Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte foundation

22-10-2020 12:49 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie, niet compleet dekkende foundation. Ik dacht altijd dat de kleur afhangt van de kleur in je hals, maar... In het najaar is mijn nek echt heel erg bleek. Ik wil niet dat mijn gezicht t.o.v. mijn nek heel anders kleurt, maar als ik dus een hele lichte foundation neem, dan vind ik mezelf net een mummie. Mijn gezicht is een teint donkerder en daarbij heb ik rosacea op beide kaaklijnen. Ik wil het liefst geen foundation waarbij ik nog verschillende lagen aan moet brengen om alles egaal te maken, want dan voelt dat niet als mij en voel ik mij vies (don't ask why). Mijn huid is in de winter behoorlijk droog, alleen mijn neus is vettig. Hebben jullie nog tips?

En welke foundation gebruiken jullie?
schatkaart wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:14
3.24% gewijzigd
Emma95 schreef:
03-11-2020 22:41
In de poeder zit spf20. (Zinkoxide en titanium dioxide)
Minerale producten zijn restproducten uit de petroleum-industrie. Het klinkt chique en “natuurlijk” en het komt daadwerkelijk ook uit de grond. Door de term ‘minerale’ zou je kunnen denken dat het mineralen bevat, maar dat is absoluut niet zo. De olie wordt gedestilleerd uit petroleum en dan intensief gezuiverd.
Simply-me schreef:
03-11-2020 22:09
Ik heb deze ook besteld en een paar keer gebruikt, maar ik vind het er erg poederig uitzien. Wat doe ik verkeerd?
Bij mij zag het er ook niet uit, wat ik ook deed. Ik leek wel een bijna gepensioneerde Douglas medewerkster. Het dekte wel prachtig maar flatterend was het niet voor mij. Ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel werkt.
Sjulia schreef:
04-11-2020 12:26
Dit is ook mijn favoriet. Het blijft de hele dag zitten, met een mooie subtiele glow aan het eind van de dag. Geen porie, geen lijntje, goede dekking. Ik heb ook geen poeder nodig bij deze.
Maar ik merk wel dat double wear enorm reageert op alles wat je eronder kan dragen, met bepaalde cremes/primers zit het toch echt een stuk minder mooi, heb wel echt meerdere dingetjes uitgeprobeerd voor ik de perfecte combo had. En voor de droge huid lijkt het me niks. Maar mijn huid is vetter, vetter, vetst. Met normale foundations zoals the true match lijkt het net alsof ik ben komen aanzwemmen ofzo, blijft hooguit een half uur zitten bij, voordat ik verander in een glimworm :-D
Ik heb ook weleens (bij een tarte oa :'( ) dat het er best ok uitziet maar zo ranzig aanvoelt. Echt alsof je een vieze smurrie op je gezicht hebt, en dan ineens na een paar uur.
Ik gebruik die nu. 7 nu 2 weken of zo, en daaronder die groene primer, nou ik wil nooit meer iets anders! Het haalt roodheid en oneffenheden supermooi weg zonder dat je kan zien dat je foundation op heb.

Heel erg bedankt voor de tip Whomi!
Ik heb tijd lang de aller goedkoopste van Hema gebruikt. Nog steeds af en toe grijp ik erna. Totaal niet dekkend maar maakt het allemaal even wat egaaler.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Ik heb allerlei tips gelezen, mijn dank daarvoor!
Voor nu ben ik heel tevreden met de perfect match foundation van L'Oréal en de Rimmel sculpting & high lighter. Ik vind dat het me een natuurlijke en frisse uitstraling geeft :-). Maar ga vooral door met tips zou ik zeggen!
BosscheBol1984 schreef:
06-11-2020 05:14
Ik gebruik die nu. 7 nu 2 weken of zo, en daaronder die groene primer, nou ik wil nooit meer iets anders! Het haalt roodheid en oneffenheden supermooi weg zonder dat je kan zien dat je foundation op heb.

Heel erg bedankt voor de tip Whomi!
Welk merk?
Ik vind zelf de Bourjois Healthy mix 1 van de fijnste budget foundations voor een droge huid.

Hema heeft trouwens ook 1 die er wel wat van weg heeft, nml de skin protecting illuminating foundation. Deze heeft iets meer keuze qua kleuren. Weet alleen niet of je deze dekkend genoeg vindt. Meer dan een medium dekking ga je niet krijgen met deze 2..

Kijk in ieder geval uit voor te matte foundations. Dat vind ik zo lelijk icm een droge huid.
Ik ben nu ook aan de l'oreal true match foundation.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
08-12-2020 18:19
Ik ben nu ook aan de l'oreal true match foundation.
:hello:
Fijn is die hè?
Het enige wat ik lastig vind met foundation is dat mijn schilferige huid de foundation op bepaalde plekken niet mooi laat lijken.
Schatkaart schreef:
09-12-2020 21:02
Fijn is die hè?
Het enige wat ik lastig vind met foundation is dat mijn schilferige huid de foundation op bepaalde plekken niet mooi laat lijken.
Dat is op te lossen met huidverzorging. Een exfoliant in de avond en een goede moisturizer in de ochtend en binnen een week zul je al verschil beginnen te zien.
Hmm ik begin ook wel nieuwgierig te worden naar de True match foundation, maar ik heb nog zoveel staan... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven