Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Ik zag vandaag een sticker achterop een auto "Nee, tegen 1,5 meter". Dat lijkt me nou juist bij autorijden wél handig, minstens 1,5 meter. :hihi:

Ik ben benieuwd welke boeken genomineerd zijn voor de NS publieksprijs. Ooit zat ik in de jury. Helaas.. dit jaar maar heel weinig mensen verkozen, en daar zat ik niet bij. Was zo'n leuke ervaring toen.
Later is nu
suzyqfive schreef:
21-10-2020 18:23
Bij het overdruksyndroom is er een te hoge druk op de zenuwen in je rug. Sommige mensen hebben daarbij een tarlovcyste in de nek en/of lendewervels, al wordt dit vaak aangezien als artrose.
Er staat wel druk op het ruggenmerg doordat die bekneld wordt, maar er zit geen cyste.

Ik moet in november naar de neuroloog, dan moeten we het er nog eens over hebben. Die spiersamentrekkingen zijn nieuw dus dat weten ze nog niet in het ziekenhuis.
Het is dus bij ons waarschijnlijk niet tijdig ondervangen. Er worden er inmiddels meer getest.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Super slecht geslapen vannacht.

Was draait op 60 graden en man is de deur uit, ik duik nog even mijn bed in.
Vanavond avonddienst. Het is best spannend wat me te wachten staat.
Spannende tijden inderdaad Lientje.. Het komt zo wel erg dichtbij he?
Goedemorgen :sun:

Het waaide hier gisteren zo hard dat er bomen kraakten en de hond niet meer naar buiten durfde. Gelukkig had dat geen noodzakelijk dweilen tot gevolg :P

Lientje, ik heb begrepen dat het virus niet heel lang op kleding overleeft, dus alles steeds op 60 graden wassen lijkt me onnodig?

Ik heb gisterenavond een boek uitgelezen. Het werd op zich niet extreem laat, maar ik heb er wel over gedroomd. Niet handig, met een thriller :nut:
Ik geloof dat ik in m'n droom ook een date voor m'n moeder geregeld heb @(

Afijn
Fijne dag! :rolling:
Later is nu
Oh jee Dreamer :hihi: Was het een leuke date voor je moeder?

Hier weer een werkdag, en daarna gelijk even langs het station om iets te regelen. Ik ben weer onder de panne vandaag..
Dreamer, voorschriften vanuit het werk. Omkleden aldaar, alles mee in afgesloten zak en thuis gelijk op 60 graden.
Oh oké dan moet je wel he. Maar bij mij kan niet alle kleding op 60 volgens mij :confused: zou ik grotere maten moeten kopen misschien.

Ik heb geen idee of het een leuke date was, Kwebbel. Weet wel zeker dat m'n moeder dat beslist niet wil. Een kopje koffie drinken met de buurvrouw is al een opgave :hihi:
Later is nu
De werkkleding kan gelukkig wel op 60 graden hoor dreamer.
Ik moet nodig wat doen hier.
Leren. Eten koken. Was opvouwen en opruimen. Maar ik ben zomaar wat uit mijn doen en er komt weinig uit mijn handen.
Ook vanwege een ander topic hier waar ik op gereageerd heb, er komt zo weer heel wat boven.
Maar niet reageren vond ik in dit geval ook geen goed plan, als je iemand helpen kan met je ervaringen moet je dat doen vind ik.
Kan ik me voorstellen dat je dan weer even erbij stilstaat, Lientje :hug:
Misschien toch afleiding zoeken in de vorm van leren?
Later is nu
:hug: Lientje
Ook van mij een :hug: Lientje.

Vandaag een goede dag en ik ben vrij dus maar met de was begonnen. Later nog even een stukje fietsen of wandelen.

Fijne dag allemaal.
Tweede was draait en alle vouwwas is weggewerkt. Strijk ook. Moet alleen nog de kasten in maar dat komt morgen wel.
Straks eerst eten koken voor vanavond en tussendoor inderdaad wat leren nog.
En moet nog een auto op halen bij de garage.
Fladderak schreef:
22-10-2020 11:30
Ook van mij een :hug: Lientje.

Vandaag een goede dag en ik ben vrij dus maar met de was begonnen. Later nog even een stukje fietsen of wandelen.

Fijne dag allemaal.
Goed bezig. Geniet van het mooie weer :)
lientje69 schreef:
22-10-2020 11:47
Tweede was draait en alle vouwwas is weggewerkt. Strijk ook. Moet alleen nog de kasten in maar dat komt morgen wel.
Straks eerst eten koken voor vanavond en tussendoor inderdaad wat leren nog.
En moet nog een auto op halen bij de garage.
Jeetje, lekker druk weer dus.
Auto ophalen ( garage is een half uur hiervandaan) maar doorgeschoven naar morgen. Ga nu eerst maar het avondeten maken, een stoofpotje .
Makkelijk op te warmen vanavond en dan heb ik gelijk avondeten voor op mijn werk.
Lientje :hug: ik heb het gelezen. Het zal altijd wel een gevoelig onderwerp blijven.
anoniem_343361 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 17:24
71.57% gewijzigd
:hug: Moyrrie
Wat voor traject is het?
Moyrrie, is dat traject voor werk of voor soort revalidatie? Als je invult hoe je je voelt, is er geen goed of fout he? :hug:
Later is nu
Dreamer en Bridge, ik heb jullie een pb gestuurd.
Moyrrie :hug:
Moyrrie- schreef:
22-10-2020 16:07
Dreamer en Bridge, ik heb jullie een pb gestuurd.
Ik heb geantwoord :)
Moyrrie, elk antwoord is een goed antwoord, jij hebt je best gedaa; en meer kan je ook niet doen.
Wel heel vervelend dat je deze dag met pijn moet bekopen.
Lientje, sterkte met jouw late dienst, is nog even doorploeteren.
Bridge, heb je nog iets gehoord van het ziekenhuis?
Omdat nu oom de ziekenhuis inkrimpen met de normale zorg , uitstellen van operaties en derg.

Gisteravond ,ik ok mijn bril van min neus, is dat ding midden door, jawel, weer het glas kapot,waar de neusbrug in is bevestigd.
Ik baal enorm de bril is van juni, nu al stuk.
20% mag ik zelf betalen, de rest doet de verzekering van de fabrikant.
Ik ga morgen maar eens kijken, wat mijn verzekering doet, want die hebben wij begin van het jaar aan gepast.
Dus dat was mijn eerste rit naa4 het centrum, kon ik vanmiddag jog weer een keer, nu naar de stoffenzaak, verkeerde stof voor een proefwerkstuk mee gekregen vorige week.
Ik voel mijn benen nu wel, het is retour een bijna uur fietsen.

Fijne avond iedereen
Wat balen Hemke. Is het geen garantie?

Ik heb nog niks gehoord of mijn operatie uitgesteld wordt. Ik verwacht dat als dat gaat gebeuren ik dat pas in de laatste week hoor of zo. En ik weet niet hoe belangrijk ze mijn operatie vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven