6 weken usa

zondag 15 november 2020 om 19:35
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.
Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.
Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.
Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.
Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.
Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen

vrijdag 20 november 2020 om 18:33
Geen rondreis maar ik ben er meerdere keren geweest omdat we er vrienden hadden wonen.poldervrouw schreef: ↑20-11-2020 13:51Is er iemand hier al eens op rondreis geweest in Texas ? En zo ja, heb je een reisblog bijgehouden (link mag per PB en ja ik ben discreet).
Ik overweeg een rondreis naar/in/via texas maar kan er relatief weinig over vinden , en wat ik vind is vooral de enorme afstanden.. Big Bend lijkt me prachtig maar verder ... ik twijfel dus..
Verder ben ik met de greyhound een keer van Georgia naar SD gegaan, oa door Texas.
En ben een keer bij El Paso de grens over gegaan (geen aanrader, voelde me erg onveilig).
Ik heb in Texas zelf niet echt gericht bezienswaardigheden bezocht, maar de diversiteit van de natuur als je van oost naar west gaat is echt bijzonder.
Van de pecan trees, door Missisippi, door Texas (sommige plekken echt western), langs de Mexicaanse grens, Arizona, woestijn/cactussen en dan richting San Diego. Op elke plek zijn zowel de mensen als de natuur totaal anders en bij de Mexicaanse grens hangt (hing) op sommige plekken bij de checkpoints een grimmige sfeer, ze hebben daar een hekel aan immigranten.
Tja, ben ook echt dol op de VS!
Die vrienden gingen trouwens vaak op vakantie naar New Orleans waar ze ook gingen surfen.
vrijdag 20 november 2020 om 21:33
Thanksaardbeienslof schreef: ↑20-11-2020 18:33Geen rondreis maar ik ben er meerdere keren geweest omdat we er vrienden hadden wonen.
Verder ben ik met de greyhound een keer van Georgia naar SD gegaan, oa door Texas.
En ben een keer bij El Paso de grens over gegaan (geen aanrader, voelde me erg onveilig).
Ik heb in Texas zelf niet echt gericht bezienswaardigheden bezocht, maar de diversiteit van de natuur als je van oost naar west gaat is echt bijzonder.
Van de pecan trees, door Missisippi, door Texas (sommige plekken echt western), langs de Mexicaanse grens, Arizona, woestijn/cactussen en dan richting San Diego. Op elke plek zijn zowel de mensen als de natuur totaal anders en bij de Mexicaanse grens hangt (hing) op sommige plekken bij de checkpoints een grimmige sfeer, ze hebben daar een hekel aan immigranten.
Tja, ben ook echt dol op de VS!
Die vrienden gingen trouwens vaak op vakantie naar New Orleans waar ze ook gingen surfen.
Ik ben nog niet overtuigd

vrijdag 20 november 2020 om 21:34

zaterdag 21 november 2020 om 00:07
Vast wel, maar zover ben ik nog niet qua route idee
zaterdag 21 november 2020 om 00:07
We gaan zeker paardrijden. Dochter wil dat sowieso (heeft ook eigen paard) en ik stap ook wel op een paardredbulletje schreef: ↑20-11-2020 23:22Ik zou ook ranches kiezen als overnachtingsplek. Bandera is ook een echt cowboy stadje in Hill Country.

zaterdag 21 november 2020 om 09:59
Ik heb ook eens zitten stoeien met een combinatie met Texas. Manlief roept dat hij daar wel es heen zou willen, al heeft ie zich er nooit in verdiept dus geen idee wat er dan te bezichtigen is. Maar het idee van western, cowboy ofzo, weet ik veel.
Maar ik kom er ook niet echt uit wat nu typisch Texas is ofzo.
Maar dit was mijn voorlopige gedachtengang voor óóit:
Dag 1- Las Vegas aankomst
Dag 2- Las Vegas
Dag 3- Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4- Grand Canyon
Dag 5- Grand Canyon - Horshoe Bend - Lake Powel - Page
Dag 6- Antelope Canyon - Bryce Canyon
Dag 7- Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 8- Capitol Reef - Moab (Arches)
Dag 9 - Moab - Monument Valley
Dag 10 - Monument Valley - Albuquerque
Dag 11- Pretpark Cliffs Amusement Park
Dag 12- Naar White Sands , overnachten in Las Cruces
Dag 13- Las Cruses - Fort David
Dag 14 - Fort David - Big Bend
Dag 15- Big Bend NP
Dag 16- Big Bend - Del Rio
Dag 17- Del Rio - San Antonio
Dag 18- San Antonio
Dag 19-San Antoino (Sixflags / Aquatica)
Dag 20- San Antonio - Port Aransas
Dag 21- Port Aransas - Houston of Austin
Dag 22 - Terugvlucht
(evt. een nacht minder bij Grand Canyon en extra bij Moab).
Dag 2- Las Vegas
Dag 4- Grand Canyon
Dag 15- Big Bend NP
Dag 18- San Antonio
Dag 22 - Terugvlucht

zaterdag 21 november 2020 om 11:20
mamaonbekend schreef: ↑21-11-2020 09:59Ik heb ook eens zitten stoeien met een combinatie met Texas. Manlief roept dat hij daar wel es heen zou willen, al heeft ie zich er nooit in verdiept dus geen idee wat er dan te bezichtigen is. Maar het idee van western, cowboy ofzo, weet ik veel.
Dag 2- Las Vegas
Dag 4- Grand Canyon
Dag 15- Big Bend NP
Dag 18- San Antonio
Dag 22 - Terugvlucht
Ik lees in alle reisverslagen mbt texas; kilometers... veeel.... Ik kan je michelly aanraden (die ken je wel van AA forum) die heeft er ook ergens 1 zitten met texas meen ik. Het is een staat die vooral groot is en de onderlinge afstanden dus groot.Even zien of je kinderen het dan leuk genoeg vinden .
Dit kreeg ik via iemand anders :
We reden Texas binnen bij Nacogdoches, volgens Texanen het oudste stadje van Texas. Klein typisch Amerikaans stadje waar je nog oude gebouwen kunt vinden. Maar ja, in NL hebben we oudere gebouwenVoor Amerikanen is dit wel heel bijzonder natuurlijk. We sliepen bij Camp Tonkawa, waar je kunt zwemmen in de Tonkawa springs. 's Ochtends bij het opstaan stonden er heel veel herten om onze tent heen. Prachtig!
Toen door naar Brenham waar ze heerlijk ijs hebben van Bluebell. Erg leuk ijstentje daar en MEGAGROTE porties ijs (Must be heaven). Als je nog andere tips wil, ik heb er nog 2.
En daarna zijn we naar Austin gegaan. Superleuke stad!! Ik heb er echt van genoten. Wij stonden met onze tent op McKinney Falls state Park en reden dan naar de stad. Je kunt heel lekker eten, leuk shoppen, de vleermuizen onder de brug tevoorschijn zien komen bij het vallen van de avond, het texas state capitol bezoeken, of naar Barton Springs pool gaan - een zwembad met natuurwater een groot reservoir midden in de stad. Hier heeft Robert Redford nog leren zwemmenKortom: veel te doen, overal muziek, wel heeeeel warm en humid. Ik ben fan van Supernatural en de hoofdrolspelers van deze serie wonen in Austin. Een van hen heeft een bar en daar ben ik heen gegaan. De bierbrouwerij van de ander was helaas nog niet open toen wij op rondreis waren.
San Antonio was next. Heel gezellig stadje, doet denken aan een warm soort Utrecht. Overal kanaaltjes en eettentjes langs het water. En we hebben daar The Alamo bezocht, bekend in de Amerikaanse geschiedenis.
En toen gingen we naar Big Bend National Park. Zoals ik al zei echt een must, zeker niet overslaan.Dat zou echt zonde zijn als je naar Texas gaat. In Big Bend hebben ze mooie vegetatie, goede wegen, toffe wandelroutes, hot springs. Alles! Zelfs beren ☺ en prachtig zicht op de sterren. Want: verlaten van alles en dus geen lichtvervuiling als we hier gewend zijn. Een van de hoogtepunten van de vakantie.
En toen Fort Davis om te zien hoe het er vroeger aan toe ging in het leger in 1854-1891. Is leuk, maar je hebt het ook snel gezien. Uurtje bezoek, hooguit 2 ben je kwijt.
Het McDonald Observatory is ook een bezoek waard. Je krijgt hier uitleg over het heelal: planeten en sterren en krijgt de mogelijkheid om planeten te bekijken via de telescoop. Die noemen ze de Star party.
En toen gingen we naar El Paso. Op de weg daar naartoe reden we langs Marfa. Als je van moderne kunst houdt is het leuk om daar te stoppen ivm vele galleries. Wij stopten bij de verlaten Prada store in de woestijn.
El Paso is echt een heel leuke stad. Enorm veel lekkere eettentjes met heel goed Mexicaans eten. Cowboy boots kopen bij Lucchese, als je daar van houdtEn met de Wyler Aerial Tramway heb je een mooi uitzicht op El Paso en kan je spannende wandelingen op een stijle berg maken
Vanuit El Paso hebben nog een paar geweldige uitstapjes gemaakt. Naar White Sands NP, New Mexico. Een groot duingebied eigenlijk. Erg mooi om aan het einde van de dag te gaan.
En een van de indrukwekkendste dingen die ik ooit heb gezien was bij Carlsbad Caverns NPJe kunt daar enorm diep de grotten in lopen, maar bij het vallen van de avond komen er duizenden, duizenden en duizenden vleermuizen naar buiten. Je kunt daar in stilte naar kijken van buiten de grot. Foto's en video's zijn niet toegestaan, omdat ze dan van slag raken. Maar echt prachtig!!
zaterdag 21 november 2020 om 11:20
I heb gezien dat het afhangt van de verhuurder. De een is duurder dan de ander. Ik boek meestal bij Alamo en daar was het laatste keer 150 USDredbulletje schreef: ↑21-11-2020 10:29Hoe duur is de one way toeslag op huurauto's daar?
Mocht ik ooit die richting uitgaan zal ik het waarschijnlijk combineren met vriendenbezoek in Venice FL, dus dan zal voor mij 'n rondje vanuit Tampa het meest logisch zijn.
zaterdag 21 november 2020 om 16:37
Ja klopt, het is ook maar een opzetje hè. Maar wel veel km inderdaad. Als we ooit serieuze en meer concrete plannen daarvoor hebben, er nog maar es naar kijken.
Als ik nu moet kiezen tussen mijn twee plannen, kies ik toch voor stukje westen met Yellowstone denk ik, dus meer deze:
Las Vegas
Grand Canyon
Horshoe Bend / Lake Powel
Antelope Canyon - Bryce Canyon
Capitol Reef
Moab / Arches NP
Vernal - Jackson
Yellowstone (Mammoth Hot Springs/Grand Prismatic Spring)
Grand Tetons
Salt Lake City
En daar zou ik nog wel San Francisco aan toevoegen, maar ja....wij hebben maar 3 weken en helaas geen 6 zoals TO.
Mochten we bij mijn mans werk er ooit wel een keer 4 weken vrij van kunnen maken (maar die kans is erg klein), dan sleutel ik opnieuw aan de route en kijk of SF er wel in kan.
Als ik nu moet kiezen tussen mijn twee plannen, kies ik toch voor stukje westen met Yellowstone denk ik, dus meer deze:
Las Vegas
Grand Canyon
Horshoe Bend / Lake Powel
Antelope Canyon - Bryce Canyon
Capitol Reef
Moab / Arches NP
Vernal - Jackson
Yellowstone (Mammoth Hot Springs/Grand Prismatic Spring)
Grand Tetons
Salt Lake City
En daar zou ik nog wel San Francisco aan toevoegen, maar ja....wij hebben maar 3 weken en helaas geen 6 zoals TO.
Mochten we bij mijn mans werk er ooit wel een keer 4 weken vrij van kunnen maken (maar die kans is erg klein), dan sleutel ik opnieuw aan de route en kijk of SF er wel in kan.
zaterdag 21 november 2020 om 19:40
redbulletje schreef: ↑21-11-2020 10:29Hoe duur is de one way toeslag op huurauto's daar?
Mocht ik ooit die richting uitgaan zal ik het waarschijnlijk combineren met vriendenbezoek in Venice FL, dus dan zal voor mij 'n rondje vanuit Tampa het meest logisch zijn.
Dat hangt van de afstand af. Naburige staat is goedkoper. Wij betaalden voor ophalen New York, droppen in LA (maar dat is wel extreem, natuurlijk) 500 dollar. Bij sommige verhuurfirma’s liep dat op tot 750 dollar.

woensdag 7 juli 2021 om 10:34
Al enige tijd geleden dit topic geopend. Het heeft even op een laag Pietje gestaan maar nu de zomer zijn intocht weer heeft gemaakt beginnen de plannen toch concreter te worden.
Onze plannen zijn gewijzigd nav jullie tips. We willen nu van Florida naar San Francisco of andersom. Dus de zuidkust.
Heeft iemand daar nog mooie tips voor steden/ gebieden/ parken / meren etc?
Onze plannen zijn gewijzigd nav jullie tips. We willen nu van Florida naar San Francisco of andersom. Dus de zuidkust.
Heeft iemand daar nog mooie tips voor steden/ gebieden/ parken / meren etc?

woensdag 7 juli 2021 om 12:08
Huh?Beschuitmethagelslag schreef: ↑07-07-2021 10:34
Welke tips hebben jullie laten beslissen totaal de andere kant op te gaan?
Ik zou het persoonlijk niet doen, en heb ook echt geen tips behalve dat je goed op het beste klimaat en tornado-seizoen moet letten.

woensdag 7 juli 2021 om 21:00
Van Florida naar Californië in 1 trip is nogal een reis! Ik zou er zeker de Utah 5 in verwerken en verder goed nadenken over de timing, je wilt enerzijds niet in het orkaan seizoen zitten in Florida maar ook niet dat de bergpassen van siërra Nevada nog dicht zijn en ook niet dat het 50 graden is in Utah….
donderdag 8 juli 2021 om 00:42
Leuk hoor! Uiteraard Big Bend NP, Grand Canyon NP, Sedona (Devil's Bridge wandeling), Joshua Tree, Death Valley. Page in Arizona voor o.a. Horseshoe Bend.
Mississippi en Louisiana hebben ook echt schitterende natuur/ kusten. Little Canyon River Natural Preserve in Alabama. Hot Springs in Arkansas. En als je echt iets speciaals wil zien een beetje out of the way, Dry Tortugas NP.
En sowieso de prachtige natuur van Utah meenemen. Zoiets als Bryce and Zion vind je nergens anders. Dat is de route meer dan waard. Verder zul je langs de zuidkust vooral gaan voor het cultuur proeven, de echte road sfeer. Qua echt mooie natuur kun je zoals alle bovenstaande commenters al gezegd hebben beter gewoon een rondje maken in het Westen.
Mississippi en Louisiana hebben ook echt schitterende natuur/ kusten. Little Canyon River Natural Preserve in Alabama. Hot Springs in Arkansas. En als je echt iets speciaals wil zien een beetje out of the way, Dry Tortugas NP.
En sowieso de prachtige natuur van Utah meenemen. Zoiets als Bryce and Zion vind je nergens anders. Dat is de route meer dan waard. Verder zul je langs de zuidkust vooral gaan voor het cultuur proeven, de echte road sfeer. Qua echt mooie natuur kun je zoals alle bovenstaande commenters al gezegd hebben beter gewoon een rondje maken in het Westen.

donderdag 8 juli 2021 om 08:27
Wat jij op noemt vind ik niet echt langs de zuidgrenssnoopy1983 schreef: ↑08-07-2021 00:42Leuk hoor! Uiteraard Big Bend NP, Grand Canyon NP, Sedona (Devil's Bridge wandeling), Joshua Tree, Death Valley. Page in Arizona voor o.a. Horseshoe Bend.
donderdag 8 juli 2021 om 15:28
Ben ik met je eens. De echte zuidgrens is vooral veel stranden (iig, in AL, GA, LA, en MS waar ik door ben gereden) en mijns inziens niet de moeite waard om 6 weken achtereen te traceren. Veel van hetzelfde. Dus als TO openstaat voor een route die ook wat van de kust wegkabbelt dan zou dit wat kunnen zijn en is er meer diversiteit.