Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Ik ga voor hutspot met grmbersiroop en geitenkaas.
Staat nu onder de grill ☺️
Vanavond komt er een Noorse rampenfilm op tv: The wave. De regisseur heeft later Tomb raider geregisseerd. Die ga ik kijken, ook vanwege de prachtige setting.
Ik zie hier lekkere gerechten passeren!

Julus op een net dat ik hier in B ook kan zien? Klinkt goed, geniet!
Datertje schreef:
17-11-2020 17:24
Ik probeer een weekmenu te maken. Ik geef bakken met geld uit aan boodschappen.
Zo lastig om te bedenken wat ik wil gaan eten over 4 dagen.
Heeeel lastig, ik doe het wekelijks. Vaak zoek ik recepten uit en bestel daar de ingredienten bij. En als ik bv pasta maak vries ik een deel in.
Qiyara schreef:
17-11-2020 17:35
Is het ook.
Ik eet vanavond zoete aardappel stamppot boerenkool. Met zon gedroogde tomaatjes, pecan noten en feta.

Misschien doe je er wat inspiratie mee op😋
Dat klinkt lekker en luxe!

Ik ga voor een Griekse pizza met feta.
LaFolie schreef:
17-11-2020 17:40
Ik zit net precies hetzelfde te doen! Het is echt belachelijk hoeveel ik uitgeef. En ik heb net ontslag genomen dus moet ook echt even naar een nieuwe standaard gaan leven.

Maar echt moeilijk, je weet toch vantevoren niet waar je zin in gaat hebben?!
Heb je een nieuwe baan? Omdat je geen recht op WW hebt als je zelf ontslag neemt.
Qiyara schreef:
17-11-2020 17:43
Het is een mindset waar je even aan wennen moet. Ik ben er wat jaren geleden mee begonnen en ben nu maar 50 euro per week kwijt ipv 20 euro per dag.
Dus dat verzinnen en het geld wat ik er mee bespaar is het waard.
Ik krijg nu vanzelf trek in de dingen die ik voor mijzelf had bedacht die week.
Klopt. Ook ik ging na mijn werk, dagelijks en ben nu veel goedkoper uit. Ik moet het doen met wat ik voor een week in huis heb. En het is zo relaxt! Vooral in de winter. Dan wil ik zsm naar huis.
dido68 schreef:
17-11-2020 17:53
Ik ben heel erg naar mijn gevoel gaan luisteren de laatste jaren.
Wil ik bij je zijn of denk ik: ik wil hier weg. Dit geldt ook voor vriendinnen en bij dates. Als ik weg wil kost het mij teveel (negatieve) energie om te blijven en kap ik het af. In het andere geval geeft dat me juist veel energie en laad ik op.
Zo is dat voor mij ook. Naar gevoel luisteren en het niet negeren. Het is er niet voor niets. Ik ga dus ook niks met tegenzin doen.
En nee durven zeggen. Dat helpt ook erg. Heb ik geen zin dan zeg ik dus nee. Ik heb me lang laten leiden door andermans verwachtingen. Dat maakte me ongelukkig.

Tom, dit is een antwoord op je eerdere vraag. Hier ben ik mee aan de slag gegaan. Grenzen bewaken, nee zeggen, naar mijn gevoel luisteren en goed weten wat ik wil en ernaar handelen.
Ik heb dat ook, opladen van rust. Eén van de redenen dat ik mijn agenda nagenoeg leeghou in de avond of weekenden. Af en toe een feestje vind (nouja vond op het moment) ik echt wel leuk maar mijn oren tuiten als ik in bed lig en ben dan bekaf, zeker als het binnen was.
Krijg motto niet verwijderd :-)
LaFolie schreef:
17-11-2020 15:00
Ja helemaal mee eens. Ook een soort emotionele ontwikkeling, en die ontwikkeling mis ik juist vaak erg bij veel mannen. Die hebben vaak een soort boerenkinkel nuchterheid waar ik dan weer helemaal niks mee kan.
Ik kan nuchterheid juist wel waarderen, zolang gecombineerd met voldoende inlevingsvermogen en het vermogen om jezelf te kunnen uitdrukken. Maakt het leven een stuk luchtiger.
wij slapen nooit.
Julia_20 schreef:
17-11-2020 18:13
Dat herken ik wel. Als ik druk ben heb ik behoefte aan rust.
Nu met de nieuwe baan ook. Mijn sociale contacten s avonds en overdag zijn heel veel minder op dit moment.
Zondag in de avond wil ik ook geen afspraken in principe.
Toen ik nog niet thuiswerkte had ik 1 regel voor mezelf: 's avonds doordeweeks geen afspraken. Ik had oplaadtijd nodig. In het weekend 1 of max 2 afspraken. Anders was ik niet voldoende bijgetankt voor maandag.

Dit betekent ook dat een evt partner niet iemand moet zijn die energie krijgt van heel veel afspraken/, dingen ondernemen. Dat trek ik niet. Zo iemand wordt ook niet gelukkig van naast mij op de bank zitten.
Attraverso schreef:
17-11-2020 18:31
Ik heb vandaag een butternut klaargemaakt met kikkererwten, kokosmelk, currypasta, tomaat, basmati en vandaag gegeten met feta. Bij de helft heb ik kippenblokjes gedaan. Heb nog 7 porties voor in de vriezer, zo heb ik altijd 4 of 5 verschillende home made gerechten ingevroren, ongeveer de helft van de week kook ik en de andere dagen warm ik gewoon op.
O geweldig, het is vandaag fetadag op dit topic :)
Attraverso schreef:
17-11-2020 18:34
Ik zie hier lekkere gerechten passeren!

Julus op een net dat ik hier in B ook kan zien? Klinkt goed, geniet!
RtL8 ..kun je dat ontvangen?
Anders op Netflix?
Julus schreef:
17-11-2020 18:46
Dit betekent ook dat een evt partner niet iemand moet zijn die energie krijgt van heel veel afspraken/, dingen ondernemen. Dat trek ik niet. Zo iemand wordt ook niet gelukkig van naast mij op de bank zitten.
Ja geldt voor mij ook. Heb met m'n ex voor het eerst ervaren dat hij net als ik was daarin. En ook van het niks hoeven. Echt zo relaxed was dat.

Niet continu vol met afspraken staan en doen waar we zin in hadden, wanneer we daar zin in hadden. Echt genieten als je dat samen kan.
Ja dat is perfect. Dan is de druk er af. Die druk kan ik slecht hebben. Het gevoel dat ik allemaal dingen moet.
Julus schreef:
17-11-2020 19:00
Ja dat is perfect. Dan is de druk er af. Die druk kan ik slecht hebben. Het gevoel dat ik allemaal dingen moet.

Precies hetzelfde ja.

Dit druppelt dan dus btw bij mij ook door in libido; zodra het verwacht wordt of er staat een soort druk op moet ik er helemaal niks meer van hebben :$
Julus schreef:
17-11-2020 18:46
Toen ik nog niet thuiswerkte had ik 1 regel voor mezelf: 's avonds doordeweeks geen afspraken. Ik had oplaadtijd nodig. In het weekend 1 of max 2 afspraken. Anders was ik niet voldoende bijgetankt voor maandag.

Ik heb heel af en toe doordeweeks een afspraak.
Hou ook niet van een hele drukke agenda.
Flaffy en Hyphen, hoe gaat het met jullie?
LaFolie schreef:
17-11-2020 19:02
Precies hetzelfde ja.

Dit druppelt dan dus btw bij mij ook door in libido; zodra het verwacht wordt of er staat een soort druk op moet ik er helemaal niks meer van hebben :$
Nee dat is niks. Je hebt seks omdat je er allebei zin in hebt en anders niet.
iceteapeach schreef:
17-11-2020 18:43
Ik heb dat ook, opladen van rust. Eén van de redenen dat ik mijn agenda nagenoeg leeghou in de avond of weekenden. Af en toe een feestje vind (nouja vond op het moment) ik echt wel leuk maar mijn oren tuiten als ik in bed lig en ben dan bekaf, zeker als het binnen was.
Tuitende oren en helemaal hyper zijn en tollen op je benen. En dan die zalige rust. Geen getetter of lawaai meer.

Na werk kon ik maar weinig hebben. Ik had dan echt tijd nodig om tot mezelf te komen. Vreselijk ook om dan meteen te moeten koken. En daarom vind ik single zijn zo relaxt.
Julus schreef:
17-11-2020 18:48
RtL8 ..kun je dat ontvangen?
Anders op Netflix?
RTL 8? bestaat dat?
Yup. Goede film tot nu toe. Hele mooie beelden ook.
Ik heb seizoen 4 van the Crown al bijna uit :-(
Oooh the Crown zo mooi. Ben nog niet aan seizoen 4 begonnen, dat is met de nieuwe cast toch? Net zo goed als de oude cast?

Ik ben Verdoofd aan het kijken op NPO, over verslaving. Nare beelden wel!
Sabbieehhhh schreef:
17-11-2020 21:33
Ik heb seizoen 4 van the Crown al bijna uit :-(

Ik heb bijna aflevering 6 erop zitten.
Australië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven