Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Goedemorgen,

De ergotherapeute is alweer weg hier. Ik stond op met hoofdpijn dus ik vind het wel fijn dat ze niet zo lang gebleven is.

Straks nog de griepprik halen op afspraak, en verder heb ik niks.
Griepprik weer gehad. En daarna toch nog even gehobbied. Ik weet dat het niet slim is, maar ik voel me zo opgesloten als ik me aan mijn fysieke grenzen moet houden dat ik nu echt even de uitlaatklep nodig had.
Het leverde mentaal wel een goed gevoel op. Over het fysieke deel hebben we het maar even niet.
Lientje wat een mooi cijfer weer.

Moyrrie wat ontzettend schrikken van je moeder.

Hier gaat het qua pijn niet zo lekker, maar toch gepoetst. Het moest echt gebeuren, was vorige week ook al niets gedaan. Net nog even gestudeerd voor Engels, vanavond nog even aan wiskunde.
"After all this time?" "Always."
Ook al aan de studie Severus?

Bridge , soms weegt het een tegen het ander op. Het blijft een afweging.

Wat een noodweer zeg vandaag.
Heb gewerkt. Hepatitisprik gehad. Boodschappen gedaan. Diëtist ( om te huilen weer, 0,5 kilo eraf in 6 weken en dat met zo weinig calorieën)
Bibliotheek geweest. Naar de apotheek voor man zijn medicijnen die nog niet binnen waren.
Nu staat de zuurkoolschotel in de oven en ben ik er voor vandaag helemaal klaar mee.
Corona breidt zich uit op het werk. Dus mijn dag was al meuh maar de diëtiste gaf wel de nekslag.
Ik ben chagrijnig. :wtf:
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 17:52
0.17% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@severus, sterkte met de pijn :hug:

@lientje :hug:
Lientje Severus en Bridge :hug:

Hier ook de dag begonnen met vage hoofdpijn. Ik wist niet waar het vandaan kwam maar nu weet ik het :thunder: Leuk, vrouw zijn. :bonk:

Vanmorgen de eerste magnesiumtablet geslikt, maar het zal denk ik wel een tijdje duren voordat ik het effect ervan merk. Vandaag qua pijn niet veel last gelukkig.
Sterkte met de pijn, dames

Lientje, wat frustrerend toch, dat gewicht van jou :|

was vandaag wel gezellig bij m'n moeder.
Later is nu
Sterkte met de hoofdpijn Kwebbel :hug:
Veel hoofdpijnklachten, lees ik, bij jullie.
Kan dat aan de veranderende weersomstandigheden liggen ?
Ik wens jullie sterkte, hopelijk is het morgen voorbij.
Moyrrie, wat een schrik, die chauffeur heeft duidelijk geen kijk op dementerende ouderen, jouw moeder is dus hel goed in het verbloemen van haar geestelijke verwarring.
Ik kan mij er wel iets bij indenken,ik heb ook wel eens staan twijfelen in mijn werk als PG er.
Lientje, het was te verwachten, dat de Corona ook in het huis is waar jij werkt.
Ik zat nog te denken aan jouw gewicht, jij zet nu vet om in spieren, dan val je ook niet af.
Pak de cm en meet jouw taille, heupen, dan zie je dat je in omvang afneemt.

In november kan ik de griepprik halen, lees ik nu, of gezonde ouderen beneden de 70 jaar,hun griepprik dit jaar willen overslaan ,omdat er zoveel aanvragen zijn binnen gekomen.
Ik ben gezond, ik ben nog met geen 70, moet een half jaartje wachten, ik denk dat ik de prik dit jaar wel ga halen.
Bridge35 schreef:
28-10-2020 21:01
Sterkte met de hoofdpijn Kwebbel :hug:
Dank je wel. Het is nu bijna weg gelukkig.
Hemke, de afgelopen 6 weken helaas óók geen omvang minder en mijn spierpercentage ook met een kilo afgenomen in plaats van toegenomen. :cry:
Dus nee. Dat is het ook niet. Ik heb gewoon een lijf dat superzuinig met zijn brandstof omgaat.
Nu wil de diëtist me intermittent vasten aanpraten maar dat ga ik dus echt niet doen. Heb het sowieso helemaal gehad met al die dieethypes. Het werkt vast. Maar niet voor mij.
Ga niet wéér mijn hoop richten op iets dat naderhand toch niet werkt en de situatie alleen maar slechter maakt.

Nu is het plan om een maandje hoger in mijn calorieën te gaan zitten en dan daarna weer terug naar 1300. Om het een soort van frisse start te geven.
Ik durf het eigenlijk niet aan, ben doodsbang dat de kilo's er zo weer aanzitten. Naast het feit dat ik vanavond naar 1450 calorieën ben gegaan om even te testen en nu kotsmisselijk ben. :bonk:
Hier ook een migraine dag. Zal idd het weer zijn.

Wat demotiverend Lientje! 😔

Severus sterkte! Knap dat je toch nog gepoetst hebt, moet hier ook weer gebeuren. Het is nog nooit zo stoffig in huis geweest, maar de energie nog niet gevonden. Ik denk iedere dag maar een beetje. Ik heb vandaag de plinten in de woonkamer al eens afgeveegd met een natte doek. Morgen weer een ander klein klusje.

Bridge en Hemke, worden jullie niet juist grieperig door de prik? Ik krijg al jaren een oproep, maar durf niet te gaan :-$
Goedemorgen :sun:

Ik krijg ook al jaren de griepprik en haal 'm al die jaren niet op, want nooit griep. Dit jaar was ik wel van plan te gaan, maar heb de oproep nog niet gehad. Reden dat ik 'm dit jaar wel wil halen, is dat ik juist dit jaar zo'n last van m'n astma had.

Ik heb echt pijn in de kaken van het aanspannen van die spieren. Had ik het laatst al over. Ik heb al heel vaak therapieën gehad met ontspanningsoefeningen. Toen ik puber was, werd mijn hoofdpijn op spanning gegooid (ik weet nu dat het waarschijnlijk ook migraine was) vandaar. Ik kan ook heel goed ontspannen, even goed letten op de ademhaling en ik voel aan alle kanten dingen 'zakken', behalve als ik heel onrustig ben en zoals nu blijkt m'n kaakspieren. Dat zit zeker in een ander zenuwstelsel ofzo. Nu ben ik begonnen met gekke bekken trekken. Overdreven de X en de O, kaak heen en weer bewegen enz. Vanmorgen het hele rondje met de hond gedaan (zo'n 15 minuten, hoop dat niemand het zag) en het lijkt wat te helpen.

Afijn
Fijne dag iedereen! :heart:
Later is nu
Nankurunaisa schreef:
28-10-2020 22:26

Bridge en Hemke, worden jullie niet juist grieperig door de prik? Ik krijg al jaren een oproep, maar durf niet te gaan :-$
Nee, ik merk er echt helemaal niks van. Ook niet van de injectie zelf.
Nankurunaisa schreef:
28-10-2020 22:26
Hier ook een migraine dag. Zal idd het weer zijn.

Wat demotiverend Lientje! 😔

Severus sterkte! Knap dat je toch nog gepoetst hebt, moet hier ook weer gebeuren. Het is nog nooit zo stoffig in huis geweest, maar de energie nog niet gevonden. Ik denk iedere dag maar een beetje. Ik heb vandaag de plinten in de woonkamer al eens afgeveegd met een natte doek. Morgen weer een ander klein klusje.

Mijn moeder kreeg van haar eerste griepprik voor het eerst in jaren griep. Ze werkte toen in een winkel en de eigenaar vond het wel een goed idee dat al zn personeelsleden een prik kregen. Toen deed je dat nog gewoon, als de baas dat zei. M'n moeder was toen voor het eerst in 20 jaar ofzo een week ziek. Daarna hoefde ze niet meer :proud:
Inmiddels krijgt ze hem vanwege haar leeftijd natuurlijk elk jaar en heeft ze deze reactie niet meer.

Plinten in de woonkamer, die zijn hier echt al heel lang niet gedaan. Ik geloof niet dat mijn man weet dat dat bij de schoonmaak hoort. ;-))
Later is nu
Ik ben zo'n slechte huisvrouw, ik doe mijn plinten dus bijna nooit. Een keer per jaar hooguit .

Ik heb ook de griepprik en ben er niet ziek van en heb ook nooit griep.
Man ging hem één keer halen en is prompt de hele winter aan het kwakkelen geweest.
Volgens hem de schuld van de griepprik dus hij heeft zich gelijk van de lijst laten halen.
Goedemorgen. Ik heb een dagje vrij. Morgen en overmorgen weer werken.

Straks naar de appie om aanbiedingen te scoren. Ik heb een postcode cadeaukaart dus dubbel voordeel op 1+ 1 gratis die op de cadeaukaart zitten. :yes: :biggrin:

Eerst maar eens koffie en ontbijten.
Nanku, plinten? Die worden hier gedaan als de muren een nieuw kleurtje krijgen.
Sterkte met de migraine.

Lientje, wat ontzettend frustrerend. :redrose:

Dreamer, hopelijk helpt het gekke bekken trekken. Zal er wel grappig uit gezien hebben.
De griepprik heeft maar een cocktail van drie griepvarianten waarvan ze denken dat die dat jaar het meest voor gaan komen. Dus als er net een andere griep rondgaat heb je dus pech 😅.

Ik denk dat de griep dit jaar een stuk minder op zal duiken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat denk ik ook hoor, dat die griep amper opduikt dit jaar. Maar ik dacht wel: je zult maar griep krijgen en (daarbovenop) corona! En in en risicogroep zitten. :nut:

Neehoor, ik ben geen doemdenker :proud:
Later is nu
Bedankt voor de tips op de griepprik. Ik ga me bedenken.

Ja de plinten haha... er lag een centimeter stof op en wij hebben in de woonkamer witte hoogglanzen plinten. Dus dat zie je echt goed. Het stof was al bijna zwart zo lang lag het er :lol: Vandaag staan de planten op programma. In de pauze even allemaal goed verzorgen. Dode bladeren eruit knippen. Even vinger in de grond of ze water nodig hebben etc. Ik heb zo een 15 planten/plantjes in de woonkamer. Ik ben er stapelgek op.
Goed bezig Nanku.
Ik heb ook best veel planten in huis, ik hou daar wel van.

Ik ben vanochtend dom bezig geweest en dat moet ik nu bezuren. Eigen schuld.
Ik had veel planten in huis, maar door een uitbouw met deuren van links naar rechts hebben we geen vensterbanken meer en daardoor minder mogelijkheid tot het plaatsen van planten. Best jammer. Als het goed is, krijgen we begin volgend jaar een tuinkamer ipv een onze overkapping, dus kan ik daar wat meer groen plaatsen :lol:
Later is nu
Zo, net weer terug uit Fryslan waar ik een functieonderzoek en een afspraak bij de vaatchirurg had. Ze hebben fors verwijdde aders in mijn buik gevonden. Ik ben blij dat ik niet gek ben 😬. Mijn buikklachten zijn dus helemaal geen kwestie van spieren trainen maar gewoon teveel druk in de aders. Normaliter zijn ze 4/5mm. Die twee aders zijn bij mij 7/8mm. Als ik druk zet wordt het nog veel erger, vandaar dat ik ook zoveel pijn heb na inspanning.
De verwachting is dat mijn beenspatader ook beter wordt wanneer dit verholpen is en zo niet dan kunnen ze dat later nog aanpakken.

Ik krijg binnenkort een oproep voor de dagopname.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gelukkig, het zat niet tussen jouw oren, Suzy, hopelijk wordtje gauw opgeroepen.
Lientje, dat is demotiverend ,raar woord het is sneu, dat je geen resultaat Iet.
Dan kun je net zo goed jouw eigen lijst van eten blijven volgen.
Dreamer, een tuinkamet is echt heel leuk, het is verbazingwekkend, hoe kamerplanten regeren op zoveel licht.
Nanku, doe rustig aan, denk om jouw lichaam.
Geldt ook, voor Bridge, doe voor de rest van de dag rustig, het is vaak afwegen, heb ik de pijn er voor over of niet.
Zo, ik ga eerst aan de koffie, ik kom net bij de fisio vandaan ,dat was ook deze keer ,weer goed pijnlijk .
Strakjes ook een boodschappenlijst maken,dan naar Appie.

Fijne dag iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven