Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Mikla, wat rot! Had je het aan voelen komen of kwam het totaal onverwachts?

Otta, hoe is het bij jou?

Linda273, goed om te horen dat het allemaal zo soepel ging! Ik ben benieuwd hoe je deze weken gaat ervaren. Ik duim voor je!
Bij mij heeft menstruatie inmiddels ook doorgezet. Dus ook door naar de volgende ronde. Wel even balen nu hoor.
Hè wat naar voor jullie, Mikla en Otta! Of het nu poging 2, 3 of 10 is, het is toch een ontzettende teleurstelling als het niet gelukt is.
Ja dat is het zeker maar er waren deze ronde ook 0,0 kwaaltjes dus we hadden al weinig hoop..

Waar ik momenteel mee zit is (in mijn ogen tenminste) vele malen erger. Vandaag het ziekenhuis gebeld en die gaven aan dat er komende ronde geen plek is en ze de maand erop vervolgens ook niet garanderen. Ik ben er echt verdrietig over. 2 maanden overslaan is zooo veel na dat lange wachten al. We komen op een soort wachtlijst ofzo. Ik snap het niet helemaal maar komt waarschijnlijk door corona.

Ik ben het even kwijt, wie liep hier nou ook in het Umc? Pat of otta? Hoe is dat bij jou? Heb jij iets gehoord?
Wat een tegenvaller Mikla! Ik snap je helemaal dat je het liefst zo snel mogelijk een nieuwe poging wilt doen, helemaal in het “begin” van het traject. Een pauze kan kan soms best fijn zijn, maar dan wel één waar je zelf voor gekozen hebt.
Nee, ik loopt niet bij umc. Ik hoef ook niet te bellen als ik niet zwanger ben. Jullie wel? Heb verder ook niks gehoord van de kliniek, dat dingen worden uitgesteld oid. Kan me voorstellen dat dit heel erg tegenvalt. Ik ben ook ongeduldig nu.
Otta1985 schreef:
09-11-2020 21:14
Nee, ik loopt niet bij umc. Ik hoef ook niet te bellen als ik niet zwanger ben. Jullie wel? Heb verder ook niks gehoord van de kliniek, dat dingen worden uitgesteld oid. Kan me voorstellen dat dit heel erg tegenvalt. Ik ben ook ongeduldig nu.
Nou niet persee als je niet zwanger bent maar wanneer je menstruatie begonnen is moet je bellen om aan te melden voor de komende ronde.
Hopelijk bij jou geen teleurstellingen dan!
Oh, op die manier. Ik hoef pas te bellen bij een positieve ovulatietest. Als ze dan zeggen dat ze vol zitten, na dat testgedoe, denk ik dat ik dat niet zo goed trek.
Otta1985 schreef:
09-11-2020 21:27
Oh, op die manier. Ik hoef pas te bellen bij een positieve ovulatietest. Als ze dan zeggen dat ze vol zitten, na dat testgedoe, denk ik dat ik dat niet zo goed trek.
Dat heb ik wel een keer gehad😢😢 echt niet leuk idd
Mikla schreef:
09-11-2020 19:26
Ja dat is het zeker maar er waren deze ronde ook 0,0 kwaaltjes dus we hadden al weinig hoop..

Waar ik momenteel mee zit is (in mijn ogen tenminste) vele malen erger. Vandaag het ziekenhuis gebeld en die gaven aan dat er komende ronde geen plek is en ze de maand erop vervolgens ook niet garanderen. Ik ben er echt verdrietig over. 2 maanden overslaan is zooo veel na dat lange wachten al. We komen op een soort wachtlijst ofzo. Ik snap het niet helemaal maar komt waarschijnlijk door corona.

Ik ben het even kwijt, wie liep hier nou ook in het Umc? Pat of otta? Hoe is dat bij jou? Heb jij iets gehoord?

Ja, ik zit bij het umc. Ik sta nu op de wachtlijst voor bestellen van cryos. Dat kan pas 6 januari. En die behandelingen daarna weet ik ook dat je soms moet overslaan. Ik dacht alleen dat als je over moet slaan, je die maand daarna zeker mag? En volgens mij is het bij gestimuleerde cyclus nog anders. Maar het blijft rot, want je wil gewoon door!
Balen Otta en Mikla! En wat vervelend Mikla dat je nu niet gelijk verder kan. Dat zal in het ziekenhuis wellicht ook anders zijn dan in een kliniek ivm coronazorg im het ziekenhuis.

Otta, ik had toen best wel wat mensen verteld over de inseminatie, ik vond dat wel heel prettig. Ik denk dat dat voor iedereen ook anders is, maar idd ook al geen partner om het mee te delen en wel fijn om het erover te kunnen hebben.
Pat36 schreef:
09-11-2020 21:41
Ik sta nu op de wachtlijst voor bestellen van cryos. Dat kan pas 6 januari.
Hoe zit dat? Ik bestel ook bij Cryos. Doebjij dat ook zelf? Hebben die nu een gehele stop?
Pat36 schreef:
09-11-2020 21:41
Ja, ik zit bij het umc. Ik sta nu op de wachtlijst voor bestellen van cryos. Dat kan pas 6 januari. En die behandelingen daarna weet ik ook dat je soms moet overslaan. Ik dacht alleen dat als je over moet slaan, je die maand daarna zeker mag? En volgens mij is het bij gestimuleerde cyclus nog anders. Maar het blijft rot, want je wil gewoon door!
Ohh dat duurt nog even. Waarom na 6 januari dan? Omdat ze nu nog zo vol zitten?
Inderdaad wij kregen 1x toen we moesten overslaan, de keer erna prioriteit maar dat konden ze nu niet geven omdat het zo vol zat ik denk door corona. Echt heel vervelend
Mikla schreef:
09-11-2020 21:54
Ohh dat duurt nog even. Waarom na 6 januari dan? Omdat ze nu nog zo vol zitten?
Inderdaad wij kregen 1x toen we moesten overslaan, de keer erna prioriteit maar dat konden ze nu niet geven omdat het zo vol zat ik denk door corona. Echt heel vervelend
Dat is zeker vervelend! Dan is het dus nog drukker geworden.
Er mag maar 1 bestelling van cryos per week binnen komen. Dus toen ik vorige maand belde dat ik opnieuw wilde bestellen, waren alle weken al vol. En mag ik 6 januari.
Pat36 schreef:
10-11-2020 11:00
Dat is zeker vervelend! Dan is het dus nog drukker geworden.
Er mag maar 1 bestelling van cryos per week binnen komen. Dus toen ik vorige maand belde dat ik opnieuw wilde bestellen, waren alle weken al vol. En mag ik 6 januari.
Ah zo. Vervelend dan!

Wij zijn in Augustus begonnen en het ziet er naar uit dat we tot Dec hooguit 3 pogingen hebben gehad. Misschien zelfs maar twee (en die zijn al achter de rug). Dus het is zeker erg druk, heel teleurstellend
Jeetje Mikla dat wachten zou mij ook enorm frustreren!! Ik denk dat je pech heb dat het een ziekenhuis is en daarom de andere afdelingen voor gaan. Vreselijk lijkt me dat!

Ik moet ook 'wachten', maar dan totdat mijn cyclus juist is. Vorige cyclus is mislukt, nu een hogere dosis chlomid. Ivm mijn pcos kan het moeilijk worden. Ben daarom maar begonnen met natuurlijke supplementen slikken, moet toch wat gaan proberen🙈..
linda4321 schreef:
11-11-2020 19:52
Jeetje Mikla dat wachten zou mij ook enorm frustreren!! Ik denk dat je pech heb dat het een ziekenhuis is en daarom de andere afdelingen voor gaan. Vreselijk lijkt me dat!

Ik moet ook 'wachten', maar dan totdat mijn cyclus juist is. Vorige cyclus is mislukt, nu een hogere dosis chlomid. Ivm mijn pcos kan het moeilijk worden. Ben daarom maar begonnen met natuurlijke supplementen slikken, moet toch wat gaan proberen🙈..
Dat is niet gek Linda4321! Ik heb zelf ook de meest rare dingen gedaan!
Na de eerste iui heb ik alleen maar op de bank gezeten met mijn hand op de buik. Durfde niet eens naar de wc gegaan. Je wil alles proberen om het te laten werken, snap ik heel goed!

Ik werd vandaag gebeld door het umc dat ik ipv 11 januari al op 23 december mocht bestellen. Als alles goed gaat heb ik pas een ei sprong op 15 januari, dus heb die plek van december aan iemand anders gegeven. Achteraf een beetje spijt, want nu wordt het misschien wel heel krap. Egoïstisch he?
Zo de eerste wachtweek zit erop. Het viel me reuze mee...maar nu begint het ineens lastig te worden. Omdat het moment van testen dichterbij komt.
Herkennen jullie dit? En gingen jullie echt pas 14 dagen na de iui/kid testen?

En ik merk dat ik heel.erg op mijn lijf aan het letten ben..maar ik merk echt helemaal niets...dat werkt ook beetje teleurstellend ofzo...terwijl je natuurlijk gewoon weet dat je nog niets hoeft/kan voelen..
Irritant😂😂😂
@pat tja wat is egoïstisch. Ik snap je heel goed en dat je daar van baalt, ik denk dat iedereen hier dat zou doen. We willen gewoon geen kansen verspillen. Maar nog even wachten dus..

@linda ook dat herken ik goed! De eerste week vond ik totaal geen probleem. De tweede is veel erger. Er gaan dan heel wat vroegtesten doorheen hier haha. Hoop dat het raak is voor je! Ik zal duimen
Linda273 schreef:
14-11-2020 10:14
Zo de eerste wachtweek zit erop. Het viel me reuze mee...maar nu begint het ineens lastig te worden. Omdat het moment van testen dichterbij komt.
Herkennen jullie dit? En gingen jullie echt pas 14 dagen na de iui/kid testen?

En ik merk dat ik heel.erg op mijn lijf aan het letten ben..maar ik merk echt helemaal niets...dat werkt ook beetje teleurstellend ofzo...terwijl je natuurlijk gewoon weet dat je nog niets hoeft/kan voelen..
Irritant😂😂😂
Ja, hier ook herkenbaar. 1e week is prima, maar week 2. Ik test ook vroeg, terwijl ik tegelijkertijd weet dat het geen zin heeft. Als het positief is, kan er nog zoveel fout gaan (weet ik uit ervaring) en als het negatief is, geloof je het niet (weet ik ook uit ervaring). Bij het umc zeggen ze trouwens na 16 dagen pas testen. Dat heb ik nooit gehaald ;)
Mikla, jij nog iets gehoord van die wachtlijst of weet je dat pas als je belt met een positieve ovulatie test?
Hahah klopt ja, na 16 dagen. Niet te doen hoor😂

Ja inderdaad pas als ik bel voor een positieve test. Ik denk volgend weekend, ik zal het laten weten
Ooh gelukkig ben ik niet de enige...
Dus die vroegtesten hebben dus eigenlijk niet zoveel zin. Ik had ze al wel in huis gehaald....en ik kan me niet voorstellen dat ik ze in de verpakking laat zitten de hele week.

Nog 6 dagen wachten voor een test...dan is het 14 dagen geleden...

Jeetje 16 dagen🙈. Pfff dat is nog veeeeel langer...dat ga ik sowieso niet halen dan.
Hi allemaal,

Ik ben Babalina, net 40 geworden en single. Ik heb al lang een kinderwens en ben nu bezig met een eicel invries procedure via Medisch Centrum Kinderwens. Daarnaast heb ik me 3 jaar geleden op de wachtlijst laten plaatsen voor het AMC voor KID en ben ik recentelijk opgeroepen voor een voorlichting.

Ik heb nu de afgelopen week hormonen gespoten om voor cryopreservatie eicellen extra te laten rijpen, maar die hebben tot nu toe nog niet het gewenste resultaat gehad. Toen ik gisteren voor de controle echo naar Leiderdorp ging, en hoorde dat het weinig gedaan had (1 gerijpte eicel van 15 mm na 300 eenheden Gonal F spuiten, gisteren was de achtste dag, en verder nog wat kleine blaasjes), werd ik ineens heel emotioneel en moest ik voor het eerst ontzettend huilen terwijl ik me besefte wat het zou betekenen als ik mijn kinderwens niet vervuld zou zien...

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad, heb altijd koperspiraal gehad maar nooit hormonen en heb de afgelopen week ook helemaal niks gevoeld van het hormonen spuiten (geen bijwerkingen). Maar ze blijken dus ook heel weinig gedaan te hebben...

Ik moet nu morgen terugkomen voor een nieuwe echo en dan wordt er beslist of er eventueel een punctie wordt ingepland of niet, of dat ik met andere hormonen zou moeten beginnen.

Ik heb eerder een uitstrijkje van mijn baarmoeder gehad, hormonaal onderzoek en een echo en daar is niks mee mis, maar door het niet aanslaan van de hormonen ben ik ineens bang dat ik niet vruchtbaar ben...

En ik denk er over om toch het KID traject te gaan starten in het AMC zodra ik 'klaar' ben in Leiderdorp met het traject eicellen invriezen... hoewel ik dat mega eng vind.

Ik weet niet of dit per se het juiste topic is, maar omdat ik single ben en een kinderwens heb, wil ik hier wel graag meeschrijven.
Babalina schreef:
15-11-2020 11:23
Hi allemaal,

Ik ben Babalina, net 40 geworden en single. Ik heb al lang een kinderwens en ben nu bezig met een eicel invries procedure via Medisch Centrum Kinderwens. Daarnaast heb ik me 3 jaar geleden op de wachtlijst laten plaatsen voor het AMC voor KID en ben ik recentelijk opgeroepen voor een voorlichting.

Ik heb nu de afgelopen week hormonen gespoten om voor cryopreservatie eicellen extra te laten rijpen, maar die hebben tot nu toe nog niet het gewenste resultaat gehad. Toen ik gisteren voor de controle echo naar Leiderdorp ging, en hoorde dat het weinig gedaan had (1 gerijpte eicel van 15 mm na 300 eenheden Gonal F spuiten, gisteren was de achtste dag, en verder nog wat kleine blaasjes), werd ik ineens heel emotioneel en moest ik voor het eerst ontzettend huilen terwijl ik me besefte wat het zou betekenen als ik mijn kinderwens niet vervuld zou zien...

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad, heb altijd koperspiraal gehad maar nooit hormonen en heb de afgelopen week ook helemaal niks gevoeld van het hormonen spuiten (geen bijwerkingen). Maar ze blijken dus ook heel weinig gedaan te hebben...

Ik moet nu morgen terugkomen voor een nieuwe echo en dan wordt er beslist of er eventueel een punctie wordt ingepland of niet, of dat ik met andere hormonen zou moeten beginnen.

Ik heb eerder een uitstrijkje van mijn baarmoeder gehad, hormonaal onderzoek en een echo en daar is niks mee mis, maar door het niet aanslaan van de hormonen ben ik ineens bang dat ik niet vruchtbaar ben...

En ik denk er over om toch het KID traject te gaan starten in het AMC zodra ik 'klaar' ben in Leiderdorp met het traject eicellen invriezen... hoewel ik dat mega eng vind.

Ik weet niet of dit per se het juiste topic is, maar omdat ik single ben en een kinderwens heb, wil ik hier wel graag meeschrijven.
Dit is zeker het juiste forum. Welkom! Wat een heftig verhaal schrijf je hierboven. Natuurlijk baal je dat er geen eitjes zijn gerijpt. Ik neem aan dat er nog veel meer mogelijkheden hiervoor zijn, dus geef de moed nog niet op! Waarom ga je in Leiderdorp niet verder met KID? Zij kennen immers jouw dossier al🤔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven