Corona - iemand nog tips voor dagbesteding?
vrijdag 16 oktober 2020 om 13:59
Ha allemaal,
ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag.
Maar ik kan echt, echt niet meer bedenken wat we moeten gaan doen de komende tijd.
Daarmee bedoel ik vooral: iets anders dan de afgelopen maanden waarin we al heel veel hebben gewandeld, gefietst, TV gekeken, naar musea, naar de speeltuin...etc.
Kortom: hoe zorg ik in deze tijd waarin veel minder kan en mag, voor wat variatie, nieuwigheid en iets om naar uit te kijken?
NB: mijn kinderen zijn 3,6 en 8.
ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag.
Maar ik kan echt, echt niet meer bedenken wat we moeten gaan doen de komende tijd.
Daarmee bedoel ik vooral: iets anders dan de afgelopen maanden waarin we al heel veel hebben gewandeld, gefietst, TV gekeken, naar musea, naar de speeltuin...etc.
Kortom: hoe zorg ik in deze tijd waarin veel minder kan en mag, voor wat variatie, nieuwigheid en iets om naar uit te kijken?
NB: mijn kinderen zijn 3,6 en 8.
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:07

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:08
Ik lees al genoeg dingen voor kinderen op die leeftijd die gewoon kunnen en gedaan worden. Ik deed niet veel anders zonder corona met mijn jongste. Pas vanaf 13 word het wat moeilijker allemaal.
Knutselen en spelletjes spelen. Kinderen in de tuin met speelgoed, sporten, gamen. Misschien uitwaaien op niet te drukke plekken/momenten?
Wat moet er verder dan uitgedaagd worden?
Knutselen en spelletjes spelen. Kinderen in de tuin met speelgoed, sporten, gamen. Misschien uitwaaien op niet te drukke plekken/momenten?

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:11
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... udige-taalMadelein schreef: ↑16-10-2020 14:07naar het strand (ook al is het ver rijden, juist leuk als je het normaal niet doet)
naar het bos
naar het speelbos
vuurtje fikken in de tuin
naar een recreatieplas met speeltoestellen (heerlijk rustig buiten het hoogseizoen)
pokemon go
geocaching
speeltuintjes-tocht door de wijk
vliegeren
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:11
hier valt het ook mee met de aanpassingen hoor, er zijn zooo veel bossen en speelbossen dat we alleen daarmee al heel veel dagen kunnen vullen.Luci_Morgenster schreef: ↑16-10-2020 14:08Ik lees al genoeg dingen voor kinderen op die leeftijd die gewoon kunnen en gedaan worden. Ik deed niet veel anders zonder corona met mijn jongste. Pas vanaf 13 word het wat moeilijker allemaal.
verder nog wat ideetjes:
zelf popcorn maken en dan een filmmiddag
een schommel in de woonkamer
gourmetten
pepernoten bakken
extra lang in bad

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:16
Wat zijn de dingen die je specifiek mist?
Want de oudste twee gaan naar school, en de jongste lijkt me prima tevreden te houden met een rondje wandelen/fietsen, speeltuintje etc.
Het weer wordt slechter, en dan zijn we sowieso meer thuis. Samen iets bakken, knutselen, film kijken, spelletjes doen.
Koop een nieuw spel, een paar dozen Lego etc.
Want de oudste twee gaan naar school, en de jongste lijkt me prima tevreden te houden met een rondje wandelen/fietsen, speeltuintje etc.
Het weer wordt slechter, en dan zijn we sowieso meer thuis. Samen iets bakken, knutselen, film kijken, spelletjes doen.
Koop een nieuw spel, een paar dozen Lego etc.
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:16
Bedoel je in de vakantie? Doordeweeks onderneem ik weinig met de kinderen hoor. Ze gaan naar school en na schooltijd spelen ze met vriendjes, hebben muziekles etc.
7 en 9 hier. Vaak zie ik ze amper op schooldagen. Geen continuerooster, dus pas 1515 uur thuis. Wat drinken en hup ze zijn weer weg, knikkeren op het schoolplein, naar vriendjes toe.
Doen jouw kinderen van 6 en 8 dat niet? Denk dat zij best zelfstandig kunnen spelen of met vriendjes kunnen afspreken?
In het weekend: op zondag gaan we vaak wandelen of fietsen, op familie-bezoek.
Zaterdag: sport voor de jongste. De oudste rommelt wat in huis, bakt een taart met mij, speelt met een vriendje.
Dus echt niks bijzonders eigenlijk. Ook niet toen het geen corona tijd was.
In de herfstvakantie gaan we op vakantie, in Nederland.
7 en 9 hier. Vaak zie ik ze amper op schooldagen. Geen continuerooster, dus pas 1515 uur thuis. Wat drinken en hup ze zijn weer weg, knikkeren op het schoolplein, naar vriendjes toe.
Doen jouw kinderen van 6 en 8 dat niet? Denk dat zij best zelfstandig kunnen spelen of met vriendjes kunnen afspreken?
Zaterdag: sport voor de jongste. De oudste rommelt wat in huis, bakt een taart met mij, speelt met een vriendje.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:29
Ondanks verzoek dat liefst niet te doen? Of ga je in je eigen omgeving ofzo?tulpje21 schreef: ↑16-10-2020 14:16Bedoel je in de vakantie? Doordeweeks onderneem ik weinig met de kinderen hoor. Ze gaan naar school en na schooltijd spelen ze met vriendjes, hebben muziekles etc.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:32
Volgende week heeft kind vakantie. Normaal ga ik altijd naar mijn lieve oud-oompje, maar dat laten we deze vakantie maar even. Kind heeft plannen met vriendinnen, daar hoef ik me niet druk over te maken.
Verder zijn mijn dagen gevuld met werk en de dagelijkse dingen. Weinig verschil met pre-corona. Wat minder spontane bezoekjes. Maar verder, gewoon zijn gangetje.
Verder zijn mijn dagen gevuld met werk en de dagelijkse dingen. Weinig verschil met pre-corona. Wat minder spontane bezoekjes. Maar verder, gewoon zijn gangetje.
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:33
Pff we gaan 2 provincies verderop, zitten in de natuur, gaan niet naar grote steden. Gewoon even eruit. Ken genoeg mensen die dat doen. Ik zie er weinig kwaad in. We gaan niet naar Amsterdam ofzo.
Volgens mij heeft Rutte gezegd dat je op je vakantieadres niet teveel moet verplaatsen. Dan doen we ook niet. Gewoon wat wandelen en fietsen in de natuur. S avonds gezellig gourmetten in het huisje.
Volgens mij heeft Rutte gezegd dat je op je vakantieadres niet teveel moet verplaatsen. Dan doen we ook niet. Gewoon wat wandelen en fietsen in de natuur. S avonds gezellig gourmetten in het huisje.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:42
Dat is niet het verzoek hoor.Luci_Morgenster schreef: ↑16-10-2020 14:29Ondanks verzoek dat liefst niet te doen? Of ga je in je eigen omgeving ofzo?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
vrijdag 16 oktober 2020 om 14:44
Tsja. Advies is ook drukte vermijden.
Dus dan beter naar een rustig strand wat verder dan in het plaatselijke binnenbad of winkelcentrum.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:49
Wat zou je normaal doen, wat nu niet meer mag? Misschien kunnen we daar een alternatief voor bedenken?
Wat in elk geval wel mag;
Andere kinderen uitnodigen, je kind ergens laten spelen.
Naar de bieb, zwembad, bios, pretpark, museum.
Naar het bos, heide, zee, wandelen, fietsen, speurtocht.
Knutselen, puzzelen, lego bouwen, koekjes bakken, kleien, brooddeeg maken, verkleden en schmincken, raamtekening maken, voorlezen, vingerhaken.
Klusjes zoals blaadjes harken in de tuin, auto wassen, kamer opruimen, sokken sorteren.
Kastanjes en eikels zoeken en daarmee knutselen of een herfstafel maken.
Iets knutselen/ tekenen/ bakken voor iemand (grootouders, buren).
Wat in elk geval wel mag;
Andere kinderen uitnodigen, je kind ergens laten spelen.
Naar de bieb, zwembad, bios, pretpark, museum.
Naar het bos, heide, zee, wandelen, fietsen, speurtocht.
Knutselen, puzzelen, lego bouwen, koekjes bakken, kleien, brooddeeg maken, verkleden en schmincken, raamtekening maken, voorlezen, vingerhaken.
Klusjes zoals blaadjes harken in de tuin, auto wassen, kamer opruimen, sokken sorteren.
Kastanjes en eikels zoeken en daarmee knutselen of een herfstafel maken.
Iets knutselen/ tekenen/ bakken voor iemand (grootouders, buren).

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:52
Onnodige verplaatsingen. Reisbewegingen liever niet. Ik heb het Rutte heel duidelijk horen zeggen dinsdag.*Sally* schreef: ↑16-10-2020 14:42Dat is niet het verzoek hoor.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Dus ga liever niet. Ik snap gewoon echt niet wat daar onduidelijk is.
Maar goed, is andere pijler voor. En ook niet TO's vraag.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:54
Eh nee, je kan prima zwemmen want eigen regio en zeer strikte regels en maximale hoeveelheid mensen tegelijk binnen... dan onnodig te gaan verplaatsen buiten je eigen regio.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 14:56
6.43% gewijzigd

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:54
En dit. Want ja, dat strand is rustig, maar dan ga je 2 uur naar het strand rijden en zal je toch ergens onderweg moet plassen, toch even in de rij staan voor een patatje/visje/ijsje etc.Luci_Morgenster schreef: ↑16-10-2020 14:52Onnodige verplaatsingen. Reisbewegingen liever niet. Ik heb het Rutte heel duidelijk horen zeggen dinsdag.
Dus ga liever niet. Ik snap gewoon echt niet wat daar onduidelijk is.
Maar goed, is andere pijler voor. En ook niet TO's vraag.

vrijdag 16 oktober 2020 om 14:56
Niet uitstappen en plassen en ergens gaan eten en drinken dus.

Maar goed, zo verzandt dit topic in dat andere topic en deze TO heeft deze plannen of vragen helemaal niet.
TO, heb je wat aan de tips en ideetjes?