Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Och Boro, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Goed dat je je verhaal hier opschrijft, misschien kun je er een "bezemdoel" van maken om ook af en toe over jezelf te vertellen? Ik kan me met jouw leven wel voorstellen dat het op een goed moment even op is, het is ook allemaal niet niks!! Ik hoop dat je wat hebt aan de medicijnen en de gesprekken bij de maatschappelijk werkster
Herkenbaar hoor, dat je jouw dingen opzij zet omdat hij zich anders zorgen gaat maken! Maar niet altijd verstandig

Hizzel, ga toch lekker gewoon een kopje koffie drinken. Of vraag of hij na het klussen een biertje komt halen? Leuk iig!
Dat is idd een mooi bezemdoel voor mij Hizzel :-)

K zal het eens proberen.

Proost , trouwens, ben mijn fles rose aan het legen voor ik aan de pillen ga ( nou ja, er zaten nog 2 glazen in, dus dat valt wel mee )

(f) Fijn om even van me af geschreven te hebben :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
**Tila kijkt beschaamd om de hoek**

**schopt haar eigen rotzooi aan de kant, want het bezemen schiet er nogal bij in**

Ik heb het zo raaaazend druk op mijn werk dat ik jullie vreuselijk verwaarloosd heb, de afgelopen weken. Sorry!

Allis, fantastisch! Van harte gefeliciteerd en ik duim voor je dat het helemaal goed gaat allemaal!

Sjeusis, Zoebie, wat verschrikkelijk oneerlijk allemaal! Sterkte!

Het huis is een puinhoop. Niet alleen druk op werk en druk met sociale dingen, maar afgelopen weekend werd Jom heel ziek, en uiteindelijk werd ie maandag dus in het ziekenhuis opgenomen met een behoorlijk ontstoken lymfklier. Via een infuus allemaal zakken antibiotica in mijn lieve kleine ventje, die dat helemaal niet leuk vond... arm klein kereltje. Ik was helemaal over de zeik, mijn mannetje in het ziekenhuis, en ik dus ook, want ik ging em daar dus niet alleen laten... het was gelukkig maar voor 24 uur, hij is nu dus weer thuis, met een enorme AB kuur en nog steeds een pijnlijke bult in z'n nek...

(En ik voelde me vandaag zo'n kutmoeder dat ik em naar de creche moest brengen - ook al had ie daar zelf best zin in - omat ik naar mijn werk moest...)

Nou dat. Datte dus. Maar hij is weer thuis lief klein dapper menneke.
Oe, lekker!! Het is mij een beetje te laat voor rosé. Moet er misschien ook eens induiken, morgen is het weer vroeg dag!

Fus, had ik maar zoveel lef.. Ik ben echt een mietje hoor!!

Maar...... hij heeft me zojuist gekrabbeld, dus ik ga eens even hard nadenken over een goed gevat en vooral erg luchtig antwoord. Moet lukken! (Hoop ik..)
Hoi Tila! Gezellig dat je er weer bent! Wat schrikken joh, pff, je kind in het ziekenhuis is nooit leuk, bah! Gaat het nu weer goed met hem? Is het goed gegaan op de creche? Stoer van hem hoor, dat hij wilde!!
och Tila en Jommetje

Gelukkig dat ie thuis is, wat zal jij je zorgen gemaakt hebben...

En wat nou kutmoeder ? Helemaal niet Tiel. Jij bent ( zeker voor MK en Jom. ) de beste en liefste moeder die er is.

En dat jij dan toevallig moet werken ? Soit toch ? Jom had zin an de creche !

(f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Jee Tila, wat rot dat Jommetje in het ziekenhuis moest zijn! En je bent écht geen kutmoeder omdat je moest werken vandaag.

Vandaag had ik ook moeten werken. Ben er wel even geweest, maar ben na 2 uur met een gigantische hoofdpijn vertrokken. Ik was er vanmorgen al mee opgestaan maar dacht dat het wel weg zou trekken met een flinke pijnstiller. Niet dus. Vanmiddag de hele middag geslapen en nu gaat het weer een beetje. Hoofdpijn is flink gezakt gelukkig, hoop dat het morgen helemaal weg is!
Ja!!! De eerste mug van dit jaar had ik in één keer te pakken! Dat moet goedkomen deze zomer....

Rainz, wat vervelend van je hoofdpijn zeg!! Heeft dat nu ook weer te maken met je whiplash? :(
Jullie zijn lief. Ik weet het ook wel hoor, rationeel, dat ik geen kutmoeder ben, maar wellicht is dit de bekende werkende-moeder spagaat...

Het ging op zich prima op de creche, maar het woont hem wel uit. (heeft 3 1/2 uur geslapen vanmiddag!) en juist met zo'n heftige ontsteking is rust eigenlijk wat ie nodig heeft, maar morgen moet ie dus een hele dag naar de creche...

Ik was echt over de floss, maandag. En dinsdag. En vandaag eigenlijk ook nog, kan het niet zo makkelijk van me afschudden. Komt ook door bar slechte nacht in ziekehuis. Op zo'n zaal, da's niks voor mij.

