Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Abyss schreef:
05-11-2020 17:59
Zo'n Biden die al 40 jaar overleeft in de Politiek, die zou inderdaad nooit zoiets doen en heeft daar heel veel moeite mee.

Ik denk dat het een beetje een utopie is dat Biden een echte goedzak is en Trump de boeman is die alles doet om te overleven.
Dat zeg ik niet. Ik denk wel dat Trump verder zal gaan en minder scrupules heeft. Gezien de laatste voorspellingen gaat hij alles uit de kast halen om nog te winnen.
Een kat in het nauw
Abyss schreef:
05-11-2020 18:20
Ze hebben woensdag niet getelt.
Vandaag gaan ze verder. Het is daar volgens mij iets van 9 uur sochtends.

Ik neem aan dat het nu veel sneller gaat en de avond en nacht hier doorgaat en binnen komt
Volgens mij hebben ze gisteren wel geteld maar niet ge-update. En zouden die updates dus nu binnen moeten komen.
Staat het koffertje van mijnheer van Dalen al klaar?
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 05-11-2020 18:51
3.85% gewijzigd
Hunebed schreef:
05-11-2020 18:44
Dat zeg ik niet. Ik denk wel dat Trump verder zal gaan en minder scrupules heeft. Gezien de laatste voorspellingen gaat hij alles uit de kast halen om nog te winnen.
Een kat in het nauw
Vergeet niet dat als het andersom was je ook dit soort dingen zou krijgen bij de Democraten hoor.
Zeker als het zo close is in veel staten. En je nu zit met een het gekke feit van "absentee votes" dat in andere jaren veel mindera an de orde was.

Democraten hadden volgens mij ook om een hertelling gevraagd 4 jaar terug? Dit soort dingen zijn niet uitzonderlijk.
Nu er in zoveel staten het zo dichtbij elkaar zit en het misschien om 1 kiesman verschil gaat.
/
Lange-met-een-korte schreef:
05-11-2020 18:08
Trump staat nu nog iets van 14.000 stemmen voor. Dat gaat echt heel spannend worden.
Nog een 50. 000 stemmen te tellen, maar vooral in democraten counties

Als Biden er nou 40.000 pakt, heeft hij hem zonder hertelling :-D
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 18:52
12.41% gewijzigd
Hunebed schreef:
05-11-2020 18:51

Oh echt gasten, schiet 'es op met dat getel joh!
Abyss schreef:
05-11-2020 18:50
/
Toch maar niet 😂😂
Let’s Go Brandon!
Die Trump is helemaal wild geworden op Twitter..
Dit gaat nog wel wat worden. Die moeten ze echt uit het Witte Huis slepen straks..

En twitter maar blijven censureren.. net of iemand niet doorklikt om te zien wat hij nou echt zegt.
Hunebed schreef:
05-11-2020 18:51

Als Biden er nou 40.000 pakt, heeft hij hem zonder hertelling :-D
Meer Democraten counties klopt niet. Het zijn meer Republikeinen counties.
Met het verschil dat de grotere counties wel Democratisch stemmende counties zijn. Maar de counties zelf zijn in de minderheid democratisch.
Abyss schreef:
05-11-2020 18:49
Vergeet niet dat als het andersom was je ook dit soort dingen zou krijgen bij de Democraten hoor.
Zeker als het zo close is in veel staten. En je nu zit met een het gekke feit van "absentee votes" dat in andere jaren veel mindera an de orde was.

Democraten hadden volgens mij ook om een hertelling gevraagd 4 jaar terug? Dit soort dingen zijn niet uitzonderlijk.
Nu er in zoveel staten het zo dichtbij elkaar zit en het misschien om 1 kiesman verschil gaat.
Abyss, de laatste keer dat de democraten het niet echt eens waren met de gang van zaken belde Al Gore zijn tegenstander Bush al op om hem te feliciteren toen zijn advocaten hem toch aandrongen om nog niet op te geven. Vergelijk dat met Trump die op verkiezingsnacht het hele democratische systeem op een zeer brute wijze onderuit haalt.

Abyss, er is geen vergelijk.
Meerkat schreef:
05-11-2020 18:52
Oh echt gasten, schiet 'es op met dat getel joh!
Als hij Georgia wint komt hij op 269 :-D
Abyss schreef:
05-11-2020 18:57
Die Trump is helemaal wild geworden op Twitter..
Dit gaat nog wel wat worden. Die moeten ze echt uit het Witte Huis slepen straks..

En twitter maar blijven censureren.. net of iemand niet doorklikt om te zien wat hij nou echt zegt.

Deze is mooi:

All of the recent Biden claimed States will be legally challenged by us for Voter Fraud and State Election Fraud. Plenty of proof - just check out the Media. WE WILL WIN! America First!

De media? The fake news media?
kadanz schreef:
05-11-2020 19:01
Abyss, de laatste keer dat de democraten het niet echt eens waren met de gang van zaken belde Al Gore zijn tegenstander Bush al op om hem te feliciteren toen zijn advocaten hem toch aandrongen om nog niet op te geven. Vergelijk dat met Trump die op verkiezingsnacht het hele democratische systeem op een zeer brute wijze onderuit haalt.

Abyss, er is geen vergelijk.
Ja dat roep nu je al de hele tijd.
Blijkbaar heb je die Trump speech heel goed gevolgd. En dat is nu je stokpaardje.
En voor de rest heb je het allemaal niet meegekregen..
Abyss schreef:
05-11-2020 19:00
Meer Democraten counties klopt niet. Het zijn meer Republikeinen counties.
Met het verschil dat de grotere counties wel Democratisch stemmende counties zijn. Maar de counties zelf zijn in de minderheid democratisch.
Maar het zijn dan wel weer vooral mail-inn ballots die weer wel DEM zijn. Om het nog ingewikkelder te maken.
julius schreef:
05-11-2020 19:03
Deze is mooi:

All of the recent Biden claimed States will be legally challenged by us for Voter Fraud and State Election Fraud. Plenty of proof - just check out the Media. WE WILL WIN! America First!

De media? The fake news media?
Viel mij ook op dat hij media zei..
Inderdaad bijzonder dat juist hij iets roept als.. Volg de media maar dan zul je het zien..
AnAppleADay schreef:
05-11-2020 19:04
Maar het zijn dan wel weer vooral mail-inn ballots die weer wel DEM zijn. Om het nog ingewikkelder te maken.
Het blijft spannend.. Maar ik had het aantal stemmen per counties er een beetje bijgepakt en kwam redelijk gelijk uit..
dus trump counties met ballots die nog geteld moeten worden tegenover biden counties die geteld moeten worden.

Wel iets in het voordeel van Biden. en wellicht nog meer voordeel inderdaad doordat het absentee votes zijn.

Maar of dit genoeg is.. Ik gok dat het echt tussen 1000 stemmen verschil gaat..
Abyss schreef:
05-11-2020 19:05
Viel mij ook op dat hij media zei..
Inderdaad bijzonder dat juist hij iets roept als.. Volg de media maar dan zul je het zien..

'Obamagate' is nog wel het 'beste' voorbeeld. Grootste politieke misdaad ooit, volgens Trump, maar als hem gevraagd wordt wat de misdaad precies is, zegt hij dat de pers dat maar zelf moet onderzoeken:

https://www.youtube.com/watch?v=LOhkCNhGmZY
Abyss schreef:
05-11-2020 19:07
Het blijft spannend.. Maar ik had het aantal stemmen per counties er een beetje bijgepakt en kwam redelijk gelijk uit..
dus trump counties met ballots die nog geteld moeten worden tegenover biden counties die geteld moeten worden.

Wel iets in het voordeel van Biden. en wellicht nog meer voordeel inderdaad doordat het absentee votes zijn.

Maar of dit genoeg is.. Ik gok dat het echt tussen 1000 stemmen verschil gaat..
Ik denk het ook, het gaat heel krap zijn en kan twee kanten op vallen.
AnAppleADay schreef:
05-11-2020 19:04
Alleen niet in Nevada, daar zit er juist veel Republikeins tussen de mail-in dus Trump kan het niet echt veroorloven op dit moment om die mail-in ballots aan te vallen voor de rechter :geek:
kadanz schreef:
05-11-2020 19:10
Alleen niet in Nevada, daar zit er juist veel Republikeins tussen de mail-in dus Trump kan het niet echt veroorloven op dit moment om die mail-in ballots aan te vallen voor de rechter :geek:
Arizona juist volgens mij.

Arizona is de plek waar Trump een achterstand al 2 dagen goed aan het maken is en elke nieuwe stemmen in zijn voordeel zijn.
Maar daar werd het volgens mij weer andersom geteld en als laatste de stemmen van de "op de dag zelf stemmen" geteld worden.

Als jij zegt dat in Nevada juist het meeste Republikeins is zou dat betekent dat hij daar wint, aangezien daar het verschil heel klein is.
Hoop zo vurig dat die oranje clown en zijn ijskonningin morgen uit het witte huis zijn verdwenen :moon:
1Portemonnee schreef:
05-11-2020 19:15
Hoop zo vurig dat die oranje clown en zijn ijskonningin morgen uit het witte huis zijn verdwenen :moon:
Dat sowieso niet. De huurovereenkomst van het Witte Huis loopt pas in januari af.
Abyss schreef:
05-11-2020 18:49

'Dit soort dingen'

Nee hoor.

Een hertelling na de einduitslag.
En dat zou elke partij inderdaad proberen als het extreem close is.

Het moet overigens wel extreem close zijn om daadwerkelijk wat uit te maken, maar de kans is er dus niet vreemd om die te gebruiken.
Overigens kan ook een hertelling worden geweigerd.
Nobody over het feit dat Kanye West al zowat 60.000 stemmen heeft? :biggrin: :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven