Kek mama

18-11-2020 09:50 51 berichten
Even een vraagje: wie van jullie is bekend met dit blad?
Is het wat?
Niet te zweverig (zoals hapinez, flow enzo?), niet teveel gericht op uitsluitend kinderen opvoeden?
Ik wil het in een kraammand stoppen voor de moeder maar kom niet helemaal uit de sfeer van het blad. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kek Mama wel een van de leukere bladen voor ouders. Het heeft allemaal wel zijdelings te maken met ouderschap, maar het zijn niet allemaal van die informatieve artikelen over opvoeden, grotendeels zijn het gewoon ervaringsverhalen van ouders, ook over relaties et cetera. Zweverig is het sowieso niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
18-11-2020 09:52
Ik vind Kek Mama wel een van de leukere bladen voor ouders. Het heeft allemaal wel zijdelings te maken met ouderschap, maar het zijn niet allemaal van die informatieve artikelen over opvoeden, grotendeels zijn het gewoon ervaringsverhalen van ouders, ook over relaties et cetera. Zweverig is het sowieso niet.

Ah dankjewel!
En met één blad richt je vast geen langdurige schade aan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Leukste blad van wat er gericht is op ouders.
Precies. Geen dossiers of opvoedtips, wel gewoon leuke, herkenbare verhalen die worden gedeeld, zonder al te zeurderig toontje zoals sommige columnisten nog wel eens hebben. Heerlijk om in bad te lezen.
Belle73 schreef:
18-11-2020 09:54

Goeie bijdrage.
LauraRoar schreef:
18-11-2020 09:55
Precies. Geen dossiers of opvoedtips, wel gewoon leuke, herkenbare verhalen die worden gedeeld, zonder al te zeurderig toontje zoals sommige columnisten nog wel eens hebben. Heerlijk om in bad te lezen.

Dat is precies wat ik wilde weten. Thanks!
Belle73 schreef:
18-11-2020 09:54
;-D

T zou je verbazen hoe snel je een schuldgevoel aangepraat krijgt door het ontbreken van een schuldgevoel naar je kinderen toe, dat schijnt toch wel het normale te zijn :hihi:
Bedankt. Ik was helemaal niet bekend met dit blad, jullie mening maakt het wat duidelijker.
Vreselijk.
Saartjepoes2 schreef:
18-11-2020 09:57
;-D

T zou je verbazen hoe snel je een schuldgevoel aangepraat krijgt door het ontbreken van een schuldgevoel naar je kinderen toe, dat schijnt toch wel het normale te zijn :hihi:
Een vier pagina's tellend artikel over hoe erg je je kind gaat missen als ie naar de basisschool gaat en hoe leeg het huis is.

Ik mis kind niet en ik geniet wel van het lege huis. :mrgreen: En voor je het weet zijn ze weer thuis, ook.
Luci_Mster2 schreef:
18-11-2020 09:57
Vreselijk.

Wat vreselijk? Een vreselijk blad?
Ja. :-D :-D
Luci_Mster2 schreef:
18-11-2020 10:05
Ja. :-D :-D

o_o Kun je dat ff toelichten?
Ik zou dat blad er gewoon in doen als je dat van plan was. Er is altijd wel iemand die er niks aan vindt.

Fabulous Mama is ook wel een leuk blad, dat is net zoiets.
Ik vind het lastig iets leuks te vinden. Ik krijg zelf heel erg jeuk van opvoedtips en bladen als Happinez en flow, libelle enzo vind ik niksige tutbladen dus wat dan wel??
Ik vind dat bladen over ouderschap niet één enkel geslacht in de titel zouden moeten hebben, dat geeft vaders het idee dat de inhoud niet voor hun is. En vaders uit het ouderschap knikkeren vind ik een slecht idee.
Ik vind Kiind wel okee, daarin doen vaders ook gewoon mee. Maar het is wel vrij antroposofisch.
anoniem_639c119608cab wijzigde dit bericht op 18-11-2020 10:09
1.05% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
18-11-2020 10:07
Ik vind het lastig iets leuks te vinden. Ik krijg zelf heel erg jeuk van opvoedtips en bladen als Happinez en flow, libelle enzo vind ik niksige tutbladen dus wat dan wel??
Mij zou je blij maken met wat anders dan over moederschap, juist als een fijn escapisme, ik zou veel meer genieten van een leuk boekje met korte columns of hele korte verhalen. Of een bon voor mijn Kobo (e-reader). Lief dat je een mand maakt, kreeg ik altijd graag :love:
herfstappeltaart schreef:
18-11-2020 10:07
Geen bladen, tenminste voor mij. Vind 99,99% van tijdschriften echt vreselijk.
Lafae schreef:
18-11-2020 10:09
Ik vind Kiind wel okee, daarin doen vaders ook gewoon mee. Maar het is wel vrij antroposofisch.
Kiind heeft zeker goede artikelen!
Ouders van Nu is ook altijd actueel en gestoeld op de laatste (officiële) adviezen.
Lafae schreef:
18-11-2020 10:08
Ik vind dat bladen over ouderschap niet één enkel geslacht in de titel zouden moeten hebben, dat geeft vaders het idee dat de inhoud niet voor hun is. En vaders uit het ouderschap knikkeren vind ik een slecht idee.
En dat ook.
In Kek Mama komen ook een heleboel vaders aan het woord, hoor. De inhoud is alleen wat meer gericht op vrouwen. Dat maakt nog niet dat vaders uit het ouderschap worden geknikkerd. Ik vind de titel sowieso een beetje tuttig, het woord 'kek' vind ik echt uit de jaren vijftig, maar op basis van een titel zou ik niet een heel blad afserveren.
JonathanStrange schreef:
18-11-2020 10:09
Mij zou je blij maken met wat anders dan over moederschap, juist als een fijn escapisme, ik zou veel meer genieten van een leuk boekje met korte columns of hele korte verhalen. Of een bon voor mijn Kobo (e-reader). Lief dat je een mand maakt, kreeg ik altijd graag :love:

Ja! Een boekje met korte columns! Wat een goed idee, waarom ben ik daar niet opgekomen! Ik ben zelf gek op Sylvia Witteman bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven