Wel dtp geen bmr
maandag 19 oktober 2020 om 19:25
Vraagje : mijn dochter krijgt binnenkort de 9 jaars prik. Ik wil dat ze wel de dtp krijgt maar op dit moment niet de bmr. Ik moet dat op dat moment aangeven denk ik, ik ga ervan uit dat de prikken los gegeven worden. Heeft iemand ervaring met op het moment zelf aangeven dat je 1 van de 2 prikken niet wil?
Dank!
Dank!
maandag 19 oktober 2020 om 19:29

maandag 19 oktober 2020 om 19:31
Dat is geen antwoord op mijk vraag:)
maandag 19 oktober 2020 om 19:33
Dankjewel. Ik ga daar ook een beetje van uit. Maar omdat het nu in zo'n hal wordt gegeven en niet bij de GGD heb ik visioenen van lange rijen en van mensen die klaar zitten met 2 spuiten:).Hetvrijewoord schreef: ↑19-10-2020 19:30Ze worden los gegeven, eentje in de ene en de andere in de andere arm. Geen ervaring maar ik neem aan dat je het gewoon ter plekke even kunt zeggen.
Daar komt geen discussie van lijkt mij.
maandag 19 oktober 2020 om 19:35
Die visioenen kloppen heel aardig hij het pre-coronatijdsvak. Maar nog steeds snap ik niet wat je probleem is. Je kunt toch gewoon zeggen dat je een van die twee niet wilt hebben?

maandag 19 oktober 2020 om 19:38

maandag 19 oktober 2020 om 19:38
Ja, zo ging dat bij ons ook (alweer ruim 3 jaar terug), maar je hebt echt wel even gelegenheid om te zeggen dat jullie alleen voor de dtp prik komen.

maandag 19 oktober 2020 om 19:41
Het is algemeen bekend dat werkelijk élk vaccinatietopic hier ontaardt in een lelijke discussie.
Ik snap dus wel dat TO het graag bij haar vraag wil houden.
.

maandag 19 oktober 2020 om 19:41
Ik weet niet waar jij vaccinaties laat zetten maar ik ken werkelijk niemand die gelijk bij binnenkomst 2 armen beet pakt en gelijk begint met prikken.
maandag 19 oktober 2020 om 19:42
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vraag of iemand ervaring heeft met het proces. Een praktische vraag. Ik ben niet op zoek naar meningen, adviezen of discussies. De vraag "waarom wil je de BMR niet" is gericht op een discussie of ongevraagd advies. Dat is verder totaal niet onaardig bedoel. Gewoon een praktische vraag waarop ik een ervaring van een mede forummer hoop te krijgen.

maandag 19 oktober 2020 om 19:43
maandag 19 oktober 2020 om 19:44
maandag 19 oktober 2020 om 19:44
Je krijgt twee verschillende vaccinatiesbriefjes volgens mij, voor beide prikken één. Dan lever je alleen die ene dit je wilt in, de andere niet (en zegt het nog duidelijk).
Ze prikken in principe beide armen tegelijk, maar je kunt natuurlijk gewoon zeggen dat je alleen die ene wilt. Daar is echt wel tijd/gelegenheid voor.
Ze prikken in principe beide armen tegelijk, maar je kunt natuurlijk gewoon zeggen dat je alleen die ene wilt. Daar is echt wel tijd/gelegenheid voor.
maandag 19 oktober 2020 om 19:45
Haha, dat inderdaad; kom hier, ik ga je prikken!PietjeBello schreef: ↑19-10-2020 19:41Ik weet niet waar jij vaccinaties laat zetten maar ik ken werkelijk niemand die gelijk bij binnenkomst 2 armen beet pakt en gelijk begint met prikken.

Dat is overigens geen probleem; ik heb er eentje bij wie de vaccinaties op een andere manier gezet moeten worden dan de reguliere manier en dat is ook geen probleem.
Overigens hier ook wel een beetje nieuwsgierigheid over waarom wel de één maar niet de ander...

Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

maandag 19 oktober 2020 om 19:47
maandag 19 oktober 2020 om 19:47
Mijn zus heeft voor haar kinderen alle prikken uitgesteld en daar werd nooit moeilijk over gedaan. De discussie met familie ging ze ook niet aan-Nienke- schreef: ↑19-10-2020 19:44Je krijgt twee verschillende vaccinatiesbriefjes volgens mij, voor beide prikken één. Dan lever je alleen die ene dit je wilt in, de andere niet (en zegt het nog duidelijk).