Wel dtp geen bmr

19-10-2020 19:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje : mijn dochter krijgt binnenkort de 9 jaars prik. Ik wil dat ze wel de dtp krijgt maar op dit moment niet de bmr. Ik moet dat op dat moment aangeven denk ik, ik ga ervan uit dat de prikken los gegeven worden. Heeft iemand ervaring met op het moment zelf aangeven dat je 1 van de 2 prikken niet wil?

Dank!
Waarom wil je de BMR niet?
Wat is het probleem? Je gaat er naartoe, meldt aan de balie dat je maar voor 1 van de prikken komt, levert bij de prikdame die ene kaart in en je kind zal maar 1 prik krijgen (misschien ook mondeling even melden bij de prikkers, zodat ze niet uit automatisme 2 prikken pakken)
Bmr is toch een herhaling? Bof, mazelen, rode hond toch? Waarom zou je die niet willen geven? Heeft ze die de eerste keer wel gehad?
Ze worden los gegeven, eentje in de ene en de andere in de andere arm. Geen ervaring maar ik neem aan dat je het gewoon ter plekke even kunt zeggen.

Daar komt geen discussie van lijkt mij.
Blablabla97 schreef:
19-10-2020 19:28
Waarom wil je de BMR niet?
Dat is geen antwoord op mijk vraag:)
Doreia* schreef:
19-10-2020 19:30
Bmr is toch een herhaling? Bof, mazelen, rode hond toch? Waarom zou je die niet willen geven? Heeft ze die de eerste keer wel gehad?
Dat is geen antwoord op mijn vraag :)
Kan prima.
Ze gaan je natuurlijk wel vertellen dat de prik aan te bevelen is en ze willen het hoe en waarom weten en dan mag je zelf bedenken of je in gesprek gaat of dat je dat laat.
.
Staat er een telefoonnummer op de uitnodiging? Dan kun je ze bellen en het vragen. Daarnaast vraag ik me ook af waarom je de bmr niet wil.
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2020 19:30
Ze worden los gegeven, eentje in de ene en de andere in de andere arm. Geen ervaring maar ik neem aan dat je het gewoon ter plekke even kunt zeggen.

Daar komt geen discussie van lijkt mij.
Dankjewel. Ik ga daar ook een beetje van uit. Maar omdat het nu in zo'n hal wordt gegeven en niet bij de GGD heb ik visioenen van lange rijen en van mensen die klaar zitten met 2 spuiten:).
haringkje schreef:
19-10-2020 19:33
Dankjewel. Ik ga daar ook een beetje van uit. Maar omdat het nu in zo'n hal wordt gegeven en niet bij de GGD heb ik visioenen van lange rijen en van mensen die klaar zitten met 2 spuiten:).
Die visioenen kloppen heel aardig hij het pre-coronatijdsvak. Maar nog steeds snap ik niet wat je probleem is. Je kunt toch gewoon zeggen dat je een van die twee niet wilt hebben?
In Nederland is geen enkele vaccinatie wettelijk verplicht, dus je kunt gewoon aangeven dat je je dochter de BMR niet wil geven en dat hebben ze dan maar te respecteren.
Het is toch heel normaal dat men vraagd waarom je ervoor kiest niet de BMR te willen vaccineren.
Ik vind jouw antwoord met dat is geen antwoord op mijn vraag ook niet echt aardig over komen.
Ze willen waarschijnlijk gewoon met je mee denken.
Blijf in jezelf geloven !
haringkje schreef:
19-10-2020 19:33

Ja, zo ging dat bij ons ook (alweer ruim 3 jaar terug), maar je hebt echt wel even gelegenheid om te zeggen dat jullie alleen voor de dtp prik komen.
Ik denk dat hier veel mensen schrijven die zowel de bof, mazelen als rode hond hebben gehad. Degenen die het niet overleefd hebben, zie je nooit.
Ga je hem later nog wel laten geven?
Ik raad je in ieder geval aan om je dochter een trui met lange mouwen te laten dragen. Anders gaan die verpleegkundigen haar misschien ieder aan een arm pakken en beginnen ze gelijk met prikken.
05-2019 schreef:
19-10-2020 19:38
Het is toch heel normaal dat men vraagd waarom je ervoor kiest niet de BMR te willen vaccineren.
Het is algemeen bekend dat werkelijk élk vaccinatietopic hier ontaardt in een lelijke discussie.

Ik snap dus wel dat TO het graag bij haar vraag wil houden.
.
WitteHaai schreef:
19-10-2020 19:40
Ik raad je in ieder geval aan om je dochter een trui met lange mouwen te laten dragen. Anders gaan die verpleegkundigen haar misschien ieder aan een arm pakken en beginnen ze gelijk met prikken.
Ik weet niet waar jij vaccinaties laat zetten maar ik ken werkelijk niemand die gelijk bij binnenkomst 2 armen beet pakt en gelijk begint met prikken.
05-2019 schreef:
19-10-2020 19:38
Ik vind jouw antwoord met dat is geen antwoord op mijn vraag ook niet echt aardig over komen.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vraag of iemand ervaring heeft met het proces. Een praktische vraag. Ik ben niet op zoek naar meningen, adviezen of discussies. De vraag "waarom wil je de BMR niet" is gericht op een discussie of ongevraagd advies. Dat is verder totaal niet onaardig bedoel. Gewoon een praktische vraag waarop ik een ervaring van een mede forummer hoop te krijgen.
WitteHaai schreef:
19-10-2020 19:40

Broodje aap. Zo gaat dat echt niet. :proud:
Het zijn de jaren '50 niet.
Rooss4.0 schreef:
19-10-2020 19:41
Het is algemeen bekend dat werkelijk élk vaccinatietopic hier ontaardt in een lelijke discussie.

Ik snap dus wel dat TO het graag bij haar vraag wil houden.
Inderdaad!! Letterlijk alle topics😅
Ik begin er niet aan:)
Je krijgt twee verschillende vaccinatiesbriefjes volgens mij, voor beide prikken één. Dan lever je alleen die ene dit je wilt in, de andere niet (en zegt het nog duidelijk).

Ze prikken in principe beide armen tegelijk, maar je kunt natuurlijk gewoon zeggen dat je alleen die ene wilt. Daar is echt wel tijd/gelegenheid voor.
PietjeBello schreef:
19-10-2020 19:41
Ik weet niet waar jij vaccinaties laat zetten maar ik ken werkelijk niemand die gelijk bij binnenkomst 2 armen beet pakt en gelijk begint met prikken.
Haha, dat inderdaad; kom hier, ik ga je prikken! :lol:

Dat is overigens geen probleem; ik heb er eentje bij wie de vaccinaties op een andere manier gezet moeten worden dan de reguliere manier en dat is ook geen probleem.

Overigens hier ook wel een beetje nieuwsgierigheid over waarom wel de één maar niet de ander... :-$
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Er zijn best redenen waarom ervoor gekozen wordt de BMR uit te stellen.
Natuurlijk ben je daar niet iedereen uitleg over verschuldigd. Moeimakerij.

Ik zou raar staan te kijken als de prikkers gaan vragen waaròm niet, als je gewoon meldt dat je alleen voor de ene prik komt. Komt echt wel vaker voor.
-Nienke- schreef:
19-10-2020 19:44
Je krijgt twee verschillende vaccinatiesbriefjes volgens mij, voor beide prikken één. Dan lever je alleen die ene dit je wilt in, de andere niet (en zegt het nog duidelijk).

Ze prikken in principe beide armen tegelijk, maar je kunt natuurlijk gewoon zeggen dat je alleen die ene wilt. Daar is echt wel tijd/gelegenheid voor.
Mijn zus heeft voor haar kinderen alle prikken uitgesteld en daar werd nooit moeilijk over gedaan. De discussie met familie ging ze ook niet aan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven