Biden versus Trump
dinsdag 29 september 2020 om 13:52
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''
Wie gaat kijken?
Ik twijfel nog (begint om 3:00
)
Wie gaat kijken?
Geen prima, prima is geen goed.
vrijdag 6 november 2020 om 02:33
Geef je dan ook je plaatsje op de IC op moest het zover komen? 235 000 doden, ik ben de beelden van koelwagens met lijkenkisten in New York nog niet vergeten.Abyss schreef: ↑06-11-2020 02:17Ik sta ook erg achter zijn houding ten opzichte van corona. en het open houden van staten en de economie..
Maar goed dit is allemaal persoonlijk natuurlijk .
Het is pas sinds kort dat ik gedraaid ben en richting Trump neig.. Dat komt inderdaad vooral door dit uitzonderlijjke jaar en met name de corona pandemie en wat je allemaal ziet gebeuren in de wereld.
vrijdag 6 november 2020 om 02:35
Mumper schreef: ↑06-11-2020 02:29Haha ze praten gewoon door hem heen
https://www.usatoday.com/story/entertai ... 182029002/
vrijdag 6 november 2020 om 02:36
Ja, van mij mag jij die kwalificatie geven dat Trump niet verbind en Biden blijkbaar de grote verbinder is.Hastadepasta18 schreef: ↑06-11-2020 02:29die man zaait alleen maar verdeeldheid, heeft 0 politieke sensitiviteit en of je dat nou leuk vindt of niet, een land heeft dat nodig. Iemand die verbindt en niet mensen tegen elkaar op zet. Iemand die leugens verteld, heel veel leugens verteld.
Jij hebt je mening en bent anti Trump.
Ik vind het beiden niet veel. Maar heb inmiddels een sterke voorkeur naar Trump ten opzichte van Biden.
vrijdag 6 november 2020 om 02:42
Het "plaatsje op de IC argument.."Wijndruifje schreef: ↑06-11-2020 02:33Geef je dan ook je plaatsje op de IC op moest het zover komen? 235 000 doden, ik ben de beelden van koelwagens met lijkenkisten in New York nog niet vergeten.
Denk niet dat we hieraan moeten beginnen op dit tijdstip..
Zeker niet de hele discussie over IC bedden .
Ook erg makkelijk weer trouwens..
Omdat ik voor een bepaald beleid ben, zegt dat niks over het feit dat ik mijn niet naar behoren zou gedragen ten opzichte van covid en besmettingen of mij niet aan regels hou. Zou niet weten waarom ik mijn IC bed moet afstaan. Sta jij je IC bed af? en aan wie staan wij die af? iemand die het meer verdient? ben jij dat ? of een ander?
betrap ik mij erop dat ik er toch weer op in ga.
vrijdag 6 november 2020 om 02:46
Trump is natuurlijk niet van onbesproken gedrag. Hij mist ook de klasse en uitstraling om president te zijn. Er zullen denk ik echt weinig mensen Trump perfect vinden. Maar wat ik nog erger vind is dat veel mensen als kritiek niet verder komen als hem belachelijk maken vanwege zijn uiterlijk. Ik persoonlijk ken zeker 50 verschillende personen in mijn omgeving die Trump belachelijk maken omdat dat nu eenmaal zo hoort. Nederland is heel erg anti Trump en het gewoon makkelijk om daarbij te horen. Tot zover de persoon Trump.Hastadepasta18 schreef: ↑06-11-2020 02:12Even een vraag aan alle pro-trumpers hier: hoe kan je zo iemand serieus nemen? Met alle (bewezen!) leugens die hij vertelt, alle gestoorde dingen die hij zegt? Zijn aanpak/ontkennen van Corona? Mensen belachelijk maken als wereldleider? Altijd en overal anderen de schuld van geven?
De president Trump laat goede economische cijfers zien, beleggers geloven in Trump. Werkloosheid is erg verminderd. Had beloofd troepen terug trekken, heeft dat ook gedaan. Net kwam alweer voorbij dat hij het beter heeft gedaan bij de gekleurde en latino stemmers dan 4 jaar geleden. Er waren gisteren op een gegeven moment 6 zetels voor de senaat verdedigd door republikeinen. 1 oude blanke man, en 5 vrouwen. Terwijl Trump de partij van de witte oude man is volgens velen. Zo zijn er nog veel meer dingen die er op wijzen dat de aanhang van Trump hem als president wel goed vinden.
En nog iets wat denk ik bijdraagt aan de trouw van zijn kiezers. Die worden al 4 jaar met zoveel minachting bejegend, zo neerbuigend dat ze zich zijn gaan verzetten tegen de gevestigde orde. Lees de posts van vandaag maar eens door, iedereen noemt ze dom, racistisch, gebrainwashed enz enz. Ze zijn in een hoek gedreven en slaan nu figuurlijk terug. Nu is het echt Trump tegen de rest van de wereld. Dat zie je duidelijk bij de verkiezingen, deze uitkomst is door niemand voorspeld. Iedereen ging ervan uit dat Biden makkelijk zou winnen.
Let’s Go Brandon!
vrijdag 6 november 2020 om 02:50
Zie zijn toespraak.strings-attached schreef: ↑06-11-2020 02:47Ik lees nou echt een aantal keer chloor. Hoe komen jullie in godsnaam aan chloor??
De man slikt geen bleekmiddel hoor maar chloroquine. Dat is iets wat al jaren als malaria medicatie gebruikt wordt.
Echt![]()
vrijdag 6 november 2020 om 02:53
Dat jij niet inziet dat er een link is tussen het gevoerde beleid en de huidige crisis met de IC bedden zegt genoeg. Ik ga er niet verder op in. Slaapwel.Abyss schreef: ↑06-11-2020 02:42Het "plaatsje op de IC argument.."
Denk niet dat we hieraan moeten beginnen op dit tijdstip..
Zeker niet de hele discussie over IC bedden .
Ook erg makkelijk weer trouwens..
Omdat ik voor een bepaald beleid ben, zegt dat niks over het feit dat ik mijn niet naar behoren zou gedragen ten opzichte van covid en besmettingen of mij niet aan regels hou. Zou niet weten waarom ik mijn IC bed moet afstaan. Sta jij je IC bed af? en aan wie staan wij die af? iemand die het meer verdient? ben jij dat ? of een ander?
betrap ik mij erop dat ik er toch weer op in ga.
vrijdag 6 november 2020 om 02:54
De man zal een nederlaag moeten slikken, ik denk niet dat de rechtzaken en hertellingen daar iets aan zullen veranderen. Misschien slaagt hij erin om het langer dan grondwettelijk toegelaten uit te houden.in het witte huis, dat zie ik hem nog doen en dat zal zijn ego ook wel als een overwinning kunnen opvatten. Hij zal immers de groter zijn geweest dan de grondwet.
vrijdag 6 november 2020 om 02:57
strings-attached schreef: ↑06-11-2020 02:47Ik lees nou echt een aantal keer chloor. Hoe komen jullie in godsnaam aan chloor??
De man slikt geen bleekmiddel hoor maar chloroquine. Dat is iets wat al jaren als malaria medicatie gebruikt wordt.
Echt![]()
https://www.businessinsider.nl/coronavi ... del-trump/
vrijdag 6 november 2020 om 02:57
Lees je even in alsjeblieftstrings-attached schreef: ↑06-11-2020 02:47Ik lees nou echt een aantal keer chloor. Hoe komen jullie in godsnaam aan chloor??
Echt![]()
vrijdag 6 november 2020 om 03:02
Een treffend voorbeeld van het anti Trump sentiment was vanmiddag in dit topic. Een bepaalde forummer schreef dat ze in een bubbel zit met hoog opgeleiden. Ze twijfelde oprecht aan het IQ van de Trump stemmer. Dat zou bedroevend laag liggen. Ze opperde zelfs dat er een minimum IQ nodig is om te kunnen stemmen. Dan zou niemand meer op Trump stemmen. Een heleboel neerbuigende posts over Trump en zijn kiezers later kwam de ontnuchtering. De forummer ging ons voor de duidelijkheid maar even uitleggen dat kiesmannen geen echte personen zijn. Dat waren stemmen en weet ik wat nog meer. Duidelijk was meteen dat ze geen flauw idee had hoe het nu daadwerkelijk zat.
Maar zo iemand neemt wel de vrijheid om anderen te beledigen en te kleineren vanwege hun politieke overtuiging. En zo zijn er veel meer. En waar ze allemaal op hameren is hoe dom de Trump stemmer wel niet is.
Maar zo iemand neemt wel de vrijheid om anderen te beledigen en te kleineren vanwege hun politieke overtuiging. En zo zijn er veel meer. En waar ze allemaal op hameren is hoe dom de Trump stemmer wel niet is.
Let’s Go Brandon!
vrijdag 6 november 2020 om 03:14
Dit soort dingen doet mij een beetje denken aan mensen die geen geloof aanhangen en ook neerbuigend kijken naar mensen die gelovig zijn.Lange-met-een-korte schreef: ↑06-11-2020 03:02Een treffend voorbeeld van het anti Trump sentiment was vanmiddag in dit topic. Een bepaalde forummer schreef dat ze in een bubbel zit met hoog opgeleiden. Ze twijfelde oprecht aan het IQ van de Trump stemmer. Dat zou bedroevend laag liggen. Ze opperde zelfs dat er een minimum IQ nodig is om te kunnen stemmen. Dan zou niemand meer op Trump stemmen. Een heleboel neerbuigende posts over Trump en zijn kiezers later kwam de ontnuchtering. De forummer ging ons voor de duidelijkheid maar even uitleggen dat kiesmannen geen echte personen zijn. Dat waren stemmen en weet ik wat nog meer. Duidelijk was meteen dat ze geen flauw idee had hoe het nu daadwerkelijk zat.
En dan denken dat een weldenkend mens niet in leven na de dood kan geloven.
Zelf ben ik trouwens niet gelovig.. Daar gaat het niet om.
Doet mij er alleen aan denken.
Feit is natuurlijk dat er ook hele intelligente Trump stemmers zijn..
Net zoals er ook hele intelligente Biden stemmers zijn en andersom ook.
Maar goed dat lijkt mij duidelijk.
vrijdag 6 november 2020 om 03:18
Weet je, ik kan me er best iets bij voorstellen dat het misschien wel tijd was/is voor een ander type president. Niet de gevestigde orde, politicus in hart en nieren. Minder politieke bemoeienis enzo.
Maar ook daar is trump gewoon niet geschikt voor. Die man liegt en bedriegt, heeft geen lange termijn visie. Alles is korte-klap, snel resultaat, snel scoren. Een land kan niet zonder lange termijn visie (een groot bedrijf trouwens ook niet). En dat is dus wat mij betreft ook het probleem met trump supporters, dat zijn ook mensen die niet naar de lange termijn kijken of kunnen kijken. Daarom vindt men ze “dom”. Ik vind mensen die niet op de lange termijn kunnen denken inderdaad best een beetje dom. Kortzichtig.
Maar ook daar is trump gewoon niet geschikt voor. Die man liegt en bedriegt, heeft geen lange termijn visie. Alles is korte-klap, snel resultaat, snel scoren. Een land kan niet zonder lange termijn visie (een groot bedrijf trouwens ook niet). En dat is dus wat mij betreft ook het probleem met trump supporters, dat zijn ook mensen die niet naar de lange termijn kijken of kunnen kijken. Daarom vindt men ze “dom”. Ik vind mensen die niet op de lange termijn kunnen denken inderdaad best een beetje dom. Kortzichtig.
vrijdag 6 november 2020 om 03:24
Biden is echt de man voor de lange termijn inderdaad..Hastadepasta18 schreef: ↑06-11-2020 03:18Weet je, ik kan me er best iets bij voorstellen dat het misschien wel tijd was/is voor een ander type president. Niet de gevestigde orde, politicus in hart en nieren. Minder politieke bemoeienis enzo.
vrijdag 6 november 2020 om 03:32
Jij doet dus precies wat trump en zijn hele team constant doen; het gesprek proberen om te keren naar de andere partij. Het is behoorlijk ja-maar gedrag.
Trump liegt! “Ja maar Biden liegt ook”. Mijn kleuter van 4 doet dat ook altijd.
vrijdag 6 november 2020 om 03:39
Lijkt mij heel redelijk..Hastadepasta18 schreef: ↑06-11-2020 03:32Jij doet dus precies wat trump en zijn hele team constant doen; het gesprek proberen om te keren naar de andere partij. Het is behoorlijk ja-maar gedrag.
Trump liegt! “Ja maar Biden liegt ook”. Mijn kleuter van 4 doet dat ook altijd.
Als dat je argument is waarom je niet op Trump zou moeten stemmen en dus voor een kandidaat als Biden bent.
Heeft niks met ja maar hij doet dat ook te maken.
Dat is gewoon een legitiem antwoord als jij met een stelling komt dat Trump geen lange termijn visie heeft. Dan moet je wel heel stellig zijn dat de andere kandidaat dit dus blijkbaar wel heeft..
Ik denk dat als Biden de volle 4 jaar vol kan maken je al blij moet zijn.. en dat een klein wonder zou zijn..
vrijdag 6 november 2020 om 03:44
Maar dat heeft hij niet, en niet gezegd. Ik kan ook wel schrijven Trump heeft gezegd dat je poep moet eten.
Dat maakt het niet waar.
Lijkt wel een google vertaalfout
vrijdag 6 november 2020 om 03:45
En ga jij eens geen vertaalde tekstjes lezen maar luister naar de man zelf.
vrijdag 6 november 2020 om 03:48
Je weet nooit of iemand het de komende 4 jaar vol houdt, dat weet je niet van Biden en dat weet je niet van Trump. Beide mannen zijn oud(er). Ze kunnen allebei morgen dood neervallen. Ik schat het risico op het niet vol kunnen maken van de 4 jaar bij beide ongeveer even hoog ik.Abyss schreef: ↑06-11-2020 03:39Lijkt mij heel redelijk..
Als dat je argument is waarom je niet op Trump zou moeten stemmen en dus voor een kandidaat als Biden bent.
Heeft niks met ja maar hij doet dat ook te maken.
Dat is gewoon een legitiem antwoord als jij met een stelling komt dat Trump geen lange termijn visie heeft. Dan moet je wel heel stellig zijn dat de andere kandidaat dit dus blijkbaar wel heeft..
Ik denk dat als Biden de volle 4 jaar vol kan maken je al blij moet zijn.. en dat een klein wonder zou zijn..
vrijdag 6 november 2020 om 03:52
Ik schat het voor Biden een stuk hoger in..Hastadepasta18 schreef: ↑06-11-2020 03:48Je weet nooit of iemand het de komende 4 jaar vol houdt, dat weet je niet van Biden en dat weet je niet van Trump. Beide mannen zijn oud(er). Ze kunnen allebei morgen dood neervallen. Ik schat het risico op het niet vol kunnen maken van de 4 jaar bij beide ongeveer even hoog ik.
Die man gaat hard achteruit..
Maar goed dat is een mening..
vrijdag 6 november 2020 om 03:54
Ga naar YouTube en zoek het op. Hij zegt letterlijk “injecting desinfectant”.strings-attached schreef: ↑06-11-2020 03:45En ga jij eens geen vertaalde tekstjes lezen maar luister naar de man zelf.
Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met het medicijn chloroquine te maken.
vrijdag 6 november 2020 om 04:23
strings-attached schreef: ↑06-11-2020 02:47Ik lees nou echt een aantal keer chloor. Hoe komen jullie in godsnaam aan chloor??
Echt![]()
voor jou. Onder welke steen leef jij dat jij dit gemist hebt, een paar maanden terug?
https://youtu.be/33QdTOyXz3w
vrijdag 6 november 2020 om 07:01
Iemand die morgen doodgaat kan prima een lange termijnvisie hebben voor zijn werk natuurlijk.
In mijn optiek is de beste optie dat Biden in januari wordt geïnstalleerd, in april of juni een zachte natuurlijke dood sterft, en Amerika de eerste vrouwelijke president krijgt.