Man heeft SV, hoe nu verder?

10-05-2009 13:04 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 15 jaar samen met mijn man. We hebben kids en hebben een leuk gezinsleven. We hebben veel met elkaar meegemaakt en gaan voor elkaar door het vuur. De sex is wel altijd een twistpunt geweest. Ik vind er gewoon niks aan, het doet me helemaal niks. Ik kan hier geen reden voor geven: geen nare ervaringen gehad of wat dan ook. Omdat ik veel van mijn man houd hadden we wel heel af en toe sex, ik deed het puur voor hem. Dat leverde ruzies op omdat hij het gevoel had dat ik het alleen voor hem deed en dat was voor hem een afknapper en hoefde het voor hem ook niet meer. Eerder stuurde hij het nog wel eens op sex aan maar al een tijdje niet meer, het is ook geen gespreksonderwerp meer. Ik dacht dat hij het had geaccepteerd maar nu weet ik dat hij een SV heeft. Het is een vrijgezelle dame die geen relatie met hem wil, alleen af en toe sex. Zij mist ook de sex en wil geen one nightstands maar een vaste sexpartner. Die heeft ze nu dus in mijn man. Ze zien elkaar niet vaak, eens per 2 maanden spreken ze af. Het is beiden alleen om de sex te doen, ze hebben geen gevoelens verder voor elkaar en ze hebben daar volgens mijn man ook afspraken over gemaakt. Voor wat dat in de praktijk waard is natuurlijk. Dit blijkt nu al meer dan een half jaar aan de gang te zijn. Ze hebben alleen heel af en toe contact via mailtjes, verder niet. Mijn man zegt nog steeds veel van mij te houden en ik geloof dat ook zeker. Alleen de sex is een strijdpunt en hij wil daar verder geen ruzie meer met me over maken. Maar zonder sex kan hij ook niet en vandaar deze oplossing. Nu weet ik niet wat ik hier verder mee moet. Er is geen geruzie meer over sex, mijn man zit nu veel lekkerder in zijn vel, is meer ontspannen en we hebben het thuis leuker als ooit tevoren. Maar wil ik een man die met een ander sex heeft? Ik weet dat jullie mij geen pasklare antwoorden kunnen geven, maar zou wel graag de mening van een ander horen. Misschien mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Je klinkt niet alsof je het vreselijk vindt en kampt met jaloerse gevoelens. Als dit voor jullie allebei een fijne oplossing is en het jullie relatie ten goed komt, zie ik er het probleem eigenlijk ook niet van.
The time is now
feit is wel dat hij je bedrogen heeft, kun je daar mee leven? en ik denk toch dat jij je die vraag zelf moet stellen of je het erg vind dat je man sex heeft met een andere vrouw. lijkt me geen makkelijke opgave

sterkte
Ik snap jouw man wel. JIJ wil geen seks, hij heeft daar wel behoefte aan. Prima oplossing lijkt me dan.
Waarom heeft je man dit niet eerder met je besproken? Je bent er toevallig achtergekomen, dat is niet eerlijk.

En verder: het klinkt inderdaad niet of je verdrietig of jaloers bent, is dat zo?
Vind je het zelf vervelend (of eigenlijk wel een opluchting?).

Of ben je bang wat "anderen" er van zullen vinden?
(dubbel)
Ik verwijt hem het eigenlijk ook niet. Ik wil geen sex maar hij heeft wel zo zijn behoeftes. Jaloers ben ik ook niet. Ik geloof hem ook zeker als hij zegt dat het alleen sex is wat hij met haar deelt. Hij is nu weer de aardige leuke man zoals ik hem heb leren kennen. Verdrietig ben ik wel een beetje omdat ik hem niet kon geven waar hij toch wel erg naar verlangde. Hij heeft het stiekem gedaan omdat hij niet wist hoe ik erop zou reageren en ook eerst wou kijken of dit voor hem een oplossing zou zijn. Hij zegt dat het een aardige en nette vrouw is en dat ik niet bang moet zijn dat zij uit is op meer. Hij geeft zelf ook aan gewoon bij mij te willen blijven alhoewel hij er ook begrip voor zou hebben als ik hem de deur zou wijzen om dit alles.
Waar heeft hij haar 'gevonden'?

Want dat vraag ik me dan even af, is hij bewust op zoek gegaan naar zo'n dame of is het hem overkomen?

Als het waar is dat zij verder niets verwacht op persoonlijk vlak, dan is het misschien een situatie waarmee te leven valt.

Ik vind het eigenlijk al best bijzonder dat je man voor jou heeft gekozen, ondanks het enorme verschil in behoeftes. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel hier niks lulligs mee. Maar zelf zou ik denk ik geen relatie aangaan met een man die vanaf het begin aangeeft geen sexuele behoeftes te hebben. Voor mij is dat iets dat bij een relatie hoort.

Is je man er nu 100% eerlijk over of heb je het idee dat hij nog dingen achterhoudt?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
(deels mosterd, ik typ te langzaam )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
ik vind het een laf excuus voor het vreemdgaan
quote:Toet schreef op 10 mei 2009 @ 13:19:

Vind je het zelf vervelend (of eigenlijk wel een opluchting?).

Of ben je bang wat "anderen" er van zullen vinden?De ruzies over sex zijn er niet meer en dat is een opluchting. Bang wat anderen ervan vinden ben ik niet. SV woon niet in de buurt en ze spreken bij haar thuis af, ze gaan niet samen naar de bioscoop of uit eten etc.
Ik vind het niet netjes dat je er achteraf achter moet komen, maar eigenlijk is het wel een goeie oplossing toch?
En praten met een sexuoloog, hebben jullie dat al eens geprobeerd? Of zie je dat niet zitten?

Seks hoort voor mij onlosmakelijk bij een relatie en het hoort ook bij mij. Het lijkt me voor jou jammer dat je dat aspect aan je relatie en aan jezelf mist. Maar als het jou niet stoort... tja. Dan niet. Iedereen gelukkig, toch?
Hij is wel bewust op zoek gegaan naar iemand. En of het laf is? Ik weet het niet, we hebben het verder leuk met elkaar alleen de behoefte op sexueel gebied verschilt.
Goh, je lijkt de vrouw van mijn minnaar wel. Ik bén zo´n minnares die niet uit is hem van haar af te pikken. En dat terwijl hij smoorverliefd is en ik ook meer voor hem voel dan alleen maar vriendschap. De afspraken waren vanaf het begin duidelijk: ik ben getrouwd en houd van mijn vrouw, take it of leave it. Tot nu toe "take" ik het en als ik op een dag weer een relatie met samenwoonperspectief zou willen, weet ik dat ik het moet uitmaken. Mijn minnaar heeft trouwens hetzelfde gedaan als jij, in het begin stiekem maar naarmate het contact er stabiel begon uit te zien, heeft hij haar stukje bij beetje de waarheid verteld. Ze viel niet over zijn leugens, ze houdt gewoon heel veel van hem en vergeeft snel. Het lijkt me een leuke, verstandige vrouw, niet iemand die uit wanhoop over haar grenzen gaat. Het zou kunnen dat je man momenteel liegt over de frequentie, om je gevoelens te ontzien, maar is dat zo erg? In Nederland wordt altijd erg op eerlijkheid in de relatie gehamerd maar een leugentje om bestwil of het tactisch brengen van gevoelig nieuws is in Spanje (daar woon ik) geloof ik meer aanvaard. Als de basis maar goed is. Als ik jou was, zou ik me gewoon opgelucht voelen dat je "dat" niet meer "hoeft" en verder een goede moeder en echtgenote zijn.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
ik vind het laf dat hij het niet eerst met jouw heeft besproken, dat gaat er bij mij niet in.

als het een goede oplossing is dan is het toch prima? maar dan snap ik niet goed waarom je dit topic hebt geopend, bevestiging, ervaringen uitwisselen?
Ik denk dat Mutsje bevestiging zoekt dat ze goed bezig is. Over het algemeen is de reactie op dit soort verhalen dat je dat toch niet pikt van je man of je wordt als een sneu type afgeschilderd. Elke relatie heeft zijn plus- en minpunten en soms is het nodig van de gebaande paden af te wijken om de minpunten te verzachten. Doe wat je hart je ingeeft en als je beiden tevreden bent met de gekozen oplossing, ga dan verder niet zitten piekeren. Nog even over mijn eigen verhouding: wij gaan weleens uit eten ofzo maar lopen niet gearmd over straat. Ik zeg dit voor het geval die seksvriendin er op een gegeven moment toch behoefte aan zou krijgen iets meer met hem te doen dan alleen vrijen, soms is het delen van andere ervaringen nodig om de erotische band goed te houden.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Hoe ben je er achter gekomen?

Ik zou niet met een vent kunnen zijn die met een ander ligt te neuken.
Ik kan me voorstellen dat je er een topic over opent. De situatie is niet zo alledaags dat het gewoon is en overal en met iedereen bespreekbaar.
Klopt Toet. Dit is niet iets wat je met een vriendin bespreekt. Meningen en ervaringen van anderen helpen me misschien met het maken van een keuze. Het klinkt misschien raar maar ik gun hem een leuk sexleven en die kan ik hem niet geven. Over de frequentie liegt hij niet, hij heeft me mails laten lezen en daaruit kan ik opmaken dat ze elkaar eens per 2 maanden of minder vaak zien. Dat komt misschien ook door de afstand die het niet makkelijk maakt om zo maar even tussendoor bij haar op bezoek te gaan. Zij heeft ook een druk leven en af en toe spreken ze een dag samen af. Hij blijft geen nacht weg of dat hij in het weekend met haar afspreekt, dan wil hij bij zijn gezin zijn zegt hij.
Hoi Mutsje,

Ik vind het in eerste instantie niet goed dat je man het stiekem heeft gedaan, maar misschien wilde hij eerst kijken hoe het ging, als het voor hem niks was, hoefde hij je er ook niet onnodig mee te kwetsen. Natuurlijk is het wel gevaarlijk wat hij doet, ik kan me voorstellen dat als je een tijdje met iemand sex hebt, je daar gevoelens voor zou kunnen krijgen. Maar als jullie het leuk hebben thuis en je verwijt het hem niet lijkt het me een hele mooie oplossing. Soms kun je niet alles in één partner vinden helaas. En sex is wel iets belangrijks en nodig voor een mens vind ik. Daarom nu een vraag aan jou: mis je zelf geen sex? Dat je er geen behoefte aan hebt met je man kan ik me voorstellen, maar wil je dan ook 'sexloos' door het leven gaan? Jij hebt net zo goed recht op een goed sexleven vind ik!

In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat jullie hier goed uitkomen samen!
quote:Brown_Eyes schreef op 10 mei 2009 @ 13:42:

Hoe ben je er achter gekomen?

Ik zou niet met een vent kunnen zijn die met een ander ligt te neuken.Ach, er zijn zoveel vrouwen samen met een vent, die met een ander ligt te neuken, maar ze weten het niet.
Zij weet het wel.
Ik denk dat het op zich prima is wanneer iemand buiten de relatie om een sexpartner heeft als dit de relatie ten goede komt, want uit dit verhaal blijkt dat de man zelfs gelukkiger (lijkt) en daardoor ook prettiger is om een relatie mee te hebben. Maar ik vind wel dat hij het vooraf thuis eerst had moeten bespreken. Ben je er zelf achtergekomen of heeft hij het opgebiecht? Er is één ding wat ik niet helemaal geloof, en dat is dat zij elkaar maar zo 1x per twee maanden zien. Het spijt mij, maar dat wil er bij mij gewoon niet in. En als ik een directe vraag mag stellen (hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven) maar dat je geen sex wilt betekent dat ook dat je niet wil liefkozen en orale bevrediging.wilt geven/krijgen? Als dat er niet is, in hoeverre is er dan sprake van "een relatie"? Misschien is samen in therapie gaan een oplossing? Ik heb weleens gehoord dat geen seksuele wensen hebben (en geen vervelende ervaringen hebben meegemaakt) te maken kan hebben met de "hormonale huishouding" en dat dit met de juiste medicatie op te lossen kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven