Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen niks anders doen dan afwachten inderdaad.
Ik verwacht dat ik hier regelmatig ga schrijven haha
Yongpeople schreef:
17-10-2020 08:46
Kunnen niks anders doen dan afwachten inderdaad.
Ik verwacht dat ik hier regelmatig ga schrijven haha
Je bent hier van harte welkom! Het duurt allemaal zolang omdat je verlangt naar een kindje. Je wil het zo graag en je hebt zoveel liefde te geven. Ik heb zelf lang gewacht omdat ik niet meer durfde. En nu heb ik echt een model baby in mijn armen. Een prachtig kindje :love: en ik weet dat het ook allemaal anders kan zijn. Ik tel mijn zegeningen en ik ben een supertrotse moeder :heart: en qhij wordt elke dag leuker :proud:
Ik gun het jullie allemaal zo! :redrose:

Blijf van je afschrijven wanneer je er behoefte aan hebt. En ik denk dat ik wel een beetje voor iedereen hier spreek door te zeggen dat we allemaal proberen te reageren.
Sterkte met afwachten en voel je behoefte: wij zijn er
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Yongpeople en Maze19, van harte welkom, en gefeliciteerd met de zwangerschap.

Yongpeople als je zo lang over een zwangerschap gedaan hebt en het een keertje misgegaan is kan ik me voorstellen dat je je nu druk maakt. Je hoopt natuurlijk zo erg dat het nu goed gaat. Tips heb ik niet echt, voor mij waren de eerste weken echt doorkomen, en nog steeds is het wel spannend. Hoewel ik de baby nu veel voel en daardoor gaat het wel wat beter.

Maar zoals je hier kan lezen en ook zoals bij Maze kan het (veel) later ook nog misgaan. Wat een verschrikkelijk verhaal Maze, van je baby die met 32 weken stilgeboren is. Mag ik vragen wat er gebeurd is?

Met jouw termijn voelde ik me ook nog niet echt zwanger, kort daarna wel. Ik werd heel ziek, maar dat geldt niet voor alle zwangere vrouwen! Elke vrouw en elke zwangerschap is anders. Het is nu helaas gewoon afwachten. Krijg je wel psychologische hulp?

Hier heb ik wéér een virusje. Dit is denk ik al het vijfde sinds ik zwanger ben :| In de vijftien jaar hiervoor ben ik nooit ziek geweest!
Maze19 schreef:
16-10-2020 23:48
Hoi allemaal,

Ik zag dit topic en wil graag meeschrijven. Ik weet nog niet of ik mega actief zal zijn, maar de tijd zal het leren..

Even een korte geschiedenis: ruim 3 jaar geleden gestopt met de pil om zwanger te worden. Sindsdien 3 keer zwanger geweest; twee keer een missed abortion bij ongeveer 6/7 weken (tweede keer waren twee vruchtjes).

Bij de derde zwangerschap is onze zoon bij 32 weken overleden in mijn buik en een paar dagen later stilgeboren. Dit is nu ruim een jaar geleden.

Inmiddels ben ik weer -na 8 maanden proberen- ruim 5 weken zwanger en ik vind het best wel spannend, zoals jullie wellicht begrijpen.

Ik voel mij i.t.t. de eerdere zwangerschappen echt niet zwanger. Dat baart me dus wel een beetje zorgen. Over anderhalve week hebben we de eerste echo, en dan hoop ik een kloppend hartje te zien. Tot die tijd moeten we maar afwachten, maar het blijft lastig...

@ mieremuis: sterkte de komende periode :redrose:
Sorry Maze19, ik had jou bericht even gemist ook voor jou geldt: als je hier van je af wil schrijven: wij zijn er. En jij bent ook van harte welkom!

Jeetje 32 weken! Ik heb mijn zoon verloren met 41 weken en 2 dagen voor de geboorte overleden. Is bij mij nu 5 jaar geleden. Nu na 5 jaar pas gedurfd om het opnieuw te proberen en ik heb nu een gezonde zoon van 7 weken oud. Ik voelde mij ook niet zwanger. Sterker nog ik wist het pas na 8 weken en bij de echo was het al 10 weken. En ik voelde me daarna ook niet zwanger. Ik heb een perfecte zwangerschap gehad. In het begin achterelkaar heel ziek geweest maar daarna niet meer. Ook heel actief geweest en kon mijn termijn tot mijn verlof makkelijk af maken. Zelfs twee dagen voordat ik zou worden ingeleid heb ik nog 2.5 kilometer gelopen. Het is dat ik mijn jochie heel goed voelde anders zou ik ook niet gezegd hebben dat ik zwanger was. Probeer er van te genieten hoe moeilijk ook. Ik zat ook constant in zorgen. Heb er pas op het laatst van kunnen genieten. En toen had ik hem in mijn armen. Toen was het helemaal goed. :heart:

Als je wil praten mag je altijd pb en. Geld trouwens ook voor iedereen.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dank je wel, mybestfriend! Jij beterschap! Hoop dat je gauw opknapt.

Ik moet zeggen dat ik nog niet superblij kan zijn. Natuurlijk ben ik wel blij dat ik weer zwanger ben, maar het echte blije (van de daken schreeuwen) gevoel heb ik nog niet en misschien komt dat ook pas als het allemaal goed is verlopen.

Er is helaas geen oorzaak voor het overlijden gevonden. We hebben alle onderzoeken laten doen, zowel bij onze zoon alsook bij mij, maar zonder aanwijsbare oorzaak. Het was van het een op het andere moment klaar, ik voelde hem niet meer bewegen. Dat gebeurt schijnbaar. De artsen hadden voor de onderzoeken wel al verteld dat er ook een (grote) kans was dat er geeb oorzaak uit zou komen.

Vooralsnog geen psychologische hulp (nodig) gehad. Maar misschien dat ik gedurende de zwangerschap daar wel behoefte aan heb.

Zonneoog, ik las jouw verhaal. Ook echt verschrikkelijk wat jou is overkomen. Wel heel goed (en hoopvol) nieuws dat je inmiddels een klein ventje hebt! Mijn vorige zwangerschap was eigenlijk, totdat het misging bij 32 weken, een droomzwangerschap. Ik voelde me weliswaar zwanger, maar ik had er verder geen last van ofzo. Ik verwacht dat de zorgen inderdaad pas weg zijn als dit kindje veilig in mijn armen ligt. Maar vermoedelijk beginnen dan andere zorgen die horen bij het moederschap :-D
Maze welkom (hier ook een Lucifer fan!). Wat een triest verhaal heb je meegemaakt, je wereld staat ineens op z'n kop, zo heb je een bewegend kindje in je buik en zo sta je met lege handen... Of wel een kindje in je hart maar niet op je schoot :'(

Ik kan me voorstellen dat het super spannend is nu... Krijg je extra echo's?

Ik leef met je mee en duim voor je!
Dank je, Mieremuis! Je zegt het heel treffend: wel een kindje in mijn hart, maar helaas niet om ons heen..

Ik heb over anderhalve week een afspraak in het ziekenhuis, dan horen we vast meer over hoe en wat. Ik denk dat als we behoefte hebben aan meer controles en echo's dat dat wel kan.
Maze , wat een verhaal.
Heel veel sterkte met het verlies.
En wat fijn dat je nu weer zwanger bent!

Het blijft een wonder natuurlijk en het is lastig te begrijpen.

Hopelijk is de eerste echo goed😘
Dames, rustig hier. Hoe gaat het met jullie en met de (buik)baby’s?
Mieremuis, hoe gaat het met jou? Heb je al de curettage gehad? Hoe gaat het lichamelijk en mentaal? Gaan ze nu verder onderzoeken doen?

Hier nu 22 weken. Virusjes voorbij, en voel me wel iets beter en iets meer energie. Wel altijd een misselijkheid aanwezig waardoor ik heel rustig aan moet doen. Werk gaat moeizaam helaas, maar krijg gelukkig alle medewerking.

Baby is heel beweeglijk. Dat is superleuk en ik ben zo blij en dankbaar dat ik dit toch nog een keer mee mag maken. Maar de spanning blijft wel, hoewel niet meer zo hevig als in het begin. Als ik haar een uur niet gevoeld heb word ik al zenuwachtig. Van opmerkingen als ‘wat een kleine buik nog’ of ‘die buik begint al aardig te groeien’ word ik ook al nerveus. Ik weet ook zo aandoeningen op te lepelen die bij een kleine/grote buik passen. :facepalm:

Fijn weekend allemaal!
Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Mybestfriend: lastig hé, als je allerlei mogelijke doemscenario’s kent en deze niet zomaar uit je geheugen kunt wissen. Heel herkenbaar. Fijn dat je het kindje goed voelt bewegen. Ik kijk daar erg naar uit.

Hier alles goed. Gisteren een mooie pretecho gehad waarbij het kleintje eerst lekker lag te slapen en daarna heerlijk begon te bewegen en ik beentjes heb zien schoppen. Verder liet hij/zij heel mooi het gezichtje zien. Morgen ben ik 12 weken.
Hier gaat alles goed. Inmiddels 5+5 pas hahah maar voel me niet zwanger😅 dus hopelijk dat ik het gevoel krijg na de echo dat ik dan geloof dat het echt is
Unexpectedmom wat fijn dat je een goede echo had! Super om al een echt kindje te zien, heb je er al een beetje vertrouwen in?

Mybestfriend, ik kan me de zenuwen voorstellen, toch ben je al de meest kritische punten voorbij, er is eigenlijk geen reden om aan te nemen dat er nu iets mis is toch? Maar ik snap het, er kan zooooveel gebeuren nog. Maar de kans dat het gewoon normaal verloopt is veel groter. En je wordt goed in de gaten gehouden. Ik geloof er in dat het goed komt!

Yongpeople, wat is het nog pril, ik duim voor je!

Met mij gaat het redelijk, de curettage ging niet door omdat ik verkouden was, gelukkig coronatest goed maar curettage is verplaatst naar volgende week.
Echter vanochtend is alsnog begonnen met bloedverlies en buikpijn. Eerste keer dat een miskraam spontaan begint bij mij. Heb al de hele dag last, alleen behalve bloed en klein stolsel geen vrucht of weefsel verloren nog. Ik hoop echt dat het nou goed op gang komt, punt 1 ben ik er klaar mee en punt 2 ik moet maandag weer werken en in de zorg is het nu echt erg lastig als ik er niet ben! o_o
Maarja als de miskraam niet compleet is ga ik echt niet, ik wil niet op de wc daar m'n kindje en alles verliezen... Zo irritant dit!
Ach Mieremuis wat gedonder! Ik snap dat je er klaar mee bent :hug:
En als jij je leidinggevende inlicht... Kun je dan niet gewoon PBL in kunnen zetten? Mijn leidinggevende weet van mijn verleden en die is heel flexibel in dit soort dingen. Personeelstekort of niet jij gaat voor.

Hier gaat het ook prima! Ons kereltje doet het goed en groeit als kool. Is alweer 8 weken. Maandag weer naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat hun nu zeggen. Moet hem nu wel goed in de gaten houden want meneer begint te draaien :O heb een speciaal kussen ervoor waardoor hij niet op zijn buikje kan draaien maar de kleine man is er vroeg bij.
Voor de rest is en blijft het een heerlijk jochie :love: begint ook wat te 'boeven'lekker met zijn speentje gooien en lachen als jij het weer geeft en dan weer eruit gooien. Veel brabbelen en kirren. Krampjes heeft ie bijna al niet meer en er begint zowaar een ritme in te komen in de dag. Ga 9 november weer aan de slag. Ene kant: heel erg leuk andere kant: meh!! Zal vast loslopen maar toch

@mybestfriend: je bent op de goede weg. Over de helft. En probeer als mensen het over je buik hebben om dit als iets positiefs te zien. Je bent gewoon mooi zwanger. En je voelt haar zo goed probeer daar op te vertrouwen. Hoe moeilijk dat ook is.

@unexpectedmom: wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Geef het je dat wat meer rust? Ondanks je moeilijke situatie? Wat je trouwens goed ondergaat! :kneel:

@yongpeople: ik duim ook voor je mee. Ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had maar dan bij deze :-] als je de echo hebt gehad laat je het dan even weten? Ben heel nieuwsgierig :$
Mieremuis, wat vervelend dat het nog niet lekker doorzet. Misschien toch nog even geduld? Ik heb zelf bij een miskraam er toen wel voor gekozen om het af te wachten i.p.v. een curettage. Maar weet niet of ik daar weer voor zou kiezen.

Unexpectedmom, fijn dat de echo weer goed was. Hoe gaat het verder met je?

Yongpeople, jij hebt nog een lange weg voor de boeg. Maar elke dag is er weer een. En achteraf gaat het dan toch wel weer snel 🙂 Wanneer heb je de echo?

Zonneoog, weer naar het consultatiebureau! Hoe vaak is dat wel niet? Ik ben er helemaal uit. Wat een vlotterik die jongen van jou! Ben benieuwd hoe het straks gaat als je werkt.

Jessica, hoe gaat het met jou?
Nou heb net een spoed curettage gehad.
Vannacht het kindje verloren, dat ligt thuis in de koelkast in een bakje water. Vingertjes en teentjes en alles erop... Hij of zij krijgt vandeweek een plekje bij de vlinder struik waar ook wat as van ons eerste zoontje ligt :heart:

Placenta kwam echter niet, vannacht enorm veel bloed verloren dus vanochtend naar SEH, op SEH met tang weefsel verwijderd wat in de uitgang zat maar ik bleef fors bloeden dus uiteindelijk spoed curettage gekregen onder ruggenprik.
Lig nu te wachten tot ik m'n benen weer kan bewegen en hopelijk vanmiddag nog naar huis.
Was hier al bang voor, inmiddels 14 weken zwanger dus echt wel late miskraam, kans op problemen is dan groter en dat blijkt ook wel...
Jee Mieremuis, wat een naar verloop! Weet je ook hoeveel bloed je verloren hebt? Gelukkig dat het nu wel ‘afgerond’ is, en dan maar weer met frisse moed vooruit...

Hier bij de miskraam met 12 weken ook een dergelijke complicatie. Kindje kwam er niet uit, twee ambulances gekomen, uiteindelijk 2,5e liter of meer bloed verloren. Heeft eerlijk gezegd best een tijdje geduurd voor ik opgeknapt was. Hoop dat jij wat minder bent verloren.

Heel veel sterkte! Hopelijk vanmiddag lekker thuis :hug:
Ik heb 5 november de echo dus nog even afwachten inderdaad.

Ooh wat een verhalen. Heel veel sterkte allebei!
2,5 Liter? O_O Dan was je er echt bijna geweest, ik snap dat ze 2 ambu's hebben gestuurd, heftig!
Ik denk dat ik tegen een liter zat, het bleef maar stromen op de SEH ook, alles zat onder, Hb is een punt gedaald na de OK, dat loopt altijd wat achter dus het zal wel iets meer zijn. Maar ik voel me nu wel redelijk eigenlijk, ben thuis en heb staal pillen meegekregen en goed gegeten, morgen even niet werken en dan maar kijken.

Voorlopig ga ik even niet zwanger worden, dit heeft er in gehakt, ik ben bang voor herhaling en ik wil eerst weten van de gyn of er een oorzaak is voor die herhaalde miskramen, als we dit soort dingen kunnen voorkomen... Die afspraak staat eind november en volgens mij mag je bij die onderzoeken minstens 3 maanden niet zwanger zijn geweest.
Het is even niet anders. Ik hoop dat het bij ons mag lopen zoals bij jou Mybestfriend, na al die narigheid toch een zwangerschap die voorspoedig lijkt te gaan.
Mieremuis: wat ben jij sterk!! Ook zoals je erin staat. Ik heb bewondering voor jou :hug: :rose: hoe gaat het nu met je?

Ik ben vandaag naar het consultatiebureau geweest en daar was ie de ster :proud: arts bleef maar zeggen dat het zo'n mooi kereltje is. :proud: moet ze wel zeggen natuurlijk.

Hij was vorige keer 3945 gram. Nu gegroeid naar 4530 gram. Is 3cm gegroeid en het hoofdje 1 cm wat precies goed was volgens de arts. Nu volgende maand terug en dan krijgt hij 2 vaccinaties :cry: als hij het net zo goed doet als met de hielprik dan ben ik heel erg blij. Anders moet man maar even gaan.
Zonneoog schreef:
24-10-2020 22:40
Ach Mieremuis wat gedonder! Ik snap dat je er klaar mee bent :hug:
En als jij je leidinggevende inlicht... Kun je dan niet gewoon PBL in kunnen zetten? Mijn leidinggevende weet van mijn verleden en die is heel flexibel in dit soort dingen. Personeelstekort of niet jij gaat voor.

Hier gaat het ook prima! Ons kereltje doet het goed en groeit als kool. Is alweer 8 weken. Maandag weer naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat hun nu zeggen. Moet hem nu wel goed in de gaten houden want meneer begint te draaien :O heb een speciaal kussen ervoor waardoor hij niet op zijn buikje kan draaien maar de kleine man is er vroeg bij.
Voor de rest is en blijft het een heerlijk jochie :love: begint ook wat te 'boeven'lekker met zijn speentje gooien en lachen als jij het weer geeft en dan weer eruit gooien. Veel brabbelen en kirren. Krampjes heeft ie bijna al niet meer en er begint zowaar een ritme in te komen in de dag. Ga 9 november weer aan de slag. Ene kant: heel erg leuk andere kant: meh!! Zal vast loslopen maar toch

@mybestfriend: je bent op de goede weg. Over de helft. En probeer als mensen het over je buik hebben om dit als iets positiefs te zien. Je bent gewoon mooi zwanger. En je voelt haar zo goed probeer daar op te vertrouwen. Hoe moeilijk dat ook is.

@unexpectedmom: wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Geef het je dat wat meer rust? Ondanks je moeilijke situatie? Wat je trouwens goed ondergaat! :kneel:

@yongpeople: ik duim ook voor je mee. Ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had maar dan bij deze :-] als je de echo hebt gehad laat je het dan even weten? Ben heel nieuwsgierig :$

Fijn dat het zo goed gaat! Dat werken is inderdaad even shit maar ook dat went wel.

