Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Was er iets aan de hand met Thomas op school, Jammie? Lekker hoor morgen naar Scheveningen!

Wij gaan in juli 2 weekjes. Heb er echt veel zin in.
Oh Jammie, wel spannend Wouter zo voor het eerst naar school. En inderdaad een drukke dag dus gehad gisteren. Oh ik dacht dat je vorig weekend al naar Scheveningen was geweest, maar dit weekend dus. Leuk hoor! Ik ben nu trouwens 13 weken en 4 dagen. Gaat echt snel. En verder voel ik me goed. Wel best moe, maar voor de rest mag ik echt niet klagen. Voel me veel en veel beter dan toen ik zwanger was van Evi-mannetje.

Miku, moet wel zeggen dat de zwangerschap dit keer anders voelt. Het gaat er nu meer tussendoor en de tijd gaat gewoon sneller voorbij ofzo. Ik weet het niet precies. Maar het blijft echt wel heel bijzonder als je dan weer zo'n hartje voelt kloppen. Heerlijk hoor in juli twee weken op vakantie, ben jaloers!

En raar he van die huisarts. Heb ook al het nummer gezocht van de huisartsenpost, want dat had ik ook al tegen vriendlief gezegd, dat ik dan daar wel even de medicijnen op zou kunnen halen, maar daar kun je alleen tussen vijf uur 's avonds en 8 uur 's ochtends terecht. Verder staat er dat je inderdaad naar de vervanger moet van je huisarts als die er niet is. Dus ik heb Evi-man ook voorgesteld om dan toch maar die spoedlijn te bellen. Ik bedoel 't is toch wel heel raar dat je nu gewoon nergens terecht kunt. En hoe eerder hij begint met slikken, des te eerder die spiegel zich gaat opbouwen. Maar hij wil daar niet naartoe bellen, maar wachten tot morgen als onze eigen arts er weer is. Nou ja, dat moet hij dan maar zelf weten..
Miku, nee hoor niets aan de hand bij Thomas op school. Onze thuisbegeleidster had hier thuis gefilmd en dat moesten we bespreken op school. Heerlijk om jezelf op dvd te zien, niet dus !

Evi, eigenwijs he die mannen, inderdaad dan moet hij het zelf maar weten.

Zo Job is weer wakker, gaan we om 15.15 Wouter ophalen en dan wordt Thomas rond 15.30 thuis gebracht, even kijken of dat allemaal goed aansluit.
Jammie ontzettend veel plezier morgen!

Evi, Mannen zijn idd eigenwijs. Maar goed als hij het volhoudt om te wachten... tis trouwens al bijna 5 uur dus mocht er iets zijn dan kun je de HAP bellen.

Eendtje zal wel lekker op vakantie zijn...*zucht* lekker hoor.

Doeidoei
He dames,

Is Eendtje nu al op vakantie. Ohh dacht begin juni. Helemaal gemist. Nou ja te laat om je een fijne vakantie te wensen Eendtje!

Miku, ja ja die mannen. Maar we hebben niet meer gebeld. Hij heeft gisteren gebeld en moest langskomen, maar dat ging echt niet. Dus heb ik s middags medicijnen op kunnen halen en gelukkig werken die goed in tegenstelling tot vorige keer. Dus eigenlijk hopen we een beetje dat dit gewoon zijn spier is zeg maar en niet weer een hernia.

Jammie, ben ook te laat om jou nog veel plezier te wensen. Maar alsnog, geniet ervan!

Hier vanochtend mijn twaalf weken echo gehad. Althans ik ben maandag al veertien weken, dus dat gaat hard. Ik ben samen met mijn moeder en Evi-mannetje geweest. En we hebben al gezien wat het zeer waarschijnlijk gaat worden. Als het goed is krijgen we nog een knul! Vind het echt wel heel leuk. Nou dat wilde ik even melden. Ik ga nu tv kijken, want ben helemaal afgeserveerd. Tot later weer!
Gefeliciteerd!! Kon je dat zo vroeg al zien joh! Wat grappig weer een jongen. Kun je in ieder geval een hoop spullen hergebruiken. Fijn dat het allemaal weer beter gaat met je vriend zijn rug. Hebben jullie allemaal een fijne moederdag? Ik heb vanochtend van mijn man een hele gave ketting gehad. Zo leuk! Vanmiddag gaan we naar mijn moeder. Het wordt mooi weer dus lekker de deur uit...
Ja Miku, had ik ook helemaal niet verwacht. Maar je kon het echt al zien, bizar he. Dan is het een centimeter of 12 en dan zie je dat dus al. Wat leuk dat je zo verwend bent! Hier helaas niets voor moederdag. Vond Evi-man wel heel vervelend trouwens, maar die kon echt niet de deur uit van de week. Dus heb hem vergeven haha! Ik lig nu in bed, ben helemaal kapot, net even geslapen en denk dat ik nog even probeer mijn ogen dicht te doen. En dan neem ik samen met mijn zusje mijn moeder mee uit lunchen, dus dat wordt gezellig. Ook lekker naar buiten dus!
Hoi allemaal, ben ik weer! Had ik me niet afgemeld, nee geloof ik vergeten door al het inpakgedoe voor de vakantie. Gisteren teruggekomen van een weekje centerparks met vrijdag met schoonfamilie (opa en vriends zus met man en kind) en een bruiloft in Valkenburg van liefs broer. Het was erg leuk, maar we zijn kapot. Naast de logistiek en de leuke dingen doen overdag werd Zusje iedere nacht 2 keer wakker en broer stond al vroeg naast het bed, want die vond het allemaal zo leuk:) Ik had voor de bruiloft een stropdasje gemaakt voor broer en dat aan zijn shrit genaaid, stond echt stoer al zeg ik het zelf:) Zusje vond het allemaal geweldig vakantie en bruiloft: de hele familie bij elkaar, het zwembad (1 x), de bomen etc. Ze werd alleen erg vaak wakker omdat ze overdag geen tijd had om te drinken zo veel was er te zien.

Vrijdagnacht in een hotel geslapen. Met zijn 4-en op een kleine kamer, zonder douche en toilet, mijn keus zou het niet zijn geweest... Was erg proppen en broer is de hele nacht huilend over zijn toeren wakker geworden, waarschijnlijk oorpijn. Zaterdag was ik dus helemaal gesloopt, dus nu uitrusten van de vakantie:)

Vannacht allemaal doorgeslapen, tot 6 uur, maar toch. Broer was zo moe, hij lag er al om 18 uur op. Hij viel tijdens het eten in slaap, met zijn vork voor zijn mond. Arme jongen. Doodmoe, maar slapen in de auto of op de bank, nee 'Ikke wakker'.

Mooie spullen weer Miku! En toch een jongetje Evi? Ik denk nog steeds een zusje hoor, dat kun je nu nog niet gezien hebben!

Hier een mooi moederdagcadeau van de peuterspeelzaal: een dienblaadje met 3 vaasjes en zelfgemaakte bloemen. Hij vond ze zelf zo mooi, dat ik ze eigenlijk niet mag hebben:) En een mooie fuchsia die ik gisteren zelf heb gekocht (wilde ik toch al hebben, dus heb hem in laten pakken).

Kreeg gisteren ook slecht nieuws: een vriendin van me heeft misschien een hersentumor. Ze had 3 weken geleden ineens geen gevoel links meer. Stress dacht de huisarts (vervelende collega's en nieuw huis), maar uiteindelijk toch naar het ziekenhuis en ze heeft in ieder geval een hersenbloeding. Ze kunnen daardoor niet goed zien op de MRI of er een tumor zit. De ene arts denk van wel, de andere van niet. Morgen weet ze meer...

Nou, ga zo eens een van de vele wasjes opvouwen. lekekr in de tuin denk ik, het is hier echt heerlijk weer. ZUsje ligt in de box te spelen, broer scharrelt piepend rond (hij si erg snel gefrustreerd door de vermoeidheid). Fijne dag allemaal!
Nee ik had het wel gezegd, kijk maar:quote:eendtje schreef op 02 mei 2009 @ 21:26:

Morgen inpakken en maandag een weekje weg en aan het einde van de week naar een bruiloft daar:)
He Eendtje, ik denk dat wij elkaar precies misgelopen zijn. Wij zijn natuurlijk maandag pas teruggekomen van vakantie. Maar wat lekker dat het zo'n succes was zeg! En wat een leuk idee voor het shirt van Broer. Hmmm... en ik kan me voorstellen dat vrijdagnacht dan een slopende nacht was zeg. Vreselijk. Dan heb je echt weer tijd nodig om een beetje bij te komen he. Oh en wat een heftig nieuws zeg van je vriendin, poe.. En afwachten tot morgen dus of het nog heftiger wordt dan het al is. Nou duimen dat er niets zit voor haar zeg..

Word wel een beetje jaloers hoor van jullie mooie moederdagcadeaus, maar goed Evi-man kan er ook niets aan doen. Hij kan trouwens weer een hoop, dus het ziet ernaar uit dat hij van de week weer kan werken gelukkig. Verder hadden mijn zusje en ik mijn moeder vanmiddag ontvoerd naar Scheveningen. Oh bedenk me nu dat jij daar natuurlijk ook was Jammie haha! Wie weet heb je ons wel voorbij zien wandelen. Daar lekker gegeten. Rondje gelopen en toen weer naar huis. Zeven uur waren we hier weer. Evi-mannetje in bed gelegd en nu lig ik zelf ook op bed. Ben hartstikke moe

Nou dames tot later weer!
heee Eendtje is weer terug! Je had je idd keurig afgemeld hoor meid. Fijn dat je zo'n leuke week hebt gehad. Wat een beroerd nieuws zeg van je vriendin. Vreselijk om met zo'n rotnieuws thuis te komen. Hoop voor haar dat het meevalt

Tot laterzz
Eendtje, weet je al wat van je vriendin?
nee, nog niks.
Jeetje Eendtje wat een heftig nieuws van je vriendin !

Evi, grappig dat je ook in Scheveningen was. Wij hebben de hele middag gelounged bij Peukie tot een uurtje of 16.30. Vrijdag lekker gegeten in de Den Haag. Zaterdag geshopt (ik heb witte laarzen gekocht, kan natuurlijk alleen bij mijn witte broek, maar ja). 'savonds in Scheveningen gegeten bij een strandtent waar ik een paar zomers heb gewerkt (20 jaar geleden). Het was nogal druk om Den Haag uit te komen dus ik was pas om 19.00 thuis en de kids zaten met smart op me te wachten met een hun kadootjes. Van manlief krijg ik nooit iets met moederdag. Thomas had een fotolijstje beschilderd en Wouter een bloempot.

Evi, leuk dat je een jongentje krijgt, dat kunnen ze wel heel vroeg zien zeg.
He Jammie! Ik weet niet waar Peukie is, maar wij zijn eigenlijk alle tentjes langsgelopen beneden, dus wie weet heb je ons wel gezien Leuk dat het zo'n geslaagd weekend was zeg! En witte laarzen gekocht, mooi! Maar kun je die niet ook onder een jurkje dragen. En met een donkerblauwe spijkerbroek erin lijkt me ook wel erg mooi. En wat lief dat je jongens je zo verwend hebben! Maak me nog maar even jaloerser hoor haha! Moet wel zeggen dat ik zo langzamerhand een beetje begin te twijfelen hoor. Want iedereen vraagt zich eigenlijk af of het niet te vroeg is om het geslacht al te zien. Maar goed, nog maar even afwachten tot de twintig weken echo en dan zullen we wel meer zekerheid hebben.
Lijkt me knap als je het hebt kunnen zien Evi. Je twijfelt nu zelf ook, dan is het toch weer spannend he:)

Hier vandaag een DRAMA dag met broer. Mijn god, wat een draak. Slaan, klimmen, schoppen, niet luisteren, tv steeds aanraken, zusje duwen, speelgoed smijten etc en daarnaast antuurlijk het piepen, krijsen en huilen om de halve minuut. Ik was tegen 14 uur echt op. Heb hem wel tig keer op de gang gezet, maar daar blijft hij niet dus ben de hele tijd in de weer om hem op de gang te zetten. En zusje maar wachten tot mama eens naar haar omkijkt, arm kind:( Ik ga morgen op zoek naar een opvang waar hij dag en nacht kan blijven, hahaha! Hij viel tijdens het eten weer in slaap, dus hij is gewoon doodop van vorige week. Maar ja: slapen overdag, no way! Misschien ga ik morgenmiddag wel met de auto rijden tot hij slaapt...

Vanavond lekker ezen zwemmen in het buitenbad hier in het dorp. Heerlijk, beetje fris maar wel lekker:)
Oh Eendtje, wat erg! Hopelijk vandaag weer een beetje een rustiger dag! Ennuh, vwb de echo ik heb het echt gezien en de echoscopist heeft het ook echt bevestigd. Toen hij van boven naar beneden ging tijdens de doorsnede zeg maar, zagen we gewoon een piemeltje. En hij heeft niet gezegd dat dit te vroeg zou zijn. Maar goed, we wachten gewoon nog rustig af tot twintig weken en ik vind het allebei hartstikke leuk. Heel cliché maar ik vond het gewoon heel fijn dat het er voor nu allemaal goed uit zag. Oh ben je buiten wezen zwemmen. Wat stoer! Hoe warm of eigenlijk koud is het water nu? Een graad of 16/17? Eigenlijk krijg ik er ook wel een beetje zin in nu ik dat hoor.

Hier vanochtend met een vriendin en haar dochter en Evi-mannetje naar Ballorig geweest. Was leuk, alleen is Evi-mannetje gewoon gebeten door een ander mannetje. Eerst al gekrabd op zijn hoofd. En daarna toen hij in zijn favoriete auto zat gewoon in z'n been gebeten. Ik schrok er gewoon van. Dus huilen en brullen. Maar gelukkig was dat al snel weer over. Dus dat menneke moest sorry komen zeggen, om Evi-mannetje vervolgens weer even stiekem heel hard in zijn handje te komen knijpen. En die snapte er helemaal niets van, arm kind!
Nou, dan is het dus officieel: nog een zoon! Ik wilde het ook bij allebei al weten, vond ik zo leuk om het al te weten.

Arme Evi mannetje. Wat een vervelend ventje zeg die bijter-knijper!

Broer slaapt trouwens! Ik heb hem om 12.45 naar boven gebracht, pyama aan, verhaaltje gelezen en hij is gaa slapen! Hijw as ook zo moe. Hij zei zelf al Broer zielig, beetje pips. Hij is vanmiddag wel van de trap gevallen, ik hoop niet dat hij nu een herschenschudding heeft oid... Slaapt ie eindelijk, wil ik hem wakker zien voor de zekerheid!

Bakfietsmonteur is net geweest. In het achterwiel springen de spaken steeds. Hij wil hem op laten halen om er in de werkplaats naar te kijken, ben ik hem minimaal 2 weken kwijt boehoe. Maar dan is het zeker over is me verzekerd:)

Nou, ga zusje eens voeden:)
Hmmmmm.... misschien toch ook weer niet zo zeker hahahahahahah! Nou ja ik weet het ook niet, zullen de zwangerschapshormonen wel zijn...

Oh dat zul je net zien. Ben je blij dat Broer slaapt, maar toch ook weer niet!!

Pfff... irritant dat je dan zo lang zonder bakfiets moet, maar wel fijn als het dan opgelost is. Ga je dan nog een keer naar Babboe met het verhaal, of willen die echt helemaal niets doen?
Die monteur is van Babboe, dus is netjes geregeld!
Oh echt, da's goed geregeld dan inderdaad. En dan is het vervelnd als je hem die paar weken moet missen. Maar als het daarna dan over is...
Wat een rotjoch zeg in Ballorig! Mikuutje is ook wel eens stiekum geknepen door een ventje van een jaar of 3. Die keek eerst of ik of zijn moeder m zagen en toen kneep ie haar in haar arm. Mijn vriendin had het wel gezien en heeft m terecht gewezen. Vond ik echt heel zielig voor Mikuutje.

Ach en Broer van de trap gevallen. Ik was ook zo bang voor een hersenschudding toen Mikuutje van de bank was gevallen. Heb haar toen ook wakker gemaakt 's avonds en 's nachts. Hoe gaat het nu met hem?

Hier ontzettend verkouden. Mijn neus zit helemaal dicht. Ook Mikuutje wordt verkouden. Verder vandaag met schoonmama geregeld dat ik voorlopig Mikuutje 1 x per week naar haar breng ipv 1 x per 2 weken. Heb best wel wat te doen voor het atelier en voor mijn freelance project, dus nu heb ik 2 hele werkdagen in de week vrij. Joehoe, zo fijn. Nou ik duik mijn bed is tot laterzzz
Zit net mijn verhaal terug te lezen en zie dat ik juich omdat ik twee hele dagen per week kan werken... Bizar
Miku, is toch lekker dat je twee dagen lekker kunt werken en vooral dat je het werk zo leuk vind. Ik heb ook af en toe tijd voor mezelf nodig anders trek ik het ook niet hoor.

Schoonmama heeft vakantie dus de jongens gaan niet naar haar toe vandaag. Gelukkig gaat Wouter naar school tegenwoordig dus heb ik lekker van 13.00 tot 15.00 even PC tijd.
Miku, is toch lekker dat je twee dagen lekker kunt werken en vooral dat je het werk zo leuk vind. Ik heb ook af en toe tijd voor mezelf nodig anders trek ik het ook niet hoor.

Schoonmama heeft vakantie dus de jongens gaan niet naar haar toe vandaag. Gelukkig gaat Wouter naar school tegenwoordig dus heb ik lekker van 13.00 tot 15.00 even PC tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven