Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-11-2020 09:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mn paulas choice uitstapje wat niet beviel zit ik nu bij biodermal
Ik wil toch nog eens to proberen
Maar welke producten zijn slim

Ik heb een gevoelige huid
Snel rode plekjes en droogheid
Soms een paar pukkels

Ik las dat retinol snel irritatie geeft dus denk dat ik dat moet vermijden
Maar wat dan wel

Ik gebruik nu van biodermal
Cleansing
Serum pcle
Pcle fluide of die fluide/ creme met prebiotica

Hoop op goede tips
En ook sites om te bestellen die betrouwbaar zijn
Douglas heeft de helft niet zag ik
The Ordinary heeft goede producten, maar je moet altijd zelf een beetje uitvogelen wat je nodig hebt. In plaats van 1 product, zijn het namelijk allemaal losse producten. Wat ik alijd doe is googlen op bijv. 'Products The Ordinary for Acne' en dan krijg je een hele lijst met opties en uitlag. Dat zou ook kunnen doen voor jouw problemen/issues/wensen wat betreft je huid.
Ugh, wat een gepuzzel is dat zeg. Ik ben wel erg blij met de squalene cleanser. Heel mild en heel schoon. Was wel even wennen toen ik overstapte.
Het is in het begin even puzzelen wat het beste bij jouw huid past.

Ik heb zelf een gecombineerde huid die in herfst/winter meer naar droog neigt. Ik heb ook een hele gevoelige huid en snel last van onderhuidse bultjes. Die bultjes zijn helemaal verdwenen sinds ik niacinamide gebruik. Ik gebruik echter niet alles van de ordinary, maar ik vind een paar producten een hele fijne toevoeging!

Wat ik nu doe:

ochtend:
Wassen met Cetaphil
druppeltje niacinamide van The Ordinary
paar druppels Buffet van The Ordinary
druppeltje cafeïne solution The Ordinary rondom ogen
dagcreme calm met SPF van PC, en dan voor de gecombineerde/ vette huid

avond:
Wassen met Cetaphil (als ik make-up heb gedragen dan haal ik dat er eerst af met een oil cleanser)
Paar druppels niacinamide
nachtcrème calm van PC, en dan voor de normale/ droge huid

Ik zit momenteel te wachten op de Retinoid 2% van The Ordinary, maar die is al een hele lange tijd uitverkocht. Het is de lichtste variant en geeft de minste kans op irritaties.

De Niacinamide is ook vaak uitverkocht, maar het is dan ook allemaal heel betaalbaar en effectief!
Hm niet heel duidelijk dus
Mss dat ik de niaci...dinges eens probeer naast mn biodermal

Dat is een serum toch?
Kan dan toch ipv mn pcle serum?
Je zou dan even moeten kijken wat de basis is van dat serum. Er is namelijk een bepaalde volgorde van aanbrengen die je het beste kan hanteren:

https://www.deciemchatroom.com/how-to-l ... -ordinary/

Niacinamide was destijds ook mijn eerste aanschaf en is nog steeds mijn favoriete product! Vanuit daar kan je dan evt. ook verder uitbreiden naar andere producten. Succes!
Tnxx

Ik heb de niacinamide besteld
Er stond voor vette huid
Ik heb dus ook die onderhuidse bultjes soms en denk ook gecombineerde huid
Vet maar met droge rode plekjes

Ik probeer deze eerst en bestel later dan evt de andere producten

Bedankt
Op de site van The Ordinary geven ze een goede uitleg over welke producten geschikt zijn voor welke huid en welke producten wel of juist niet samen te gebruiken zijn.
Ook staan er voorbeelden van routines (producten die je dagelijks gebruikt in een bepaalde volgorde). Bijvoorbeeld routines voor anti-aging, hydratatie, onrustige huid, etc.
Overigens krijg je nu de hele maand 23% korting bij Deciem (The Ordinary is één van hun merken). Zie www.deciem.com

Bij Douglas zijn sommige producten van The Ordinary niet verkrijgbaar en duurder dan bij Deciem zelf.
anoniem_68fdcd75783e5 wijzigde dit bericht op 19-11-2020 12:55
0.09% gewijzigd
Tnx voor de tip
Dit is ook handig.

https://theordinary.deciem.com/regimenguide
Ik gebruik elke ochtend het buffet serum en als ik ongesteld moet worden het salicylic mask.
Heb nu de niaciamide serum en de mosturizer en de caffeine eyeserum
Tot nu toe gedn irriratie!!!
Lijkt prima spul

Alleen nog keer de cleanser bestellen

En is primer alleen iets voor als je make up gebruikt?
*jaline* schreef:
26-11-2020 08:24
En is primer alleen iets voor als je make up gebruikt?
Ja anders heeft het weinig nut. Het is om je huid glad te maken en voor te bereiden op. Net als bij schilderen :-)
Haha oke
Niet nodig dus
*jaline* schreef:
26-11-2020 15:23
Haha oke
Niet nodig dus
Als je geen foundation gebruikt niet nee.
meisje22 schreef:
26-11-2020 15:35
Als je geen foundation gebruikt niet nee.
Nee niks...
Dus serum en mosturizer is dan genoeg
Zou daar nog een minimaal factor 30 achteraan doen, maar nee een primer is dan niet nodig.
Sorry, echt zó niet on topic, maar je openingspost is net een onbegrijpelijk gedicht :heart:
Hips, hopsakee en pierlala.
Haha sorry.
Weer geen leestekens gebruikt zie ik!
Ik zal er beter op gaan letten!
Ik gebruik de niacinamide en die bevalt goed! Ook heb ik dat cafeïne spul voor de ogen.

Ik heb bij de Bijenkorf een doos besteld met een hele set. Cleanser, moisturizer etc. Een aantal producten daarvan was los niet meer te krijgen.
Ik kom ook van Paula’s Choice af en hoewel ik best tevreden ben over die producten, ze zijn onwijs duur. Voor de prijs van een full size product heb ik nu een hele set van the ordinairy!
Ik krijg het morgen binnen dus zal nog wel een update geven.
*jaline* schreef:
26-11-2020 20:49
Haha sorry.
Weer geen leestekens gebruikt zie ik!
Ik zal er beter op gaan letten!

Het was juist een complimentje :lol:
Je hebt verborgen gaven!
Hips, hopsakee en pierlala.
*jaline* schreef:
19-11-2020 10:49
Tnxx

Ik heb de niacinamide besteld
Er stond voor vette huid
Ik heb dus ook die onderhuidse bultjes soms en denk ook gecombineerde huid
Vet maar met droge rode plekjes

Ik probeer deze eerst en bestel later dan evt de andere producten

Bedankt
Ik heb ook een hele gevoelige huid met wat droge plekjes maar toch ook wat acne. Ik ben uitgekomen op het volgende regime: 's ochtends maak ik mijn gezicht schoon met een watje met micellair water, ik was het dus niet, dat doe ik 's avonds (2x per dag wassen met iets van een cleanser of zelfs water is te heftig, dan wordt mijn huid heel rood). Daarna doe ik niacinamide op. Dan blijft het de rest van de dag precies goed: niet trekkerig, maar ook niet glanzend of vet. 's Avond maak ik mijn huid schoon met een cleanser, en dan smeer ik squalene olie. Die olie is te vettig om overdag op te doen, dus ik doe het voor de nacht. Maar met name die olie zorgt ervoor dat je huid eigenlijk de hele dag goed gehydrateerd is, zonder dat je er pukkeltjes van krijgt.
Ik ben recent gestopt met de pil en sindsdien heb ik weer een stuk sneller acne. Maar dit regime werkt voor mij enorm, sinds ik hiermee gestart ben is mijn huid weer heel rustig!
Oh goeie tip om bij de bijenkorf te kijken!
Idd scheelt de prijs enorm met paulas choice en zelfs met de biodermal.
Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden.
Ik doe wel 2 keer per dag de biodermal reiniger ( ik denk die van sensitive balance) en 2 x per dag de serums en moisturizer.
Als de biodermal op is koop ik de cleanser van to.
Je kan beter bij Deceim zelf bestellen want die hebben tot het einde vd maand 23% korting
Kent toevallig iemand een shop waar je de 100 ml moisturizer kunt bestellen
En de squalane cleanser evt

Overal uitverkocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven