Corona - iemand nog tips voor dagbesteding?

16-10-2020 13:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag.
Maar ik kan echt, echt niet meer bedenken wat we moeten gaan doen de komende tijd.
Daarmee bedoel ik vooral: iets anders dan de afgelopen maanden waarin we al heel veel hebben gewandeld, gefietst, TV gekeken, naar musea, naar de speeltuin...etc.

Kortom: hoe zorg ik in deze tijd waarin veel minder kan en mag, voor wat variatie, nieuwigheid en iets om naar uit te kijken?

NB: mijn kinderen zijn 3,6 en 8.
De oudsten gaan toch naar school? Geen zwemles/sport/hobbies?
Wat nieuw speelgoed aanschaffen?
naar het strand (ook al is het ver rijden, juist leuk als je het normaal niet doet)
naar het bos
naar het speelbos
vuurtje fikken in de tuin
naar een recreatieplas met speeltoestellen (heerlijk rustig buiten het hoogseizoen)
pokemon go
geocaching
speeltuintjes-tocht door de wijk
vliegeren
Ik lees al genoeg dingen voor kinderen op die leeftijd die gewoon kunnen en gedaan worden. Ik deed niet veel anders zonder corona met mijn jongste. Pas vanaf 13 word het wat moeilijker allemaal.

Knutselen en spelletjes spelen. Kinderen in de tuin met speelgoed, sporten, gamen. Misschien uitwaaien op niet te drukke plekken/momenten?

Wat moet er verder dan uitgedaagd worden?
Madelein schreef:
16-10-2020 14:07
naar het strand (ook al is het ver rijden, juist leuk als je het normaal niet doet)
naar het bos
naar het speelbos
vuurtje fikken in de tuin
naar een recreatieplas met speeltoestellen (heerlijk rustig buiten het hoogseizoen)
pokemon go
geocaching
speeltuintjes-tocht door de wijk
vliegeren
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... udige-taal
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:08
Ik lees al genoeg dingen voor kinderen op die leeftijd die gewoon kunnen en gedaan worden. Ik deed niet veel anders zonder corona met mijn jongste. Pas vanaf 13 word het wat moeilijker allemaal.

Knutselen en spelletjes spelen. Kinderen in de tuin met speelgoed, sporten, gamen. Misschien uitwaaien op niet te drukke plekken/momenten?

Wat moet er verder dan uitgedaagd worden?
hier valt het ook mee met de aanpassingen hoor, er zijn zooo veel bossen en speelbossen dat we alleen daarmee al heel veel dagen kunnen vullen.

verder nog wat ideetjes:
zelf popcorn maken en dan een filmmiddag
een schommel in de woonkamer
gourmetten
pepernoten bakken
extra lang in bad
Lekker laten aanrommelen de hele dag. Niet teveel mee bemoeien
Wat zijn de dingen die je specifiek mist?
Want de oudste twee gaan naar school, en de jongste lijkt me prima tevreden te houden met een rondje wandelen/fietsen, speeltuintje etc.

Het weer wordt slechter, en dan zijn we sowieso meer thuis. Samen iets bakken, knutselen, film kijken, spelletjes doen.
Koop een nieuw spel, een paar dozen Lego etc.
Bedoel je in de vakantie? Doordeweeks onderneem ik weinig met de kinderen hoor. Ze gaan naar school en na schooltijd spelen ze met vriendjes, hebben muziekles etc.
7 en 9 hier. Vaak zie ik ze amper op schooldagen. Geen continuerooster, dus pas 1515 uur thuis. Wat drinken en hup ze zijn weer weg, knikkeren op het schoolplein, naar vriendjes toe.
Doen jouw kinderen van 6 en 8 dat niet? Denk dat zij best zelfstandig kunnen spelen of met vriendjes kunnen afspreken?

In het weekend: op zondag gaan we vaak wandelen of fietsen, op familie-bezoek.

Zaterdag: sport voor de jongste. De oudste rommelt wat in huis, bakt een taart met mij, speelt met een vriendje.
Dus echt niks bijzonders eigenlijk. Ook niet toen het geen corona tijd was.

In de herfstvakantie gaan we op vakantie, in Nederland.
hutten bouwen in de woonkamer
kleuren/schilderen op nummer
klei-en
iets bakken
maar ook gewoon met hun eigen speelgoed spelen, jij hoeft ze toch niet de hele dag te entertainen?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
tulpje21 schreef:
16-10-2020 14:16
Bedoel je in de vakantie? Doordeweeks onderneem ik weinig met de kinderen hoor. Ze gaan naar school en na schooltijd spelen ze met vriendjes, hebben muziekles etc.
7 en 9 hier. Vaak zie ik ze amper op schooldagen. Geen continuerooster, dus pas 1515 uur thuis. Wat drinken en hup ze zijn weer weg, knikkeren op het schoolplein, naar vriendjes toe.
Doen jouw kinderen van 6 en 8 dat niet? Denk dat zij best zelfstandig kunnen spelen of met vriendjes kunnen afspreken?

In het weekend: op zondag gaan we vaak wandelen of fietsen, op familie-bezoek.

Zaterdag: sport voor de jongste. De oudste rommelt wat in huis, bakt een taart met mij, speelt met een vriendje.
Dus echt niks bijzonders eigenlijk. Ook niet toen het geen corona tijd was.

In de herfstvakantie gaan we op vakantie, in Nederland.
Ondanks verzoek dat liefst niet te doen? Of ga je in je eigen omgeving ofzo?
Wat je opnoemt is toch prima om te doen to? Ik geloof echt niet dat kinderen daar op uitgekeken raken. Waarom moet het meer of iets anders zijn?
Volgende week heeft kind vakantie. Normaal ga ik altijd naar mijn lieve oud-oompje, maar dat laten we deze vakantie maar even. Kind heeft plannen met vriendinnen, daar hoef ik me niet druk over te maken.
Verder zijn mijn dagen gevuld met werk en de dagelijkse dingen. Weinig verschil met pre-corona. Wat minder spontane bezoekjes. Maar verder, gewoon zijn gangetje.
Pff we gaan 2 provincies verderop, zitten in de natuur, gaan niet naar grote steden. Gewoon even eruit. Ken genoeg mensen die dat doen. Ik zie er weinig kwaad in. We gaan niet naar Amsterdam ofzo.
Volgens mij heeft Rutte gezegd dat je op je vakantieadres niet teveel moet verplaatsen. Dan doen we ook niet. Gewoon wat wandelen en fietsen in de natuur. S avonds gezellig gourmetten in het huisje.
En geef de kinderen ook vrije tijd! Afspreken, luieren, spelen met de Lego of wat ze ook willen doen.
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:29
Ondanks verzoek dat liefst niet te doen? Of ga je in je eigen omgeving ofzo?
Dat is niet het verzoek hoor.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Tsja. Advies is ook drukte vermijden.
Dus dan beter naar een rustig strand wat verder dan in het plaatselijke binnenbad of winkelcentrum.
Ik vind speeltuin, boswandeling, gewoon thuis spelen of voor de deur wel prima hoor. De bijzondere dingen komen wel weer een keer.
En verder gaan school, zwemles en clubjes gewoon door, dus genoeg te doen.
Wat zou je normaal doen, wat nu niet meer mag? Misschien kunnen we daar een alternatief voor bedenken?

Wat in elk geval wel mag;
Andere kinderen uitnodigen, je kind ergens laten spelen.
Naar de bieb, zwembad, bios, pretpark, museum.
Naar het bos, heide, zee, wandelen, fietsen, speurtocht.
Knutselen, puzzelen, lego bouwen, koekjes bakken, kleien, brooddeeg maken, verkleden en schmincken, raamtekening maken, voorlezen, vingerhaken.
Klusjes zoals blaadjes harken in de tuin, auto wassen, kamer opruimen, sokken sorteren.
Kastanjes en eikels zoeken en daarmee knutselen of een herfstafel maken.
Iets knutselen/ tekenen/ bakken voor iemand (grootouders, buren).
*Sally* schreef:
16-10-2020 14:42
Dat is niet het verzoek hoor.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Onnodige verplaatsingen. Reisbewegingen liever niet. Ik heb het Rutte heel duidelijk horen zeggen dinsdag.

Dus ga liever niet. Ik snap gewoon echt niet wat daar onduidelijk is.

Maar goed, is andere pijler voor. En ook niet TO's vraag.
Madelein schreef:
16-10-2020 14:44
Tsja. Advies is ook drukte vermijden.
Dus dan beter naar een rustig strand wat verder dan in het plaatselijke binnenbad of winkelcentrum.
Eh nee, je kan prima zwemmen want eigen regio en zeer strikte regels en maximale hoeveelheid mensen tegelijk binnen... dan onnodig te gaan verplaatsen buiten je eigen regio.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 14:56
6.43% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
16-10-2020 14:52
Onnodige verplaatsingen. Reisbewegingen liever niet. Ik heb het Rutte heel duidelijk horen zeggen dinsdag.

Dus ga liever niet. Ik snap gewoon echt niet wat daar onduidelijk is.

Maar goed, is andere pijler voor. En ook niet TO's vraag.
En dit. Want ja, dat strand is rustig, maar dan ga je 2 uur naar het strand rijden en zal je toch ergens onderweg moet plassen, toch even in de rij staan voor een patatje/visje/ijsje etc.
skeeleren
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Star3 schreef:
16-10-2020 14:54
En dit. Want ja, dat strand is rustig, maar dan ga je 2 uur naar het strand rijden en zal je toch ergens onderweg moet plassen, toch even in de rij staan voor een patatje/visje/ijsje etc.
Niet uitstappen en plassen en ergens gaan eten en drinken dus. ;-).

Maar goed, zo verzandt dit topic in dat andere topic en deze TO heeft deze plannen of vragen helemaal niet.

TO, heb je wat aan de tips en ideetjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven