Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Hoe gaat het Mikla en Otta?

Iemand hier misschien ervaring met acupunctuur om kans op zwangerschap te vergroten?
@pat ik wil er nog niet te positief over zijn maar de symptomen van zwanger zijn lijken er te zijn... Een klein beetje bloed bij het afvegen en krampen vanaf dag 5. Cyclus is heel regelmatig dus hebben er geen andere verklaring voor. 😕 Jullie? Zooooo spannend! Vriendin is helemaal overtuigd dat ze zwanger is. Ik probeer nog niet te vroeg te juichen. We gaan woensdag een vroeg test doen maar de nod is pas volgende week maandag dus zegt ook nog weinig dan

Merk jij al iets otta?
@Linda273; ik heb iedere ronde voor ik ongesteld wordt al 1-2 dagen wat bruinige afscheiding. En dan inderdaad 6 dagen menstrueren. Maar ik weet niet zeker of dat nieuw is of dat ik er gewoon nooit eerder zo veel aandacht aan heb besteed. Voor mijzelf geldt waarschijnlijk dat laatste. Richting nod ben ik nu natuurlijk zeer oplettend, en voorheen helemaal niet.

@Pat; gen ervaring met acupunctuur. Noch met zwanger worden overigens ;)

@Mikla; spannend! Klinkt wel goed. Woensdag is wel heel vroeg om te testen, niet? Ik voel helemaal niks anders dan anders. Had de dag van de inseminatie een super positief gevoel. Maar werd de dag erna wakker met de gedachte 'helaas, jammer'. Weet niet goed waarom. Maar denk nu dus dat het niet raak zal zijn.
Ah jammer otta. Maar er is nog hoop toch.

Woensdag is inderdaad heel vroeg maar ik heb clearblue 5 of 6 dagen vroeger liggen dus wil wel een gokje wagen. Dan vrijdag weer een of zaterdag. Wachten us echt lastig haha
Ja, ik heb ook moeite met het wachten. Ik mag van mezelf vrijdag een vroegtest doen.
Ik heb Testen die in november over de datum gaan dus die moeten op. Goed excuus toch hahah
Spannend hier op het wachtbankje, succes dames!

Wachten duurt ook lang! Ik had bewust nog geen test in huis gehaald, keurig gewacht tot dag 16 na IUI, wat ook mijn nod was. Ik had de dag ervoor twee testen gekocht en een fles wijn voor als het niet raak zou zijn, haha. Die ligt er dus nog 🤣
Wat spannend dames! Mika heeft zeker een goed excuus om eerder te gaan testen haha!

@Pat36 Ik ben vorig jaar begonnen met acupunctuur, na poging 8. Zij raadde mij aan om de eerste 3 maanden geen iui pogingen te doen. Om je lichaam een beetje te resetten zeg maar. Ik heb sindsdien nog maar 2 pogingen gehad, helaas zonder succes. Ik merkte wel dat mn menstruatie minder zwaar is geworden.
Koolmees234 schreef:
01-12-2020 11:54
Wat spannend dames! Mika heeft zeker een goed excuus om eerder te gaan testen haha!

@Pat36 Ik ben vorig jaar begonnen met acupunctuur, na poging 8. Zij raadde mij aan om de eerste 3 maanden geen iui pogingen te doen. Om je lichaam een beetje te resetten zeg maar. Ik heb sindsdien nog maar 2 pogingen gehad, helaas zonder succes. Ik merkte wel dat mn menstruatie minder zwaar is geworden.

Dank je wel voor je reactie. 3 maanden wachten is sowieso geen optie. Ik mag in januari weer starten en heb dan net 3 maanden gewacht. Gezien mijn leeftijd heb ik gewoon niet zoveel tijd.
En jammer dat het nog niet echt heeft geholpen voor je!!
En Mikla? Al getest?
@Pat36, veel van de acupunctuurbehandelingen bij verminderde vruchtbaarheid zijn gericht op het verhelpen van een koude baarmoeder. Misschien heb je dat wel eerder voorbij zien komen op internet. Wellicht kun je tot de volgende behandeling zelf nog iets doen a.d.h.v. deze tips:
https://fitforfertility.nl/warme-baarmoeder/
@Dank je wel Koolmees234!!

@Mikla en Otta, hoe hangen jullie erbij op de bank?
Nou dinsdag nog negatief. Vandaag positief!! Heeel onwerkelijk :yes: :yes:
Gefeliciteerd Mikla! Wat spannend!

Mijn NOD is ook maandag. Vandaag negatief getest.
Heb je symptomen? Mijn vriendin voelde de innesteling. Krampen en bloed. Daarna super veel honger steeds in de ochtend. Ze voelde zich al echt zwanger
Wauw gefeliciteerd Mikla! 😄
Mikla schreef:
03-12-2020 11:12
Heb je symptomen? Mijn vriendin voelde de innesteling. Krampen en bloed. Daarna super veel honger steeds in de ochtend. Ze voelde zich al echt zwanger
Nope, helemaal geen symptomen. Geen innesteling gevoeld en ook verder nergens last van. :(
@Mikla..

Jeaaaahh wat goed!!! Gefeliciteerd!! Ontzettend leuk zeg

Ik ga morgen voor de tweede ronde!!
@mikla, gefeliciteerd!!! Wat gaaf!
Otta1985 schreef:
03-12-2020 16:10
Nope, helemaal geen symptomen. Geen innesteling gevoeld en ook verder nergens last van. :(
Ik duim toch nog even door voor je. Spannend!
Gefeliciteerd Mikla, wat geweldig!

Otta, wie weet, nadeel van vroeg testen is ook dat het niet zo betrouwbaar is. Maandag opnieuw? Ik duim voor je!
Wat een teleurstelling deze keer.

Ik kom bij de kliniek en toen vertelden ze dat het kwaliteit het zaad van de donor deze keer ver onder kwaliteit is. 0,69 terwijl het minstens 1 moet zijn voor een serieuze poging. Onverklaarbaar hij is niet ziek geweest en de vorige keer was het zelfs beter dan verwacht!

Maar ze hebben wel de poging uitgevoerd...zo van niet geschoten is altijd mis. Maar eigenlijk hoefde ik nergens op te rekeken...ze adviseerden het toch nog een keer aan te zien over 4 weken is de kwaliteit nog zo slecht dan moet ik toch echt op zoek naar een andere donor

Wat een domper
Oh, Linda273, kan me voorstellen dat dat echt balen is. Het zijn alsnog wel 690.000 zaadcellen, er hoeft er maar eentje goed genoeg te zijn he ;) dus wie weet.

Hier is vandaag mijn NOD. Had vrijdag licht bloedverlies. Dat heb ik altijd een paar dagen voor mijn menstruatie. Het zette niet door, dus gisteren toch een vroege test gedaan; negatief. Gisteren ook wat buikkrampen, dus ik verwacht vandaag mijn menstruatie. Alleen is het er nog niet en dan blijft er toch zo'n stemmetje in mijn achterhoofd 'wie weet' fluisteren.
Ik heb een positieve test in mijn handen...
Otta1985 schreef:
08-12-2020 13:20
Ik heb een positieve test in mijn handen...
Waaaaaaaaa gefeliciteerd!! We lopen gelijk op dan. Wat superleuk!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven