
Wie van de dames/heren heeft ook te maken met een gamende partner?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
vrijdag 16 oktober 2020 om 08:37
Mijn man speelt vnl op de iPad zonder geluid. Alleen als er iemand over komt om te gamen gaat dat op de tv met geluid.appelientjex schreef: ↑16-10-2020 08:30Dat laatste duidt dus op een verslaving. Boos worden als je moet stoppen.
Mijn vriend gamet heel soms, maar ik vind die game geluiden toch heel irritant. Je kan niks zeggen want diegene gaat helemaal op in zijn game. Itt TV kijken. Dan kan je nog gewoon met elkaar praten. En worden ze niet boos als je vraagt of de tv uit mag.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:08
Mijn partner speelt wel games (PlayStation) en ik ook wel met vlagen. Ik denk dat hij de 8 uur per week wel haalt. Maar hij gamed ook wel eens weken niet, dan is een spel uit en duurt het weer even om erin te komen ofzo?
Ik heb er geen problemen mee, ook omdat het voor hem niet een verslavend iets is. Het wordt wel eens een avond wat later, maar nooit twee avonden achter elkaar: icm werk en kinderen kan dat gewoon niet.
Ik hang ook op t forum, ga hardlopen (heeeeel zelden), netflixen of piano spelen.
Hij speelt niet als de kinderen in de huiskamer zijn. Met een baby was het ideaal, hij zat/ stond uren te gamen met baby in de draagdoek
.
Ik heb er geen problemen mee, ook omdat het voor hem niet een verslavend iets is. Het wordt wel eens een avond wat later, maar nooit twee avonden achter elkaar: icm werk en kinderen kan dat gewoon niet.
Ik hang ook op t forum, ga hardlopen (heeeeel zelden), netflixen of piano spelen.
Hij speelt niet als de kinderen in de huiskamer zijn. Met een baby was het ideaal, hij zat/ stond uren te gamen met baby in de draagdoek

Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:10
Dit klinkt echt zo triest, wil je zo’n relatie?Wijndruifje schreef: ↑15-10-2020 12:14Mijn vriend gamet ook wel veel, ik heb een hoekje in zijn gamehoek gemaakt zodat ik bij hem kan zitten als ik er behoefte aan heb. Soms kijk ik mee en speel ik ook. We hebben wel de afspraak gemaakt dat we samen eten en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Vroeger zaten we ook maar te gapen voor tv, althans zo herinner ik het mij toch.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:16
Ze schrijft nergens dat ze wilt dat hij stopt met gamen maar wel dat het iets minder kan zodat ze samen ook tijd kunnen doorbrengen.jaw schreef: ↑15-10-2020 17:01Je hebt de verkeerde instelling.
Gaming is voor jouw man een stuk ook sociaal aspect en een stuk hobby.
Als jij de hele avond TV zou kijken, van GTST naar GTST rerun zou zappen en tussendoor jouw complete aandacht in een boek zou hebben zitten, dan is er voor jouw man ook niets aan om zo te leven wanneer hij graag meer contact met jou zou hebben. Met Gamen is hij tenslotte nog ergens mee bezig, een doel en misschien zelfs wel mensen die op hem rekenen voor dat doel.
Maak dus afspraken, maar ga niet verwachten dat hij stil op de bank gaat zitten kijken naar jou wanneer jij een boek leest of naar een TV kijkt waar hij niets mee kan. En hij laat jou waarschijnlijk de Films kiezen omdat hij al de ervaring heeft dat datgene dat hij leuk vindt door jou met een hoop gesteun en geklaag wordt afgekraakt, of dat hij dat al lang heeft gezien.
Aannames
Jij wilt dat hij stopt met zijn hobby, maar wat moet hij dan doen? Het is nu niet zo dat jij dan stopt met jouw bezigheden. En hij doet toch wat er nodig is in het huis, dus wat wil je nu precies van hem en probeer dat eens concreet te verwoorden voordat je hem van zijn bezigheden afhaalt waarna hij niets heeft.
Ik vind bijna een hele dag gamen ook niet bepaald gezellig overkomen in een relatie.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:20
Wat is daar mis mee? Zit jij niet graag samen met je partner? Ik wil soms graag alleen zitten en soms bij mijn vriend zijn. Niet noodzakelijk heel de avond praten, maar gewoon in de buurt zijn.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:26
Ik vind het ook een beetje onzin.Wijndruifje schreef: ↑16-10-2020 09:20Wat is daar mis mee? Zit jij niet graag samen met je partner? Ik wil soms graag alleen zitten en soms bij mijn vriend zijn. Niet noodzakelijk heel de avond praten, maar gewoon in de buurt zijn.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:33
Mijn vriend gamet ook wel veel, ik heb een hoekje in zijn gamehoek gemaakt zodat ik bij hem kan zitten als ik er behoefte aan heb. Soms kijk ik mee en speel ik ook. We hebben wel de afspraak gemaakt dat we samen eten en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Vroeger zaten we ook maar te gapen voor tv, althans zo herinner ik het mij toch.Wijndruifje schreef: ↑16-10-2020 09:20Wat is daar mis mee? Zit jij niet graag samen met je partner? Ik wil soms graag alleen zitten en soms bij mijn vriend zijn. Niet noodzakelijk heel de avond praten, maar gewoon in de buurt zijn.
Je schrijft dat je de afspraak hebt dat je in ieder geval samen eet en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Dus eigenlijk gamend jou vriend de hele dag/avond en wss ook snachts buiten eten en slapen. En jij gaat bij hem zitten om hem te kunnen zien als je daar behoefte aan hebt.
Heeft jouw vriend ook behoefte aan jou of is het gamen, gamen en nog eens gamen?
Heb jij geen behoefte om andere dingen te ondernemen met jouw vriend ipv bij hem te gaan zitten in je eigen gemaakte zithoekje? Wat wil jij? Ben jij tevreden zo met de relatie?

vrijdag 16 oktober 2020 om 09:36
Kinda judgy this
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:38
Mijn man gamet dus ook veel en vindt een leeg huis helemaal niks. Hij vindt het zelfs heel knus als we samen aan tafel lekker onze eigen dingen doen.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:33Mijn vriend gamet ook wel veel, ik heb een hoekje in zijn gamehoek gemaakt zodat ik bij hem kan zitten als ik er behoefte aan heb. Soms kijk ik mee en speel ik ook. We hebben wel de afspraak gemaakt dat we samen eten en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Vroeger zaten we ook maar te gapen voor tv, althans zo herinner ik het mij toch.
Je schrijft dat je de afspraak hebt dat je in ieder geval samen eet en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Dus eigenlijk gamend jou vriend de hele dag/avond en wss ook snachts buiten eten en slapen. En jij gaat bij hem zitten om hem te kunnen zien als je daar behoefte aan hebt.
Heeft jouw vriend ook behoefte aan jou of is het gamen, gamen en nog eens gamen?
Heb jij geen behoefte om andere dingen te ondernemen met jouw vriend ipv bij hem te gaan zitten in je eigen gemaakte zithoekje? Wat wil jij? Ben jij tevreden zo met de relatie?
Ondernemen? Als in: de hort op? Dat kan prima hoor, maar niet elke avond. Ik kom uit een hele ondernemende familie, maar dan leef je langs elkaar heen. Is de een thuis, is de ander buiten de deur iets aan het ondernemen.

vrijdag 16 oktober 2020 om 09:50
Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:33
Dan heb je niet goed gelezen. Ik schreef namelijk dat we wel samen dingen ondernemen. Initiatief komt van beide kanten. En ja hij heeft ook behoefte aan mij. We gaan vaak samen wandelen, de stad in, ... Het is echt niet alleen gamen gamen gamen.
En wbt men hoekje: ik hou van gezellige knusse hoekjes en zo kan ik deel uitmaken van zijn hobby. Of ik nu daar een boek lees of op men bed of op de bank.... maakt dat iets uit? Hij vraagt dikwijls "kom eens kijken, dit ga je leuk vinden!"
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:53
Nee hoor, dat lees jij erin.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:52Zoals zij het opschrijft klinkt het alsof ze zich bij iets neerlegt terwijl ze het anders had willen zien.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:53
Heb je men overige posts gelezen?Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:52Zoals zij het opschrijft klinkt het alsof ze zich bij iets neerlegt terwijl ze het anders had willen zien.
vrijdag 16 oktober 2020 om 09:54
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik las het echt alsof jij je neergelegd had bij zijn game hobbie. Maar klinkt gezond dat jullie samen dingen ondernemen.Wijndruifje schreef: ↑16-10-2020 09:50Dan heb je niet goed gelezen. Ik schreef namelijk dat we wel samen dingen ondernemen. Initiatief komt van beide kanten. En ja hij heeft ook behoefte aan mij. We gaan vaak samen wandelen, de stad in, ... Het is echt niet alleen gamen gamen gamen.
En wbt men hoekje: ik hou van gezellige knusse hoekjes en zo kan ik deel uitmaken van zijn hobby. Of ik nu daar een boek lees of op men bed of op de bank.... maakt dat iets uit? Hij vraagt dikwijls "kom eens kijken, dit ga je leuk vinden!"
En wat betreft gezellige hoekjes en samenzijn met mijn partner, ik ben extreem graag alleen. En hier in huis wordt er alleen gegamed door mijn zoon, nee is niet helemaal waar ik game ook maar zie dat niet zo...hahahaha.

vrijdag 16 oktober 2020 om 09:54
Neuh, vind ik niet eigenlijk.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:52Zoals zij het opschrijft klinkt het alsof ze zich bij iets neerlegt terwijl ze het anders had willen zien.

vrijdag 16 oktober 2020 om 09:57
Ja, dat was tegelijk met dat ik het zei.Sjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:56Heb wijndruifje al geschreven dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.

vrijdag 16 oktober 2020 om 09:58
Ik geef toe dat ik mezelf soms verkeerd uitdrukSjaantje37 schreef: ↑16-10-2020 09:54Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik las het echt alsof jij je neergelegd had bij zijn game hobbie. Maar klinkt gezond dat jullie samen dingen ondernemen.
En wat betreft gezellige hoekjes en samenzijn met mijn partner, ik ben extreem graag alleen. En hier in huis wordt er alleen gegamed door mijn zoon, nee is niet helemaal waar ik game ook maar zie dat niet zo...hahahaha.

Maar dus terug on topic: afspraken maken TO! En ook aangeven dat je af en toe iets spontaan wil doen. Dat zal in het begin wat geforceerd overkomen, maar na een tijdje komt dat wel goed.
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:56
Wijndruifje schreef: ↑16-10-2020 09:58Ik geef toe dat ik mezelf soms verkeerd uitdrukik heb al veel bijgeleerd op het forum!
Maar dus terug on topic: afspraken maken TO! En ook aangeven dat je af en toe iets spontaan wil doen. Dat zal in het begin wat geforceerd overkomen, maar na een tijdje komt dat wel goed.
Haha komt goed! Dank jullie wel voor het meedenken

Ik zie hem niet als een problematische gamer. Wanneer huishoudelijke taken/werk eronder zouden lijden dan was dit een ander verhaal.
Wat ik belangrijk vind is dat er ook gezelligheid moet zijn in huis, vooral nu we door de corona maatregelen beperkt worden in activiteiten buitenshuis. Hierover zullen wij dus afspraken maken; op bepaalde dagen samen slapen / filmavond of gewoon een paar wijntjes drinken met elkaar. Ik wil hier graag aan werken want ik wil dat we beide tevreden zijn in de relatie.
vrijdag 16 oktober 2020 om 10:58
Hier idem, vind het ook niet erg, 's avonds kijk ik lekker tv languit op de bank, hij zit aan de andere kant van de woonkamer te gamen.Lorrelies schreef: ↑15-10-2020 10:10Mijn partner gamed ook elke avond.
We eten samen, kijken onze gezamenlijke serie.
Dan gaat hij lekker gamen en ik lekker douchen en met mijn telefoon in bed liggen. Hij kruipt later lekker naast mij. We knuffelen nog even en dan slapen.
Oftewel, ik heb er totaal geen last van.
We zitten dus wel in dezelfde ruimte, anders is het niet gezellig.
Soms kijken we samen iets, maar mijn man vind de tv niet zo interessant. Als ik vind dat hij teveel gamet dan zeg ik er wat van.
♡
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:04
Jeetje.. zelfs tijdens het eten met de oordoppen in zitten.. gaat ook erg ver.Selina0102 schreef: ↑15-10-2020 21:16Dat herken ik wel. Ik had ook een gamende partner en vooral dat continu praten met die mensen van het spel hele avonden en dat als ik dan iets tegen hem wilde zeggen of een gesprek dat ik dan continu een geïrriteerde/boze reactie kreeg. Heel irritant.
Terwijl ik zelf wel graag met mijn partner wilde praten na een lange werkdag maar dat spel zat er de hele tijd tussen.
Zelfs tijdens het eten op het laatst dan zat hij nog met z’n oordopjes in met anderen te praten.
Als we een avond weg gingen wilde hij soms ook gewoon vroeg naar huis zodat hij weer kon gamen.
Heb er veel gesprekken over proberen te hebben maar het had gewoon weinig zin omdat het niet veranderde en je kan mensen niet dwingen om iets te doen of laten.
Denk dat je er gewoon samen een balans in moet zien te vinden zodat je allebei tevreden bent.
Want je wilt ook weleens tegelijk naar bed gaan lijkt me anders kan je net zo goed niet samen wonen
Nee klopt, je kunt iemand niet dwingen om een hobby op te geven, maar ik vind wel dat er gecompenseerd moet worden, op de een of andere manier. Is het game gedrag ook de reden dat jullie relatie is beëindigd?
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:07
Wanneer gamed hij teveel in jouw ogen?diamantje123 schreef: ↑16-10-2020 10:58Hier idem, vind het ook niet erg, 's avonds kijk ik lekker tv languit op de bank, hij zit aan de andere kant van de woonkamer te gamen.
We zitten dus wel in dezelfde ruimte, anders is het niet gezellig.
Soms kijken we samen iets, maar mijn man vind de tv niet zo interessant. Als ik vind dat hij teveel gamet dan zeg ik er wat van.
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:16
Mijn vriend gamed ook veel, in principe elke avond en het hele weekend. De ene week wat meer dan de andere. Ik had daar in het begin dat we gingen samenwonen wel moeite mee gehad ook al was ik me wel bewust van dat hij veel gamede. Ik ben op een gegeven moment ook wat spellen gaan proberen om in die zin mee te doen aan zijn hobby, wat hij helemaal geweldig vond. Ik ben totaal geen gamer maar kon er op een gegeven moment de lol wel van inzien. Nu vraagt hij vaak in het weekend of ik meedoe met zijn vrienden wat ik dan ook wel weer lief vind. Een beetje water bij de wijn in die zin. Maar we gaan zeker nog in het weekend even de stad in of lunchen ergens. Of we kijken een serie samen. Maar dat gamen zijn favoriete vrijetijdsbesteding is daar heb ik me ook wel bij moeten neerleggen.