Met ons gaat het goed. M’n kleine man is volgende week maandag al 5 maanden! Wat gaat de tijd toch snel. Dinsdag moet ik met hem naar het consultatiebureau. Volgens mij is hij echt veel gegroeid op 2 maanden ben benieuwd.

Ik heb het even druk, vandaar dat ik minder actief ben. Ons huis is klaar, waarvan we 8 oktober de sleutel van hebben gekregen. En daar moest nog het een en ander gebeuren voordat de muren en vloeren konden gedaan worden. Over 2 weken gaan we waarschijnlijk al verhuizen!! Kan niet wachten. Woon op dit moment nog bij m’n schoonouders.
jessica249 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 15:59
0.04% gewijzigd
Jeetje wat een verhalen! Veel sterkte mieremuis! :hug:
Zonneoog schreef:
26-10-2020 15:08
Mieremuis: wat ben jij sterk!! Ook zoals je erin staat. Ik heb bewondering voor jou :hug: :rose: hoe gaat het nu met je?

Ik ben vandaag naar het consultatiebureau geweest en daar was ie de ster :proud: arts bleef maar zeggen dat het zo'n mooi kereltje is. :proud: moet ze wel zeggen natuurlijk.

Hij was vorige keer 3945 gram. Nu gegroeid naar 4530 gram. Is 3cm gegroeid en het hoofdje 1 cm wat precies goed was volgens de arts. Nu volgende maand terug en dan krijgt hij 2 vaccinaties :cry: als hij het net zo goed doet als met de hielprik dan ben ik heel erg blij. Anders moet man maar even gaan.
Het gaat wel, ik ga morgen weer werken, ook wel goed afleiding, wel beetje ijzertekort maar gaat vast wel lukken. Bloedverlies is al heel weinig nu. Vandaag hebben we het kindje in een mooi klein doosje begraven in de tuin.

Je zal vast een echt mooi kereltje hebben! Als de CB arts dat zo vaak zegt dan is het vast een opvallend knap kindje, ze zeggen dat heus niet bij elk kindje :)
Die prikjes, vreselijk! De eerste vielen nog mee maar als ze eenmaal iets groter zijn en er meer van mee krijgen, zo zielig! Helemaal als het er 2 tegelijk zijn... Ik zou in elk geval kijken door wie hij het best getroost wordt meestal en die moet dan mee :P
Och Mieremuis, wat naar. Pas je wel goed op jezelf alsjeblieft?
Mieremuis schreef:
26-10-2020 21:56
Het gaat wel, ik ga morgen weer werken, ook wel goed afleiding, wel beetje ijzertekort maar gaat vast wel lukken. Bloedverlies is al heel weinig nu. Vandaag hebben we het kindje in een mooi klein doosje begraven in de tuin.

Je zal vast een echt mooi kereltje hebben! Als de CB arts dat zo vaak zegt dan is het vast een opvallend knap kindje, ze zeggen dat heus niet bij elk kindje :)
Die prikjes, vreselijk! De eerste vielen nog mee maar als ze eenmaal iets groter zijn en er meer van mee krijgen, zo zielig! Helemaal als het er 2 tegelijk zijn... Ik zou in elk geval kijken door wie hij het best getroost wordt meestal en die moet dan mee :P
Toen ik echt net bevallen was zei de verloskundige ook al dat het zo'n mooi mannetje was. En hij is inderdaad goed gelukt al zeg ik hetzelf :proud: hij heeft hele donkerblauwe kijkers tegen het zwarte aan. Je ziet zijn iris bijna niet. En in combinatie met zijn donkere haartjes die die krijgt... Klein hartenbrekertje :love: :flirting: heeft ie niet van mij. Wel de donkere haartjes :proud: de rest moet wel van papa zijn :heart:

Mieremuis zorg je wel goed voor jezelf, zoals mybestfriend al zegt? Wees lief voor jezelf en ga niet te snel weer aan de slag. Luister goed naar jezelf want het is niet niks allemaal. Toen ik mijn eerste kindje verloor ging ik na 2 weken weer werken. Stomste plan ooit. Na een jaar nog last van lichamelijke klachten. Nog maar niet te spreken over de geestelijke. Pas alsjeblieft goed op jezelf :hug: :redrose:
Mieremuis schreef:
26-10-2020 21:56

Mieremuis, hoe gaat het met je? En op het werk vandaag? Is dat niet wat snel?wat mooi dat jullie het kindje een mooi plaatsje hebben gegeven!
Ik denk aan je :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven