Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zondag 15 november 2020 om 18:45
Ja, dat is drama! Ik heb voor ik daar helemaal doorheen was nog wel het broedhok eruit laten slopen. Wel 'n beetje laat, maar toch had ik zoiets van lekker puh!Sjaantje37 schreef: ↑15-11-2020 18:36ja daar draait het hele lichaam op....als men dacht dat een kind krijgen vreselijk is wacht maar op de overgang...pffffff

zondag 15 november 2020 om 18:46
Ik overweeg het ook wel eens, heel die verdomde rotzooi eruit. Het is mijn aartsvijand en die zit in mij.redbulletje schreef: ↑15-11-2020 18:45Ja, dat is drama! Ik heb voor ik daar helemaal doorheen was nog wel het broedhok eruit laten slopen. Wel 'n beetje laat, maar toch had ik zoiets van lekker puh!![]()
zondag 15 november 2020 om 18:49
Mijn lichaam doet het gelukkig al ruim 15 jaar heel goed op de mirena. De menstruatie hel die ik daarvoor had is daardoor gelukkig over. Ben nu 45 en volgende week gaat mijn 4e - en waarschijnlijk laatste - mirena erin. En nu maar hopen dat die overgang zich nog even koest houdt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

zondag 15 november 2020 om 19:17
Eens met Iones, wat betreft dat een man een zak is als hij een vrouw aan het lijntje houdt als deze heel duidelijk is over haar kinderwens en op het moment dat het voor haar (bijna) te laat is dan toch liever niet wil. Of met iemand anders wil.
Wel denk ik dat de vrouw in het betreffende topic al eerder haar biezen had moeten pakken. Ze heeft al twee keer aangegeven klaar te zijn voor kinderen, hij had twee keer eerder al zoiets van ja ooit maar nu nog niet, eerst nog een hoop andere dingen. Ze zijn duidelijk niet op hetzelfde punt in hun leven.
Wel denk ik dat de vrouw in het betreffende topic al eerder haar biezen had moeten pakken. Ze heeft al twee keer aangegeven klaar te zijn voor kinderen, hij had twee keer eerder al zoiets van ja ooit maar nu nog niet, eerst nog een hoop andere dingen. Ze zijn duidelijk niet op hetzelfde punt in hun leven.
zondag 15 november 2020 om 19:21
Ben het ook eens met Iones, maar vind ook dat ze die uitvreter moet verlaten om haar eigen wensen die zijn heeft in haar leven kan vervullen.Rookgordijn1 schreef: ↑15-11-2020 19:17Eens met Iones, wat betreft dat een man een zak is als hij een vrouw aan het lijntje houdt als deze heel duidelijk is over haar kinderwens en op het moment dat het voor haar (bijna) te laat is dan toch liever niet wil. Of met iemand anders wil.
zondag 15 november 2020 om 19:24
Sterkte!Doornroosje75 schreef: ↑15-11-2020 18:49Mijn lichaam doet het gelukkig al ruim 15 jaar heel goed op de mirena. De menstruatie hel die ik daarvoor had is daardoor gelukkig over. Ben nu 45 en volgende week gaat mijn 4e - en waarschijnlijk laatste - mirena erin. En nu maar hopen dat die overgang zich nog even koest houdt.
Mijn vrouw heeft PCOS en dat betekent dat er nog zat eitjes zijn op hoge leeftijd en dat de overgang ook nog wel even op zich laat wachten.. gelukkig heeft ze nergens last van als ze ongesteld wordt (ik merk het wel aan haar, subtiel verschil in geur en aantrekkelijkheid 14 dagen voor de eisprong, heb er echt en neusje voor ontwikkeld ) dus dan moet ik even van haar afblijven om geen risico's te lopen.
zondag 15 november 2020 om 19:26
weinigen die die stap nemen, je laat immers wel een vertrouwde relatie achter en als je al 30 bent en nog op zoek moet naar een partner en dan weer een stabiele relatie moet opbouwen.Sjaantje37 schreef: ↑15-11-2020 19:21Ben het ook eens met Iones, maar vind ook dat ze die uitvreter moet verlaten om haar eigen wensen die zijn heeft in haar leven kan vervullen.
.. ja of je pikt een vent op met kinderwens, krijgt 2 koters en komt er dan achter dat ie een zak hooi is. zit je wel alleen op een flatje (met kids, dat dan wel weer)

zondag 15 november 2020 om 19:26
Jij hebt je nog niet laten helpen?RickDalton schreef: ↑15-11-2020 19:24Sterkte!
Mijn vrouw heeft PCOS en dat betekent dat er nog zat eitjes zijn op hoge leeftijd en dat de overgang ook nog wel even op zich laat wachten.. gelukkig heeft ze nergens last van als ze ongesteld wordt (ik merk het wel aan haar, subtiel verschil in geur en aantrekkelijkheid 14 dagen voor de eisprong, heb er echt en neusje voor ontwikkeld ) dus dan moet ik even van haar afblijven om geen risico's te lopen.
zondag 15 november 2020 om 19:29
nog niet, zou idd wel moeten (als we iets zouden moeten doen dan is het de man daar zijn we al wel heel duidelijk over en het over eens)

maandag 16 november 2020 om 09:26
Het broedhok.redbulletje schreef: ↑15-11-2020 18:45Ja, dat is drama! Ik heb voor ik daar helemaal doorheen was nog wel het broedhok eruit laten slopen. Wel 'n beetje laat, maar toch had ik zoiets van lekker puh!![]()

maandag 16 november 2020 om 09:52
Ik vind dat soort situaties altijd gewoon heel sneu.
Het lijkt mij vreselijk om graag een kind te willen en je partner wil wel, maar niet nu. En wel nu, lijkt maar niet te komen. Die onzekerheid lijkt mij verschrikkelijk.
Aan de andere kant lijkt het mij verschrikkelijk om nog geen kind te willen en je partner wil dit wel en wel nu!
Waar doe je goed aan? Want misschien wil iemand over een paar jaar wel kinderen, dan kan het zonde zijn om een hele fijne relatie het raam uit te gooien. En misschien wil die ander nooit kinderen, dan heb je het idee dat je aan het lijntje wordt gehouden. Of partner wil op een gegeven moment wel, maar het lukt niet meer! Of je wil het allebei wel op hetzelfde moment én op tijd en het lukt niet doordat één van de twee sterk verminderd vruchtbaar is.
En geef toe, als je een (in jouw ogen) leuke partner hebt, dan geloof je die gewoon als deze zegt, het komt wel goed.
Mbt dat topic, als hij van te voren had gezegd, ik wil absoluut geen kinderen. Dan had ze dit voor waar aan kunnen nemen en niet aan een relatie beginnen. Of misschien denken, we zien wel waar het schip strandt, tot die tijd hebben we samen plezier. Of hij verandert nog wel van gedachte wat hij is nu nog zo jong. Allemaal legitieme reacties. Bij genoeg mensen in de 20 zijn kinderen iets voor later. Zowel de beslissing nemen om het wel te doen als er eens echt over na te denken.
Het lijkt mij vreselijk om graag een kind te willen en je partner wil wel, maar niet nu. En wel nu, lijkt maar niet te komen. Die onzekerheid lijkt mij verschrikkelijk.
Aan de andere kant lijkt het mij verschrikkelijk om nog geen kind te willen en je partner wil dit wel en wel nu!
Waar doe je goed aan? Want misschien wil iemand over een paar jaar wel kinderen, dan kan het zonde zijn om een hele fijne relatie het raam uit te gooien. En misschien wil die ander nooit kinderen, dan heb je het idee dat je aan het lijntje wordt gehouden. Of partner wil op een gegeven moment wel, maar het lukt niet meer! Of je wil het allebei wel op hetzelfde moment én op tijd en het lukt niet doordat één van de twee sterk verminderd vruchtbaar is.
En geef toe, als je een (in jouw ogen) leuke partner hebt, dan geloof je die gewoon als deze zegt, het komt wel goed.
Mbt dat topic, als hij van te voren had gezegd, ik wil absoluut geen kinderen. Dan had ze dit voor waar aan kunnen nemen en niet aan een relatie beginnen. Of misschien denken, we zien wel waar het schip strandt, tot die tijd hebben we samen plezier. Of hij verandert nog wel van gedachte wat hij is nu nog zo jong. Allemaal legitieme reacties. Bij genoeg mensen in de 20 zijn kinderen iets voor later. Zowel de beslissing nemen om het wel te doen als er eens echt over na te denken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 16 november 2020 om 10:12
Verstandig. Met mijn vriend was vanaf het begin duidelijk of het niet willen van kinderen. Ik ook. Maar ik weet wel dat hij zich af en toe afgevraagd heeft of ik ze echt niet wilde, gewoon door te vragen hoe ik er tegenover stond. Maar het had prima gekund dat mijn mening was veranderd, want ik was midden 20. Hij was al midden 30. Dan kijk je er soms toch weer anders tegen aan.
Aan de ene kant vind ik het fijn dat hij mij altijd serieus heeft genomen, aan de andere kant vraag ik mij wel eens af of hij zich er echt zorgen over heeft gemaakt.
Aan de ene kant vind ik het fijn dat hij mij altijd serieus heeft genomen, aan de andere kant vraag ik mij wel eens af of hij zich er echt zorgen over heeft gemaakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 16 november 2020 om 10:46
Ik ben zo blij dat het bij ons nooit een issue is geweest. We hebben het er tijdens een etentje (in een eetcafé, met een luidruchtig gezin naast ons) even 2 minuten over gehad. Zo. Afgetikt. Nooit meer over hebben.
De keren dat we het er daarna nog eens over hadden, was altijd met anderen erbij die ernaar vroegen.
De keren dat we het er daarna nog eens over hadden, was altijd met anderen erbij die ernaar vroegen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
maandag 16 november 2020 om 11:01
Hij wil een trio.dianaf schreef: ↑16-11-2020 09:52Ik vind dat soort situaties altijd gewoon heel sneu.

maandag 16 november 2020 om 12:04
Denk dat dit veel verschilt van persoon tot persoon, hoe je over kwam.
Mocht ik in zijn schoenen gestaan hebben zou ik me wel zorgen gemaakt hebben omdat in mijn omgeving quasi alle vrouwen van in de twintig uiteindelijk toch voor kinderen gingen.
Het is zo'n stomme reden om een goede relatie te verbreken.
maandag 16 november 2020 om 12:23
Daar kwam ik pas verderop in het topic achter.

Moirmel schreef: ↑16-11-2020 12:04Denk dat dit veel verschilt van persoon tot persoon, hoe je over kwam.
Mocht ik in zijn schoenen gestaan hebben zou ik me wel zorgen gemaakt hebben omdat in mijn omgeving quasi alle vrouwen van in de twintig uiteindelijk toch voor kinderen gingen.
Het is zo'n stomme reden om een goede relatie te verbreken.
Nou ja, in mijn geval, als hij iemand van zijn eigen leeftijd had gedatet, dan was het een stuk waarschijnlijker dat de wens niet zou wijzigen. Maar gelukkig is het wel goed gegaan op dat gebied.
maandag 16 november 2020 om 14:30
Ik denk dat in dat ene topic, de wijze waarop betreffende TO haar bijdrage levert, de bijl eigenlijk al wel is gevallen maar dat zij dat nog niet naar haarzelf wil toegeven. Die relatie is eigenlijk gewoon voorbij. Is misschien ook moeilijk en pijnlijk maar er zit geen toekomst met hem in. Hij heeft minder belang bij einde van de relatie want, als ik het goed heb begrepen, hij wordt volop gepamperd door haar. Ik vind zulke emotionele afhankelijkheid welke TO in mijn beleving in haar topic laat zien heel irritant

maandag 16 november 2020 om 14:37
Ik ben richting mijn vriend vanaf het begin ook heel duidelijk geweest; ik heb geen kinderwens. Voor 'deze' had ik een partner die echt heel erg overtuigd was van het feit dat ik wel kinderen wilde maar gewoon op dat moment nog niet (ik was toen begin 20). Dat was voor mij wel een reden om de relatie te verbreken (dat en het feit dat hij vond dat als er kinderen kwamen de vrouw maximaal 24 uur moest werken en voor het huishouden moest zorgen).dianaf schreef: ↑16-11-2020 10:12Verstandig. Met mijn vriend was vanaf het begin duidelijk of het niet willen van kinderen. Ik ook. Maar ik weet wel dat hij zich af en toe afgevraagd heeft of ik ze echt niet wilde, gewoon door te vragen hoe ik er tegenover stond. Maar het had prima gekund dat mijn mening was veranderd, want ik was midden 20. Hij was al midden 30. Dan kijk je er soms toch weer anders tegen aan.
Mijn huidige partner heeft het altijd maar voor kennisgeving aangenomen dat ik geen kinderen wilde.
maandag 16 november 2020 om 15:16
Daarvoor zou ik het sowieso al uitmaken, want dan verwacht hij gewoon verzorgd te worden.MissPiglet schreef: ↑16-11-2020 14:37Ik ben richting mijn vriend vanaf het begin ook heel duidelijk geweest; ik heb geen kinderwens. Voor 'deze' had ik een partner die echt heel erg overtuigd was van het feit dat ik wel kinderen wilde maar gewoon op dat moment nog niet (ik was toen begin 20). Dat was voor mij wel een reden om de relatie te verbreken (dat en het feit dat hij vond dat als er kinderen kwamen de vrouw maximaal 24 uur moest werken en voor het huishouden moest zorgen).
Mijn huidige partner heeft het altijd maar voor kennisgeving aangenomen dat ik geen kinderen wilde.

maandag 16 november 2020 om 15:44
nou dan zou je haar laatste twee reacties eens moeten lezen, ze is echt een deurmat. Maar goed dat hij met haar geen kinderen wil maken, dat is echt serieus het enige goede aan dat topic.aardbei35 schreef: ↑16-11-2020 14:30Ik denk dat in dat ene topic, de wijze waarop betreffende TO haar bijdrage levert, de bijl eigenlijk al wel is gevallen maar dat zij dat nog niet naar haarzelf wil toegeven. Die relatie is eigenlijk gewoon voorbij. Is misschien ook moeilijk en pijnlijk maar er zit geen toekomst met hem in. Hij heeft minder belang bij einde van de relatie want, als ik het goed heb begrepen, hij wordt volop gepamperd door haar. Ik vind zulke emotionele afhankelijkheid welke TO in mijn beleving in haar topic laat zien heel irritant![]()
ik kan zo slecht tegen dit soort afhankelijke, ik waai met alle winden mee als ik mijn vent maar behoudt...brrrrrr
maandag 16 november 2020 om 15:48
hier was dat tijdens het eten van een pannenkoek op een pannenkoekschip hier in de stad. stampensvol met gezinnen en kinderen die alleen maar met de telefoon bezig waren.. daar hebben we dat ook 'even afgetikt'Doornroosje75 schreef: ↑16-11-2020 10:46Ik ben zo blij dat het bij ons nooit een issue is geweest. We hebben het er tijdens een etentje (in een eetcafé, met een luidruchtig gezin naast ons) even 2 minuten over gehad. Zo. Afgetikt. Nooit meer over hebben.
geniaal! (wel lekkere pannenkoeken overigens, hebben ons wel verbaast over de telefoonjunks die 0,0 met de kids bezig waren maar alleen met de phone)
maandag 16 november 2020 om 15:50
Sjaantje, dat soort dingen storen mij sowieso heel erg in dat soort topics. Maar het is gewoon wel vaak waar het om draait.
Meestal (!!) is een partner niet verschrikkelijk, maar zijn er wel dingen die gewoon niet leuk zijn/irritaties opwekken. Maar omdat diegene toch lief is, moet je eigenlijk maar die vervelende eigenschappen accepteren.
Echt toen ik mijn relatie uitmaakte, kreeg ik bijvoorbeeld de vraag: of ik nog van hem houd? Wtf?! Je gevoelens zijn over het algemeen niet zomaar weg hoor, maar dat is geen reden om te blijven. Maar veel mensen nemen houden van als belangrijkste reden om toch maar niet weg te gaan, er moet op zijn minst een onveilige situatie zijn vóór je een relatie waarbij je wel van iemand houdt, mag verbreken.
Ik bedoel, genoeg topics met vrouwen in hele slechte relaties, die dan zeuren dat ze zooooveeeel van hem houden en zo... En liefde maakt alles goed of zo.
Meestal (!!) is een partner niet verschrikkelijk, maar zijn er wel dingen die gewoon niet leuk zijn/irritaties opwekken. Maar omdat diegene toch lief is, moet je eigenlijk maar die vervelende eigenschappen accepteren.
Echt toen ik mijn relatie uitmaakte, kreeg ik bijvoorbeeld de vraag: of ik nog van hem houd? Wtf?! Je gevoelens zijn over het algemeen niet zomaar weg hoor, maar dat is geen reden om te blijven. Maar veel mensen nemen houden van als belangrijkste reden om toch maar niet weg te gaan, er moet op zijn minst een onveilige situatie zijn vóór je een relatie waarbij je wel van iemand houdt, mag verbreken.
Ik bedoel, genoeg topics met vrouwen in hele slechte relaties, die dan zeuren dat ze zooooveeeel van hem houden en zo... En liefde maakt alles goed of zo.
maandag 16 november 2020 om 15:59
ik werd zelfs een beetje misselijk van haar laatste twee postings. Ik heb ook kort geleden mijn relatie verbroken met een ontzettende aardige vent. Een aantal familieleden waren zeer verbaasd want ik had nu eindelijk een normale vent.dianaf schreef: ↑16-11-2020 15:50Sjaantje, dat soort dingen storen mij sowieso heel erg in dat soort topics. Maar het is gewoon wel vaak waar het om draait.
Zeker goede man, aardig tegen mijn zoon maar verveelde mij helemaal kapot en kan gewoon geen gezinnetje spelen, ik had het zo benauwd en ja ik hou verschrikkelijk veel van hem daarom laat ik hem ook los zodat hij iemand kan vinden die beter bij hem past dan ik.