Maar Jom stal de harten van iedereen zelfs ziek is ie een lekker mannetje!

En het is hier zo'n puinzooi. Er ligt een berg strijk waar je moedeloos van wordt, de vloer plakt en knispert, de administratie loopt achter... Maar keuken is netjes - ben vorige week naar ikea geweest voor extra ladekastjes - want heel binnenkort wordt onze vaatwasser aangesloten! Jippie! Geen zooi meer op het aanrecht! Joehoe! En niet meer afwassen!

Hizzel, waarom probeer je het niet gewoon 'uit je hart' ipv van slim ende adrem? als ie je krabbelt is ie in ieder geval geinteresseerd, dus wat kan er nou mis gaan? (niet meteen vragen of ie met je wil trouwen dat gaat te ver )

Rainz, is hoofdpijn nek-afhankelijk? Wordt het verergerd door je werkhouding? Is daar misschien ergonomisch iets aan te doen?

Ik had eigenlijk al in bed moeten liggen, maar heb vanavond gewerkt en ben nog veel te wakker...
Tila, ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dan weer naar je werk te gaan. Het is denk ik (ik weet er stiekem helemaal niks van natuurlijk) ook het schuldgevoel wat je aangepraat wordt door alle niet-buitenshuis-werkende moeders, en misschien had je het zelf ook wel fijn gevonden om nog een dagje met hem thuis te zijn? Gelukkig is het heel goed gegaan! Kan hij morgen overdag ook slapen op de creche?

Jullie zijn ook voor mij lief trouwens! Het krabbelen is leuk, ik word er niet zenuwachtig of plakkerige handjes-achtig van, dus dan merk ik dat ik gewoon mezelf ben. Gelukkig maar, een masker hou ik toch nooit lang vol! (Volgens mij zit ik op de verkeerde pijler... ;) Ik moet eigenlijk gewoon naar een singles-topic, lekker mutsen over smsjes, krabbels, mailtjes, heerlijk analyseren en proberen te bedenken wat hij bedoelt met een 'x' onderaan een berichtje. Haha, ik hou daar echt van hoor, maar ik vrees dat ik een heel topic noooooit bij zou kunnen houden!! :D)
Hizzel, doe het maar hier, leuk juist!

Tila, Boro, Zoeb nouja iedereen

Vandaag

werken

zumba
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hihi, Hizzel, doet me denken aan de reclame van hi ofzo, met dat 'geen kusje??????"

Gewoon domweg vragen om iets te gaan doen met hemelvaart ofzo? Ik heb op een gegeven ogenblik geleerd om dingen maar te doen op liefdesvlak. Is toen eigenlijk nooit meer mis gegaan, maar Lief wil ik nooit meer kwijt (L) dus nu hoeft het fijn niet.

Maar succes!!!!

Tila, spagaat werk-moeder is af en toe erg vervelend! *understatement* Maar zolang ik een fijnere moeder ben als ik werk is het goed zo

Zoeb, hopelijk 'gewoon' de uitslag vandaag!

Rainz, hoofdpijn weer gezakt? (f)

Vandaag werken, en aansluitend cursus tot 9 uur. Oh joy

Eerst maar eens een dansje met Giel om half 8 en aankleden. En boterhammen smeren, heel veel boterhammen, mijn mannen eten vanavond brood, sprinten naar de avondvierdaagse en lopen de laatste route. Zo gemeen, mag Lief de bloemenhulde doen terwijl hij alleen vanavond loopt. Tssss
Hoofdpijn is idd weer een beetje gezakt, nog niet helemaal weg, maar wel een heel stuk minder dan gisteren. Ik weet niet of het nek-afhankelijk is. Als het na vandaag nog niet weg is, dan ga ik er even mee naar de huisarts.

En man gaat vanmiddag een bod doen op de auto die ik graag wil hebben. Als het allemaal een beetje meezit, wordt het de nieuwe 206+ van Peugeot (uiterlijk van de nieuwe 207 maar onderstel van de 206). Nu dus duimen dat ze akkoord gaan met het bod.

Fijne dag allemaal!
Rainz spannend een nieuwe auto. Hoe is het met je hoofdpijn?

Allis alles goed?

Hizzel van een knappe buurman op blote voeten zou ik ook vlinders krijgen.

Tilalia, Hoe gaat het met je kleine manneke? Kinderen en ziekenhuizen is een combinatie die niet bij elkaar horen.

Pip wat is dat Zumba toch? Er is zelfs een topic over. Dacht dat het over een spelletje ging op de pc. Maar dat is Zuma.

Boro ik hoop dat je laatste glaasjes lekker waren. Ik geloof dat ik dat vanavond ook maar ga doen. Ik vind je reacties altijd zo ontroerend als je over de Autist schrijft. Bevalt het hem op zijn nieuwe plek? Heb er niets meer over gelezen.

Wat is er trouwens veel gescheven en weinig gebezemd?

Kom op dames. Virtuele schop.

Ik ben nog aan het denken of ik wat ga doen. Het zal mijn zinnen verzetten, maar de zin is er nog niet.
Dank voor de schop Zoeb, ik heb nog geen hol gedaan. Alleen maar nog een (derde) keer op de tennisbaan gestaan.

Ik vind het wel genoeg voor deze week.

Ook al een boel gefietst (noodgedwongen), nu alleen nog stoppen met snoepen, dan zouden de kilo's er af moeten vliegen, maar helaas ben ik een emotie-eter.

Boro, het klinkt alsof je 'jezelf' in het zorgen voor alle anderen even vergeten bent.

Goed dat je de stap naar de huisarts hebt genomen!

Tila, kleine kindjes in het ziekenhuis zijn zielig! Zeker als het om je eigen kindje gaat!

En je bent geen kutmoeder omdat je moet werken hoor. Daar komen heel andere dingen voor kijken, geloof mij maar.

Zoebie, ik hoop echt dat je de uitslag nog voor het weekend hebt. Krijg je dan ook meteen een plan van aanpak, of zeg ik nu iets heel stoms?

To do:

Tennis

Stofzuigen

Overhemden strijken

Verwijsbrief voor orthopeed ophalen

Afspraak maken bij orthopeed

Gras maaien

Niet snaaien!

Dag lieverdjes (f)
Mogu Dames

Allereerst voor iedereen een dikke

Wat gebeurt er toch een hoop bij iedereen in korte tijd...

Ik heb noodgedwongen nachtje in ziekenhuis gelogeerd...dinsdagnacht werd ukkie wakker en toen ik hem uit bed wilde tillen,knapte er iets in mijn rug,kon niet op of neer,zelfs ademhalen doet pijn...

Gisterochtend naar de ha,stuurde me door en toen bleek dus dat ik een spier in mijn schouderblad heb gescheurd....omdat ademhalen nogal moeizaam ging wilde ze me 24 uur ter observatie houden,ben dus net weer thuis...met flinke berg pijnstillers

Nicht is weer hier dus die bezemd voorlopig voor me...kan ik even bijlezen hier en daar!!

Zoebie..kaarsje brand hier weer!!op een of andere manier krijg ik je niet uit mijn gedachten...

het gaat goed, vandaag kon ik zowaar slapen tot half 7! Ik voel vandaag niet zoveel, en moet dus af en toe even in mijn borst prikken om te constateren dat dat gevoelig is. Ik ben een muts. Maar wel een zwangere muts!

zal ik die kopen over een maand of drie, of is dat flauw
Ik vind em wel grappig Allis. En wat het belangrijkst is: Als jij em leuk vind, dan koop je hem toch gewoon?

(Heb ook net op het one-liner topic op je gereageerd!)

Leuk!
Die is leuk Allis! Als ik zwanger zou zijn, zou ik die zo kopen!
ik zag op die site nog een, die ik nog leuker vind. "loading, pls wait..." en dan met zo'n balkje er bij, dat halfvol is. Ik als Nerd meot eigenlijk natuurlijk zo'n shirt hebben.
Ja ik zit op dat plan van aanpak te wachten. Vanmiddag tussen half vier en half 8 wordt ik gebeld of morgen alles gaat beginnen.

Anders wordt het maandag. Ik heb alweer een oproep voor de Arbo-arts gekregen voor a.s. dinsdag Stelletje achterlijke gladiolen op mijn werk. Alsof ik daar op zit te wachten. Dacht het niet. Ik zet in ieder geval het ziekenhuis er nu maar achter. Ben echt niet van plan daar voorlopig heen te gaan. Zijn ze nog wel helemaal goed daar. Pfft wat duurt zo'n dag lang. Getver.
Boro, , zorg goed voor jezelf!

Tila, wat schrikken zeg, van Jommeke! Gelukkig gaat het weer beter! En jij bent zeker geen kutmoeder, dat moet je echt niet meer denken hoor.

Allis, weet je al wanneer je een echo krijgt? Ik herken het wel hoor, het checken van de symptomen

Ik heb er een nieuw symptoom bij: lucht. Er zit allemaal lucht in mijn darmen (die blijkbaar wat aan de kant gedrukt worden) en daar heb ik last van, vooral 's nachts. Raar hoor, dat veranderende lichaam!
missM, hoeveel weken ben je nou zwanger?

Hier vooral veel piesen, ik ben een zeikwijf geworden. Ik krijg een echo op 2 juni. Dan ben ik net aan de achtste week begonnen. Dit is een echo van het ziekenhuis, om me daarna te kunnen ontslaan uit het fertilitietstraject. Een paar weken later heb ik een afspraak met de verloskundige, en die stuurt me dan weer door voor een volgende echo.
Allis en Miis M, willen jullie weten of het een jongen of meisje worden?

Wij wisten het bij alle twee, ik heb het als heel fijn ervaren al die maanden te weten of er een zoon of een dochter in mijn buik groeide. long time ago...

Ik zou het wel heel leuk vinden als Allis een dochter krijgt

Zo Zoebie, ze zetten er goed vaart bij.

En ook al hielp het eerder niet, ik ga weer een kaarsje voor je aansteken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven