Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerstpakketten persoonlijk bezorgen bij collegas

27-11-2020 18:47 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op kantoor bij een detacheringsbureau. Gedetacheerden wonen door het gehele land. Nu is het idee door directie opgevat om dit jaar de kerstpakketten persoonlijk langs te brengen. Ik vind het geen goed idee met het zicht op de maatregelen en advies van RIVM om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken en vraag mij sterk af of gedetacheerden dit in deze crisistijd wel kunnen waarderen. Ik stuit op veel onbegrip in de organisatie op mijn standpunt. Hoe kijken jullie hiernaar?

Concreet; gedetacheerden wonen door heel Nederland dus alle provincies worden aangedaan

Voorgaande jaren hadden we met kerst altijd een gezamenlijke bijeenkomst waarbij de pakketten werden uitgereikt. Overige werden opgestuurd
biekoe schreef:
27-11-2020 19:27
Nee. De pakketbezorger levert ‘onderweg’ ook nog pakketjes af en hoeft niet retour.
Ik vind het voorstel bij TO op het werk geen handige actie, ik zou ook niet staan juichen als mijn baas dat deed. Ze mag echt bij mij op de koffie of zelfs voor een borrel komen maar mijn kerstpakket persoonlijk komen bezorgen....nee....ook coronatechnisch niet handig, in mijn optiek.
Nee, een volle auto die rijdt met alle pakketten van het bedrijf zou normaal gesproken toch over allerlei verschillende koeriers verdeeld zijn. Komt min of meer op hetzelfde neer.

Ik vind het gezeur in ieder geval. Ik zit zelf trouwens ook niet te wachten op m’n werk aan de deur, maar dat terzijde.
suuz393 schreef:
27-11-2020 19:29
Enne, bij mensen die zeggen dat ze het vreselijk zouden vinden als hun collega/leidinggevende op de stoep staat, vraag ik me serieus af of je lekker op je plek zit op je werk...
Ik moet toch m’n geld verdienen hè. En afgezien daarvan vind het niet zo nodig dat m’n collega’s zien hoe ik woon en waar ik precies woon.
rumforviva schreef:
27-11-2020 19:35
Ik moet toch m’n geld verdienen hè. En afgezien daarvan vind het niet zo nodig dat m’n collega’s zien hoe ik woon en waar ik precies woon.
Inderdaad. Het grootste deel van de mensen zou echt niet werken als ze er geen geld voor kregen. Dat kunnen we allemaal keihard ontkennen, maar uiteindelijk zit je daar voor geld en niet omdat je opzoek bent naar vrienden, sociale contacten of onaangekondigd bezoek. Leg dat anderen dan ook niet op door onverwachts voor de deur van een privé huisadres te gaan staan.

Beter nog: laat mensen zelf kiezen. Wie wil hem persoonlijk afgeleverd hebben? En wie wil hem gewoon per post ontvangen? Dan breng je de pakketten van groep A als een soort rijdende rechter rond en groep B stuur je lekker op.
PietjeBello schreef:
27-11-2020 19:38
Inderdaad. Het grootste deel van de mensen zou echt niet werken als ze er geen geld voor kregen. Dat kunnen we allemaal keihard ontkennen, maar uiteindelijk zit je daar voor geld en niet omdat je opzoek bent naar vrienden, sociale contacten of onaangekondigd bezoek. Leg dat anderen dan ook niet op door onverwachts voor de deur van een privé huisadres te gaan staan.
Ik geef dat ronduit toe hoor. En als ik vanavond de jackpot win heb ik gisteren opgezegd. Mijn collega’s mogen m’n bureau uitruimen, mij zien ze niet meer terug, haha!

Nee, heb het best naar m’n zin op m’n werk, maar het is wel omdat het moet.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier dus behoorlijk wisselende berichten.

Het idee is inderdaad aanbellen, afstand houden, cadeau afgeven, kletspraatje buiten en weer door.

Het zijn nogal veel gedetacheerden dus er gaan 8 collega's van kantoor op pad en elk ongeveer 12 adressen af.
jewelll schreef:
27-11-2020 19:42
Ook hier dus behoorlijk wisselende berichten.

Het idee is inderdaad aanbellen, afstand houden, cadeau afgeven, kletspraatje buiten en weer door.

Het zijn nogal veel gedetacheerden dus er gaan 8 collega's van kantoor op pad en elk ongeveer 12 adressen af.
Pfffff. Had ik al gezegd dat ik het allemaal maar een gedoe vind?
jewelll schreef:
27-11-2020 19:42

Het zijn nogal veel gedetacheerden dus er gaan 8 collega's van kantoor op pad en elk ongeveer 12 adressen af.
Koekoek. 96 adressen af rijden voor een stom kerstpakket. :rofl:
PietjeBello schreef:
27-11-2020 19:44
Koekoek. 96 adressen af rijden voor een stom kerstpakket. :rofl:
En dan is de helft nog niet thuis ook, en de andere helft doet niet open want in quarantaine.
Oh, ik dacht een kantoortje met 12 man. Nee, gekkenwerk zeg. Om dan uiteindeljk het pakket achter de kliko neer te moeten zetten.

Werken vanuit huis betekent niet altijd thuis zijn. Heb meerdere malen in andere huizen gezeten bijvoorbeeld.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:47
60.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, er heeft echt niemand last van dat je in je auto rond rijdt snap het corona probleem in deze echt totaal niet.

Of iedereen zin heeft aan je baas aan de deur is een ander verhaal, ik zou het juist heel erg gewaardeerd hebben toen ik in loondienst zat.
Lady*Voldemort schreef:
27-11-2020 19:45
En dan is de helft nog niet thuis ook, en de andere helft doet niet open want in quarantaine.
En degene die wel open doen die gaan vast geen half uur in de deuropening staan praten. Dat wordt of een gesprek van 2 minuten “dankjewel, Corona is shit hè, tot ooit” of een “Oh meid kom even binnen joh. Je moet toch wat drinken of even naar de wc. We houden wel afstand joh. Kom ff bakje drinken:proud:
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:49
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je er niet bent kunnen ze het toch bij de buren afgeven en een persoonlijk briefje door de bus doen?
Envelop schreef:
27-11-2020 19:49
Als je er niet bent kunnen ze het toch bij de buren afgeven en een persoonlijk briefje door de bus doen?
Ja, maar dan is het wel voor niets geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als het maar om acht mensen gaat per persoon kun je toch even afstemmen wanneer je komt?
rumforviva schreef:
27-11-2020 19:50
Ja, maar dan is het wel voor niets geweest.
Dan uiteraard natuurlijk de volgende dag terug voor een herkansing. Het gaat immers om het persoonlijke contact :lol:
rumforviva schreef:
27-11-2020 19:46


Werken vanuit huis betekent niet altijd thuis zijn. Heb meerdere malen in andere huizen gezeten bijvoorbeeld.
Daar zeg je me zo wat. Misschien is het wel een verkapte controle, of iedereen wel goed thuiswerkt :mrgreen:
nimbus schreef:
27-11-2020 19:51
Als het maar om acht mensen gaat per persoon kun je toch even afstemmen wanneer je komt?
Ja maar dan is het geen verrassing meer :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het pakket zelf is toch de verrassing ? Al is dat maar de vraag, wij moeten zelf ons pakket samenstellen (dat dan vervolgens door de pakketdienst geleverd wordt).
nimbus schreef:
27-11-2020 20:00
Het pakket zelf is toch de verrassing ? Al is dat maar de vraag, wij moeten zelf ons pakket samenstellen (dat dan vervolgens door de pakketdienst geleverd wordt).
Ja, maar dit plan gaat duidelijk om de verrassing van de collega’s/directie die het komt brengen. Als het alleen om het pakket gaat, kunnen ze net zo goed versturen.
rumforviva schreef:
27-11-2020 19:41
Ik geef dat ronduit toe hoor. En als ik vanavond de jackpot win heb ik gisteren opgezegd. Mijn collega’s mogen m’n bureau uitruimen, mij zien ze niet meer terug, haha!

Nee, heb het best naar m’n zin op m’n werk, maar het is wel omdat het moet.
Ja, dat vergeet ik wel eens. Dat er mensen zijn voor wie werken een moetje is. Dat lijkt me echt zwaar.
Ik heb echt het leukste werk wat er is, leuke collega’s en word er goed voor betaald.
Eames6 schreef:
27-11-2020 20:05
Ja, dat vergeet ik wel eens. Dat er mensen zijn voor wie werken een moetje is. Dat lijkt me echt zwaar.
Ik heb echt het leukste werk wat er is, leuke collega’s en word er goed voor betaald.
Wat fijn.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
27-11-2020 19:49
En degene die wel open doen die gaan vast geen half uur in de deuropening staan praten. Dat wordt of een gesprek van 2 minuten “dankjewel, Corona is shit hè, tot ooit” of een “Oh meid kom even binnen joh. Je moet toch wat drinken of even naar de wc. We houden wel afstand joh. Kom ff bakje drinken:proud:
Ja vooral dat laatste. Als iemand uit God weet waar vandaan moet komen van de opperbaas met een doosje Ritualmeuk voor mij helemaal naar het einde van de wereld Nederland, dan is een kopje koffie wel het minste wat ik kan aanbieden.
Ik zou het wel vreemd vinden, iemand die ik helemaal niet ken maar toevallig dezelfde opperbaas heeft aan mijn deur.

Ook lullig als mensen niet thuis zijn, heb je net vier uur in de auto gezeten...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat is hier nou is mee? Je zit in je eentje in een auto, daar krijg je geen corona van. Je zet het pakket op de deurmat en belt aan, gaat 2 meter achter staan. Je maakt even een leuk kletspraatje en hier krijg je ook echt geen corona van als je dit gewoon buiten op afstand doet en je gaat weer door. Leuk idee in een tijd waar er weinig persoonlijk contact is.

Ik zou zelf wel de adressen appen 's ochtends of de dag ervoor waarbij je wel aan kondigt dat je langs komt of dat ze hun deurbel oid in de gaten moeten houden.
Eames6 schreef:
27-11-2020 20:05
Ja, dat vergeet ik wel eens. Dat er mensen zijn voor wie werken een moetje is. Dat lijkt me echt zwaar.
Ik heb echt het leukste werk wat er is, leuke collega’s en word er goed voor betaald.
De meeste mensen werken omdat het moet.

Maar nee hoor, dat is niet zwaar. Ik heb het prima naar m’n zin op werk en verdien goed. Maar ik werk omdat het moet. Zo sta ik gewoon in het leven. Zou heel veel dingen niet doen als ze niet moesten.
Alle reacties Link kopieren
Even een andere invalshoek. Ik denk dat je zeker moet weten dat iedereen t zal waarderen want je mag niet zomaar het adres van een medewerker aan een andere collega geven.

Mij lijkt het vooral ongemakkelijk als je iemand al maanden niet gezien heb en dan staan ze ineens onaangekondigd voor je neus maar dat is vast persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven